راه درمان دندان درد چیست؟ ۱۰روش درمان دندان درد خانگی فوری+فیلم

راه درمان دندان درد چیست؟ ۱۰روش درمان دندان درد خانگی فوری+فیلم


6

1402/4/15

14:00


در اینجا ما ابتدا شما را با چند راه درمان خانگی دندان درد آشنا می‌کنیم و سپس با معرفی چند دارو کار شما را آسان‌تر خواهیم کرد.

همه ما برای یک‌بار هم که شده با دندان درد آشنایی داریم. البته که بهترین کار هنگام دندان‌درد، مراجعه به پزشک برای رفع دندان درد فوری به شکل ریشه‌ای است؛ اما گاه شرایط به نحوی پیش می‌رود که نمی‌توانید با دندانپزشک خود تماس بگیرید و در نتیجه مجبور هستید از روش‌های درمان دندان درد خانگی فوری استفاده کنید. بر همین اساس ما برای شما چند روش به‌منظور درمان دندان درد فوری معرفی کرده‌ایم.

راه درمان دندان درد چیست؟ ۱۰روش درمان دندان درد خانگی فوری+فیلم

در اینجا ما ابتدا شما را با چند راه درمان خانگی دندان درد آشنا می‌کنیم و سپس با معرفی چند دارو کار شما را آسان‌تر خواهیم کرد.

۱-از آبغوره کمک بخواهید

درمان فوری دندان درد با آبغوره یکی از راه‌های ایده‌آل برای استفاده است. برای این کار به ‌چند قاشق آبغوره و یک قاشق نمک نیاز دارید. نمک را در آبغوره موجود حل کنید و اجازه دهید با جوشیدن بر روی گاز، به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. سپس محلول را کناری بگذارید تا سرد شده و آماده استفاده شود. چند بار محلول سرد را درون دهان خود به‌خوبی بچرخانید و اجازه دهید همه دندان‌های شما با آن آغشته شود. به‌این‌ترتیب به‌سرعت درد شما تسکین پیدا خواهد کرد.

۲-از درمان با دود چه می‌دانید؟

به یکی دیگر از راه‌های درمان دندان درد فوری می‌رسیم. دود دندان یا همان گیاه تاجریزی یکی از گیاهانی است که در طب سنتی بسیار کاربرد دارد و البته کاربرد اصلی آن در درمان کرم و درد دندان است. فراوری شده این گیاه را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید. البته برای درمان دندان درد با دود بهتر است از محلی که تهیه می‌کنید نیز راهنمایی بخواهید؛ اما به‌صورت کلی باید ماده را روی آتش بگذارید تا سوخته و تولید دود کند. دندان خود را روی دود بگیرید و به این شکل درمان سریع دندان درد را تجربه کنید.

۳-با زردچوبه دندان خود را آرام کنید

راه درمان دندان درد چیست؟ ۱۰روش درمان دندان درد خانگی فوری+فیلم

زردچوبه یکی از دردسترس‌ترین مواد اولیه‌ای است که در همه منازل وجود دارد؛ به همین دلیل بهتر است هنگام درد به دنبال درمان دندان درد با زردچوبه باشید. برای این کار لازم است تا خمیری از زردچوبه درست کنید. این ماده که دارای کورکومین است هم باکتری‌ها را از بین می‌برد و هم می‌تواند نقش تسکین‌دهنده داشته باشد. تنها نکته این است که ممکن است کمی رنگ روی حوله یا لباس شما باقی بگذارد.

در این روش درمان فوری دندان درد در خانه باید یک قاشق‌چایخوری از پودر زردچوبه را به‌قدری با آب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. خمیر را مستقیماً روی دندانی قرار دهید که درد می‌کند و آن را برای ۵ الی ۱۰ دقیقه آنجا نگه دارید تا از معجزه این ماده در کاهش درد شگفت‌زده شوید

گفتنی است استفاده از زردچوبه برای سفید کردن دندان در خانه نیز موثر است. در این باره میتوانید از اینجا بیشتر بخوانید.

۴-خواص کاهش درد سیر را جدی بگیرید

راه درمان دندان درد چیست؟ ۱۰روش درمان دندان درد خانگی فوری+فیلم

برای درمان دندان درد با سیر می‌توانید از دو شیوه استفاده کنید. ابتدا اینکه می‌توانید سیر را بجوید. در واقع یک حبه سیر را روی دندانی قرار دهید که درد می‌کند و با همان دندان سیر را له کنید. در این روش ماده‌ای به نام آلیسین آزاد می‌شود که می‌تواند درد را تسکین دهد. سپس باقی‌مانده سیر را مدتی روی دندان قرار دهید.

در روش دیگر درمان دندان درد فوری با سیر می‌توانید این ماده را در یک هاون یا با یک قاشق له کنید و سپس کمی نمک به این خمیر اضافه کنید. خمیر به‌دست‌آمده را با پنبه یا با قاشق روی دندان موردنظر قرار دهید و بمالید. سپس اجازه دهید برای مدتی آنجا باقی بماند.

گفتنی است استفاده از خود محلول آب نمک برای دندان نیز در تسکین دندان درد فوری موثر است.

۵-خمیر نمک و فلفل درست کنید

شاید تعجب کنید اگر بدانید درمان دندان درد با نمک و فلفل چقدر ساده و کاملاً امکان‌پذیر است. این خمیر نه‌تنها درد را ساکت می‌کند؛ بلکه ضدالتهاب و درد است. از نمک دریا اگر بتوانید استفاده کنید نتیجه بهتری به دست خواهید آورد. فلفل سیاه آسیاب کرده را با ترکیب ۵۰-۵۰ با نمک مخلوط کنید و آن را روی دندان موردنظر خود بمالید. این کار را بهتر است هر ساعت یکبار انجام دهید تا درد فروکش کند. می‌توانید به خمیر خود کمی هم سیر له شده بیفزایید.

۶- دارچین و خاصیت کاهش درد

راه درمان دندان درد چیست؟ ۱۰روش درمان دندان درد خانگی فوری+فیلم

برای درمان دندان در با دارچین می‌توانید چوب دارچین را بخرید و خودتان آن را آسیاب کنید یا اینکه از پودر آماده استفاده کنید. درهرصورت با کمک ۱ قاشق‌چایخوری دارچین و ۵ قاشق‌چایخوری عسل می‌توانید به جنگ با دندان‌درد بروید. این دو ماده را با هم مخلوط کنید و سپس مقدار کمی را روی دندان بمالید و اجازه دهید مواد آنجا بماند. اگر مواد را نگهداری می‌کنید حتماً در ظرف در بسته بگذارید تا بتوانید دوباره از آن استفاده کنید. در ادامه به روش دیگری برای درمان دندان درد فوری می‌پردازیم.

۷- کیسه یخ را آماده کنید

راه درمان دندان درد چیست؟ ۱۰روش درمان دندان درد خانگی فوری+فیلم

درمان دندان درد با یخ همیشه می‌توان پاسخ شما به درد باشد.

برای امتحان این روش، باید کیسه یخ را روی صورت‌تان و نزدیک به ناحیه دردناک قرار دهید. مراقب باشید که پوست‌تان نسوزد. کمپرس باید به مدت ۱۵ دقیقه روی ناحیه ملتهب بماند. این فرآیند را می‌توانید تا سه یا چهاربار در روز تکرار کنید.

درمان‌های دارویی برای دندان‌درد

راه درمان دندان درد چیست؟ ۱۰روش درمان دندان درد خانگی فوری+فیلم

هیچ‌کدام از روش‌های بالا نتوانستند دندان‌درد شما را تسکین دهند؟ پس بهتر است به فکر راه‌های دیگری مانند استفاده از مسکن قوی دندان درد خانگی باشید. البته داروهای زیادی برای درمان درد دندان فوری وجود دارد که ما به چند گزینه اشاره می‌کنیم.

قرص‌های مسکن کدام‌اند؟

به‌طورکلی اگر سری به داروخانه‌ها بزنید می‌توانید دارو برای دندان درد فوری را بدون نسخه تهیه کنید. در حالت کلی آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌هایی وجود دارند که برای تسکین دندان‌درد شما می‌توانند بسیار مفید باشند. اغلب استفاده از آن‌ها برای مدت محدود مضر نیست، مگر اینکه بنا به دلایلی پزشک، شما را از مصرف آن‌ها منع کرده باشد:

  • ایبوپروفن: دردسترس‌ترین داروی دندان درد فوری ایبوپروفن است. این دارو که اغلب به شکل قرص یا کپسول در بازار موجود است وظیفه دارد درد را کاهش داده و التهاب را آرام کند.
  • ناپروکسن: این دارو نیز به‌عنوان بهترین گزینه برای درمان دندان درد فوری پس از جراحی است. اگر در خانه دارید حتماً در هنگام درد از آن استفاده کنید.
  • ژلوفن: داروی دیگری که می‌توانید استفاده کنید از خانواده مسکن‌ها است و شاید پیش‌تر هم مصرف کرده باشید. یکی از بهترین روش‌ها برای درمان دندان درد با ژلوفن است.

درمان درد با قطره

راه درمان دندان درد چیست؟ ۱۰روش درمان دندان درد خانگی فوری+فیلم

اگر به داروخانه می‌روید، حتماً سعی کنید قطره دنتول یا قطره مسکن فوری دندان درد را تهیه کنید. این دارو که از گیاه مرزه به دست می‌آید دارای خواص ویژه به‌عنوان آنتی‌باکتریال است و می‌تواند باکتری‌های دهانی را از بین ببرد. این دارو را پس از تهیه به کمک یک پنبه یا به‌صورت مستقیم روی دندان خود بمالید و منتظر بمانید تا درد آرام شود. دنتول یکی از بهترین روش ها برای درمان دندان درد خانگی فوری بزرگسالان است، بخاطر تندی که دارد ممکن است کودکان را اذینت کندو

سخن پایانی: برای درمان دندان درد با یک متخصص در ارتباط باشید

راه درمان دندان درد چیست؟ ۱۰روش درمان دندان درد خانگی فوری+فیلم

دندان‌‌درد یکی از دردهایی است که می‌تواند شما را کلافه کرده و حتی به مرز جنون برساند. حتی اگر از دندان خود به‌خوبی مراقبت کنید، باز هم ممکن است با این مشکل روبه‌رو شوید. تنها کار این است که از روش‌های درمان خانگی استفاده کنید تا وقت ملاقات با پزشکتان بشود.

درمان دندان درد فوری شاید بتواند تا ساعاتی شما را تسکین دهد؛ اما درمانی همیشگی نیست. برای رفع فوری دندان درد بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید.

کلینیک مهرآوید نیز به عنوان یکی از بهترین دندانپزشکی شرق تهران با همکاری بیش از ۳۳ دندانپزشک و ۷۰ متخصص می‌تواند به شما در سریع‌ترین زمان ممکن کمک کند. فرصت را از دست ندهید و از بهترین مجموعه برای خدمات ترمیمی و زیبایی دندان بازدید کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره ۰۲۱۷۷۴۷۸۷۸۷ تماس بگیرید یا برای رزرو نوبت به سایت دندانپزشکی مهرآوید به نشانی mehravidclinic.com مراجعه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو