معرفی فیلم The Social Network 2010 | داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم The Social Network 2010 | داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

4

1402/4/10

22:34


معرفی فیلم The Social Network 2010 | داستان، بازیگران و نمرات

فیلم سینمایی شبکه اجتماعی یک اثر درام بیوگرافی آمریکایی است. امروز قصد داریم به معرفی و بررسی فیلم The Social Network 2010 بپردازیم.

فیلم The Social Network 2010 اثری به کارگردانی دیوید فینچر (David Fincher) و نویسندگی آرون سورکین (Aaron Sorkin) است که بر اساس کتاب میلیاردرهای تصادفی نوشته بن مزریچ (Ben Mezrich) در سال 2009 ساخته شده است. خلاصه فیلم سینمایی شبکه اجتماعی، در مورد موسس وب سایت شبکه اجتماعی فیس‌بوک است. جسی آیزنبرگ (Jesse Eisenberg) در نقش موسس فیس‌بوک مارک زاکربرگ در این اثر به ایفای نقش می‌پردازد. اندرو گارفیلد (Andrew Garfield)، جاستین تیمبرلیک (Justin Timberlake)، آرمی همر (Armie Hammer) و مکس مینگلا (Max Minghella) نیز از بازیگران این اثر هستند. فیلم سینمایی شبکه اجتماعی در 24 سپتامبر 2010 در جشنواره فیلم نیویورک به نمایش درآمد و در 1 اکتبر 2010 توسط Sony Pictures Releasing در سینماهای ایالات متحده اکران شد. این فیلم در جلب نظر منتقدان و تماشاگران موفق بود و با بودجه 40 میلیون دلاری، 224 میلیون دلار فروخت.

این فیلم توسط 78 منتقد به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال معرفی شد و 22 منتقد آن را بهترین فیلم در آن سال معرفی کردند. فیلم The Social Network 2010 همچنین توسط هیئت ملی بازبینی به عنوان بهترین فیلم سال 2010 انتخاب شد. در هشتاد و سومین دوره جوایز اسکار، هشت نامزدی دریافت کرد و برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین موسیقی متن اصلی و بهترین تدوین فیلم و بهترین فیلمنامه شد. همچنین جوایز بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن را در شصت و هشتمین دوره جوایز گلدن گلوب دریافت کرد. در این مقاله از پلازا به بررسی این فیلم برتر از دیوید فینچر می‌پردازیم.

فهرست مطالب‌:

داستان فیلم The Social Network 2010

فیلم The Social Network 2010

مدت زمان فیلم The Social Network 2010 حدود 120 دقیقه است. در یک شب پاییزی در سال 2003، مارک زاکربرگ، نابغه برنامه‌نویسی کامپیوتر و کارشناسی دانشگاه هاروارد، پشت کامپیوتر خود می‌نشیند و با اشتیاق شروع به کار روی یک ایده جدید می‌کند. آنچه از اتاق خواب او آغاز می‌شود به زودی به یک شبکه اجتماعی جهانی و انقلابی در ارتباطات تبدیل می‌شود و تنها پس از شش سال، 500 میلیون عضو پیدا می‌‌کند. مارک زاکربرگ جوانترین میلیاردر تاریخ است. اما برای این کارآفرینی، موفقیت منجر به عوارض شخصی و حقوقی می‌شود…

بازیگران فیلم The Social Network 2010

تولید این اثر با ورود سورکین به پروژه به عنوان فیلمنامه‌نویس آغاز شد. فیلمبرداری‌اش در اکتبر همان سال، در کمبریج ماساچوست آغاز شد و تا نوامبر ادامه داشت. صحنه‌های دیگری نیز در کالیفرنیا، در شهرهای لس آنجلس و پاسادنا فیلمبرداری شد. ترنت رزنور (Trent Reznor) و آتیکوس راس (Atticus Ross) از گروه ناین اینچ نیلز آهنگسازی این فیلم را انجام دادند.

انتخاب بازیگران در اواسط سال 2009 با جسی آیزنبرگ، جاستین تیمبرلیک، و اندرو گارفیلد شروع شد. جونا هیل (Jonah Hill) می‌خواست نقش تیمبرلیک را بازی کند، اما دیوید فینچر او را انتخاب نکرد. در اکتبر 2009، برندا سانگ (Brenda Song)، رونی مارا (Rooney Mara)، آرمی همر (Armie Hammer)، شلبی یانگ (Shelby Young) و جاش پنس (Josh Pence) به تیم بازیگری پیوستند. در ادامه به معرفی برخی از هنرپیشه های فیلم سینمایی شبکه اجتماعی می‌پردازیم.

جسی آیزنبرگ در نقش مارک زاکربرگ

فیلم سینمایی شبکه اجتماعی

جسی آدام آیزنبرگ متولد 5 اکتبر 1983 بازیگر، نمایشنامه‌نویس، کارگردان، طنزپرداز و راوی آمریکایی است. او جوایز مختلفی از جمله نامزدی یک اسکار، دو جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه انجمن بازیگران سینما را دریافت کرده است.

او اولین حضور تلویزیونی خود را با سریال کمدی درام Get Real (1999–2000) انجام داد. پس از اولین نقش اول خود در فیلم کمدی درام Roger Dodger (2002)، او در فیلم‌های The Emperor’s Club (2002)، تریلر The Village (2004)، کمدی درام The Squid and the Whale (2005) و درام The Education of Charlie Banks (2007) حضور پیدا کرد. او همچنین برای بازی در نقش مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس بوک در فیلم سینمایی The Social Network 2010 نامزدی جوایز بفتا، گلدن گلوب و اسکار بهترین بازیگر مرد را به کارنامه افتخارات خود افزود.

اندرو گارفیلد در نقش ادواردو ساورین

بررسی فیلم The Social Network 2010

اندرو گارفیلد بازیگر انگلیسی متولد 20 آگوست 1983 است. گارفیلد جوایز زیادی به دست آورده است؛ از جمله یک جایزه تونی و یک جایزه بفتا. اندرو گارفیلد در لس آنجلس به دنیا آمده و در انگلستان بزرگ شده است.

برخی از آثار این هنرپیشه عبارتند از فیلم عاشقانه Never Let Me Go محصول سال 2010، فیلم ابرقهرمانی The Amazing Spider-Man محصول سال 2012، فیلم جنگی Hacksaw Ridge محصول سال 2016، فیلم تاریخی Silence محصول سال 2016، فیلم نئو-نوآر Under the Silver Lake محصول سال 2018، فیلم درام کمدی Mainstream محصول سال 2020 و فیلم زندگینامه ای Tick, Tick… Boom! محصول سال 2021.

جاستین تیمبرلیک در نقش شان پارکر

نمرات فیلم The Social Network 2010

جاستین تیمبرلیک خواننده و بازیگر آمریکایی متولد 31 ژانویه 1981 در ممفیس، تنسی، است. او در کودکی در برنامه‌های Star Search و The All-New Mickey Mouse Club حضور پیدا کرد. در دهه 1990 او یکی از اعضا و خوانندگان اصلی گروه موسیقی NSYNC بود. این گروه تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین گروه‌های پسرانه شد. تیمبرلیک تا کنون 2 جایزه گرمی، یکی برای آلبوم Justified و یکی هم برای تک آهنگ Cry Me a River، دریافت کرده است.

بین سال‌های 2008 تا 2012 این هنرمند روی حرفه بازیگری تمرکز کرد و در فیلم‌هایی چون The Social Network محصول سال 2010، فیلم کمدی Bad Teacher، فیلم عاشقانه Friends with Benefits و فیلم اکشن In Time هر سه محصول سال 2011 به ایفای نقش پرداخت. تیمبرلیک در سال 2013 باز به دنیای موسیقی برگشت و آلبوم‌های موسیقی بیشتری را منتشر کرد. مجله Time در سال‌های 2007 و 2013 او را در فهرست 100 فرد تاثیرگذار جهان قرار داد.

دیگر بازیگران فیلم The Social Network 2010 عبارتند از:

  • آرمی همر (Armie Hammer) در نقش کامرون
  • مکس مینگلا (Max Minghella) در نقش دیودا نارندا
  • برندا سونگ (Brenda Song) در نقش کریستلی لی
  • راشیدا جونس (Rashida Jones) مارلین دلپی
  • جان گتز (John Getz) در نقش سای
  • دیوید سلبی (David Selby) در نقش گاگا
  • داگلاس اوربانسکی (Douglas Urbanski) در نقش لری سامرز
  • رونی مارا (Rooney Mara) در نقش اریکا اربرایت
  • داکوتا جانسون (Dakota Johnson) در نقش آملیا ریتا

امتیازات و بررسی فیلم The Social Network 2010

همینطور که در نقد فیلم سینمایی شبکه اجتماعی 2010 می‌بینیم، این فیلم توانست نمره 7.8 از 10 را در IMDb دریافت و در نظرسنجی گوگل 85 درصد علاقه تماشاگران را به خود جلب کند. در نقد و بررسی راتن تومیتوز 96 درصد نقدها مثبت ارزیابی شدند و همچنین در متاکریتیک بر اساس نقد 42 منتقد، 41 نقد مثبت و 1 نقد متوسط بوده‌ است. امتیازی که این فیلم دریافت کرده نیز 95 از 100 بوده‌. در ادامه به بررسی چندی از نمرات فیلم The Social Network 2010 می‌پردازیم.

Arizona Republic | بیل گودیخونتز (100)

فیلم سینمایی The Social Network 2010 یکی از بهترین فیلم‌های سال است، یکی از بهترین فیلم‌هایی که تا به حال در آثار «راهی که اکنون زندگی می‌کنیم» ساخته شده است.

Boston Globe | تای بور (100)

در سطح هنر، فیلم سینمایی شبکه اجتماعی به طرز عجیبی لذت‌بخش است. دیالوگ سورکین خیره کننده است. عکاسی براق و درخشان است. تدوین با اطمینان یک روایت پیچیده را مرتب می‌کند.

Orlando Sentinel | راجر مور (100)

اجراها، کارگردانی و تدوین این عنوان از بهترین فیلم‌های سال 2010، این شبکه اجتماعی را اعتیادآور و کمی دلهره‌آور نشان داده است.

Wall Street Journal | جو مورگنسترن (100)

این روایت از زندگی مؤسس فیس‌بوک و رشد انفجاری این وب سایت، به سرعت شما را به حالت خوشی می‌برد و تقریباً دو ساعت شما را در آنجا نگه می‌دارد.

Chicago Sun-Times | راجر ایبرت (100)

فیلم دیوید فینچر از ویژگی نادری برخوردار است که نه تنها به اندازه قهرمان درخشان خود، بلکه به همان شکل باهوش است. به طور غریزی باهوش، بی قرار، سرد، هیجان‌انگیز و حساس است.

مدت زمان فیلم The Social Network 2010

Variety | جاستین چانگ (100)

انتقال شگفت‌انگیز فینچر از فیلمساز فوق العاده ژانر به وقایع‌نگار ماندگار زمانه ما ادامه دارد.

Time Out | جاشوآ راسکوف (100)

این یک یادآوری بسیار سرگرم‌کننده از همه چیزهایی است که برای آن به سینما می‌رفتیم (و هنوز هم نمی‌توانیم به صورت آنلاین به آن‌ها دست پیدا کنیم): دیالوگ‌های درخشان، موقعیت‌های پیچیده، ایفای نقش‌های روح‌انگیز، و یک تعامل مرتبط و غیرمعمول پایان باز با یک موضوع اجتماعی اصلی روز: چگونه ما (قطع) وصل می‌شویم.

The New York Times | مانوهلا دارگیس (90)

وقتی آقای آیزنبرگ، مارک را مات و مبهوت می‌کند، به نظر می‌رسد که شخصیت به طرز وحشتناکی خالی شده است: این یک ایفای نقش فوق‌العاده و گاهی ناراحت‌کننده است.

ReelViews | جیمز براردینلی (88)

آیزنبرگ، یکی از آن بازیگران جوانی است که چند سالی زیر رادار مانده. این مرد برای به تصویر کشیدن یک نابغه واقعی و دمدمی مزاج، سزاوار اسکار است.

Slate | دانا استیونز (80)

فیلم The Social Network 2010 می‌خواهد یک طنز اجتماعی، یک کمدی مینیاتوریستی از آداب و رفتار و یک تراژدی یونانی باشد. می‌خواهد کارهای زیادی انجام بدهد و گاهی اوقات از پس آن برنمی‌آید. اما حتی همین اقدامات نصفه و نیمه نیز جالبند.

 Vulture | دیوید ادلستین (60)

این یک فیلم کوچک سرگرم کننده بدبینانه است. دیالوگ‌های آرون سورکین طوری سریع هستند که گویی شخصیت‌ها می‌خواهند مغزشان همگام با پردازشگرهایشان باشد. حرف زدنشان مثل تایپ کردن در کیبورد است، مثل کارگردانی فینچر، بدون اینکه وقتی برای ریزه‌کاری‌ها بگذارند.

کلام آخر

دانلود فیلم The Social Network 2010

در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم سینمایی شبکه اجتماعی پرداختیم که بر اساس واقعیت ساخته شده است. ژانر فیلم سینمایی شبکه اجتماعی درام بیوگرافی است. این عنوان از بهترین فیلم‌های درام با بازی ستارگانی مانند جسی آیزنبرگ و اندرو گارفیلد، فیلم موفقی بوده است. نظر شما در مورد داستان و شخصیت‌ها چه بود؟ تریلر فیلم The Social Network 2010 را دیده‌اید؟ آیا برای دانلود فیلم The Social Network 2010 ترغیب شدید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین پلازا درباره این فیلم تأثیرگذار از دیوید فینچر به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو