انتقاد وزیر ارتباطات از عملکرد شرکت مخابرات ایران ؛ مخابرات در انجام وظایفش کوتاهی می‌کند!

منبع: تکراتو

3

1402/4/14

21:01


وزیر ارتباطات در تشریح عملکرد شرکت مخابرات ایران به انتقاد از این شرکت در راستای کوتاهی از انجام وظایفش در لایه تجمیع و شبکه داخل شهرها و استان‌ها پرداخت.

انتقاد وزیر ارتباطات از عملکرد شرکت مخابرات ایران ؛ مخابرات در انجام وظایفش کوتاهی می‌کند!

وزیر ارتباطات در تشریح عملکرد شرکت مخابرات ایران به انتقاد از این شرکت در راستای کوتاهی از انجام وظایفش در لایه تجمیع و شبکه داخل شهرها و استان‌ها پرداخت.

روز سه‌شنبه (13 تیر ماه 1402) طی انتشار نامه‌ای از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به مخابرات با تمدید پروانه این شرکت به علت عدم رفع مشکلات شبکه مخالفت شد. حالا امروز (14 تیر 1402) «عیسی زارع‌پور»،‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز در جریان جلسه هیات دولت به انتقاد از عملکرد شرکت مخابرات ایران پرداخته است.

زارع‌پور در جریان جلسه هیأت دولت باز هم فیلترینگ را حوزه‌ای خارج از چارچوب اختیارات دولت قلمداد کرد و بیان داشت: «فیلترینگ خارج از چارچوب تصمیم‌گیری دولت است. دولت در کمیته فیلترینگ سهم‌ عمده را ندارد. امیدواریم همان‌طور که در حکم انتصاب دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی، بازنگری در سیاست‌ها و مصادیق فیلترینگ یکی از خواسته‌های رئیس‌جمهور از ایشان بوده [به این مساله رسیدگی شود]. به هر حال یکی از گلایه‌های مردم عزیزمان از سرویس‌ها و سایت‌هایی است که به اعتقاد ما بلاوجه بسته شده است؛ مثلاً گوگل‌پلی و بازی‌های پرکاربرد.»

بیشتر بخوانید: مخالفت رگولاتوری با تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران ؛ منتظر پاسخ مخابرات باشید

انتقاد از عملکرد شرکت مخابرات ایران

زارع‌پور با انتقاد از عملکرد شرکت مخابرات ایران اعلام داشت:‌ «به عنوان مثال در حوزه حاکمیت شرکتی، شرکت‌های خصوصی بنا بر دلایل مختلفی که در گذشته بود ماموریت خودشان را به درستی در شبکه انجام ندادند. مثلاً شرکت مخابرات در لایه تجمیع و شبکه داخل شهرها و استان‌ها طی سال‌های گذشته وظیفه خودش را انجام نداده و شبکه اشباع و مشکلاتی ایجاد شده است.»

وزیر ارتباطات با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکلات این‌چنینی با توجه به جایگاه فرادستگاهی مرکز ملی فضای مجازی افزود: «امیدواریم مرکز ملی فضای مجازی از ظرفیت‌های خودش در دوره جدید استفاده کند تا نقش موثرتری نسبت به گذشته در حوزه فضای مجازی کشور ایفا کند و با نقش فرادستگاهی آن، مشکلاتی را که خارج از اراده وزارت ارتباطات است برطرف کنیم.»

عملکرد شرکت مخابرات ایران

وی بار دیگر موضوع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی تایید کرده و عنوان داشت: «البته در مورد شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها تابع مصوبات مراجع بالادستی هستیم که آنها را مکلف به پذیرش قوانین جمهوری اسلامی ایران و رعایت آنها دانسته‌اند اما به اعتقاد ما، برای یکسری از سرویس‌ها می‌توان در تصمیم‌های گذشته‌ای که در موردشان گرفته شده تجدید نظر کرد. البته این از عهده وزارت ارتباطات و بعضاً دولت هم خارج است. امیدواریم مرکز ملی در این حوزه هم نقش‌آفرینی کند و در قالب همین کارگروه ما آثارش را در جهت کاهش نارضایتی مردم و افزایش سرعت و کیفیت شبکه شاهد باشیم.»

در همین راستا لازم به ذکر است که هفته پیش رئیس‌جمهور دستور به ایجاد کارگروهی جهت پیگیری شکایات مردم در مورد کندی اینترنت داد. براساس اعلام سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی، این کارگروه فعالیت خود را نیز شروع کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اظهارات وزیر ارتباطات درباره عملکرد شرکت مخابرات ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو