سرم مو چیست؟ فواید و نحوه استفاده از سرم های تقویتی مو

سرم مو چیست؟ فواید و نحوه استفاده از سرم های تقویتی مو


منبع: تاپ ناز

4

1402/4/15

15:29


سرم تقویت مو محصولی است که برای حالت دادن به مو و جلوگیری از وز شدن و گره خوردن مو استفاده می شود. سرم مو انواع مختلفی دارد و با توجه به جنس موهای خود می توانید از سرم موی مناسب استفاده کنید. این سرم هیچ ماده مضر و شیمیایی ندارد و معمولا بعد از هر بار شستشوی موها مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب به بررسی فواید سرم مو، انواع سرم مو و نحوه استفاده از آن می پردازیم.

سرم مو چیست؟ فواید و نحوه استفاده از سرم های تقویتی مو

سرم مو چیست؟

سرم مو یک محصول مایع است که بر پایه سیلیکون ساخته می شود. سیلیکون ماده ای کش سان و لاستیک مانند است که در لایه بالایی مو قرار می گیرد. با استفاده از این سرم می توانید به موهای خود حالت بدهید تا زیباتر دیده شوند و همچنین یک لایه حفاظتی را دور ساقه مو ایجاد می کند و در برابر آسیب های مختلف از موها محافظت می کند.

این محصول، بیشتر روی سطح مو اثر می گذارد و به اعماق مو نفوذ نمی کند. سیلیکون موجود در سرم های مو به تقویت بافت مو کمک می کند و موها را نرم، ابریشمی و درخشان می کند. همچنین ریزش مو را کاهش می دهد و شکستگی مو را به حداقل می رساند.

سرم مو چیست؟ فواید و نحوه استفاده از سرم های تقویتی مو

سرم مو برای چه کسانی مناسب است؟

سرم مو بیشتر برای موهای وز، خشک و آسیب دیده استفاده می شود چون این نوع موها از هر نظر به مراقبت نیاز دارند. برخی از سرم های مو به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به موهای سر طراحی شده اند. این سرم ها را می توان قبل از سشوار یا اتو کشیدن مو استفاده کرد و از آسیب حرارت به موها جلوگیری کرد.

مطلب مشابه: مراقبت از مو در تابستان و باید و نبایدهایی که باید رعایت کنید

سرم مو چیست؟ فواید و نحوه استفاده از سرم های تقویتی مو

فواید استفاده از سرم مو

سرم مو فواید زیادی برای سلامت و زیبایی موها دارد و یک محصول بسیار مهم و کاربردی در روتین مراقبت از موها محسوب می شود. شست و شوی موها باعث تمیز شدن آن ها و از بین بردن آلودگی می شود اما موها را از آسیب های محیطی، شیمیایی و حرارتی حفظ نمی کند. با استفاده از سرم مو می توانید از موهای خود در برابر این آسیب ها مراقبت کنید.

محافظت از مو

سیلیکون موجود در فرمولاسیون سرم مو یک پوشش حفاظتی پلاستیک مانند را در اطراف ساقه ی مو به وجود می آورد و وظیفه ی اصلی این سرم محافظت کننده ی مو، محافظت از سلول های زنده ی مو و تار های مو در برابر انواع آسیب های محیطی مانند نور خورشید، آلاینده ها، آلودگی هوا و… است.

ترمیم ساقه مو

آمینو اسید موجود در ترکیبات سرم مو، آسیب ناشی از روش های شیمیایی مانند فر دائم، رنگ کردن مو و… را ترمیم و بازسازی می کند. همچنین در هنگام استفاده از ابزار های حالت دهنده مو مانند اتو مو یا سشوار، از برخورد حرارت مستقیم به موها جلوگیری می کند.

تشدید کننده حالت مو

سرم مو می تواند حالت فری یا صافی موها را بیشتر کند. یعنی اگر موهایتان فر باشد، با استفاده از سرم مو فر تر و منظم تر به نظر می رسند. و اگر موهایتان صاف باشد، سرم مو باعث می شود موهایتان لخت تر و لطیف تر شوند.

مطلب مشابه: ۸ اصل مراقبت از مو و پوست در تابستان برای حفظ سلامتی و زیبایی

کاهش ریزش مو

سرم های مو با داشتن ویتامین های مفیدی مانند ویتامین های B3 ، B6 ، بیوتین و پرو ویتامین باعث تقویت ریشه های مو و رویش مجدد آن ها می شوند. سرم های ضد ریزش مو با بهبود جریان گردش خون و اکسیژن در پوست سر از ریزش موهای سر جلوگیری می کنند. سرم هایی که بیشتر ترکیبات سازنده ی آن ها را گیاهان تشکیل داده اند نسبت به سرم هایی با فرمولاسیون شیمیایی، در درمان ریزش مو موثرتر هستند.

افزایش درخشندگی مو

وقتی موها نرم و صاف تر باشند، براق تر هم می شوند. برخی از سیلیکون های موجود در سرم مو می توانند به بازتاب نور کمک کنند و همین باعث درخشندگی و براق شدن موها می شود.

کاهش گره خوردن مو

موهای نازک اگر استحکام کافی نداشته باشند به راحتی گره می خورند. سرم مو به ضخیم شدن و نرم و صاف شدن مو کمک می کند و همین باعث می شود موهای شما کمتر گره بخورند. با باز شدن گره ها به راحتی می توانید موهای خود را شانه بزنید و حالت بدهید.

جلوگیری از وز شدن مو

اگر موهای شما آسیب دیده باشند ممکن است خشک یا وز به نظر برسند و ضعیف شوند یا حالت نگیرند. سیلیکون موجود در این سرم می تواند این مشکلات را رفع کند. سیلیکون موجب می شود رشته های ضعیف موها، وزن بگیرند و محکم شوند.

تامین رطوبت مو

سرم مو با داشتن ترکیبات آبرسان در ساختار خود، در آبرسانی به موها موثر است، رطوب موها را حفظ می کند و از خشک شدن موها جلوگیری می کند.

تغذیه مو با مواد مغذی

برخی از سرم های مو حاوی پروتئین های هیدرولیز شده هستند و می توانند از وز شدن موها جلوگیری کنند. این سرم ها با تغذیه و رطوبت رسانی به موها، باعث نرم شدن موها و سلامت آن ها می شوند. همچنین سرم های مو با تقویت فیبر موها و تقویت ریشه موها با فرمولاسیون مغذی و آبرسان خود، ریزش موها را به طرز چشمگیری کاهش می دهند.

مطلب مشابه: نحوه صحیح شستن مو به منظور حفظ زیبایی مو و تقویت موها

سرم مو چیست؟ فواید و نحوه استفاده از سرم های تقویتی مو

انواع سرم مو

سرم مرطوب کننده مو

سرم مرطوب کننده مو برای کسانی که موهای خشک با انتهای دو شاخه دارند مناسب است. این سرم به تغذیه، نرم شدن و بازسازی موهای خشک کمک می کند و بدون ایجاد چربی به موهای شما زطوبت و درخشندگی می دهد.

سرم صاف کننده مو

این نوع سرم ها مخصوص حالت دادن به مو هستند. سرم صاف کننده مو به کاهش موخوره و صاف شدن مو برای مدت طولانی کمک می کند و باعث نرم شدن مو می شود.

سرم مخصوص موهای فر و مجعد

برای هر نوع مو، یک سرم تقویتی مخصوص وجود دارد. یک سرم موی سبک انتخاب کنید که فرمول آبرسانی داشته باشد تا به کاهش شکستگی کمک کند و حالت طبیعی موهای فر شما را حفظ کند.

سرم مناسب رشد مو

این سرم پوست سر را مرطوب می کند ، جریان خون را بهبود می بخشد و باعث سلامت پوست سر می شود. همچنین به جلوگیری از شکستن مو و بهبود استحکام آن و تحریک فولیکول های مو برای رشد موهای محکم تر کمک می کند.

سرم برای موهای آسیب دیده و شکننده

استفاده از سرم های تقویت کننده یا ترمیم کننده مو که حاوی ترکیباتی از روغن اسطوخودوس و ژل آلوئه ورا هستند هم می توانند به سلامتی موهای آسیب دیده کمک کنند و هم می توانند موهای شکننده را ترمیم کنند و باعث رشد موهای سالم شوند.

سرم برای کاهش موخوره

موخوره ها می توانند به دلایل مختلفی مانند خشکی و طوبت هوا ایجاد شوند. برای جلوگیری از ایجاد موخوره می توانید از سرم مویی که خاصیت آبرسانی و محافظت در برابر رطوبت داشته باشد استفاده کنید.

مطلب مشابه: روش های مراقبت از موی فر + نکاتی خاص برای نگهداری از موهای فر

سرم مو چیست؟ فواید و نحوه استفاده از سرم های تقویتی مو

نحوه استفاده از سرم مو

برای اینکه بهترین نتیجه را از سرم مو بگیرید، خیلی مهم است که به صورت درست از آن استفاده کنید.

  • ابتدا جنس موهای خود را بشناسید تا بتوانید سرم موی مناسب خود را انتخاب کنید. برای موهای خشک و وز نباید از سرم های مخصوص موهای نرمال استفاده کنید.
  • حتما موهای خود را با شوینده مناسب بشویید و از سرم موی تقویتی روی موهای تمیز و نم دار استفاده کنید.
  • یک یا دو قطره از سرم مو را روی کف دست خود بریزید و بعد دست هایتان را به هم بمالید.
  • سپس دست های خود را به آرامی روی موهایتان بمالید. از انتها تا میانه موهای خود را ماساژ دهید. سعی کنید به طور یکسان آن را روی موهای خود پخش کنید.
  • از زدن سرم مو به ریشه موها یا استفاده بیش از حد از سرم مو خودداری کنید چون باعث می شود موهایتان بیش از حد چرب به نظر برسد.
  • هنگام استفاده از سرم مو، ملایم و آرام دست خود را روی موها بکشید و از کشیدن موهای خود پرهیز کنید تا موهایتان آسیب نبینند.
  • پس از استفاده از سرم مو ، از یک برس با دندانه های پهن استفاده کنید تا بتوانید به آرامی سرم را از بین رشته های مو به پایین به طور یکسان پخش کنید.
  • حالا می توانید با ابزار های حالت دهنده، موهای خود را به هر صورتی که می خواهید حالت بدهید.

مطلب مشابه: ماسک موی سر رشد مو | ماسک های عالی برای رشد و پر شدن مو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو