بیوگرافی پیمان معادی؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

بیوگرافی پیمان معادی؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر


منبع: روزانه

3

1402/4/28

15:10


پیمان معادی یکی دیگر از بهترین بازیگران ایرانی است که حضور موفقی در سینمای هالیوود داشته است. او به عنوان یک بازیگر ایرانی آمریکایی هم در سینمای آن ور و هم در داخل ایران بازی‌های بسیار جذابی را از خود ارائه داده و این بازیگر همواره به عنوان یکی از برترین بازیگران ایرانی شناخته می‌شود. […]

بیوگرافی پیمان معادی؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

پیمان معادی یکی دیگر از بهترین بازیگران ایرانی است که حضور موفقی در سینمای هالیوود داشته است. او به عنوان یک بازیگر ایرانی آمریکایی هم در سینمای آن ور و هم در داخل ایران بازی‌های بسیار جذابی را از خود ارائه داده و این بازیگر همواره به عنوان یکی از برترین بازیگران ایرانی شناخته می‌شود. از همین رو ما امروز در مجله هنری و ادبی روزانه قصد داریم تا به زندگی شخصی و هنری این بازیگر بپردازیم و همچنین پنج فیلم برتر او را به شما عزیزان معرفی کنیم. پس تا آخر همراه ما بمانید.

بیوگرافی پیمان معادی

پیمان معادی از خانواده‌ای ایرانی در سال 1349 و در شهر نیویورک آمریکا به دنیا آمد. اما پنج سال بعد به دلیل مشکلات مالی آن‌ها به ایران بازگشتند. پیمان علاقه خود به دنیای هنر را از زمان کودکی با نگارش شعرها و متن‌های کوتاه نشان داد. این بازیگر پس گذراندن دوران هنرستان، به تحصیل در رشته مهندسی متالورژی در دانشگاه آزاد کرج پرداخت.

نخستین فیلنامه

او پس از دریافت مدرک کارشناسی خود در این رشته، شروع به نوشتن فیلمنامه کرد. نخستین اثری که به قلم پیمان معادی خلق شد فیلم «آواز قو» به کارگردانی سعید اسدی بود که در آن ستارگان مشهوری چون بهرام رادان، جمشید هاشم‌پور و ساره آرین بازی کردند. معادی در ادامه فیلمنامه آثار دیگری چون «کافه ستاره»، «کما» و «عطش» را به رشته تحریر درآورد که تمامی آن‌ها، دست کم از منظر روایی، در سطح قابل قبولی قرار داشتند.

بیوگرافی پیمان معادی؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

اولین حضور در سینما

اولین حضور پیمان معادی در مقام بازیگر به فیلم «درباره الی» بازمی‌گردد. فیلمِ جذاب اصغر فرهادی را می‌توان سکوی پرتاب این بازیگر به قله محبوبیت دانست. معادی پس از حضور در این فیلم، به چهره‌ای شناخته شده در سینمای ایران تبدیل شد. فرهادی که سبک بازیگری خاص معادی را پسندیده بود، او را در اثر بعدی خود، یعنی فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کار گرفت. «جدایی نادر از سیمین» را نیز می‌توان یکی از بهترین و موفق‌ترین ساخته‌های سینمای ایران دانست که برنده جوایز ارزشمندی چون اسکار، گلدن گلوب و بفتا شد. معادی وظیفه ایفای یکی از نقش‌های اصلی این اثر را بر عهده داشت و هنرنمایی او جایزه معتبر خرس نقره‌ای در جشنواره فیلم برلین را برای این بازیگر به همراه داشت.

بیوگرافی پیمان معادی؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

حضور در هالیوود

پیمان معادی در سال 2014 در سریالی به نام آن شب محصول شبکه اچ‌بی‌او به کارگردانی استیون زایلیان بازی کرد که در سال 2016 پخش آن آغاز شد، معادی در این سریال در کنار جان تورتورو و مایکل کی ویلیامز نقش شخصیتی به نام سلیم خان را ایفا می‌کند. زایلیان یکی از نویسندگان فیلم‌نامه فهرست شیندلر اثر استیون اسپیلبرگ بوده‌است. او همچنین در فیلم شش زیرزمینی همبازی رایان رینولدز به کارگردانی مایکل بی شد. پیمان معادی و مایکل بی دومین همکاری خود را با فیلم 13 ساعت تجربه می‌کنند.

مطلب مشابه: بیوگرافی گلشیفته فراهانی بازیگر معروف؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم هایش

بیوگرافی پیمان معادی؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

بازگشت به ایران و ابد و یک روز

معادی سپس با فیلم خوش‌ساخت «ابد و یک روز» به سینمای ایران بازگشت. این اثر ساخته کارگردانی جوان به نام سعید روستایی بود. «ابد و یک روز» یکی از بهترین فیلم‌ها کشورمان به حساب می‌آید. پیمان معادی در ادامه در نقشی فرعی در مینی‌سریال زیبای آن شب به کار گرفته شد. این مینی‌سریال محصول شبکه محبوب اچ‌بی‌او بوده و توسط استیون زایلیان و ریچارد پرایس خلق شده است. The Night of به عنوان یکی از خوش‌ساخت‌ترین مینی‌سریال‌های سال‌های گذشته شناخته می‌شود. از همبازیان معادی در این اثر می‌توان به جان تورتورو، ریز احمد و بیل کمپ اشاره کرد.

بیوگرافی پیمان معادی؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

بازی در کنار کریستین استوارت

پیمان معادی توانست برای نقش آفرینی در فیلم کمپ ایکس ری توسط مرکز عمومی امور مسلمانان هالیوود جایزه دریافت کن. او در این فیلم با یکی از جذابترین بازیگران زن یعنی کریستین استوارت همبازی شده بود. پس از اکران فیلم کمپ ایکس ری از پیمان معادی با اهدای جایزه صدا و وجدان حقیقت و متن زیر را تقدیر کرد: ما این افتخار را داریم از شما به عنوان مسلمانی که با بازی در فیلم کمپ ایکس ری فضای مناسبی را برای اعتراض به رفتارهای ضدبشری نسبت به یک مسلمان زندانی شده ، رقم زدید تقدیر کنیم.

بیوگرافی پیمان معادی؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

اولین کارگردانی پیمان معادی

برف روی کاج ها در سال 1390 نیز اولین فیلمی بود که وی کارگردانی کرد.

برنده سیمرغ بلورین

برنده سیمرغ بلورین سی امین جشنواره فیلم فجر، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برای فیلم برف روی کاج ها به کارگردانی خودش است.

فیلم‌های پیمان معادی به عنوان کارگردان

  • بمب؛ یک عاشقانه
  • برف روی کاج ها
  • ماتیک (1385) (فیلم کوتاه)

بیوگرافی پیمان معادی؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

زندگی شخصی

پیمان معادی در سال 1387 با فرانک قوانلو ازدواج کرد. حاصل این ازدواج باران و رایان، فرزندان پیمان معادی و فرانک قوانلو، هستند. همسر پیمان معادی و او تلاش فراوانی برای دوری از جنجال‌های متداول زندگی افراد مشهور داشته‌اند. این خانواده دارای دو خانه در شهرهای تهران و لس‌آنجلس بوده و بین آن‌ها رفت و آمد می‌کنند. معادی علاوه بر بازیگری و فیلم‌سازی، صاحب یک گالری ساعت در متجمع تجاری میلاد نور تهران است.

دختر معادی نیز بازیگر می‌شود

جالب است بدانید که دختر پیمان معادی، باران، نیز به بازیگری علاقمند است. او چندسال پیش در نمایش در انتظار گودو به همراه پدرش نقش‌آفرینی کرد و همچنین تا کنون در چندین فیلم سینمایی حضور داشته است.

مطلب مشابه: بیوگرافی گلشیفته فراهانی بازیگر معروف؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم هایش

بیوگرافی پیمان معادی؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

جوایز و افتخارات

  • جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک، بهترین بازیگر مرد
  • سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر ، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی
  • جشنواره بین‌المللی فیلم اربیل ، بهترین کارگردان
  • هجدهمین دوره جشن خانه سینمای ایران ،بهترین بازیگر نقش اول مرد
  • جشن حافظ ،بهترین بازیگر مرد

برخی از بهترین فیلم‌های پیمان معادی

ما در ادامه متن قصد داریم تا با پنج فیلم برتر پیمان معادی آشنا شویم، پس در ادامه متن همراه ما بمانید.

متری شیش و نیم

متری شیش و نیم

  • کارگردان: سعید روستایی
  • بازیگران: پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار
  • سال ساخت: 1397
  • ژانر: جنایی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8

پیمان معادی با این فیلم به معنای راستین کلمه درخشید، او به قدری در این فیلم خود خوب بود که بسیاری از منتقدان سرشناس خارجی از بازی او تعریف و تمجید کردند. پیشنهاد ما به شما این است که حتما این فیلم از پیمان عزیز را تماشا کنید.

داستان این فیلم درباره یک قاچاقچی به نام ناصر می باشد که پلیس مدت زیادی به دنبال پیدا کردن او می باشد و در پی همین ماجرا و دستگیری او اتفاقاتی حین داستان رخ می دهد . این فیلم به طور گسترده به موضوع اعتیاد و مواد مخدر و برخورد نیروی انتظامی با این موضوع پرداخته است.

جدایی نادر از سیمین

جدایی نادر از سیمین

  • کارگردان: اصغر فرهادی
  • بازیگران: لیلا حاتمی، پیمان معادی، شهاب حسینی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی
  • سال ساخت: 1389
  • ژانر: درام، اجتماعی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.3

این فیلم اولین اسکار اصغر فرهادی و همچنین اولین اسکار تاریخ سینمای ایران را به همراه داشت. جدایی نادر از سیمین همواره به عنوان یکی از برترین فیلم‌های ایرانی شناخته می‌شود. فرهادی با داستانی به شدت جذاب به سراغ یکی از معضل‌های جامعه ما یعنی طلاق می‌رود و همچنین پدری که در این فیلم ساخته است، بی‌شک یکی از بهترین و فُرمیک‌ترین پدران تاریخ سینماست.

داستان این فیلم درباره سیمین است که می‌خواهد به همراه همسرش نادر و دخترش ترمه از ایران برود و همه ی مقدمات این کار را فراهم کرده است. اما نادر نمی‌خواهد پدرش را که از بیماری آلزایمر رنج می‌برد تنها رها کند. اکنون نادر باید بین پدر مریضش و همسر و فرزندش یکی را انتخاب کند.

کمپ ایکس ری - Camp X-Ray

کمپ ایکس ری – Camp X-Ray

  • کارگردان: پیتر ستلر
  • بازیگران: کریستن استوارت، پیمان معادی، جان کارول لینچ، لین گریسون، کوری مایکل اسمیت
  • سال ساخت: 2014
  • ژانر: جنگی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.9

شاید بشود این فیلم را مهم‌ترین فیلم پیمان معادی دانست. البته درست است که بسیاری از فیلم‌های او از لحاظ خط داستانی قوی هستند اما نباید مهم‌ترین مولفه این فیلم را نادیده گرفت، مهم‌ترین مولفه این فیلم حضور ستاره زیبا و جذاب هالیوود یعنی کریستین استوارت است که حضور او فیلم را بهتر از آن چه هست کرده است. پس پیشنهاد روزانه به شما این است که حتما این فیلم را در لیست تماشای خود قرار دهید.

داستان این فیلم با صحنه‌هایی از حملات 11 سپتامبر در مرکز تجارت جهانی نیویورک آغاز می‌شود و پس از صحنه بازداشت «علی» (با بازی پیمان معادی) در آلمان، به هشت سال بعد و زمان ورود نگهبان تازه‌ای به نام «ایمی کول» (کریستن استوارت) به بازداشتگاه گوانتانامو می‌رسد. ایمی که برای فرار از زادگاه کوچکش به ارتش پیوسته، در اثر تحقیر و آزار جنسی سربازان دیگر تبدیل به یک فرمانبردار مطیع شده‌است. اما در نهایت، با دوستی‌ای دور از جنبه‌های جنسی که بین او و علی به وجود می‌آید، کم‌کم حالت دفاعی اش فرو می‌ریزد و نوری از مهر و امید در درونش روشن می‌شود.

مطلب مشابه: بیوگرافی آزاده صمدی بازیگر ایرانی + در مورد زندگی شخصی و هنری و طلاق و ازدواج

شش زیرزمینی - 6 Underground

شش زیرزمینی – 6 Underground

  • کارگردان: مایکل بی
  • بازیگران: رایان رینولدز، دیو فرانکو، آدریا آرجونا، پیمان معادی، کوری هاکینز
  • سال ساخت: 2019
  • ژانر: اکشن , کمدی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.1

مایکل بی متخصص ساخت فیلم‌های اکشن است، آثار او همیشه بزن و بکوب چشم نوازی دارند که نمونه‌اش را در فیلم‌هایی مانند تبدیل‌شوندگان دیده بودیم. حال یکی از برترین فیلم‌های او که در آن بازیگر ایرانی یعنی پیمان معادی عزیز  هم حضور دارد فیلم شش زیر زمینی است که معادی در این فیلم با ستاره هالیوود یعنی رایان رینولدز همراه بوده است.

داستان این فیلم درباره یک گروه شبه‌نظامی زیرزمینی شش نفره است که به «روح» شهرت دارند و مأموریت پیدا می‌کنند تا حاکم دیکتاتور کشور خیالی تورگستان را از بین ببرند؛ آن‌ها برای اینکار به شاهزاده بی‌کفایت این فیلم اتکا می‌کنند و به او کمک می‌کنند تا بعد از سرگونی حکومت او همه‌چیز را به عهده بگیرد.

آخرین شوالیه‌ها - Last Knights

آخرین شوالیه‌ها – Last Knights

  • کارگردان: کازئواکی کیریا
  • بازیگران: مورگان فریمن، کلایو اوون، کلیف کرتیس، آیلت زورر، شهره آغداشلو
  • سال ساخت: 2015
  • ژانر: اکشن , تاریخی , جنگی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.2

پیمان معادی در این فیلم با مورگان فریمن بازیگر نامدار هالیوود هم‌بازی شده است. اثری جذاب که از رمان 47 رونین اقتباس شده است و به نوعی اقتباس هالیوودی آن است. اگر شما نیز به آثار اکشن علاقه دارید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما در اسرع وقت این فیلم از پیمان معادی را تماشا کنید.

داستان این فیلم زمانی اتفاق می‌افتد که مشاور پادشاه در حال ظلم بر مردم است؛ در این حال یکی از لرد ها تصمیم می‌گیرد که او را از بین ببرد ولی موفق نمی شود. پادشاه دستور مرگ لرد را صادر می کند لرد به شوالیه های خود وصیعت می کند تا دست از جنگیدن علیه ظلم نکشند…

کلام آخر

ما امروز و در قالب این کلمات سعی کردیم تا درباره یکی از برترین بازیگران مرد ایرانی یعنی پیمان معادی بنویسیم. ما با نگاه دقیق زندگی شخصی و هنری این بازیگر را زیر ذره‌بین بردیم تا شما به عنوان مخاطب بیشتر از قبل با این بازیگر آشنا شوید. همچنین در ادامه متن ما پنج عدد از برترین فیلم‌های وی را به شما معرفی کردیم. درپایان امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. / نویسنده امیرسالار کریمی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو