بخیه های ایمپلنت ( مراحل، درد، عوارض و مراقبت )

منبع: بیوگرافی

6

1402/5/1

12:55


ایمپلنت دندان یک درمان جایگزین دندان از دست رفته است که برای قرار دادن پایه ایمپلنت در درون استخوان فک، به یک جراحی کوچک نیاز دارد که در بیشتر مواقع لثه نیاز به بخیه دارد. در این مقاله به بررسی بخیه های ایمپلنت دندان می پردازیم.

بخیه های ایمپلنت ( مراحل، درد، عوارض و مراقبت )

 

امروزه ایمپلنت های دندان بسیار مورد توجه و نظر دندانپزشکان و بیماران سرتاسر جهان قرار گرفته است و به پر طرفدار ترین درمان بی دندانی تبدیل شده است البته که این موضوع عجیب و غیر منتظره نمی باشد چون همانطور که شاید اطلاع داشته باشید درمان ایمپلنت دندان بهترین درمان جایگزینی دندان های خراب و آسیب دیده و همینطور پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته می باشد.

بیشتر بخوانید» ایمپلنت دندان چیست ؟

کاشت ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت دندان به معنی پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته ی افراد با ایمپلنت دندان می باشد. به نحوی که پس از کشیدن دندان و اگر دندان خود را قبلا از دست داده اید پس از اطمینان از تراکم کافی استخوان فک فیکسچر یا پایه ایمپلنت دندان در استخوان فک کاشته می شود تا پس از گذشته یه مدت زمان جهت بهبودی فیکسچر به طور کامل با استخوان فک جوش بخورد و مستحکم شود و بعد از بستن اباتمنت روکش ایمپلت بر روی آن بسته یا چسبیده شود.

اگر می خواهید از قیمت ایمپلنت 1402 مطلع شوید، از این صفحه ( https://bia2safa.net/goto/web/url/2412067 ) دیدن فرمایید.

بخیه های ایمپلنت

در پروسه درمان ایمپلنت دندان بعد از برش لثه و کاشت ایمپلنت دندان درون استخوان فک نیاز است که لثه بخیه زده شود تا زخم حاصله از برش لثه بسته شود و از عفونت و تورم جلوگیری نماید، ممکن است بعد از بخیه لثه تا چند وقت مقداری کمی خونریزی داشته باشد و این امر کاملا عادی است و ممکن است این خونریزی خفیف حتی تا یک ماه به طول بی انجامد ولی جای نگرانی نیست و بخیه ها در نحایت باید کشیده شود حدودا بعد از گذشت مدت 2 تا 3 هفته. در مواردی نیز جراح تشخیص می دهد که از بخیه های جزبی در عمل بخیه زدن استفاده می نمایند که دیگر نیازی به کشیده شدن ندارند و به خودی خود در بافت دهان جذب می شوند

آشنایی با مراقبت از بخیه های ایمپلنت

بعد از برش لثه به دلیل کاشت ایمپلنت حتما نیاز است تا لثه بخیه زده شود این عمل در جهت بهبودی بافت لثه انجام می شود تا در سریع ترین زمان ممکن لثه بهبود یابد و به حالت پایدار گذشته ی خود در آید. و نیاز است که بعد از انجام ایمپلنت دندان یک سری مراقبت های مورد نیاز جهت بهبود سریع تر لثه و جلوگیری از عفونت لثه انجام بگیرند که در این صورت می توان به مراقبت های زیر اشاره کرد :

 

از آنتی بیوتیک پس از بخیه استفاده کنید.

در زمان برش لثه وانجام درمان و بعد از آن در زمان بخیه زدن لثه احتمال عفونت لثه افزایش می یابد و این خطرناک است زیرا عفونت لثه می تواند باعث شکست درمان ایمپلنت و به خطر افتادن سلامت بیمار شود در نتیجه لازم است که بعد از بخیه لثه به دستور متخصص از آنتی بیوتیک ها استفاده نمایم تا از عفونت لثه جلوگیری نمایم البته به هیچ عنوان انتی بیوتیک ها را سر خود و بدونه در نظر گرفتن دستور متخصص مصرف نکنید

بخیه‌ها را به خوبی مسواک بزنید.

رعایت بهداشت دهان و دندان یکی از مراقبت های مهم بعد از ایمپلنت دندان و همینطور بخیه است بعد از گذشت 24 ساعت بعد از انجام ایمپلنت دندان بهتر است نواحی اطراف ایمپلنت را مسولک بزنیم البته از برخورد مستقیم و شدید مسواک به بخیه های خودداری نمایید چون ممکن است باعث پاره شدن بخیه های ایمپلنت دندان شود در این راسته استفاده از آب نمک و شستن دهان با آن نیز می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

از سیگار کشیدن دوری کنید.

مهم است که پس از انجام ایمپلنت دندان از مصرف سیگار و همینطور دیگر مواد مخدر خودداری نماید چون استعمال سیگار و دیگر مواد مخدر می تواند در پروسه ایمپلنت دندان بسیار تاثیر بگذارد و احتمال شکست ایمپلنت را بسیار افزایش دهد و خطر عفونت را تشدید نماید به همین دلایل سعی نمایید که از قبل از ایمپلنت دندان تا گذشته چند ماه بعد از آن از مصرف سیگار و دیگر دخانیات و مواد خودداری نمایید و تا بتوانید بهترین نتیجه ی ممکن را به دست بیاورید.

انجام فعالیت های سنگین پس از بخیه زدن ممنوع است.

انجام فعالیت های سنگین بعد از انجام ایمپلنت دندان احتمال پارگی بخیه زیاد است پس باید توجه داشته باشید که تا دوهفته بعد از بخیه های جذبی و تا یک ماه بعد از انجام بخیه های کشیدنی از انجام هر گونه فعالیت سنگینی خود داری نمایید تا از پارگی بخیه جلوگیری نمایید انجام فعالیت های سنگین بعد از انجام ایمپلنت دندان می تواند به ایمپلنت ها فشار وارد کند و روند بهبود ایمپلنت دندان را دچار مشکل نماید.

کشیدن بخیه درد دارد؟

در هر جراحی بعد از اتمام نیاز است قسمت های برش خورده بخیه شوند و تا بتواند به خوبی بهبود یابند و بعد از گذشت چند هفته نیاز به کشیدن بخیه های زده شده می باشد و کاملا طبیعی است که کشیدن بخیه های مقداری درد به همراه داشته باشد و حتی کمی خونریزی ولی این امر کاملا عادی است و درد ناشی از کشیدن بخیه بسیار ناچیز خواهد بود.

Rate this post

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو