مصرف این ۸ خوراکی باعث ایجاد یبوست می شود

منبع: زیت نت

4

1402/4/10

12:08


سلامت بدن : یبوست زمانی اتفاق می‌افتد که اجابت مزاج به ندرت داشته باشید یا در دفع مدفوع مشکل داشته…

مصرف این ۸ خوراکی باعث ایجاد یبوست می شود

سلامت بدن : یبوست زمانی اتفاق می‌افتد که اجابت مزاج به ندرت داشته باشید یا در دفع مدفوع مشکل داشته باشید. به طور معمول، فرد مبتلا به یبوست ممکن است کمتر از سه بار در هفته اجابت مزاج داشته باشد، در دفع مدفوع مشکل داشته باشد یا احساس تخلیه ناقص داشته باشد. یبوست می‌تواند با علائمی مانند نفخ، درد یا ناراحتی معده و درد شکمی همراه باشد. این موارد می تواند از یک بیماری شکل بگیرد که نیاز به رفتن پیش یک متخصص و مراقبت پزشکی دارد یا یک مشکل موقتی ناشی از عوامل خاصی مانند مصرف غذاهایی که باعث یبوست می شود. در ادامه ۸ مواد خوراکی را که مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد یبوست می شود را بررسی کرده ایم.

مصرف این 8 خوراکی باعث ایجاد یبوست می شود

مصرف این ۸ خوراکی باعث ایجاد یبوست می شود

۱ -گوشت قرمز

گوشت قرمز اغلب سرشار از چربی است، فیبر ندارد. رژیم غذایی سرشار از گوشت قرمز با یبوست مرتبط است. غذاهای حیوانی مانند گوشت قرمز فاقد فیبر هستند. گوشت قرمز همچنین دارای چربی بالایی است که به شما کمک می کند احساس سیری کنید و فضای کمتری برای میوه ها، سبزیجات و غلات غنی از فیبر داشته باشید.

۲ – خرمالو

خرمالو ممکن است میوه‌ای خوشمزه و مغذی باشد، اما از جمله خوراکی هایی است که باعث ایجاد یبوست می‌شوند. خرمالو، به ویژه انواع سفت آن، به دلیل داشتن تانن، می تواند باعث کندی هضم عذا شود و یبوست را تقویت کند. بنابراین اگر دچار یبوست هستید، مصرف خرمالوی سفت را محدود کنید.

۳ – کیک و شیرینی

ترکیب مواد پرچرب و کم فیبر در اکثر کیک ها باعث کاهش سرعت هضم و کمک به ایجاد یبوست می شود. چربی یکی از درشت مغذی‌ها است که هضم آن به زمان زیادی نیاز دارد. همچنین دارای مواد قندی بالا و کم فیبر است که می‌تواند باعث کم‌آبی بدن شود.

۴ – چیپس سیب زمینی

این خوراکی ترد و نمکی ممکن است خوشمزه باشد، اما اگر با یبوست دست و پنجه نرم می کنید، این خوراکی به هضم غذا کمک نمی کند و به خاطر وجود نمک در آن آب را از دستگاه گوارش دور می‌کند و روند گوارش شما را کندتر می‌کند. اگر غذاهای شور را انتخاب می کنید، حتما مقدار زیادی آب در طول روز بنوشید.

۵ – شکلات

این مورد برای دوستداران این خوراکی خوشمزه ناراحت کننده خواهد بود اما شکلات می تواند باعث ایجاد یبوست شود. در واقع در یک مطالعه که در آلمان انجام شد، شکلات به عنوان عامل بالقوه یبوست معرفی شد که این مورد به دلیل محتوای چربی زیاد در شکلات است که می تواند هضم را کند کند.

۶ – سیب زمینی سرخ شده

مصرف مقادیر زیاد غذاهای سرخ شده و فست فودها به دلیل کمبود فیبر در آنها و در عین حال حاوی مقادیر زیادی چربی و نمک می تواند به یبوست کمک کند.

۷ – مصرف مشروبات الکلی

الکل یکی از مواردی است که می تواند شما را دچار یبوست کند. الکل باعث کم آبی بدن شما می شود و درنتیجه برای روند دفع شما را دچار مشکل میکند.

۸ – نان های سفید

بنان سفید و محصولات مشابه ساخته شده با آرد تصفیه شده می تواند به ایجاد یبوست کمک کند. محصولات خمیر نان سفید از کلوچه، شیرینی، نان و دونات همگی شامل این دسته بندی می باشند.

 

نتیجه گیری

هنگامی که در خوردن انواع فست فوت ها و شیرینی جات افراط می کنید، نوشیدن مقدار زیادی آب را در طول روز جزو برنامه خود قرار دهید و همچنین سعی کنید در طول روز مواد غذایی که دارای فیبر بالا هستند را در میان وعده های خود بگنجانید تا کمتر دچار یبوست شوید.

 

منبع : eatthis.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو