ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد؟

2

1402/7/25

11:59


مقدمه مدت‌زمان ایمپلنت دندان در وهله اول با توجه به نوع جراح و پروسه انتخابی تعیین می‌شود و تکمیل مراحل آن می‌تواند بین ۲ الی ۶ ماه زمان ببرد. این یکی از بهترین درمان‌های زیبایی برای آن‌دسته از افرادی است که یک یا چند دندان را از دست داده‌‌اند و به‌مراتب بهتر است جایگزین‌های متحرک مثل دندان مصنوعی است. دندان‌های کاشت‌شده با پایه مستحکم احساس طبیعی‌تری به لبخند فرد می‌دهد و مدت‌زمان طولانی‌تری ماندگاری دارند. همراه ما باشید تا کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد؟

 

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟ ایمپلنت بهترین روش برای پرکردن جای خالی دندان‌هایی است که به هر دلیل ناچار به کشیدن آنها شده‌اید و حالا زیبایی خط لبخندتان ناقص شده است! در این روش زیبایی، لثه زیباجو برش می‌خورد و پایه‌ها در داخل استخوان پیچ می‌شوند. این پیچ‌ها کاملا با بدن سازگارند و زمانی که تاج ایمپلنت روی آنها قرار می‌گیرد و روکش می‌شوند، تا مد‌ت‌زمان طولانی زیبایی روز اول را حفظ می‌کنند.

مراحل ایمپلنت چقدر طول می‌کشد؟

برای انجام ایمپلنت دندان یک بازه دست‌کم ۲ الی ۶ ماهه را در نظر داشته باشید و احتمال اینکه این بازه به ۱ سال برسد را هم گوشه ذهن خود داشته باشید. در واقع اینکه ایمپلنت دندان چقدر طول بکشد، تا حد زیادی به شرایط جسمی و تراکم استخوان فرد، نوع ایمپلنت انتخاب‌شده و نیاز به درمان‌های جانبی بستگی دارد. در واقع سرعت همجوشی پایه ایمپلنت و استخوان فک است که بازه زمانی ایمپلنت را تعیین می‌کند و آن هم با توجه به تراکم استخوان و شرایط بدنی، تغییر می‌کند.

حالا فرض کنید اگر زیباجو نیاز به درمان‌های جانبی مثل پیوند استخوان یا سینوس لیفت داشته باشد؛ در این صورت یک بازه سه الی چهار ماهه به طول مدت درمان نهایی اضافه می‌شود.

ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد؟

جراحی ایمپلنت فوری چقدر طول می‌کشد؟

به آن‌دسته از زیباجویان و بیمارانی که برای ایمپلنت عجله بیشتری دارند و نمی‌توانند این بازه ۲ تا ۶ ماهه را منتظر بمانند، ایمپلنت فوری و دیجیتال گزینه‌های سریع‌تری هستند که مراحل آنها در فاصله کوتاه‌تری طی می‌شود. معمولا انجام این نوع ایمپلنت‌ها بین ۱۴ الی ۳۰ روز زمان می‌برد و امکان انجام آن بعد از معاینه متخصص ایمپلنت و تنها در صورت تایید او وجود دارد.

جراحی ایمپلنت چقدر طول می‌کشد؟

در طول جلسه جراحی پزشک برشی در لثه ایجاد کرده، پایه ایمپلنت را در آن قرار می‌دهد و بعد لثه را بخیه می‌زند. مدت‌زمانی که این جلسه طول می‌کشد اولا به نوع ایمپلنت‌ها و در ثانی به تعداد پایه‌ها بستگی دارد. به‌طور کلی برای این جلسه باید بازه زمانی بین نیم ساعت تا دو ساعت را در نظر داشته باشید.

ایمپلنت دندان چند جلسه‌ای انجام می‌شود؟

اکثر پزشکان زیبایی ایمپلنت دندان را در پنج جلسه انجام می‌دهند. البته تعداد دقیق جلسات تا حد زیادی به کلینیک موردنظر و سیاست‌های آن بستگی دارد. به‌طور کلی برای انجام ایمپلنت دندان باید یک جلسه شامل مشاوره و ارائه طرح درمان را پشت‌سر بگذارید. در جلسه بعدی جراحی ایمپلنت و قرار دادن پایه ایمپلنت انجام می‌شود. جلسه بعدتر برایبستن هیلینگ ایمپلنت در کلینیک حاضر می‌شوید. جلسه بعدی نوبت به قالب‌گیری و نهایتا در جلسه آخر نوبت به نصب روکش ایمپلنت می‌رسد.

روکش‌کردن دندان چقدر طول می‌کشد؟

روکش کردن آخرین مرحله ایمپلنت دندان است که به فاصله ۲ تا ۴ ماه بعد از جراحی ایمپلنت انجام می‌شود و آخرین مرحله این درمان زیبایی است. در حالت کلی قالب‌گیری و نصب روکش در ۲ جلسه انجام می‌شود و بسته به سرعت ساخت روکش (پرسنل لابراتوار)، تعداد روکش‌ها و روش قالب‌گیری می‌تواند بین ۳ روز تا ۲ هفته زمان ببرد.

درد ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟

یکی از پرتکرارترین سوالات زیباجویان در ارتباط با جراحی ایمپلنت، مدت‌زمانی است که بعد از جراحی باید با درد آن کنار بیایند. به‌طور کلی درد ایمپلنت بعد از جراحی باید دو الی سه روزه آرام شود و نهایتا ده روز بعد کاملا از بین برود. این موضوع هم به نوع ایمپلنت و شرایط جسمی زیباجو بستگی دارد؛ با این حال می‌توان به‌کمک قرص‌های مسکن و مراقبت‌های بعد از جراحی، آن را آرام کرد.

ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد؟

ایمپلنت دندان در کلینیک سریتا

شما حق دارید که نگران مدت‌زمان بهبودی بعد از ایمپلنت دندان باشید. اما در درمان‌های زیبایی این‌چنینی، کیفیت همیشه مهم‌ترین مسئله است. کلینیک سریتا با استفاده از جدیدترین متدهای روز و به‌کارگیری دستگاه‌های هوشمند و مجهز، خیالتان را بابت کیفیت خدمات انجام‌شده راحت می‌کند و به شما اطمینان می‌دهد که بعد از تحمل این بازه زمانی، تا چندین سال دندان‌های زیبایی داشته باشید. البته به شرطی که با استفاده از مسواک، خلال دندان و دهان‌شویه، مراقب سلامت ایمپلنت‌های خود باشید.‌ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کلینیک می‌توانید سری به بلاگ سریتا بزنید.

سخن آخر

درمان زیبایی ایمپلنت یک پروسه چندماهه است که اگر بخواهید انجامش دهید، باید خود را برای وقت‌گیر بودن این فرایند آماده کنید. در حالت کلی و با در نظر گیری عوامل مختلف، ایمپلنت دندان بین ۲ تا ۶ ماه طول می‌کشد؛ برای ایمپلنت فوری هم باید یک بازه زمانی یک ماهه را در نظر داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم این دوران را صبورانه پشت‌سر بگذارید تا به زودی سلامت و آرامش از‌دست‌رفته را بازیابید و برای مدت زمان طولانی از زیبایی خط لبخند خود مطمئن باشید.

اگر شما عزیزان تجربه‌ای در زمینه ایمپلنت و مدت‌زمان بهبودی آن دارید، حتما نظرات‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو