نقد فصل 3 سریال ویچر (The Witcher) ؛ آغاز خداحافظی هنری با گرالت

نقد فصل 3 سریال ویچر (The Witcher) ؛ آغاز خداحافظی هنری با گرالت


منبع: فیگار

4

1402/4/9

22:31


فصل سوم The Witcher یکی از مهم‌ترین سریال‌های سال 2023 می‌باشد که روز گذشته از نتفلیکس پخش شد. در ادامه به نقد فصل 3 سریال ویچر خواهیم پرداخت.

نقد فصل 3 سریال ویچر (The Witcher) ؛ آغاز خداحافظی هنری با گرالت

فصل سوم The Witcher یکی از مهم‌ترین سریال‌های سال 2023 می‌باشد که روز گذشته از نتفلیکس پخش شد. در ادامه به نقد فصل 3 سریال ویچر خواهیم پرداخت.

The Witcher یک مجموعه تلویزیونی درام و فانتزی است که توسط لورن اشمیت هیسریچ برای نتفلیکس ساخته شده است. این سریال بر اساس مجموعه کتابی به همین نام اثر نویسنده لهستانی آندرو ساپکوفسکی ساخته شده است. این سریال، در بخش نقد سومین فصل The Wicher نقدهای بدی را تاکنون دریافت نکرده و توانسته تا به اینجا، طرفداران را راضی نگه دارد.

The Witcher در یک دنیای خیالی و با الهام از قرون وسطی معروف به قاره، افسانه گرالت از ریویا، ینفر از ونگربرگ و پرنسس سیری را بررسی می‌کند. در این سریال، هنری کویل، آنیا چالوترا و فریا آلن به ایفای نقش پرداخته‌اند. اولین بخش فصل سوم این سریال، روز گذشته از نتفلیکس پخش شد که در بررسی فصل سوم سریال The Witcher بد عمل نکرد.

این نقد، حاوی اسپویل نیست.

نقد فصل 3 سریال ویچر (The Witcher)

آغاز خداحافظی هنری با گرالت

شما می‌توانید فهرست تحلیل بخش اول فصل 3 ویچر را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

نقد فصل 3 سریال ویچر

نقد سومین فصل The Wicher

این سریال، در دنیایی پر از انسان‌های ظالم که از بسیاری از حیوانات وحشی نیز شرورتر هستند، مردی به نام گرالت ریویایی، ویچر و شکارچی جهش‌یافته‌ی هیولا، در تلاش است تا جای خود را پیدا کند. در این میان سرنوشت او را به سمت یک شاهزاده جوان با یک راز خطرناک و یک جادوگر قدرتمند می‌کشاند و این سه باید با یکدیگر متحد شوند و از این سرزمینی که روز‌به‌روز خطرناک‌تر می‌شود گذر کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

بهترین سریال های 2023

بهترین انیمیشن های 2023

درباره فصل سوم سریال

نقد فصل 3 سریال ویچر

بررسی فصل سوم سریال The Witcher

فصل اول، متشکل از هشت قسمت، در نتفلیکس در 20 دسامبر 2019 منتشر شد. این فصل بر اساس The Last Wish و Sword of Destiny بود که مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه قبل از حماسه اصلی The Witcher هستند.

فصل دوم، همچنین شامل هشت قسمت و بر اساس رمان خون الف‌ها، منتشر شد که در 17 دسامبر 2021 به انتشار رسید. در سپتامبر 2021، نتفلیکس سریال را برای فصل سوم تمدید کرد که شامل هشت قسمت نیز خواهد بود، و روز گذشته منتشر شد. پس از پخش فصل سوم با هنرنمایی هنری کویل، این سریال در فصل چهارم با لیام همسورث پیش می‌رود که نقش گرالت ریویا را بر عهده می‌گیرد.

بخش اول فصل سوم این سریال، روز گذشته از شبکه نتفلیکس پخش شد که شامل 5 قسمت بود. قسمت اول این فصل، Shaerrawedd، قسمت دوم Unbound، قسمت سوم Reunion، قسمت چهارم The Invitation، و قسمت پنجم The Art of Illusion نام دارند. که به بررسی ادامه داستان‌های کتاب اندرو ساپوفسکی می‌پردازد. ادامه فصل سوم این سریال، 27 جولای پخش می‌شود.

نقد فصل 3 سریال ویچر (The Witcher)

نقد فصل 3 سریال ویچر

تحلیل بخش اول فصل 3 ویچر

استعاره‌های فانتزی، در این فصل، ممکن است عمومی باشند؛ اما آنها این را می‌دانند و می‌تواند همه را بخنداند. این فصل، جنبه‌های کمدی بیشتری نسبت به فصل‌های گذشته دارد و تاریک نیست. این فصل، ادامه متوسطی از فرنچایزی که به سرعت جذابیت خود را از دست می‌دهد است.

هنری کویل می‌تواند به لطف فصل سوم، فشرده‌تر و متمرکزتر، حداقل در ابتدا، نسبت به فصل دوم اُبُهت نسبتاً بالایی به گرالت ببخشد. The Witcher به نمایشی تبدیل شده است که نیاز به مطالعه دقیق دارد. این فصل، کمی از داستان کتاب خارج می‌شود و نمی‌تواند به گونه‌ای عمل کند که وفادار باقی بماند.

با تمام ضعف‌های کویل در فصل 3 The Witcher، او کاری می‌کند تا مطمعن شود، وقتی او در فصل چهارم نیست، بیننده دلتنگ او شود. در حالی که فصل 3 پازل کاملی نیست، اما قطعات آن در نهایت در جای خود قرار می‌گیرند.

در حالی که خطوط داستانی بالاخره شروع به ادغام شدن کردند، این فصل، فشرده‌ترین و اکشن‌ترین فصل The Witcher بوده است و از لحاظ سکانس‌های اکشن ، شما را تشنه نگه نمی‌دارد. The Witcher Season 3 Volume 1 یک اثر داستان‌سرایی فانتزی کامل است.

نقد فصل 3 سریال ویچر (The Witcher)

نقد فصل 3 سریال ویچر

نقد فصل 3 سریال ویچر

قسمت اول، اکشن را کاهش می‌دهد، اما توسعه شخصیت‌های اصلی آن را افزایش داده؛ در نهایت یک ارتباط واقعی بین آن‌ها ایجاد می‌کند و طرح‌ها را ساده‌تر کرده تا دنبال کردن شخصیت‌های آسان‌تر از فصل‌های قبل شود.

سریال Witcher، نام خود را بر اساس هیولاهای کشتار کویل ساخته است؛ اما منبع اصلی آن از این مبارزات به عنوان راهی برای معرفی گرالت به خوانندگان کتاب استفاده می‌‎کند؛ اما نمایش نتوانسته است مطابق با منبع باشد و دیگر دیر است. آخرین سفر گرالت و سیری، اودیسه‌ای دیدنی از خانواده و سرنوشت است که در دنیایی پر از تاریخ و نقشه‌های سیاسی اتفاق می‌افتد.

بخش اول فصل 3 “The Witcher” هیچ قصدی برای گره زدن هیچ یک از رشته‌های داستانی متعدد آن ندارد؛ اما حداقل زمینه را برای پایانی طوفانی برای Geralt of Rivia اثر هنری کویل فراهم می‌کند. در این فصل، همه چیز بر عهده کویل است تا همه چیز را حمل کند؛ کاری که او با هشیاری انجام می‌دهد.

در این میان، نیمه اول فصل 3 The Witcher همچنان یک ماجراجویی ناامیدکننده است که هنوز نمی‌تواند از پتانسیل آشکار فرنچایز استفاده کند. اگر این سریال، اقتباسی از یک رمان نبود، فصل 3 The Witcher، یک داستان سیاسی و جادویی عظیم می‌شد که به طور هوشمندانه‌ای در پنج اپیزود روایت می‌شود.

فصل 3 بسیاری از چیزهایی را حفظ می‌کند که The Witcher را بسیار لذت بخش نگه دارد. حضور نیمی از شخصیت‌های اصلی، روابط پیچیده و اکشن‌های متعدد، با هم ترکیب شده تا چیزی را ایجاد کند که به طور همزمان هوشمندانه، خودآگاه، و تماشای بسیار سرگرم کننده است.

بررسی ساختاری منتقدین

نقد فصل 3 سریال ویچر

نقد فصل 3 سریال ویچر

بخش اول فصل سوم سریال The Witcher، از سمت منتقدین نیز بسیار نقدهای متفاوتی را دریافت کرد. روزنامه collider در رابطه با این فصل گفت:

این فصل سریال، به عنوان اوج زمان کویل در سریال و به عنوان شاهدی بر نحوه عملکرد او عمل می‌کند. ویچر لقب بسیار بزرگی در صنعت سینما و تلویزیون و بازی شده است. با توجه به آنچه در فصل 3 سریال The Witcher از نظر تضادهای فزاینده، رشد شخصیت‌ها و روابط غنی، و اجراهای خارق العاده دیدیم، هنوز ارزش زیادی برای دیدن این سریال وجود دارد.

روزنامه امپایر نیز در رابطه با این فصل گفت:

ترکیب همکاری گرالت، ینیفر و سیری، به علاوه بهترین اکشن فانتزی در این سریال را رقم می‌زند، بلکه این فصل را به گونه‌ای ترکیب می‌کند که یک بازی تاج و تخت ضعیف داشته باشیم.

CNN با انتقاد بر این سریال، نیز بر این نظر بود که علاقه و اشتیاق طرفداران به Witcher همیشه بیش از حد احساس می‌شده و نتفلیکس شوق هواداران را با این سریال و نمایش ضعیف سریال پیش درآمد این فرانچایز، خوابانده است.

همچنین گاردین نیز اعلام کرد که این آخرین فصل برای قهرمان نمادین این درام فانتزی است، اما این بازی سرگرم کننده و پر اکشن به اندازه کافی قوی است که بدون کویل زنده بماند؛ اگرچه سه قسمت پایانی همچنان باقی مانده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فصل 3 سریال ویچر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو