جاهای تفریحی تهران برای بزرگسالان را بشناسید

جاهای تفریحی تهران برای بزرگسالان را بشناسید


منبع: تاپ تراول

5

1402/5/1

09:43


تهران کلان شهری زیبا و دارای جاذبه‌های بسیار بکر و جذابی است که نمونه آن را در کمتر شهری…

جاهای تفریحی تهران برای بزرگسالان را بشناسید

تهران کلان شهری زیبا و دارای جاذبه‌های بسیار بکر و جذابی است که نمونه آن را در کمتر شهری مشاهده خواهید کرد. جاهای دیدنی تهران بسیار متنوع هستند و می‌توانند افراد با هر سلیقه‌ و سن‌ و‌ سالی را مجذوب خود کنند. فرقی نمی‌کند که شما عاشق تاریخ و آثار باستانی باشید یا در جست‌ و‌ جوی طبیعی بکر و در رویای تجربه تفریحات آبی به سر ببرید. در هر صورت، جایی در تهران پیدا خواهد شد که شما از دیدن آن لذت ببرید.  شهر تهران آن‌ قدری جاهای دیدنی دارد که یک بار سفر به اینجا مطمعنا پای شما را به پایتخت باز خواهد کرد. از جمله محبوب‌ ترین جاهای تفریحی تهران برای بزرگسالان می‌توان به برج آزادی، باغ ارم، دریاچه چیتگر، کاخ سعدآباد و غیره اشاره کرد.

تهران شهری با قدمت بالا محسوب می‌شود و از دوران نوسنگی پابرجا بوده است. این شهر به علت پرآبی بسیار سرسبز به نظر می‌رسد و طبیعت زیبایی دارد. به خصوص در بخش شمالی آن باغ‌هایی پر از درختان میوه و مراتع سرسبز به چشم می‌خورند که باعث خنک‌تر شدن نواحی شمالی تهران نسبت به جنوب آن می‌شود. تجهیزات و امکانات تهران نسبت به شهرهای دیگر ایران بسیار بیشتر است و مکان بسیار مناسبی برای گشت‌وگذار و سفر محسوب می‌شود. تفریحات و مکان‌های دیدنی موحود در آن موجب شده که هرساله افراد بسیاری به پایتخت کشور سفر کنند. علاوه بر این مورد، تهران به دلیل قدمت کهن خود، دارای مکان‌های تاریخی بسیار زیادی نیز است. جاهای دیدنی تهران برای بزرگسالان شامل موارد زیر می‌شود.

برج آزادی

احتمالا بسیاری از مردم ایران با شنیدن نام تهران، اولین چیزی که در ذهن آن‌ها نقش می‌بندد، برج زیبای آزادی با معماری بی‌نظیرش باشد. حسین امانت این برج 45 متری را با نهایت ظرافت طراحی کرده است؛ اگر از دور به این برج نگاه کنید، فقط بلندای آن و معماری آن به شکل عدد ۸ ببینید؛ اما تماشای این برج از نزدیک بسیار زیباتر است. به‌کارگیری تزیین‌هایی با سنگ‌های فیروزه‌ای در شیارها و طاق‌های آن، سنگ‌های مرمر اصفهان بسیار اعلی به این برج جلوه‌ای بسیار زیباتر بخشیده است. در پایین برج نیز کتابخانه، موزه و امکانات تفریحی و فرهنگی بسیاری وجود دارد و باعث می شود که بازدیدکنندگان علاوه بر زیبایی‌های این برج، ساعاتی را نیز به مطالعه و تقویت فرهنگ خود بپردازند.

برج آزادی تهران

باغ ارم

باغ ارم که قبلا با نام پارک خرم مشهور بود، بزرگترین پارک تفریحی ایران محسوب می‌شود. قدمت این پارک به قبل از انقلاب اسلامی برمی‌گردد. این پارک 70 هکتاری مجهز به شهربازی، فضای سبز، باغ وحش، دریاچه‌ مصنوعی و هزاران جاذبه‌ی زیبای گردشگری است. هر یک دقیقه بیشتر ماندن در باغ ارم را باید غنیمت شمرد. فرصت تفریح در این باغ برای همه‌ سنین به خوبی فراهم است.

باغ وحش ارم

دریاچه‌ چیتگر

هرچند که تهران از نعمت داشتن دریا محروم است؛ اما وجود دریاچه‌ مصنوعی چیتگر و ایجاد یک اکوسیستم آبی بسیار شگفت‌انگیز یک جاذبه‌ بسیار بکر و زیبا محسوب می‌شود. این دریاچه نوید خنک بودن و پاکی هوا را به بازدیدکنندگان می‌دهد و به همین منظور نیز ساخته شده است؛ اگر عاشق صدای آب و مرغ‌های دریایی هستید و می‌خواهید آرامش کنار دریاچه را تجربه کنید، دریاچه‌ی چیتگر یا دریاچه‌ی خلیج فارس حتما شما را راضی خواهد کرد. زیبایی‌های این مکان تنها به دریاچه ختم نمی‌شود؛ در واقع اینجا یک مجموعه‌ تفریحی است که شما می‌توانید سوار بر زیپ لاین شوید و ماشین‌سواری و دوچرخه‌سواری را تجربه کنید، به سیرک بروید، وارد پیست پرش شوید، ماهیگیری کنید یا تنها قدم بزنید و هوای پاک را وارد ریه‌هایتان کنید!

دریاچه چیتگر تهران

کاخ سعد آباد

در شمال تهران و در دامنه‌ رشته کوه البرز کاخ و موزه‌ سعدآباد وجود دارد که در دوره‌ قاجار تاسیس شد و در دوره‌ پهلوی گسترش پیدا کرد. در واقع این کاخ مجموعه‌ای از کاخ‌های دیگر به حساب می‌آید که در یک مکان حفاظت شده قرار دارند. این کاخ کلکسیونی از بناهای تاریخی بسیار آنتیک، معماری‌های شگفت‌انگیز تلفیقی اروپایی ایرانی، باغ‌های فرح‌بخش، هوای بسیار پاک و دلپذیر در تهران به حساب می‌آید. وجود قنات‌های فراوان و همجواری با رودخانه‌ دربند باعث پر‌آب شدن این مکان و سیراب شدن درختان کهنه‌ این باغ شده است.

کاخ موزه سعد آباد

برج میلاد

در محله‌‌ کوی نصر، روی تپه‌ای مرتفع برج تجاری و گردشگری میلاد قرار دارد که اخیرا به نمادی برای شهر تهران تبدیل شده است. این برج 435 متری، ششمین برج مرتفع دنیا محسوب می‌شود. بخش‌های مختلف این برج شامل تالارها، مراکز تجاری و تفریحی بسیار لوکس، رستوران‌های شیک، بانجی جامپینگ، موزه‌های مختلف و صدها مکان دیدنی دیگر می‌شود. بازدید از طبقه‌های بالای برج میلاد گران است؛ اما طبقه‌های پایین آن برای عموم آزاد و رایگان است.

برج میلاد تهران

پیست اسکی دیزین

اگر در فصل‌های سرد سال به تهران سفر می‌کنید، لذت اسکی بازی و مناظر برفی پیست بین المللی دیزین را از دست ندهید. این مکان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری شهر تهران شناخته می‌شود و اولین پیست اسکی تهران به حساب می‌آید. اگر در تابستان به تهران سفر می‌کنید هم نگران نباشید! پیست اسکی دیزین با مجهز بودن به پیست اسکی روی چمن در فصل‌های گرم سال نیز پذیرای تعداد زیادی از بازدیدکنندگان است.

پیست اسکی دیزین

منطقه‌ تفریحی توچال

یک مکان بسیار مناسب برای عاشقان هیجان را می‌توان منطقه‌ تفریحی توچال دانست. توچال یک مکان همه‌چیز تمام است. شما با هر حس‌وحالی که داشته باشید، می‌توانید جای خود را در این منطقه پیدا کنید و نهایت لذت را ببرید. این مکان مجهز به تله‌کابین، تله‌سیژ، بگ‌جامپ، سورتمه و زیپ‌لاین است. منطقه تفریحی توچال همچنین گزینه خوبی برای دوست‌داران کوه‌نوردی و پیاده‌روی در بام تهران به شمار می‌رود. قرار گرفتن این منطقه در ارتفاعات و آب‌وهوای کوهستانی باعث شده که در این منطقه  پیست اسکی نیز ایجاد شود.

مجموعه تفریحی توچال

باغ موزه سینما تهران

باغ موزه‌ سینما در شمال تهران و در منطقه‌ تجریش واقع شده است. قرار گرفتن این موزه در قلب باغ فردوس تهران، به میزان محبوبیت این مکان افزوده است. طبیعت سرسبز و زیبا، موزه عکس، فیلم، نشریه‌ها و پوسترها، مجسمه‌های هنرمندان به‌نام، معماری شگفت‌انگیز و صدها زیبایی دیگر در این موزه نهفته است.

باغ فردوس تهران

سر در باغ ملی تهران

در خیابان امام خمینی دروازه‌ای وجود دارد که با گشودن آن باغی بسیار زیبا نمایان می‌شود. این بنا به دوره قاجاریه برمی‌گردد و در گذشته به دروازه‌ مشق معروف بود؛ چرا که مشرف به میدان مشق است. روی این دروازه، کاشی‌کاری‌هایی با اشعار ایرانی و معماری منحصربه‌فرد ایرانی به چشم می‌خورند.

10 جاذبه تاریخی مهم تهران

اتاق فرار

اگر طرفدار بازی‌های ماجراجویی و گروهی هستید، هرگز تجربه‌ قرار گرفتن در اتاق‌های فرار را از دست ندهید. اتاق‌های فرار شما را در موقعیتی قرار می‌دهند که لازم است با تفکر و استدلال خود را از اتاق فرار نجات دهید. اتاق‌های فرار ممکن است برای طرفداران بازی‌های ترسناک و جوانان ماجراجو بسیار جذاب باشد.

بانجی جامپینگ‌

طبیعی است که قرار گرفتن تهران در ارتفاعات به‌خصوص در نواحی شمالی باعث ایجاد تفریحات ویژه‌ای نظیر بانجی جامپینگ، تله‌سیژ و پاراگلایدر می‌شود. از طرفی دیگر، پایتخت بودن تهران و بهره‌مندی از مدرن‌ترین تجهیزات باعث رونق بیشتر این تفریحات می‌شوند. بانجی‌جامپینگ سطح آدرنالین خون شما را بالا می‌برد و هیجان فوق‌العاده‌ای به شما می‌بخشد.

بازار تجریش

در منطقه‌ شمیرانات تهران بازاری مسقف با قدمت بالای ۱۵۰ سال وجود دارد که در این بازار هرآنچه که می‌خواهید را می‌توانید پیدا کنید. معماری این بازار شکل سنتی خود را حفظ کرده است و با وجود مدرن بودن این منطقه، جلوه‌ای بسیار متفاوت و خاص دارد؛ اگر به خرید کردن علاقمند هستید، حتما سری به این بازار بزنید. قرار گرفتن هتل‌های فراوان و همچنین امام‌زاده صالح در نزدیکی این بازار، باعث رونق بیشتر کسب‌و‌کار برای فروشندگان شده است.

دربند

محله‌ دربند تهران نیاز به تعریف ندارد. حال‌وهوای دربند در چهار فصل سال بسیار زیباست. این منطقه‌ تفریحی توریستی با بافت سنگی خود، جلوه‌ بسیار زیبایی دارد و ساختار آن بسیار جالب است. در این منطقه رستوران‌هایی با غذاهایی سنتی و خوشمزه و قهوه‌خانه‌هایی سنتی و همچنین تنقلاتی مانند لواشک، کشک و آلوچه به چشم می‌خورند. این منطقه گزینه بسیار خوبی برای شکم گردی به حساب می‌آید. محله دربند در زمستان به هنگام باران و برف بسیار دیدنی است؛ خصوصا اگر در یکی از قهوه‌خانه‌های آن خود را به نوشیدن فنجانی چای دعوت کنید!

دربند تهران

امام زاده صالح

در منطقه‌ خوش آب‌وهوای تجریش در انتهای بلندترین خیابان تهران، ولی‌عصر، امام‌زاده‌ای با قدمت زیاد و بسیار ساده و باصفا وجود دارد. امام‌زاده صالح از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است. این امام‌زاده، مکانی امن برای دوست‌داران آرامش معنوی به شمار می‌رود و در جوار صحن بسیار باصفای آن احساس سبکی به همه‌ زائران دست می‌دهد. این امام‌زاده برای اهالی تهران بسیار مورد احترام است و به عنوان محلی برای گره‌گشایی و مراد گرفتن شناخته می‌شود.

جاهای تفریحی تهران برای بزرگسالان را بشناسید

سخن پایانی

تهران شهر دیدنی‌ هاست. با وجود آلودگی هوا و ترافیک بالای این شهر، مناطقی به چشم می‌خورند که آب‌وهوای بسیار پاک و طبیعت منحصربه‌فردی دارند. جاذبه‌های تهران تنها در موارد ذکر شده خلاصه نمی‌شوند و قدم گذاشتن در جای‌جای این شهر بزرگ پر از شگفتی است. این شهر برای اهالی هنر، طبیعت، فرهنگ، تجارت، اقتصاد و همه‌ اقشار جامعه مکانی ایده‌آل محسوب می‌شود؛ چرا که شهر تهران از هر نظر به‌روز‌ترین و مجهزترین شهر ایران به نظر می‌رسد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو