علی بابا چین و جایگاه کارتن بسته بندی در تجارت الکترونیک جهانی

علی بابا چین و جایگاه کارتن بسته بندی در تجارت الکترونیک جهانی


منبع: خبرنما

4

1402/6/22

11:43


نام علی بابا در کنار کشور چین تعجب برانگیز است زیرا ریشه ای عربی فارسی دارد اما علتی پشت آن است که در ادامه برای شما از آن و موفقیت های مالک آن نام تجاری خواهیم گفت. علی بابا یک شرکت چینی چند ملیتی تجارت الکترونیک،E-commerce  (کسب و کارهای تحت وب) می باشد که فروش […]

علی بابا چین و جایگاه کارتن بسته بندی در تجارت الکترونیک جهانی

نام علی بابا در کنار کشور چین تعجب برانگیز است زیرا ریشه ای عربی فارسی دارد اما علتی پشت آن است که در ادامه برای شما از آن و موفقیت های مالک آن نام تجاری خواهیم گفت. علی بابا یک شرکت چینی چند ملیتی تجارت الکترونیک،E-commerce  (کسب و کارهای تحت وب) می باشد که فروش آن به صورت B 2 B ، B 2 C ، C 2 C است.

  • B 2 B (Business to Business) Alibaba.com تجارت به تجارت
  • B 2 C (Business to Customer) Tmall تجارت به مصرف کننده
  • C 2 C (Customer to Customer) Taobao مصرف کننده به مصرف کننده

هلدینگ علی بابا بسیار گسترده می باشد اما مهم ترین این کسب و کارهای فروشگاه آنلاین علی بابا است و سود علی بابا بر حسب کالاهایی است که حاصل جست جوی نام و کلمات کلیدی در دنیای وب می باشند.

چرا نام تجاری این شرکت علی بابا می باشد؟

بنیانگذار شرکت علی بابا، شخصی به نام جک ما یک روز در یکی از کافه های شهر سانفرانسیسکو به شخصیت افسانه ای علی بابا قصه ی فالکور که برایش جذاب بود فکر می کرد همان لحظه از خدمتکار پرسید آیا علی بابا را می شناسد؟ او در جواب می گوید: باز شو کنجد! ورد جادویی علی بابا برای باز شدن غار پر ازگنچ را تکرار کرد، بعد از آن جک ما از چندین رهگذر کشورهای مختلف همین سوال را می کند و آنها همگی به او می گویند که علی بابا را می شناسند. “او اعتقاد دارد که علی بابا دزد نبوده و یک تاجر مهربان و باهوش در قصه های هزار و یک شب می باشد.”

علی بابا

جک ما با نام اصلی ما یون اهل کشور چین در سن 12 سالگی علاقه به یادگیری زبان انگلیسی داشت و به ازای راهنمایی و نشان دادن شهر به توریست ها از آنها می خواست تا به او انگلیسی یاد بدهند از آنجا بود که مسافران نام جک ما را برای او انتخاب کردند.

سال ها بعد بر حسب یک اتفاق جک ما متوجه شد وقتی اطلاعاتی از کشور چین در جستجوگر اینترنت می خواهد برای او مطالب زیادی ارائه نمی دهد پس از همان جا ابتدایی ترین قدم ها را برای تجارت بزرگ الکتریکی خود برداشت.

چین یک کشور در آسیای شرقی با جمعیت 1.425.000.000 نفر می باشد که دومین کشور پر جمعیت جهان است، بزرگترین صادر کننده و دومین وارد کننده در دنیاست که این امر نشان دهنده آن می باشد تقاضای کالا در کشور چین بسیار بالا ست زیرا هر چه جمعیت زیاد باشد میزان تقاضا به نسبت افزایش می یابد.

وقتی جک ما تصمیم گرفت سایت فروشگاهی راه بی‌اندازد برای رفع نیازهای مردم با انبوهی از درخواست ها روبرو شد و هم زمان با کسب درآمد و تجربه، ایده های خود و گروه 17 نفرش را اجرا می کرد او متوجه شد می تواند ارتباط بین مردم و نیازهایشان را نزدیکتر و راحت تر کند و رساندن یک کالا از یک شرکت به مردم یا به یک شرکت دیگر را در کمترین زمان و هزینه محیا سازد.

شرکت علی بابا

بررسی تقاضا و عرضه در علی بابا و ارتباط آن با صنعت کارتن سازی

هر تقاضایی نیازمند یک عرضه ی مناسب است ساده تر بگوییم وقتی شما نیاز به یک محصول مانند تلفن همراه را احساس می کنید، برای خرید آن هزینه ای انجام می دهید و انتظار یک بازخورد و توجه کافی از سوی تولید کننده دارید این عرضه مناسب میتواند کیفیت گوشی، برندینگ شرکت، لوازم جانبی جامع، بسته بندی مستحکم، تخفیف های ویژه، جوایز وگارانتی پس از فروش باشد.

جدا از ارتباط شرکت علی بابا با تجارت، اقتصاد و تقاضای جهانی، هنگامی که صحبت از ارسال و تحویل هرگونه محصولی به میان می آید همه ما می دانیم برای فرستادن کالا از نقطه ای به نقطه ی دیگر در جهان نیاز به یک بسته بندی ، حمل و نقل راحت و ایمن وجود دارد.

شرکتی به بزرگی علی بابا برای حمل و نقل های عظیم خود از راههای آبی و هوایی برای کشورهای دیگر استفاده می کند حتی زمانیکه وارد سایت می شوید به شما قسمت بالای سایت (نوار ناوبری-Navigation bar) چگونگی ارسال کالای مدنظر شما را بنابر موقعیت مکانی بررسی و اعلام می کند. تمامی این کالاها یک بسته بندی ویژه همراه برچسب لیبل خود با برند علی بابا را دارند.

بررسی تقاضا و عرضه در علی بابا

از جزئی ترین خرید تا کلی ترین جابجایی ها یک نوع بسته بندی برای آنها در نظر گرفته شده است که بیشترین آنها بسته بندی کارتنی می باشد، اینجا می توان متوجه ارتباط بین قدیمی ترین اختراع بشر با به روزترین آن یعنی تکنولوژی و هوش مصنوعی شویم.

نیاز به یک بسته بندی با انواع مقوا همیشه و در هرجا حرف اول را می زند در تجارت و کسب و کاری به بزرگی علی بابا هم این نیاز هرروزه بوده، حالا این سوال پیش می آید که این حجم از نیاز جعبه و کارتن بسته بندی را چه کسی برای علی بابا تامین می‌کند؟ بنابر تحقیقات انجام شده علی بابا صحبتی از تامین کننده خود به میان نیاورده است اما هنگام تحقیق می توان احتمالات را به یک کارخانه کارتن سازی به اسم Enguang Hao Paper داد.

کارتن بسته بندی

علی بابا نیز مانند بسیاری از سایت ها برای بسته بندی های خود اکثراً از کارتن های اماده بدون چاپ همراه با لیبل خود و یا برای ارسال از کارتن پستی استفاده می کند. برای انبار کردن یا پک کردن محصول و همچنین برای ارسال بهترین نیاز باکس کارتنی قابل بازیافت است.

شرکت Alibaba یکی از کنپانی هایی است که یک لوگو مختص خود دارد و بر روی بعضی از کارتنهای خود چاپ میکند و رنگ اختصاصی و یا سازمان‌شان نارنجی است. رنگ چاپ روی کارتن ، دکوراسیون ، لوگو و خیلی از موضوعات دیگر از این رنگ الهام گرفته است.

با توجه به استراتژی بالقوه و متمایز این تجارت الکترونیک بزرگ، فعالیت های متعددی در جهان دارد. انواع تجارت خرده فروشی و عمده فروشی داخلی و جهانی، خدمات لجستیک، پردازش ابری، رسانه های دیجیتال و سرگرمی، بازاریابی آنلاین، خدمات مصرف کننده و غیره، در نظر بگیرید شرکتی به این بزرگی هرروزه با میلیونها سفارش و بسته بندی می تواند چه حجم از کارتن را استفاده و ضایعات کارتن تولید کند؟ تمامی صنعت ها و تجارت های جهانی چه اینترنتی (مجازی) و چه غیراینترنتی (واقعی) به هم مانند یک زنجیره متصل هستند و گاها این زنجیره می تواند یک کارتن بسته بندی باشد.

پردازش ابری یا کلود

پردازش ابری یا کلود در علی بابای چین یکی از مهم ترین قسمت هاست. زیرا تمام اطلاعات کاربران و الگوریتم های پردازش و شناسایی و غیره در این محیط کنترول ، بررسی و تصمیم گیری میشود.

سوالات متداول

1- آیا علی بابا ایران همان علی بابا چین می باشد؟

خیر، علی بابا داخل ایران یک آژانس مسافربری ست.

2- آیا علی بابا از کارتن های حاصل بازیافت ضایعات کارتن استفاده می کند؟

بله برای ارسال تعداد زیادی از کالاها برای بسته بندی از کارتن هایی که مواد اولیه به کارگیری آنها از خمیر بازیافت ساخته شده است استفاده میشود.

3- برای اینکه مثل علی بابا چین بشیم از کجا باید شروع کنیم؟

از بازاریابی و فروش محصولات خورد و در عین حال باکیفیت و رقابتی در قیمت با یک نام تجاری مشخص گرفته تا سفارش کارتن بسته بندی از یک شرکت جعبه سازی با تجربه برای شروع مناسب است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو