خواص بی نظیر روغن فندق | مهم ترین فواید این روغن برای بدن

منبع: تاپ ناز

6

1402/4/31

15:44


خواص بی نظیر روغن فندق | مهم ترین فواید این روغن برای بدن

فندق آجیلی است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. روغن فندق یکی از مقوی ترین روغن های گیاهی است که برای سلامتی مفید است، برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد، به تقویت موها و جوان سازی پوست صورت کمک می کند، مرطوب کننده است، آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

خواص بی نظیر روغن فندق | مهم ترین فواید این روغن برای بدن

روغن فندق طبیعتی گرم و خشک دارد و سرشار از ویتامین های A، K، E، C، نیاسین، پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، فیبر، فولات، کلسیم، پتاسیم، منگنر، مس و بتا سیتوستولول است. در این مقاله قصد داریم در مورد فواید این روغن طبیعی صحبت کنید. با ما همراه باشید.

فواید روغن فندق

خواص بی نظیر روغن فندق | مهم ترین فواید این روغن برای بدن

تقویت مو و کمک به افزایش رشد مو

پروتئین و مواد معدنی موجود در فندق به تغذیه مو و پوست سر و افزایش رشد موها کمک می کند و باعث استحکام و درخشندگی موها می شود.

محافظت از پوست در برابر نور خورشید

ویتامین E و آنتی اکسیدان های موجود در روغن فندق باعث خنثی کردن اثرات مخرب رادیکال های آزاد می شوند و از پوست در برابر آسیب های اشعه UV محافظت می کنند. بنابراین روغن فندق مانند یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند و اثرات اشعه های نور خورشید و رادیکال های آزاد که باعث آسیب به پوست و بروز علائم پیری زودرس می شوند را خنثی می کند.

جوانسازی و ضد چروک و پیری پوست

روغن فندق دارای اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها و مواد مغذی است و پوست را تغذیه و مرطوب می کند. به همین دلیل مانع ایجاد خطوط و چین و چروک پوست می شود. ویتامین E موجود در این روغن باعث صاف تر شدن پوست می شود و به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک می کند. بنابراین روغن فندق به کاهش علائم پیری پوست کمک می کند و باعث جوانسازی پوست می شود.

مطلب مشابه: فواید روغن برنج برای سلامت و زیبایی پوست و مو

افزایش سلامت قلب

روغن فندق به دلیل داشتن مقادیر زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده مانند اولئیک اسید، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد و برای سلامت قلب بسیار مفید است. همچنین فندق دارای مقدار زیادی منیزیم است که تعادل کلسیم و پتاسیم را تنظیم می کند و برای کاهش فشار خون بالا و جلوگیری از بیماری های قلبی مفید است.

کاهش کلسترول خون

روغن فندق به دلیل داشتن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان باعث کاهش کلسترول بد خون می شود.

برای رنگ کردن مو مفید است

روغن فندق برای رنگ کردن مو استفاده می شود. فندق به موها حالت می دهد و از موها در برابر اثرات ترکیبات شیمیایی موجود در رنگ مو محافظت می کند. فندق قدرت رنگ کنندگی طبیعی دارد و رنگ قهوه ای به موها می دهد و همچنین باعث دوام رنگ فعلی می شود به همین دلیل از آن به عنوان یک عنصر طبیعی در محصولات رنگ مو استفاده می شود.

ترمیم کننده پوست و بهبود لک و جای زخم

روغن فندق سرشار از ویتامین E است که باعث ترمیم آسیب های پوست می شود. این روغن برای درمان زخم ها و کاهش هایپرپیگمانتاسیون یا لک های تیره پوست بسیار مفید است.

برای ماساژ بدن مفید است

روغن فندق برای ماساژ و پاکسازی پوست بدن بسیار مفید است. این روغن مانند یک ماده جذب کننده در روغن های معطر استفاده می شود. روغن فندق جذب پوست می شود و بافت های پوست را نرم می کند. این روغن خاصیت بافت خشک دارد به همین دلیل بعد از استفاده باعث چربی نمی شود. همچنین روغن فندق برای درد های بدنی نیز به کار می رود.

مطلب مشابه: خواص روغن مورینگا | فواید روغن مورینگا برای سلامتی

خنثی کردن تاثیراتی که باعث رشد سلول‌های سرطانی می‌شوند

یکی از خواص مهم روغن فندق برای پوست ، سرشار بودن آن از آنتی اکسیدان و بتاسیتوسترول است که فرآیند رشد سلول‌های سرطانی را خنثی می‌کند. روغن فندق با خنثی کردن احتمال انتشار سلول‌های سرطانی در بدن، سلول های بدخیم موجود در سیستم پوستی را غیر فعال می کند. آلفا توکوفرول – نوعی ویتامین E- نقش مهمی در خنثی کردن مکانیزم سرطانی که باعث تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود ایفا می‌کند.

رفع موخوره وترمیم موهای خشک و آسیب دیده

فندق برای جلوگیری از موخوره بسیار مفید است. با چند قطره از روغن فندق قسمت هایی از موها که موخوره دارند را ماساژ دهید تا موخوره ها از بین بروند و موهای سالمی داشته باشید.

آبرسانی و مرطوب کننده پوست

روغن فندق دارای مقادیر زیادی چربی های طبیعی و ویتامین E است و می تواند باعث افزایش آبرسانی و هیدراتاسیون پوست صورت و بدن شود. این روغن به دلیل داشتن اسید های چرب به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست عمل می کند و از خشکی پوست به ویژه در فصل زمستان جلوگیری می کند.

تقویت مو، ابرو ومژه ها

روغن فندق به دلیل داشتن ترکیبات و ویتامین های مغذی، باعث تقویت و پر پشت شدن موها، ابرو ها و مژه ها می شود. خواص روغن فندق برای مژه، با تقویت فولیکول های آن باعث جلوگیری از ریزش مژه می شود. برای استفاده از این روغن برای ابرو و مژه می توانید مقداری روغن فندق خالص را سر انگشت بمالید و روی ابروها و مژه های خود بکشید. اما هنگام استفاده مراقب باشید روغن داخل چشم نریزد.

درمان جوش و آکنه

مقادیر بالای فلاونوئید هایی مانند تانن کاتچین موجود در روغن فندق باعث جذب روغن اضافی پوست می شود و می تواند جوش و آکنه صورت را درمان کند.

مطلب مشابه: فواید روغن نارگیل برای پوست | زیبایی پوست و مو با استفاده از روغن نارگیل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو