ایمپلنت کامل چیست ؟ + قیمت روز و اقساط

ایمپلنت کامل چیست ؟ + قیمت روز و اقساط


منبع: شبره

4

1402/4/24

17:07


دندان ها یکی از اعضای پر کاربرد بدن که ذره به ذره ی زندگی روزمره شما تاثیر گذار است و در صورت از دست دادن آنها زندگی روزمره شما با چالش های جدی مواجه می شود به طور مثال افرادی که دندان های آنها دچار آسیب جدی شده اند و یا به طور کامل از […]

ایمپلنت کامل چیست ؟ + قیمت روز و اقساط

رپورتاژ

دندان ها یکی از اعضای پر کاربرد بدن که ذره به ذره ی زندگی روزمره شما تاثیر گذار است و در صورت از دست دادن آنها زندگی روزمره شما با چالش های جدی مواجه می شود به طور مثال افرادی که دندان های آنها دچار آسیب جدی شده اند و یا به طور کامل از از دست رفته اند، با مشکل عدم اعتماد به نفس مواجه می شود زیرا وجود دندان ها به عنوان یکی از اجزای اصلی صورت در زیبایی آن بسیار تاثیر گذار است.

معمولا عدم وجود دندان باعث می شود شخص از خندیدن و لبخند زدن تا حد زیادی اجتناب نمایند، یا در موارد دیگر افرادی که به دلیل از دست دادن دندان های خود از خوردن و لذت بردن از خیلی از غذا ها وخوراکی ها محروم شده اند و حتی بی دندانی باعث می شود شخص نتواند غذا ها را بجود و این امر باعث مشکلات زیادی در سلامت شخص می شود و موارد فراوان دیگر که به دلیل از دست دادن دندان ها بی دندانی به وجود می آید.

ایمپلنت کامل چیست؟

ایمپلنت کامل یا همان ایمپلنت فول فک یک درمان ایمپلنت برای کسانی است که تمامی دندان های خود یا بیشتر آنها را از دست داده اند و قصد دارن که تمامی دندان های خود را ایمپلنت نمایند. در این روش درمانی دندانپزشک متخصص چندین پایه ایمپلنت دندان را در طی یک جلسه ی جراحی در استخوان فک بیمار می کارد و بعد از گشت یک مدت برای بهبود و پیوند با استخوان فک، پروتز دندان روی آن بسته می شود و پروسه ی ایمپلنت دندان کامل یا همان فول موس شما به اتمام می رسد.

بیشتر بخوانید » ایمپلنت دندان چیست ؟

مراحل ایمپلنت کامل دندان

مراحل انجام ایمپلنت کامل یا فول موس شامل چند مرحله می باشد که به طور کلی شامل مراحل زیر می باشد:

ملاقات با دندانپزشک: در این مرحله، دندانپزشک بررسی می کند که آیا شما برای انجام عمل ایمپلنت کامل مناسب هستید یا خیر.

ایمپلنت

برنامه ریزی: در این مرحله با استفاده از تصاویر گرفته شده از دندان شما، دندانپزشک برنامه ریزی می کند که چگونه ایمپلنت را در محل مناسب قرار دهد.

جراحی: در این مرحله، پس از تزریق بی حسی، دندانپزشک پایه های ایمپلنت دندان  از جنس تایتانیوم را به عنوان جایگزین ریشه دندان در استخوان فک قرار می دهد.

درمان زمان بهبودی: پس از جراحی، شما باید تا زمانی که استخوان فک شما به پیچ تایتانیوم متصل می شود، صبر کنید.

روکش: در نهایت، روکش دندانی مورد نظر (مانند پل، تاج، و یا دندان مصنوعی) روی پیچ های تایتانیوم قرار می گیرد.

تفاوت ایمپلنت کامل با ایمپلنت معمولی

اگر شما یک یا چند دندان خود را به هر دلیلی از دست بدهید بهترین راه برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته شما ایمپلنت دندان است به نحوی که شما یک فیکسچر یا همان پایه ایمپلنت دندان را به جای دندان از دست رفته شما در استخوان فک شما کاشته می شود.

بیشتر بخوانید » قیمت ایمپلنت دندان در سال 1402

بعد از بهبود و پیوند با استخوان فک روکش ایمپلنت بر روی آن بسته می شود اما در ایمپلنت کامل یا فول موس به جای کاشت یک ایمپلنت دندان به جای هر دندان و بستن یک روکش یا پروتز بر روی آن چند فیکسچر در استخوان هر فک کاشته می شود و یک دست قوس دندانی یا همان پروتز دندان روی آن بسته می شود، البته باید در نظر داشته باشید که ایمپلنت کامل مناسب افرادی است که تمامی دندان های خود یا حداقل بیشتر آن ها را از دست داده باشند.

ایمپلنت

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

یکی از مهمترین فاکتور های انتخاب یک درمان بدونه شک هزینه نهایی درمان می باشد، میتوان گفت که درمان ایمپلنت نیز جزء درمان های پر هزینه به حساب می آید، ولی با این حال درمان ایمپانت دندان به حدی کاربردی و پر از مزایای فراوان است که بین مردم محبوبیت بسیار فراوانی را کسب کرده است و اسم خود را به عنوان  بهترین درمان جایگزینی دندان های از دست رفته شناخته می شود.

قیمت ایمپلنت کامل به عوامل فراوانی بستگی دارد که هر کدام به طور مستقیم در هزینه نهایی و تمام شده ی درمان تاثیر می گذارند، از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • تعداد ایمپلنت های استفاده شده در درمان.
  • جنس و نوع پروتز دندانی استفاده شده .
  • برند ایمپلنت مورد استفاده در درمان.
  • تجربه و تخصص دندانپزشک معالج.
  • و…

و به طور کلی اگر بخواهیم قیمت ایمپلنت کامل یا فول موس را بگوییم، میتوان اینجور گفت که قیمت ایمپلنت کامل فک بالا نیازمند پرداخت مبلغی در حدود 65.000.000 الی 230.000.000 تومان به همراه پروتز دندان آن می باشد.

رپورتاژ آگهی

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو