کارتن صادراتی و 5 نکته کلیدی که قبل از خرید آن باید بدانید!

منبع: خبرنما

3

1402/9/27

16:15


کارتن صادراتی که با نام جعبه حمل و نقل بین المللی نیز شناخته می شود، از آن دسته بسته بندی هایی است که شاید تا کنون آنقدر نسبت به آن دقیق نشده باشید. هدف از طراحی و تولید این کارتن همانطور که از نامش پیداست،  صادر کردن محصولات مختلف با وزن مد نظر مشتری به […]

کارتن صادراتی و 5 نکته کلیدی که قبل از خرید آن باید بدانید!

کارتن صادراتی که با نام جعبه حمل و نقل بین المللی نیز شناخته می شود، از آن دسته بسته بندی هایی است که شاید تا کنون آنقدر نسبت به آن دقیق نشده باشید. هدف از طراحی و تولید این کارتن همانطور که از نامش پیداست،  صادر کردن محصولات مختلف با وزن مد نظر مشتری به خارج از کشور است.  به همین دلیل، کارتن های صادراتی شرایط سفارش متفاوت تری نسبت به حمل و بسته بندی لوازم در داخل کشور دارند، پس طبیعیست که برای بالا بردن درصد موفقیت یک ارتباط تجاری و معرفی برند یک کسب و کار، الگوریتم دقیق تری داشته باشند. در ادامه قصد داریم، شما را با انواع کارتن های صادراتی آشنا کنیم تا راحت تر بتوانید بعد از بررسی تمام کاربرد ها و مزایای این کارتن برای خرید کارتن صادراتی مناسب محصول یا محصولات خود تصمیم گیری نمایید.

تولید کارتن صادراتی

صادرات مقوله ای است که مشاورانِ فعالیت های تجاری به شکل گسترده، پس از گزارش هایی از قبیل به مشکل خوردن بارهای صادراتی به آن پرداخته و تاکید فراوانی بر سفارش یک کارتن با کیفیت و منحصر به فرد داشته اند. خوشبختانه، کارتن صادراتی برای بسته بندی هزاران محصول مختلف قابل استفاده است، اما کارتن و جعبه بسته بندی می تواند نظر یک مشتری را به خود جلب کند که علاوه بر شکیل و زیبا بودن، با کیفیت و مقاومت بالایی در برابر عوامل مختلف مانند تغییرات آب و هوایی حین مسافت های طولانی داشته باشد تا خرید کارتن صورت پذیرد.

انواع مدل کارتن های صادراتی عبارتند از:

انواع کارتن

  • کارتن کیبوردی یا لپ تاپی
  • جعبه تلسکوپی یا زیره و رویه
  • بسته بندی استندی
  • چهار درب یا آمریکایی
  • سبدی دسته دار

از آنجایی که بیشترین سفارشات کارتن های صادراتی در شرکت های کارتن سازی برای میوه، صیفی جات و خشکبار ثبت می گردد، بهترین گزینه برای نگهداری این محصولات جعبه تلسکوپی یا کارتن‌های چهار درب هستند. همچنین برای کالاهای زینتی و گران قیمت که علاوه بر جذابیت، موضوع ایمنی نیز برای آنها مطرح می شود، انواع جعبه های هارد باکس بهترین راه حل می باشند.

طراحی کارتن

بهترین طراحی کارتن صادراتی

کارتن های صادراتی را می توان با طراحی های متفاوتی به عنوان مثال پنجره ای یا طلق دار سفارش داد، اما بهترین و مشتری پسند ترین طراحی برای این کارتن ها، طراحی لمینتی است که به عنوان با کیفیت ترین و جذاب ترین روش چاپی برای کارتن های صادراتی شناخته می شوند.

قطعا اسم لمینت دندان بارها به گوشتان خورده اما معنای دقیق آن در صنعت جعبه سازی چیست؟ همانطور که لمینت، روکشی برای دندان شماست، لمینت در صنعت کارتون سازی، لایه اضافی است که روی ورق کارتن چسبانده و علاوه بر افزایش کیفیت، جذابیت جعبه شما را نیز چند برابر می‌کند. اصلی ترین تفاوتِ روش چاپ لمینتی با دیگر روش ها این است که لمینت روی تمام کارتن های 2 لایه ( سینگل فیس )، 3 لایه، 4 لایه و 5 لایه قابل اجرا است.

به یاد داشته باشید، زمانی به یک کارتن صادراتی، لمینتی گفته می شود که چاپ درج شده روی آن، چاپ افست باشد. در این نوع چاپ، بعد از آماده شدن طرح اولیه مد نظر مشتری بر روی مقوا، کارتن مورد نظر به چاپخانه ارسال و پس از چاپ، مقوا توسط دستگاه های لمینت اتومات یا نیمه اتومات با چسب مخصوص بر روی ورق کارتن لایه دار چسبانده می شود، در نتیجه کارتن صادراتی لمینت شده شما آماده است. همچنین شما می توانید از خدمات چاپ مانند روکش سلفونی، پوشش یووی و طلا کوب جعبه نیز بر روی کارتن سفارشی خود استفاده کنید.

دلایل اهمیت کارتن صادراتی

استفاده از کارتن صادراتی برای حمل و نقل محصولات مختلف مزایای متعددی دارد، از جمله:

مناسب برای هر محصولی

طراحی کارتن های صادراتی به گونه ای انجام می شود تا شما بتوانید، بدون نگرانی محصولات خود را درون این جعبه ها قرار دهید. مواد مستحکم و بادوام به کار رفته در تولید این کارتن ها می تواند از محصولات شما در برابر هر آسیب و صدمه ای مراقبت نماید. کارتن های‌ صادراتی همچنین در طبیعت قابل بازیافت اند و  جنس مواد اولیه آنها در کنار ارزان بودن برای محیط زیست و اکوسیستم هیچگونه ضرری نخواهند داشت.

انتقال اطلاعات مطابق با مقررات

تولید و طراحی کارتن های صادراتی به گونه ای انجام می شود که با مقررات و استاندارد های حمل و نقل بین المللی مطابقت و می تواند افراد را با اطلاعات درج شده روی کارتن همچون: تاریخ تولید و انقضاء، نحوه مصرف و مواد تشکیل دهنده و شرکت تولید کننده و غیره آشنا نماید تا دیگر به فرد دیگری برای توضیح چنین اطلاعاتی نیاز نباشد.

 مقرون به صرفه

کارتن های صادراتی مقرون به صرفه تر از سایر جعبه های مخصوص حمل و نقل هستند. اصلی ترین تفاوت آنها با کارتن معمولی در نوع چاپ و ترکیبات اولیه آنها همچون: جعبه، پالت، بسته بندی های محافظتی و غیره است.

تسریع در حمل و نقل

کارتن های صادراتی به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانند جابه جایی هر محصولی را آسانتر و سرعت ببخشند. برخی تصور می کنند که این کارتن ها را می توانند بیش از حد گنجایش آنها پر کنند، اما این امر فقط باعث سنگین تر شدن بسته بندی شما و همچنین آسیب به کارگران حمل و نقل خواهد شد.

خرید و سفارش کارتن صادراتی

هنگام خرید و سفارش کارتن های صادراتی؛ عوامل مختلفی را باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال:

  • اندازه و ابعاد جعبه: اندازه جعبه باید کاملاً متناسب با کالای ارسالی شما باشد. کارتنی که قصد سفارش آنرا دارید، باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند محصول شما را در خود جای دهد، اما نباید به قدری کوچک باشد که محصول در حین حمل تکان بخورد، زیرا این موجب آسیب دیدگی اش خواهد شد.
  • نوع چاپ: راجب انواع مدل های طراحی بالاتر صحبت کرده ایم، بنابراین به این بخش بسیار توجه کنید زیرا ظاهر زیبا، یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در جذب نظر مشتری و فروش بیشتر است.
  • تعداد رنگ: از آنجایی که محصولات صادراتی باید شرایط جوی مختلفی را تحمل کنند، بنابراین شما باید از طیف رنگ های مختلف برای طراحی کارتن صادراتی خود استفاده کنید که علاوه بر زیبایی تا زمان رسیدن به دست مشتری، جلای خود را از دست ندهند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم در مورد نکات کلیدی قبل از خرید کارتن های صادراتی صحبت کنیم. از آنجایی که این نوع بسته بندی‌ها، نماد کشور ما هستند، بنابراین باید در کیفیت و جذابیت آنها نهایت دقت صرف شود. برای اطمینان از اینکه محصولات شما به اندازه کافی در کارتن صادراتی محافظت می شوند، می‌توانید از روش های بسته بندی مختلفی مانند پلاستیک یا نایلون حباب دار، فوم یا سلفون نیز استفاده کنید.

اگر هنوز در مورد کارتن های صادراتی سوال دارید، می توانید با کارشناسان یک کارتن ساز و جعبه ساز با تجربه تماس حاصل نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو