بهترین فیلم های مریل استریپ ؛ معرفی 13 عنوان برتر

بهترین فیلم های مریل استریپ ؛ معرفی 13 عنوان برتر


منبع: تکراتو

3

1402/4/22

13:47


مریل استریپ یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین بازیگران سینمای هالیوود است که تاکنون موفق شده سه بار جایزه اسکار را از آن خود کند. بهترین فیلم های مریل استریپ از پربیننده‌ترین آثار هستند.

بهترین فیلم های مریل استریپ ؛ معرفی 13 عنوان برتر

مریل استریپ یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین بازیگران سینمای هالیوود است که تاکنون موفق شده سه بار جایزه اسکار را از آن خود کند. بهترین فیلم های مریل استریپ از پربیننده‌ترین آثار هستند.

وقتی در مورد بزرگ‌ترین بازیگران تاریخ آمریکا سخن به میان می‌آید، ناخودآگاه نام مریل استریپ در ذهن همه از جمله عاشقان سینما و تلویزیون نقش می‌بندد. رزومه‌ی این بازیگر بسیار موفق، پر از آثار کوچک و بزرگی است که همگی دیدنی و پرطرفدار هستند.

مریل استریپ که یکی از بازیگران نامدار سینما و تلویزیون آمریکا است از رکوردداران دریافت اسکار بازیگری نیز به حساب می‌آید. وی همچنین با ۱۹ نامزدی اسکار که سه بار برنده شده و ۲۸ نامزدی جایزه گلدن گلوب که ۸ بار برنده شده، از نظر تعداد نامزدی این جایزه‌ها در میان تمام بازیگران دارای رکورد است و پرافتخارترین بازیگر جهان محسوب می‌شود.

استریپ در سال ۱۹۷۶ با نمایش‌های ۲۷ واگن پر از پنبه و خاطره دو دوشنبه به روی صحنه رفت و در سال ۱۹۷۷ و در سن 26 سالگی با فیلم جولیا به سینما وارد شد. او در مدت یک سال توانست اولین جایزه‌ی تونیِ خود را به دست آورد. وی در تمام نقش‌هایی که ایفا کرده توانسته بدرخشد و نظر همگان را به خود جلب کند.

در اددامه به معرفی بهترین و جدیدترین فیلم های مریل استریپ پرداختیم؛ اگر از عاشقان فیلم هستید و به آثار این بازیگر علاقه دارید، با ما همراه باشید تا بهترین کارهای مریل استریپ را با شما به اشتراک بگذاریم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ

بهترین فیلم های مریل استریپ

اگرچه بازیگر موفقی چون مریل استریپ آثاری خاص و شناخته‌شده دارد، اما بیشترین محبوبیت وی به دلیل بازی در فیلم‌هایی چون شکارچی گوزن، انتخاب سوفی و ساعت‌ها است. وی در تمام فیلم‌های خود از جمله این فیلم‌ها به خوبی به ایفای نقش پرداخته و تحسین همگان را از آن خود کرده است.

بگذار همه حرف بزنند – Let Them All Talk

بهترین فیلم های مریل استریپ

بهترین فیلم های مریل استریپ
  • سال انتشار: 2020
  • ژانر: درام، کمدی و خانوادگی
  • کارگردان: استیون سودربرگ

بگذار همه حرف بزنند که از بهترین فیلم های مریل استریپ محسوب می‌شود، فیلمی در ژانر کمدی خانوادگی و محصول سال 2020 کشور آمریکا و از تولیدات پلفترم اچ بی او مکس است. از بازیگران مطرح این فیلم می‌توان به مریل استریپ، جما چان و دایان ویست اشاره کرد.

داستان این فیلم حول محور زندگی یک نویسنده معروف به اسم آلیس می‌چرخد که تصمیم دارد همراه دوستان و برادر زاده خود به یک سفر دریایی برود بلکه بتواند شادی و آرامش را بیابد. اما زمانی که مجبور می‌شود با گذشته خود رو به رو شود، متوجه می‌شود که به دست آوردن شادی کار چندان راحتی نیست.

وظیفه نویسندگی این فیلم برعهده دبورا آیزنبرگ قرار داشت. گریگوری جیکوبز نیز تهیه‌کننده این فیلم بود. این اثر یکی از بهترین فیلم های کمدی مریل استریپ به شمار می‌رود.

زنان کوچک – Little Women

  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • سال انتشار: 2019
  • ژانر: درام و عاشقانه

زنان کوچک فیلمی درام و عاشقانه است که گرتا گرویک کارگردان و نویسنده آن بود. دنیس دی نووی، ایمی پاسکال، رابین سویکرد و آرنان میلشان وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند.

فیلم زنان کوچک تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و مورد استقبال آنان قرار گرفت. مریل استریپ، سورشا رونان، اما واتسون، تیموتی شالامی، فلورنس پیو، لورا درن، جیمز نورتون، لویی گارل، باب ادنکیرک و کریس کوپر ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم زنان کوچک در شش رشته، از جمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه اسکار شد که در دو رشته بهترین موسیقی و بهترین طراحی لباس این جایزه را به دست آورد. این فیلم در حوزه فروش عملکرد بسیار خوبی داشت و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. فیلم زنان کوچک که با بودجه 40 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 205 میلیون دلار فروش کرد.

در این فیلم که از بهترین فیلم های عاشقانه مریل استریپ است، می‌بینیم که در سال 1868، جو مارچ، معلمی در شهر نیویورک است که نزد یک سردبیر به نام آقای داشوود می‌رود تا داستانش را چاپ کند. داشوود با انتشار داستانی که مارچ نوشته است، موافقت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2023

بهترین فیلم های کره ای 2023

پل‌های مدیسون کانتی – The Bridges of Madison County

بهترین فیلم های مریل استریپ

بهترین فیلم های عاشقانه مریل استریپ
  • کارگردان: کلینت ایستوود
  • سال انتشار: ۱۹۹۵
  • ژانر: درام و رمانتیک

داستان این فیلم از مریل استریپ در سال ۱۹۶۵ جریان دارد و این بازیگر را در نقش عروس جنگی ایتالیایی به نام فرانچسکا جانسون به تصویر می‌کشد. زنی که به همراه همسر و دو فرزند خود در مزرعه‌شان در آیووا زندگی می‌کنند. در آن سال، فرانچسکا با رابرت کینکید که خبرنگار و عکاس مجله نشنال جئوگرافیک است، ملاقات می‌کند.

رابرت به مدیسون کانتی آمده تا از پل‌های سرپوشیده و تاریخی آن عکاسی کند. از آنجایی که خانواده‌ی فرانچسکا برای مدتی دور هستند و به سفری کوتاه رفتند، ارتباط این دو بیشتر می‌شود و به یک ارتباط عاشقانه‌ی شدید و خیانت چهار روزه منجر می‌شود. این فیلم براساس یک رمان پرفروش با همین نام که در سال ۱۹۹۲ با قلم رابرت جیمز والر منتشر شده بود، ساخته شده است. این فیلم هم از طرف منتقدان و هم بینندگان، شدیدا مورد استقبال قرار گرفت و حتی استریپ هم نامزد جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر زن شد.

انتخاب سوفی – Sophie’s Choice

بهترین فیلم های مریل استریپ

  • سال تولید: ۱۹۸۲
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • کارگردان: آلن جی پاکولا

فیلم انتخاب سوفی یکی از بهترین فیلم های مریل استریپ است که جایزه اسکار را برای او به همراه داشت. مریل این فیلم را در سن ۳۳سالگی بازی کرد. او با ایفای این نقش دیگر هیچ حرف ‌و حدیثی درباره قدرت و مهارتش در بازیگری باقی نگذاشت. مریل استریپ برای بازی در این نقش، لهجه لهستانی را فراگرفت و به‌علاوه کمی هم زبان آلمانی آموخت.

در این فیلم که از بهترین فیلم های عاشقانه مریل استریپ است، می‌بینیم که سوفی یکی از بازماندگان اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها است. او با مردی یهودی آمریکایی زندگی می‌کند که تمامی زندگی‌اش در فکر کردن راجع‌به هولوکاست و وقایع مرتبط با آن خلاصه می‌شود.

سوفی در گذشته و زمانی که در اردوگاه بود، مجبور به انتخابی شد که لرزه به جانش انداخت و تا پایان عمر، لکه‌ای تیره بر روح و روانش به‌ جای گذاشت. مریل استریپ یکی از سه جایزه اسکارش را به‌خاطر بازی در این فیلم زیبا دریافت کرد.

بانوی آهنین – the Iron Lady

بهترین فیلم های مریل استریپ

برترین آثار مریل استریپ
  • سال انتشار: 2011
  • کارگردان: فیلیدا لوید

این فیلم داستان مارگارت تاچر را در دوران سالخوردگی روایت می‌کند که با حضور خیالی شوهرش صحبت می‌کند. او که تلاش می‌کند با مرگ شوهر تازه‌ درگذشته‌اش کنار بیاید،‌ همزمان ماجراهایی از دوران دختری یا نخست‌وزیری بریتانیا را به یاد می‌آورد.

بانوی آهنین یکی دیگر از بهترین فیلم های مریل استریپ است که یک جایزه اسکار دیگر را در کارنامه او ثبت کرد.

خانه ارواح – The House of the Spirits

بهترین فیلم های مریل استریپ

  • کارگردان: بیله آگوست
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • سال انتشار: 1993

از بهترین فیلم های عاشقانه مریل استریپ که بسیار زیبا و دیدنی است می‌توان به خانه ارواح اشاره کرد. فیلم خانه ارواح به کارگردانی بیله آگوست در سال 1993 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آلمان و دانمارک بوده و در ژانر درام و عاشقانه ساخته شده است.

داستان فیلم درباره استبان فقیر است که با کلارا ازدواج کرده و صاحب دختری به نام بلانکا می‌شوند. استبان به سختی کار می‌کند و در نهایت تبدیل به مردی ثروتمند می‌شود. در ادامه، بلانکا که حالا بزرگ شده، عاشق یک انقلابی جوان می‌شود. این عشق داستان‌های جالبی به همراه دارد. در این فیلم مریل استریپ، گلن کلوز، جرمی آیرونز، وینونا رایدر، آنتونیو باندراس و ونسا ردگریو به هنرمندی پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی عاشقانه 2023

بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه

شکارچی گوزن – The Deer Hunter

بهترین فیلم های مریل استریپ

آثار برتر مریل استریپ
  • سال انتشار: ۱۹۷۸
  • ژانر: درام، جنگی
  • کارگردان: مایکل چیمینو

شکارچی گوزن فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی مایکل چیمینو است. این فیلم به دلیل بازی قدرتمند گروه بازیگری، کارگردانی عالی و فیلم‌نامه، مورد تحسین قرار گرفت. فیلم شکارچی گوزن در مراسم گلدن گلوب نیز در شش رشته از جمله بهترین فیلم درام و بهترین فیلم‌نامه نامزد دریافت جایزه شد.

در  فیلم شکارچی گوزن که از بهترین فیلم های مریل استریپ است می‌بینیم که مایکل ورونسکی در هیاهوی جنگ ویتنام در جستجوی دوست خود است تا او را به خانه‌اش بازگرداند. رابرت دنیرو، مریل استریپ، جان کازال، جان سویج، کریستوفر واکن و روتانیا آلدا از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کریمر علیه کریمر – Kramer vs. Kramer

بهترین فیلم های مریل استریپ

  • سال انتشار: 1979
  • ژانر: درام،‌ خانوادگی، اجتماعی
  • کارگردان: رابرت بنتون

فیلم کریمر علیه کریمر یکی دیگر از بهترین فیلم های مریل استریپ است. این فیلم یک درام اجتماعی محصول سال ۱۹۷۹، به کارگردانی و نویسندگی رابرت بنتون است. بازیگرانی همچون داستین هافمن، مریل استریپ، جین الکساندر، جاستین هنری، هاوارد داف، جورج کو، جوبت ویلیامز و بیل مور در فیلم کرامر علیه کرامر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم کرامر علیه کرامر بر اساس رمانی با همین عنوان به قلم آوری کورمن ساخته شده است. فیلم کرامر علیه کرامر تاکنون جوایز و افتخارات فراوانی کسب کرده است که از میان آنها می توان به ۴ جایزه اسکار در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای مریل استریپ و بهترین کارگردانی اشاره کرد.

ساعت ها – The Hours

بهترین فیلم های مریل استریپ

بهترین فیلم های مریل استریپ
  • سال انتشار: 2002
  • ژانر: درام، اجتماعی
  • کارگردان: استفن دالدری

این فیلم درباره تاثیر رمان «خانم دالووی» بر سه نسل از زنان است که همگی به نوعی در زندگی خود با خودکشی روبرو بوده‌اند. فیلم ساعت‌ها ماجرای نوشته شدن رمان نویسنده‌ای معروف به نام ویرجینیا وولف است که در قرن گذشته نوشته شده است. حالا لارا و کلاریسا، دو خواننده پر و پا قرص این رمان، با وجود دغدغه‌ها و مشغله‌های متفاوت روزمره، نمی‌توانند خواندن آن را رها کنند. فیلم ساعت ها یکی از بهترین فیلم‌های مریل استریپ است که در سال 2002 منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کیومرث پوراحمد

بهترین فیلم های انگیزشی

مری پاپینز برمی‌گردد – Mary Poppins Returns

بهترین فیلم های مریل استریپ

  • سال انتشار: 2018
  • ژانر: ماجراجویی و کمدی
  • کارگردان: راب مارشال

داستان فیلم مری پاپینز برمی‌گردد در لندن و در دوران رکود بزرگ جریان دارد. مایکل بنکس بعد از مرگ همسرش کیت، در خانه کودکی خود با سه فرزندش جان، آنابل و جورجی زندگی می‌کند. داستان دهه‌ها بعد از اولین دیدار پرستار جادویی و خاص با خانواده بنکس اتفاق می‌افتد جایی که او بازگشته است تا به خانواده بنکس و فرزندان مایکل در زمانی دشوار از زندگی کمک کند.

این فیلم محصول کشور آمریکا است و در آن امیلی بلانت، لین منیول میراندا، بن ویشاو، امیلی مورتیمر و مریل استریپ به هنرمندی پرداخته‌اند. این فیلم در مراسم اسکار در چهار رشته از جمله بهترین موسیقی و بهترین ترانه نامزد دریافت جایزه شد. همچنین فیلم بازگشت مری پاپینز که از بهترین فیلم های کمدی مریل استریپ است در چهار بخش نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد. این فیلم فروش موفقی را در باکس‌آفیس تجربه کرد و با تحسین مخاطبان روبه‌رو شد.

برون یابی‌ها – Extrapolations

بهترین فیلم های مریل استریپ

بهترین فیلم های مریل استریپ در سال 2023
  • سال انتشار: 2023
  • ژانر: درام، کمدی و معمایی
  • کارگردان: اسکات زد برنس

برون یابی‌ها یکی از بهترین فیلم های مریل استریپ در سال 2023 است. برون یابی ها درواقع یک سریال است که علاوه بر مریل استریپ، بازیگرانی همچون سینا میلر و کیت هرینگتون نیز در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این مجموعه داستان‌‌های پیش‌‌بینی‌ نشده از اینکه چگونه تغییرات آتی سیاره ما بر عشق، ایمان، کار و خانواده در مقیاس شخصی و انسانی تأثیر می‌‌گذارد به تصویر کشیده شده است. برون یابی‌ که از جدیدترین فیلم های مریل استریپ بوده، محصول آمریکا و در ژانر درام، کمدی و معمایی تولید شده است.

اقتباس – Adaptation

بهترین فیلم های مریل استریپ

  • سال انتشار: ۲۰۰۲
  • ژانر: درام و کمدی
  • کارگردان: اسپایک جونز

یکی دیگر از بهترین فیلم های کمدی مریل استریپ فیلم زیبای اقتباس است. چارلی کافمن سال‌ها پیش در تلاش بود تا کتاب غیرداستانی سوزان اورلین را که با نام The Orchid Thief در سال ۱۹۹۸ نوشته بود، اقتباس کند. ماجرای این اثر که از بهترین فیلم های مریل استریپ بوده با محوریت همین اتفاق ساخته شده است.

داستان درباره نویسنده‌ای است که می‌خواهد کتابی را اقتباس کند اما شدیدا در تنگنا قرار گرفته است. این فیلم شامل عناصر اقتباس شده از کتاب است. عناصر ساختگی‌ که برای این اثر خلق شده از نقاط مثبت و اوج این فیلم است که می‌توان به برادر دوقلوی کافمن که به‌عنوان نویسنده فیلم شناخته شده و ارتباط عاشقانه‌ای که بین اورلین و لاروش شکل می‌گیرد اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2023

بهترین فیلم های عاشقانه جهان

بالا رو نگاه نکن – Don’t Look Up

بهترین فیلم های مریل استریپ

جدیدترین فیلم های مریل استریپ
  • سال انتشار: 2021
  • ژانر: درام و کمدی
  • کارگردان: آدام مک کی

فیلم جذاب بالا رو نگاه نکن که از بهترین فیلم های کمدی مریل استریپ است، نامزد چهار جایزه از اسکار 2022 برای عناوینی چون بهترین فیلمنامه اورجینال و بهترین فیلم شد. این فیلم، داستان دو ستاره شناس سطح پایین را دنبال می‌کند که یک تور مطبوعاتی برگزار می‌کنند تا به بشر هشدار دهند که یک شهاب سنگ غول آسا در حال نزدیک شدن به زمین است و می‌تواند موجب نابودی آن شود.

این فیلم که از جدیدترین فیلم های مریل استریپ محسوب می‌شود، محصول کشور آمریکا و در ژانر کمدی و درام تولید شده است. در این فیلم تیموتی شالامی، لئوناردو دی‌کاپریو، جنیفر لارنس، کیت بلانشت، مریل استریپ، ران پرلمن، جینا گرشان، جونا هیل، ملانی لینسکی، متیو پری، مارک رایلنس، تایلر پری و ملانی لینسکی به هنرمندی پرداخته‌اند.

بابیلون – Babylon

بهترین فیلم های مریل استریپ

  • کارگردان: دیمین شزل
  • ژانر: کمدی، درام، تاریخی

بابیلون یک فیلم جذاب دیگر در کارنامه مریل استریپ است. این فیلم هم شخصیت‌های واقعی و هم شخصیت‌های داستانی را در یک مسیر قرار می‌دهد. در این فیلم اما استون نقش کلارا باو را به تصویر می‌کشد و انتظار می‌رود برد پیت در این فیلم نقشی خیالی ایفا کند. این یک لحظه خاص برای برد پیت است زیرا او قرار است نقش یک بازیگر سقوط کرده را بازی کند. برد پیت در این فیلم شخصیت جان گیلبرت را به تصویر می‌کشد که شخصیت خاصی است که با فیلم‌های صامت به شهرت رسیده است. این فیلم یکی از بهترین فیلم های مریل استریپ در سال 2023 است.

جمع‌بندی

بهترین و جدیدترین فیلم های مریل استریپ در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند. مریل استریپ بازیگری است که توانسته با بازی حرفه‌ای خود قواعد بازیگری را تغییر دهد. وی این توانایی را دارد که به‌طرز ماهرانه‌ای در نقش‌هایی که به او واگذار می‌شود، غرق شود و به شکل برجسته‌ای آن را مقابل دوربین ایفا کند.

سوالات متداول

بهترین فیلم های مریل استریپ کدامند؟

از جمله بهترین فیلم های مریل استریپ می‌توان به انتخاب سوفی، شکارچی گوزن، ساعت‌ها، کریمر علیه کریمر، بانوی آهنین، خانه ارواح و زنان کوچک اشاره کرد.

مریل استریپ در کدام فیلم ها اسکار گرفته است؟

مریل استریپ برای بازی در فیلم انتخاب سوفی، کریمر علیه کریمر و بانوی آهنین موفق به دریافت جایزه اسکار شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بهترین فیلم های مریل استریپ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو