سقوط خطرناک ایران در رده‌بندی امنیت سایبری ؛ 54 در میان 194 کشور!

منبع: تکراتو

4

1402/4/27

11:38


سقوط خطرناک ایران در رده‌بندی امنیت سایبری نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در جایگاه 54 درمیان 194 کشور موجود قرار گرفته است! در ادامه با ما همراه باشید.

سقوط خطرناک ایران در رده‌بندی امنیت سایبری ؛ 54 در میان 194 کشور!

سقوط خطرناک ایران در رده‌بندی امنیت سایبری نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در جایگاه 54 درمیان 194 کشور موجود قرار گرفته است! در ادامه با ما همراه باشید.

به گفته معاون پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بی‌توجهی به نیروی متخصص داخلی و استفاده نکردن از ظرفیت‌ها باعث شده تا ایران از لحاظ امنیت سایبری به رتبه 54 در بین کشورهای جهان برسد، در حالی که امریکا به دلیل تمرکز بر روی جذب نیروی متخصص توانسته جایگاه نخست را در این زمینه کسب کند.

حسام تدین، معاون پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تازه‌ترین صحبت‌های خود به ارائه آماری در رابطه با افراد دارای گوشی هوشمند و اهمیت ظرفیت‌سازی و تقویت نیروی انسانی در حوزه امنیت فناوری اطلاعات پرداخت.

بیشتر بخوانید: تمرکز اداره سایبری اسرائیل بر مقابله با هکرهای ایرانی است

سقوط خطرناک ایران در رده‌بندی امنیت سایبری

به گفته وی، در حال حاضر حدود 5 میلیارد کاربر در سراسر جهان به گوشی هوشمند دسترسی دارند و همین مسئله باعث شده تا گوشی‌های هوشمند به یک هدف عالی و قابل دسترس برای هکرها تبدیل شوند.

حسام تدین در بخش‌هایی از صحبت‌های خود توضیح داد:

یک مؤسسه جهانی با مطالعه‌ای که انجام داده معتقد است سرمایه‌‌گذاری در کسب‌وکارهای دیجیتال و صنایع از سرمایه‌گذاری در امنیت سایبری پیشی گرفته و این به یک شکاف امنیت سایبری در دنیا تبدیل شده است.

امنیت سایبری

معاون پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد که در کشورهای پیشرفته 3 میلیون 500 هزار نفر کمبود نیروی انسانی در حوزه امنیت سایبری وجود داشته و اساساً 70 درصد سازمان‌ها نیروی متخصص در حوزه امنیت سایبری ندارند. طبق معیارهای جهانی، الزام به تحصیل در دانشگاه ملاک نیست و 48 درصد شرکت‌ها نیز به دنبال استفاده از نیروی متخصص هستند و تحصیلات دانشگاهی دیگر چندان مهم نیست.

حسام تدین در ادامه اعلام کرد که رسیدن به امنیت سایبری شامل پنج مرحله متفاوت است. مرحله اول کشوری است که هیچ برنامه فراگیر برای افزایش آگاهی امنیت سایبری ندارد. مرحله دوم برنامه‌های موردی برای این حوزه وجود داشته و ایران نیز در این مرحله قرار دارد.

در مرحله سوم یک برنامه هماهنگ ملی برای امنیت سایبری وجود داشته و در مرحله چهارم نیز این هماهنگی با سایر برنامه‌های کشور همگام می‌شود. در نهایت به مرحله پنجم می‌رسیم که در آن با کشور توسعه‌یافته‌ای سروکار داریم که از لحاظ امنیت سایبری در منطقه حرف اول را می‌زند!

بیشتر بخوانید:

وضعیت امنیت سایبری در ایران اصلا خوب نیست. نظر شما درباره اهمیت امنیت سایبری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو