چگونه بسته بندی محصولاتمان در سال 2023 بیشتر کالا بفروشد؟

منبع: خبرنما

3

1402/4/19

11:25


یکی از دغدغه های افرادی که تازه کسب و کار راه اندازی نموده اند یا تولید کنندگانی که سال هاست در بازار بوده و پس از گذشت سالیان سال نتوانستند هنوز به نتیجه و آن سود دلخواه خود دست پیدا کنند، این است که چگونه می توانند در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه خود برسند و به اصطلاح افسار بازار را در دست بگیرند؟!

چگونه بسته بندی محصولاتمان در سال 2023 بیشتر کالا بفروشد؟

یکی از دغدغه های افرادی که تازه کسب و کار راه اندازی نموده اند یا تولید کنندگانی که سال هاست در بازار بوده و پس از گذشت سالیان سال نتوانستند هنوز به نتیجه و آن سود دلخواه خود دست پیدا کنند، این است که چگونه می توانند در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه خود برسند و به اصطلاح افسار بازار را در دست بگیرند؟!

پاسخ به این سوال شاید در وهله اول کمی دشوار به نظر برسد، اما ما در این مقاله به شما راهکار ها و ترفند هایی را پیشنهاد می کنیم که با کمک آنها میتوانید شاهد افزایش فروش محصولات خود باشید.

بسته بندی و تاثیرات شگفت انگیز آن

بسته بندی ابزاریست که به واسطه آن میتوان بازاریابی نمود؛ شاید بپرسید چگونه؟ مسلما استخدام بازاریاب و تبلیغات در رسانه به منظور معرفی برند و محصولات شما هزینه بالایی داشته و ممکن است که تاثیر کوتاه و یا موقتی داشته باشد که این اصلا معلوم نیست که بتواند کارساز باشد یا خیر. از طرفی فن بیان بازاریاب و شیوه برخورد او با مخاطبان همگی از جمله مواردیست که باید ریز به ریز به آنها توجه نمود.

تمامی این موارد سبب شده تا تولید کنندگان و صادر کنندگان به فکر چاره ای باشند تا بتوانند به وسیله آن در جهت برجسته شدن و معرفیت برند تجاری خود گامی عظیم بردارند که همگی راه حل و چاره کار را در تهیه بسته بندی برای محصولات یافتند.

بسته بندی، لباس کالاست که هر چه فاخر و شکیل باشد، به دیده شدن محصولات کمک خواهد نمود. بر طبق شواهد صورت گرفته، بیش از 70 درصد خرید روزانه مردم بر طبق شکل ظاهری و مدل بسته بندی صورت میگیرد؛ هر چه این جلوه شکیل تر باشد، مخاطبان بیشتری را ترغیب به خرید خواهد نمود.

هر اندازه که محصول از کیفیت بالایی برخوردار باشد، زمانیکه در یک بسته بندی نامناسب قرار گرفته باشد، افزایش فروش نخواهد داشت زیرا این گونه برداشت میشود که حتما محصول کیفیت خوبی نداشته که این طور به بسته بندی آن بی توجهی شده است؛ همین امر سبب میشود که ارزش محصول در نزد مخاطب کم رنگ تر شده و این گونه میشود که تولید کننده یا فروشنده با کساد در کسب و کار مواجه خواهد شد.

از بهداشت بسته بندی چه می دانید؟

از دیگر ویژگی های بسته بندی حرفه ای و موفق در بازار توجه به قوانین بهداشتی است. پک باید به شکلی به مخاطب ارائه گردد که تمام نکات و اصول بهداشتی مو به مو در آن اجرا شده باشد و مشتری از این بابت اطمینان داشته باشد که پک تمیز و قابل اعتماد است مخصوصا در مورد بسته بندی مواد غذایی و خوراکی.

آیا تنها بسته بندی برای افزایش آمار فروش کافیست؟

بسته بندی اولین قدم برای رنگ و لعاب دادن به حرفه خود و به دنبال آن افزایش فروش و برند سازی است که در وهله اول جنبه حفاظتی از محصول را داشته و آن را از آسیب های احتمالی مصون نگاه میدارد. یکی از مهم ترین مواردی که در بسته بندی باید به آن توجه ویژه ای داشت، طراحی بسته بندیست. این روز ها بسته بندی های مقوایی که طرح و رنگ های خلاقانه و مخاطب پسندی دارند، درصد فروش بالایی داشته و همین امر  سبب شده تا تولید کنندگان به این المان توجه ویژه ای داشته باشند.

استفاده از طرح و رنگ های مرتبط با نوع محصول، ارائه توضیحات در خصوص ویژگی های محصول، درج لوگو، برند و بهره بردن از تصاویر مرتبط همگی برای طراحی شیک یک بسته بندی ارزشمند است. طراحی بسته بندی مهم ترین بخش از برند شما بوده و برند، تجارت شماست. اطمینان از این که همه چیز به بهترین شکل ممکن و آن چه در ذهن داشته اند پیش برود، اولین قدم برای جذب مشتریست. داشتن بسته بندی با کیفیت و خاص، سبب حفظ مشتریان فعلی و جذب خریداران جدید خواهد شد.

نکته ای در خصوص طراحی بسته بندی می بایست به آن توجه داشته باشید، تناسب بین محصول و ابعاد جعبه بسته بندی آن می باشد. پک کالا می بایست به شیوه ای طراحی و تولید گردد که کاملا فیت با محصول باشد؛ نه خیلی بزرگ تر که کالا درون آن لق بزند و نه کوچک تر که محصول با زور و فشار درون آن قرار گیرد.

مدل بسته بندی از دیگر المان هایی است که میتواند بر تصمیم گیری مشتری در جهت انتخاب و خرید یک کالا تاثیر بگذارد. اگر مدل بسته بندی محصولی به گونه ای باشد که باز و بسته کردن آن برای مشتری دشوار باشد یا با چند بار باز و بسته شدن، شکل ظاهری خود را از دست بدهد و سریعا دفرمه گردد، مسلما در این گونه شرایط ممکن است که مخاطب هم به محصول و هم به بسته بندی آن آسیب وارد نماید؛ با بروز چنین اتفاقی قطعا دیگر مشتری سراغ برند و محصولات شما نخواهد آمد و این به ضرر شما خواهد شد.

بهترین متریال برای بسته بندی در سال 2023

بهترین متریال برای بسته بندی در سال 2023

بسته بندی هم چون فروشنده خاموشی است که هدف اصلی آن ایجاد علاقه‌مندی در مشتری برای خرید یک محصول خاص است. بسته بندی خود به تنهایی یک تکنیک بازاریابی مهم بوده که میتواند یک برند و یا یک شرکت نوپا و تازه تاسیس را تبدیل به یک کمپانی قدرت مند و برجسته نماید. حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه و با چه نوع بسته بندی میتوان به این هدف دست یافت؟

بسته بندی های کارتنی و مقوایی. این دو متریال با ویژگی های مثبت بی شمار خود هم چون بازیافت پذیری، قیمت مناسب، قابلیت چاپ دار شدن، استحکام و دوام نسبتا بالا، امکان پیاده نمودن طرح و نگار مد نظر، درج لوگو و برند مربوط به کسب و کار در جهت برند سازی، به عنوان بهترین گزینه برای بسته بندی در نظر گرفته میشود. بسته بندی های کارتنی و مقوایی با توجه به این موضوع که متریالشان تجدید پذیر بوده و هیچ گونه آسیبی برای محیط زیست نخواهند داشت، میتوانند به عنوان پک های صادراتی نیز در نظر گرفته شوند.

نکته مهم در این نوع مواد اولیه به صرفه بودن آن به نسبت بسته‌بندی های دیگر است. قیمت کارتن یکی از مواردی است پک های دیگر نمیتوانند در ارزان تر بودن با آن رقابت داشته باشند.

چاپ بسته بندی و نقش آن در کسب رضایت مشتری

چاپ روی بسته بندی اولین فرصت شما برای ایجاد تاثیر مثبت بر روی خریدار خواهد بود. چه محصولات داخل قفسه باشند و چه تصاویری از آنها در فروشگاه های اینترنتی بارگذاری شده باشد، چاپ روی پک آن میتواند نگاه مخاطب را برای چند و یا چندین ثانیه بر روی بسته بندی نگه دارد. به دلیل حق انتخابی که مشتری در برابر خرید محصولات دارد و هم چنین به این علت که هزینه های خرید از جانب وی پرداخت میشود، توجه به شکیل شدن بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در صنعت کارتن سازی دو چاپ افست و فلکسو از پر استفاده ترین چاپ ها بوده که مطابق با سلیقه مشتریان، استفاده از هر یک امکان پذیر خواهد بود. شما همراهان عزیز میتوانید با سفارش کارتن لمینتی که نتیجه چاپ افست هستند، محصولات خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید و آمار فروش خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید.

چکیده ای از آن چه که بیان شد

بدون شک طراحی یک بسته بندی شکیل میتواند از استخدام چندین بازاریاب و تبلیغات رسانه ای سود بخش تر و مانده گار تر باشد زیرا در این برهه از زمان و با بصری شدن مردم، آن چه در ابتدا متقاضی یا بیننده را برای خرید مشتاق می نماید، زیبایی و ظاهر بسته بندی ایست که هر چه شکیل تر باشد، پتانسیل زیادی را برای فروش بیشتر محصولات خواهد داشت.

امیدوایم خواندن این مقاله برایتان در جهت ایده گرفتن و رونق کسب و کارتان سود مند بوده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو