برای ایمپلنت چه چیز هایی خوب است ؟

منبع: نصرینو

4

1402/5/13

18:14


زمانی میتوان بعد از کاشت ایمپلنت های دندانی غذا خوردن را شروع کرد ؟

 پس از کاشت ایمپلنت های دندانی استفاده از مواد غذایی چسبناک، شیرین و غذا های سفت ممنوع است و نمیتوان از غذاهای بسیار داغ نیز  استفاده کرد تا زمانی که حال عمومی بعد از  شما بهبود یابد. معمولا دندانپزشکی که تحت نظر ایشان و توسط ایشان، فرد کاشت ایمپلنت را انجام داده به فرد بیمار پیشنهاد می دهد که حداقل تا زمان از بین رفتن داروی بی حسی و یا بیهوشی صبر کند و پس از آن می تواند از غذاهای نرم استفاده کند.

البته باید بدانید که فرد بیمار نباید طولانی مدت چیزی نخورد و این روند نباید طولانی شود زیرا هر چه مواد مغذی مصرف کند سرعت روند بهبودی فرد بیمار افزایش میابد . مخصوصا در زمانی که در حال طی کردن روند بهبودی هستید حفظ تغذیه شما از اهمیت بالایی برخوردار است . در هر صورت باید بدانید که مصرف مواد غذایی مغذی موجب می شود فرد بیمار حس بهتری را تجربه کند و و این مواد غذایی خود موجب کاهش درد و تورم می شوند و از همین رو است که روند بهبودی را سرعت می بخشند.

بیشتر بخوانید » ایمپلنت دندان چیست ؟ 

همچنین باید بدانید که دکتر دندانپزشک، بسیاری از بیماران را تا 6 ساعت قبل از عمل جراحی کاشت ایمپلنت از خوردن غذا منع می کند و فرد بیمار فقط حق نوشیدن نوشیدنی دارد. یکی از مسایلی که فرد بیماری که قصد کاشت ایمپلنت های دندانی را دارد به آن فکر می کند این است که بعد از کاشت ایمپلنت بهتر است چه مواد غذایی را مصرف کند؟  و از چه چیزهایی اجتناب نماید؟ که در این مقاله سعی داریم این موارد را بررسی کنیم و اطلاعات بدست آمده را در اختیار شما قرار دهیم .

اگر قصد انجام ایمپلنت دندان را دارید و به مشاوره رایگان نیاز داشته و می خواهید درباره هزینه ایمپلنت دندان بیشتر بدانید، می توانید از صفحه  ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید.

مطالبی که در این مقاله مطالعه خواهید کرد طبق سر فصل های زیر ارائه می گردد:

  • غذاهای نرم شامل چه غذاهایی می شوند ؟
  • بعد از کاشت ایمپلنت های دندانی بهتر است چه چیز هایی بخوریم ؟
  • چه مدت بعد از ایمپلنت دندان میتوان به صورت معمولی غذا بخوریم ؟
  • خطرات عدم پیروی از رژیم غذایی

غداهای نرم شامل چه غذاهایی می شوند ؟

رژیم غذایی نرم بر عکس اسم آن ترسناک و غیر قابل رعایت نیست در این رژیم فرد بیمار باید از غذاهایی استفاده کند که به سختی نیاز به جویدن نداشته باشند. در این رژیم غذایی فرد بیمار از خوردن غذا های چسبناک و جویدن مواد غذایی سفت مانند ذرتی که روی بلال وجود دارد و حتی جویدن گوشت های سفت که نیاز به جویدن مکرر دارند باید اجتناب و پرهیز کند. دکتر دندانپزشکی که کار کاشت ایمپلنت های دندانی را برای فرد بیمار انجام می دهد رژیم غذایی مخصوص را به فرد میدهد اما باید بدانید که مصرف غذاهای نرم مانند تخم مرغ ، پاستا، اسموتی و غذاهایی از این قبیل که مواد غذایی که نرم هستند سخت نیست و در بسیاری از موارد بسیار لذت بخش است و نمونه کاملی از مواد غذایی هستند که فرد بیمار باید دریافت کند.

در این حین ممکن است فکر کنید که رعایت رژیم غذایی نرم بسیار سخت و برایتان محدود کننده است اما باید بدانید که مصرف این مواد غذایی و رعایت این رژیم غذایی طولانی مدت نیست . همچنین اگر در حال رعایت رژیم غذایی نرم هستید هنوز غذاهای بسیار زیادی هستند که می توانید از مصرف آنها لذت ببرید. حفظ یک رژیم غذایی مناسب بسیار برای سلامتی عمومی مهم است و رعایت کردن آن می تواند کمک بسیار زیادی به روند بهبودی شما بکند و سرعت این روند بهبودی را افزایش دهد.

به طور کلی باید بگوییم که نگران رعایت رژیم غذایی نباشید زیرا دندانپزشک شما را از این موضوع که مصرف کدام مواد غذایی برای شما مناسب است و از مصرف کدام مواد غذایی باید اجتناب کنید مطلع و آگاه می سازد. مدت زمانی که فرد بیمار باید این رژیم غذایی را رعایت کند بستگی به عواملی چون سرعت روند بهبودی، وضعیت سلامت عمومی بیمار قبل از عمل جراحی کاشت ایمپلنت و  به میزان استخوان فک بستگی دارد .

بعد از کاشت ایمپلنت های دندانی بهتر است چه چیز هایی بخوریم ؟

در مطلب زیر لیستی از مواد غذایی که بهتر است بعد از کاشت ایمپلنت دندانی استفاده کنید آورده ایم :

اب – آب میوه ها، از جمله شهد و آب میوه با پالپ – شیر – قهوه / چای – سوپ – میوه ها و سبزیجات –  میوه های نرم مانند موز، انبه، هلو و گلابی (از میوه هایی با دانه مانند تمشک، توت فرنگی و غیره خودداری کنید) –  سبزیجات بخار پز شده – گوشت و سایر منابع پروتئینی – ماهی کبابی – سوپ با تکه های نرم کوچک سبزیجات و گوشت – نان، پاستا یا برنج – کلوچه – پنکیک – کلوچه – اسپاگتی، ماکارونی، پاستا برنج – غلات پخته و تصفیه شده، مانند خامه برنج، بلغور جو دوسر، بلغور یا فارینا (کرم گندم)

بعد از کاشت ایمپلنت های دندانی بهتر است چه چیز هایی بخوریم ؟

چه مدت بعد از ایمپلنت دندان میتوان به صورت معمولی غذا بخوریم ؟

داشتن رژیم غذایی که در آن نتوانید غذا را بجوید برای هیچکس جذاب نیست اما با رعایت مناسب این رژیم و انجام دقیق دستورالعمل ها معمولا فرد بیمار بعد از یک هفته می تواند به رژم غذایی سابق خود اما همراه با احتیاط برگردد اما اگر فرد بیمار خوش زخم باشد و روند بهبودی را سریع طی کند بعد از گذشت 24 الی 48 ساعت می تواند به رژیم غذایی خود برگردد .

 همچنین باید بدانید که غذای مصرف شده در دوران بهبودی باید همچنان به راحتی جویده شود. به عنوان مثال، شما می خواهید از خوردن استیک اجتناب کنید و گزینه هایی مانند مرغ، لوبیا، حبوبات یا گوشت چرخ کرده را برای پروتئین انتخاب کنید. وقتی غلاتی مانند بلغور جو دوسر، بلغور و برنج می خورید، باید مطمئن شوید که آجیل یا دانه سفت در وعده غذاییتان وجود نداشته باشد و آنها را کاملاً بپزید.

چه مدت بعد از ایمپلنت دندان میتوان به صورت معمولی غذا بخوریم ؟

خطرات عدم پیروی از رژیم غذایی

خوردن غذا هایی که جویدن آن ها سخت است و نیاز به جویدن مکرر دارند موجب افزایش و تشدید درد می شود و یا این که خون ریزی حاصل از زخم بعد از عمل جراحی را افزایش دهد. اگر نوشیدنی تان را با نی بنوشید می تواند موجب خشک شدن حفره ای از لخته خون شود که این امر موجب طولانی تر شدن طول درمان و روند بهبودی می شود . نهایتا شما می توانید به همان روشی که قبل از جراحی مواد غذایی را  مصرف می‌کردید، غذا بخورید. فقط کمی صبر می خواهد که اگر توصیه های صحیح را دنبال کنید، دوره اولیه نقاهت را می توان کوتاه کرد و ایمپلنت های دندانی به اندازه دندان های طبیعی شما قوی خواهند بود .

برای کمک به این موضوع که چرا باید رژیم غذایی نرم رعایت کنید باید بدانید تحت فرایندی که استئواینتگراسیون نامیده می شود استخوان فک با پایه ایمپلنت اصطلاحا جوش می خورد و این موضوع به شما کمک می کند که از ایمپلنت دندانی کاشته شده مانند دندان های طبیعی استفاده کنید . سایر روش‌های جایگزینی موقت دندان، فاقد ریشه هستند و به استخوان طبیعی چسبانده نمی‌شوند، به همین دلیل است که ایمپلنت‌های دندانی مطلوب‌ترین راه‌حل مطمئن و دائمی هستند.

از همین رو فراموش نکنید که از دندان پزشک خود بخواهید تا یک رژیم غذایی مناسب را متناسب با وضعیت سلامتی شما به شما ارایه دهد تا درمان کاملا موفق تری را تجربه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو