راهنمای سفر به تهران | ۰ تا ۱۰۰ سفر به تهران

راهنمای سفر به تهران | ۰ تا ۱۰۰ سفر به تهران


منبع: پلازا

1

1403/1/2

19:27


راهنمای سفر به تهران | ۰ تا ۱۰۰ سفر به تهران

حتما برای خیلی از شما دوستان پیش آمده است که برای انجام یکسری کارهای اداری به پایتخت ایران شهر تهران سفری یک روزه داشته باشید. اما، برای سفر چند روزه با دوستان و خانواده برایتان مهم است که بدانید بهترین فصل سفر به تهران چه فصلی است؟ چه وقت‌های تهران خلوت است؟ برای خرید بهترین مراکز خرید کدامند؟ و از همه مهمتر اینکه آب و هوای تهران چطور است؟ برای تفریح و گردشگری تهران بسیار پیشرفته است و دارای امکانات بسیار گسترده‌ای است ولی متاسفانه خیلی از ایرانیان با جنبه‌های گردشگری در تهران چندان آشنا نیستند و تهران را یک شهر شلوغ می‌شناسند که دارای آب و هوای آلوده و پرترافیکی است. پیشنهاد ما در راهنمای سفر به تهران به شما دوستان این است که عجولانه درباره این شهر تصمیم نگیرید چرا که با سفر به پایتخت ایران خواهید دید که این شهر دارای چه جاذبه‌های دیدنی و تفریحی جذابی است.

جاهای دیدنی تهران از شرق تا غرب، شمال تا جنوب بسیار شگفت‌انگیز هستند. آنقدر زیبا که برای تعریف کردن هر یک از آنها ساعت‌ها زمان نیاز است و نمی‌توان به اختصار و در یک مقاله به توصیف آنها پرداخت. اما، با تمام اینها ما سعی کرده‌ایم تا در این مقاله نکات مهم در رابطه با سفر به تهران را از شرایط آب و هوایی تهران گرفته تا معرفی بهترین هتل‌های تهران برای اقامت، مراکز خرید، جاهای تفریحی و دیدنی و… را لیست کرده و اسامی آنها را همراه با آدرس و عکس در اختیارتان قرار دهیم تا در سفر به پایتخت ایران با یک برنامه‌ریزی دقیق زمان کافی برای رفتن به تمام این اماکن را داشته باشید.

فهرست مطالب

راهنمای کامل سفر به تهران

راهنمای کامل سفر به تهران

راهنمای کامل سفر به تهران

برای سفر به تهران همچون سایر شهرهای داخلی ایران و حتی کشورهای خارجی نیاز به در اختیار داشتن یک سری اطلاعات اولیه درباره آن شهر است. پس، ابتدا در راهنمای سفر به تهران کمی به معرفی این شهر پرداخته و بعد از آن به سراغ اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید، جاهای دیدنی و تفریحی خواهیم رفت و شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.

همه ما تهران را شهری بزرگ با ترافیک‌های شدید و هوایی آلوده می‌شناسیم که پایتخت ایران نیز می‌باشد. این شهر بزرگ مساحتی حدود ۱۲۴۷ کیلومتر مربع دارد که حدود ۱۰ میلیون نفر  در این شهر زندگی می‌کنند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. چرا که بسیاری از مهاجران از روستاها و شهرستان‌های مختلف برای کار و زندگی به تهران می‌آیند.

شهر تهران به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود که قسمت شمالی آن بیشتر لوکس و قسمت جنوبی آن ارزانتر است. تهران نیز همچون سایر شهرهای بزرگ ایران تمدن‌ها و سلسله‌های تاریخی زیادی را به چشم دیده است به همین خاطر در این شهر جاذبه‌های تاریخی و دیدنی همچون موزه‌ها و کاخ‌های سلطنتی پادشاهان مختلف در دوران مختلف بسیار زیاد است.

از این رو سفر به تهران و گشت و گذار در این شهر بزرگ به چند روز زمان نیاز دارد و یک روزه نمی‌توانید از تمام جاهای گردشی و دیدنی این شهر دیدن کنید. نکته جالبی که بد نیست درباره پایتخت ایران بدانید این است که سرمایه گذاری در بخش گردشگری و رفاهی تهران در سطح قابل قبولی انجام شده است و در سالهای اخیر بوستان‌های فرهنگی تفریحی بیشماری در تهران برای بازدید علاقه‌مندان افتتاح شده است.

آب و هوای تهران

آب و هوای تهران

به طور کلی درباره آب و هوای تهران باید بگوییم که، در نواحی مختلف این شهر به علت موقعیت جغرافیایی که دارند آب و هوای متفاوتی شکل گرفته است. در حقیقت، سه عامل جغرافيايی درشكل‌گيری آب و هوای تهران نقش اساسی و تعيين كننده دارند. عامل اول دشت كويری است كه در جنوب تهران قرار گرفته و یک عامل منفی می‌باشد زیرا که باعث گرما و خشکی هوا می‌شود و همچنین به همراه خود گرد و غبار می‌آورد.

عامل دوم رشته کوه البرز است که در شمال تهران واقه شده و باعث تعدیل آب و هوا در این شهر می‌شودو تقریبا می‌توان آن را یک عامل مثبت به شمار آورد. عامل سوم، بادهای مرطوب و باران زای باختری هستند که نقش بسیار موثری در آب و هوای تهران دارند و نقش عامل کویری را خنثی می‌کند. با تمام این اوصاف لازم است بدانید که آب و هوای شهران به سه بخش اقیلمی نیز تقسیم بندی می‌شود. اقليم ارتفاعات شمالی، اقيلم كوه پايه ها و اقليم نيمه خشک و خشک.

اقلیم ارتفاعات شمالی که دامنه جنوبی رشته کوه البرز مرکزی می‌باشد آب و هوای مرطوب،  نيمه مرطوب و سردسير با زمستان هايی بسيار سرد و طولانی را شاهد هستیم. در اقليم کوهپايه ها که در ارتفاع دو سه هزار متری از سطح دريا قرار گرفته است شاهد آب و هوايی نيمه مرطوب و سردسير با زمستان هايی به نسبت طولانی خواهیم بود( فیروزکوه، آبعلی، سد امیرکبیر و…) در این مناطق از استان تهران دمای متوسط سالانه بین 10 تا 15 درجه سانتی گراد و در دشت های مجاور آن بين 15 تا 20 درجه سانتی گراد است.

اما، در سومین بخش از اقلیم آب و هوایی تهران، یعنی اقلیم نیمه خشک و خشک که زمستان‌های کوتاه و تابستان‌های گرمی را شاهد هستیم. در این اقلیم هر چه ارتفاع کاهش پیدا کند خشکی محیط بیشتر خواهد شد.

بنابراین، به طور کلی می‌توان درباره آب و هوای تهران گفت: تابستان ها در تهران به ويژه در جنوب و مركز شهر، گرم و در شمال شهر معتدل است. در زمستان نيز مركز شهر تهران معتدل است، ولی بخش های شمالی شهر سرد است.

بهترین فصل برای سفر به تهران

راهنمای سفر به تهران و بهترین فصل مسافرت

چه فصلی از سال به تهران سفر کنیم

با توجه به موارد عتوان شده در پاراگراف قبل در رابطه با شرایط آب و هوایی تهران، باید عنوان کنیم که بهترین فصل سفر به تهران اوایل بهار و تا حدی فصل پاییز است. در این دو فصل سال تهران دارای آب و هوای بسیار مطلوبی خواهد بود و دیدن از جاذبه‌های طبیعی این شهر لذت بیشتری را با خود به همراه دارد.

البته باید بگوییم که تهران نیز از جمله شهرای ایران است که هر چهار فصل آن زیبایی خاص خود را دارد اما با تمام این صحبت‌ها تهران در پاییز و بهار زیبایی خاصی دارد و می‌تواند گزینه‌های خوبی برای سفر چند روزه شما دوستان باشد.

چگونه به تهران سفر کنیم؟

ارزانترین راه برای سفر به تهران

اولین گزینه‌ای که برا سفر به تهران به هر ذهنی خطور می‌کند پروازهای هوایی هستند. انتخاب این گزینه برای سفر به تهران نسبت به سایر روش‌ها مقرون به صرفه نمی‌باشد چرا که هزینه سفرهای هوایی نسبت به وسایل نقلیه دیگر بیشتر است. اما، برای افرادی که حوصله نشستن طولانی مدت در اتومبیل شخصی و یا اتوبوس را ندارند و می‌خواهند زمان کمتری را برای رسیدن به مقصد در راه باشند می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در واقع این گزینه سفر بیشتر مناسب افرادی است که با تهران فاصله بسیار زیادی دارند مثلا افرادی که می‌خواهند از جنوب ایران به تهران سفر کنند.

استفاده از قطار هم یکی دیگر از گزینه‌های سفر است که علاقه‌مندان زیادی هم دارد. چرا که به راحتی در طول مسیر می‌توانند در این وسیله نقلیه استراحت کنند و هزینه تهیه بلیط آن به مراتب از بلیط هواپیما ارزانتر است. خوشبختانه اکثریت شهرهای ایران دارای ایستگاه راه‌آهن هستند و می‌توان به آسانی با قطار به تهران سفر کرد.

سفر با اتوبوس هم یکی دیگر از روش‌های سفر به تهران است که هرکسی می‎‌تواند از آن استفاده کند در شهر تهران چندین پایانه اتوبوسرانی وجود دارد که در مناطق مختلف تهران واقع شده‌اند و شما به راحتی می‌توانید با توجه به مکانی که قرار است در شهر تهران آنجا سکونت داشته باشید برای تهیه بلیط یکی از پایانه‌های اتوبوس‌رانی تهران( ترمینال آزادی، پایانه شرق، پایانه بیهقی، پایانه پونک، پایانه جنوب) اقدام کنید.

مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش برای سفر به تهران، سفر با اتومبیل شخصی می‌باشد. برای سفر با اتومبیل شخصیتان فقط کافی است وسایل سفر را جمع و جور کرده در ماشین قرار داده و به دل به جاده بزنید. این گزینه سفر جذابیت خاص خود را دارد چرا که می‌توانید در طول مسیر برای رسیدن به تهران از شهرهای مختلف هم عبور کنید و از دیدن طبیعت جاده‌هادر طول مسیر نیز لذت ببرید.

اقامت در تهران

اقامت در تهران

هزینه اقامت در تهران

برای اقامت در تهران اصلا نگران هیچ چیز نباشید. در شهر تهران هتل‌هایی با امکانات رفاهی کامل وجود دارند که از گردگشران ایرانی و خارجی پذیرایی می‌کنند. تعداد هتل‌هایی که در مناطق مختلف تهران وجود دارند بسیار زیادی است که اکثریت آنها هتل‌های 5 ستاره می‌باشند. برای اینکه بتوانید برای اقامت چند روزه خود در تهران بهترین هتل را انتخاب کنید باید معیارها  ملاک‌هایی را در نظر داشته باشید که مهمترین آنها توجه به بودجه مالی است که در اختیار دارید. بعد ازآن باید مشخص کنید که شما از هتلی که قرار است در آنجا اقامت داشته باشید چه می‌خواهید و چه امکاناتی برایتان اولویت دارند که آن هتل دارا باشد.

در این بخش از راهنمای سفر به تهران لیستی از بهترین هتل‌های تهران از 5 ستاره گرفته تا 2 ستاره را تهیه کرده و به شما معرفی کرده‌ایم.

هتل اسپیناس پالاس تهران (هتل 5 ستاره)

از بهترین هتل‌های 5 ستاره تهران، هتل اسپیناس پلاس است که در سال ۱۳۹۴ در منطقه سعادت آباد، یکی از بهترین محله های پایتخت افتتاح شد. این هتل دارای ۴۰۰ اتاق و سوئیت مجهز در ۲۱ طبقه است که با امکانات متنوعی مانند: مرکز خرید، انواع رستوران و فست فود، سالن ماساژ و بسیاری امکانات و خدمات خاص خود مورد توجه اکثر مسافران تهران قرار گرفته است.

  • شماره تماس: ۰۲۱۷۵۶۷۵۰۰۰
  • آدرس: تهران – بزرگراه یادگار امام – سعادت آباد – بلوار پیام – میدان بهرود – خیابان عابدی – کوچه ۳۳

هتل بین المللی پارسیان استقلال تهران (هتل 5 ستاره)

این هتل پنج ستاره یکی دیگر از بهترین هتل‌های تهران برای اقامت است که در تاریخ هشتم آذر ۱۳۴۱ افتتاح شد. هتل بین‌المللی استقلال در زمینی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع بنا شده است و انتخاب مناسب برای آن دسته از افرادی است که قصد انجام مسائل تجاری و اداری به تهران سفر کرده‌اند.

هتل استقلال تهران دارای دو برج شرقی و غربی با بیش از ۵۵۰ سوئیت مجلل و اتاق مجهز به امکانات رفاهی است.

  • شماره تماس: ۰۲۱۲۲۶۶۰۰۱۱ 
  • آدرس: تهران، تقاطع بزرگراه شهید چمران و ولی‌عصر -پارک وی

 هتل اوین (هتل 4 ستاره)

این هتل یکی از هتل زیباترین هتل‌های چهار ستاره پایتخت است که در سال ۱۳۸۷ پس از مراحل نوسازی و بازسازی نهایی مجددا افتتاح شد. این هتل 4 ستاره در مجموع دارای ۱۵۰ باب واحد اقامتی لوکس با امکانات رفاهی مدرن است. موقعیت مکانی که هتل اوین دارد باعث شده تا به بزرگراه‌های مختلف‌، دسترسی به فرودگاه‌، مرکز شهر و نمایشگاه بین‌المللی برای مسافرین آسانتر شود.

  • شماره تماس: 0212740500
  • آدرس: تهران-بزرگراه شهيد دكتر چمران – -تقاطع اوين

هتل بزرگ فردوسی (هتل 4 ستاره)

از دیگر هتل‌های 4 ستاره تهران، هتل فرودوسی است که در سال ۱۳۶۸ افتتاح و جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات در سال ۱۳۹۷ مورد بازسازی قرار گرفت. این هتل 4 ستاره در 6 طبقه ساخته شده است و دارای ۲۱۵ باب اتاق و سوئیت اقامتی و رستوران‌های متنوع سنتی، ایرانی و فرنگی و تالارهای متعدد ضیافت و سالن همایش می‌باشد.

  • شماره تماس: 02166727026
  • آدرس: تهران، میدان امام خمینی، خیابان فردوسی، خیابان کوشک مصری، شماره ۲۴، جنب کاخ وزارت خارجه

توچال (هتل 3 ستاره)

یکی از خاصترین هتل‌های تهران، هتل 3 ستاره توچال است که در سال ۱۳۸۰ افتتاح و جهت ارتقا کیفیت خدمات در سال ۱۳۹۴ بازسازی انجام داده است. این هتل خاص در ارتفاع ۳۵۴۵ متری قرار دارد و از مزایای رزرو هتل توچال تهران و اقامت در آن دسترسی آسان این مجموعه به پیست اسکی توچال است.

هتل سه ستاره توچال مجموعه ساختمانی دوطبقه با 30 باب اتاق و سوئیت است که از امکانات تفریحی متنوعی مانند: سالن بیلیارد و پینگ پنگ و فضاهای دنج و دلنشین برای صرف عصرانه برخوردار می‌باشد.

  • شماره تماس: 02122418000
  • آدرس: تهران، اتوبان شهید چمران – انتهای خیابان ولنجک – شرکت تله کابین توچال – ایستگاه 7

هتل امید (هتل 2 ستاره)

اگر به دنبال هتل با قیمت مناسب در تهران هستید، پیشنهاد ما به شما هتل 2 ستاره امید است که در سال ۱۳۹۲ افتتاح گردیده و جهت ارتقاء کیفیت خدمات در سال ۱۳۹۶ بازسازی انجام داده است. این هتل دو ستاره و قیمت مناسب در ۴ طبقه و ۲۳ باب اتاق و سوئیت ساخته شده و امکانات رفاهی و خدماتی متنوعی را برای مسافران خود فراهم آورده است.

  • شماره تماس: 02166495169
  • آدرس: تهران، بلوار کشاورز، خیابان ۱۶ آذر، خیابان نصرت شرقی، شماره۲۲

اگر میخواهید از جزئیات بهترین هتل‌های تهران آگاه شوید مطالب زیر را مطالعه نمایید:

رستوران‌های تهران

بهترین رستوران های پایتخت در راهنمای سفر به تهران

معرفی بهترین رستوران‌های تهران

اگر ساکن تهران باشید که بدون شک با بهترین رستوران‌های این شهر آشنایی دارید اما، اگر تصمیم دارید که چند روزی را به تهران سفر کنید و از طرفی هم دوست دارید در بهترین رستوران‌های تهران غذاهای متنوع و باکیفیت میل کنید این بخش از راهنمای سفر به تهران را از دست ندهید. در تهران رستوران‌های خوب بسیاری وجود دارند که علاوه بر غذاهای باکیفیت، محیط پذیرایی مناسبی هم دارند و در مجموع جزو بهترین‌ها هستند.

قطعا که انتخاب کردن بهترین رستوران در شهری به بزرگی تهران براساس نظرات افراد مختلف متفاوت می‌باشد اما به طور کلی ما سعی کرده‌ایم تا براساس میزان رای و نکات مثبت و منفی که درباره بهترین رستوران‌های تهران در پلتفرم‌های معتبر آمده است تعدادی از رستوران‎‌های خوب تهران را به شما معرفی کنیم.

رستوران مسلم

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌ های تهران، رستوران مسلم در بازار بزرگ تهران است. این رستوران معمولا برای وعده ناهار صفی طویل و طولانی دارد اما در عادی‌ترین حالت ممکن رفتن به داخل رستوران مسلم تنها 10 دقیقه زمان خواهد برد.

 سبک غذاهای این رستوران سنتی و ایرانی است و در آن ناهار و میان‌وعده سرو می‌شود و از آنجایی که رستوران مسلم در محدوده طرح ترافیک تهران قرار داد بهترین کار این است که برای رفتن به این رستوران قدیمی و شناخته شده در پایتخت از وسایل نقلیه عمومی مانند: اتوبوس و مترو و تاکسی استفاده کنید.

  • آدرس: بازار تهران، خیابان 15 خرداد، نبش غربی سبزه‌میدان
  • شماره تماس: 02155602275

رستوران شاندیز جردن

یکی از رستوران‌های معروف تهران، رستوران شاندیز جردن است که به‌خاطر غذاهای ایرانی خوشمزه و باکیفیت و محیط لوکسی که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است. منو اصلی رستوران شاندیز جردن از سه بخش غذاهای اصلی، پیش‌غذا و نوشیدنی تشکیل شده است که غذاهای اصلی آن شامل: غذاهای اصیل ایرانی و عمدتا انواع کباب است

  • آدرس: تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، بلوار صبا
  • شماره تماس: 02175313

 رستوران نایب ساعی

این رستوران که یکی دیگر از بهترین رستوران‌های تهران محسوب می‌شود جزء اولین و باکیفیت‌ترین رستوران‌های پایتخت است که فعالیت خود را در بازار تهران آغار کرد و تا امروز چندین شعبه در سراسر تهران و برخی شهرستان‌ها دارد. در رستوران نایب درکنار غذاهای ایرانی، سالادبار هم هست و بوفه صبحانه هم سرو میشود.

  • آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از پارک ساعی
  • شماره تماس: 02188713474

 رستوران کوبابا

  • آدرس: تهران، جردن، خیابان گلخانه، شماره 257
  • شماره تماس: 02126208016

رستوران البرز

  • آدرس: تهران، خیابان سهروردی شمالی، نبش کوچه نیکو قدم
  • شماره تماس: 02141695

 رستوران نارنجستان

  • آدرس: تهران، خیابان سعادت آباد، سرو غربی، چهار راه قیصر امین پور، مجتمع سرو، طبقه 11 و 12
  • شماره تماس: 02122066060

رستوران دیزی

  • آدرس: تهران، خیابان ایرانشهر شمالی، خیابان کلانتری، پلاک 52
  • شماره تماس: 02188810008

جاهای دیدنی در راهنمای سفر به تهران

جاهای دیدنی در راهنمای سفر به تهران

جاذبه‌های دیدنی تهران در شب

تهران از جمله شهرای بزرگ و پرجمعیت ایران است که از دوره صفوی به بعد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است. این شهر حکومت‌های مختلفی را به چشم دیده است و از این رو دارای آثار تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی است که از تواریخ مختلف در تهران به جای مانده‌اند. شهر تهران به خاطر وسعتی که دارد مملو از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی است که به نوبه خود جذابیت خاصی دارند. شاید برای خیلی از شما دوستانی که تهران را فقط شهری پرترافیک و شلوغ می‌شناسید جالب باشد که بدانید این شهر دارای چه جاذبه‌های دیدنی دیگری است که می‌تواند توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کند.

خوشبختانه در سفر به تهران برای بازدید از جاهای دیدنی این شهر دستتان باز است. حتی اگر علاقه‌مند به شبگردی در پایتخت هم باشید باید بگوییم که جاذبه‌های دیدنی تهران در شب هم بسیار متنوع و زیبا هستند.

برج میلاد

  • آدرس : تهران، بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، كنارگذار اختصاصی برج میلاد
  • تلفن : 02166059000

پل طبیعت

  • آدرس: تهران، میدان ونک، بزرگ‌راه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

کاخ سعدآباد

  • آدرس: خیابان ولی‌عصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری
  • تلفن: ۰۲۱۲۷۹۴۰۳۷۸

کاخ نیاوران

  • آدرس: تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران
  • تلفن: 02122282012

حمام نواب

  • آدرس: تهران، خیابان ری، عودلاجان شرقی، کوچه بیک دامغانی (بازارچه حمام نواب سابق)

کلیسای ارتدکس یونانی

  • تلفن:  ۰۲۱۸۸۸۲۶۷۶۴
  • آدرس: تهران، خیابان شهید مفتح، ضلع جنوب شرقی چهارراه طالقانی، پلاک سه

موزه ملی ایران

  • آدرس: خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رولن، شماره یک
  • شماره تلفن: ۰۲۱۶۶۷۰۲۰۶۱

آکواریوم لوتوس

  • آدرس: تهران، محله تهرانپارس شرقی، بلوار علیرضا ناهیدی، شهید گمنام

باغ وحش پارک ملت

  • آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به جام جم
  • تلفن: 02122042299

پارک آب و آتش

  • آدرس: تهران، اول بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

البته این ها فقط تعدادی از جاهای دیدنی تهران هستند. قبلا در مقاله هایی به تفصیل در مورد مکان های دیدنی تهران از تاریخی ها گرفته تا جاهای طبیعی و مذهبی و… صحبت کردیم که پیشنهاد میکنیم حتما نگاهی به این مطالب بی‌اندازید.

جاهای تفریحی در راهنمای سفر به تهران

جاهای تفریحی در راهنمای سفر به تهران

بهترین جاهای تفریحی تهران

شهر تهران که به عنوان دومین کلانشهر خاورمیانه شناخته شده است علاوه بر جاذبه‌های دیدنی که قبل تر به آنها اشاره کرده‌ایم دارای متنوع‌ترین و مهیج ترین مراکز تفریحی نیز می‌باشد. اگر تا به حال به تهران سفر نکرده‌اید و با بهترین جاهای تفریحی تهران آشنایی ندارید در این بخش ما را همراهی کنید. خوشبختانه جاذبه‌های تفریحی تهران به گونه‌ای طراحی شده اند که در بیشتر فصول سال می‌توان از آن استفاده کرد و اوقات خوشی را سپری کرد.

اسنپ رفتینگ

  • آدرس: تهران، اتوبان اشرفی اصفهانی به سمت پونک، بالاتر از اتوبان شهید همت، کوچه علامه طباطبایی، پلاک 17، واحد 13

جایروکوپتر

  • آدرس: تهران، بزرگراه بابایی – جنب جاده تلو

پارک جنگلی لویزان

  • آدرس: تهران، اتوبان بابایی شرق، بلوار کوهستان، باغ پرندگان

کارتینگ فراسا

  • تهران جاده لشكرك، ۷ كیلومتر بعد از میدان زربند به سمت فشم، نرسیده به اوشان
  • تلفن : 02166059000

شهربازی بیلینو

  • آدرس: تهران، جنب اتوبان همت، بین یادگار امام و بزرگراه اشرفی اصفهانی
  • تلفن: ٠٢۱۴۴۴۶۵٩٩۴

کافه دن کلاب، کافه بازی مافیا 

  • آدرس شعبه مرکزی: تهران، فاطمی، میدان گلها، ابتدای کاج شمالی پلاک ۱۱۵

پارک پینت بال شهاب

  • آدرس: تهران، بزرگراه بسیج جنوب، بعد از پل کلاهدوز، بلوار هجرت، ورزشگاه جهان پهلوان تختی

پارک آبی اُپارک

  • آدرس: تهران، اتوبان کرج، بعد از بزرگراه آزادگان، بلوار کوهک، انتهای خیابان شمیم
  • تلفن: 02149246

بالن سواری

  • آدرس: واقع در دماوند و قسمت آبسرد این منطقه

اگر در حال برنامه ریزی برای تفریح در تهران هستید در نظر داشته باشید که در پلازا مقالات متعددی در مورد تفریح در تهران وجود دارد. در زیر لیست این مطالب را قرار میدهیم تا بتوانید از تهران گردی خود بیشترین استفاده را ببرید.

بازارها و مراکز خرید تهران

آشنایی با بازارها و مراکز خرید تهران

یکی از مهیج‌ترین بخش‌های سفر، رفتن به مراکز خرید و بازارهای شهر مقصد است حتی اگر هیچ تصمیمی برای خرید کردن هم نداشته باشید رفتن به این مراکز برایتان جذابیت دارد. در این بخش از راهنمای سفر به تهران می‌خواهیم شما را زیاد خسته نکنیم و یک راست به سراغ معرفی کردن بهترین بازارها و مراکز خرید تهران از لوکس‌ترین تا ارزانترین رفته و لیست آنها را در اختیارتان قرار دهیم.

مرکز خرید ایران مال

  • آدرس: تهران، انتهای بزرگراه خرازی
  • شماره تماس: 02147670001
  • ساعت فعالیت: شنبه تا پنج‌شنبه از ۸ صبح تا ۱۲ شب و روزهای جمعه از ۹ صبح تا ۱۱ شب

مرکز خرید کوروش

  • آدرس: تهران، بزرگ‌راه ستاری شمال، نبش خیابان پیامبر مرکزی

میلاد نور

  • آدرس: تهران، شهرک غرب، میدان صنعت، ابتدای بلوار فرح‌زادی

مجتمع تجاری پالادیوم

  • آدرس: تهران، ولی‌عصر شمالی، خیابان مقدس اردبیلی (زعفرانیه)، جنب کوچه عروشی

مرکز خرید تیراژه

  • آدرس شعبه یک: تهران، بزرگ‌راه اشرفی اصفهانی، پایین‌تر از پل همت
  • آدرس شعبه دو: تهران، اتوبان امام علی به‌سمت جنوب، خروجی شهید مدنی، جنب ایستگاه مترو مدنی

مجتمع تجاری دنیای نور

  • آدرس: تهران، بزرگ‌راه رسالت، بین بزرگ‌راه امام علی و شهید صیاد شیرازی

بازار چهارسو

  • آدرس: تهران، ضلع جنوب شرقی تقاطع جمهوری و حافظ

جمعه بازار پروانه 

  • آدرس: تهران، خیابان جمهوری، پارکینگ پروانه

بازار بزرگ تهران

  • آدرس: تهران، خیابان پانزده‌خرداد

همچون سایر بخش ها در پلازا مطالب کاملی از بهترین بازارها و مراکز خرید تهران برای گردشگران آماده شده است. اگر نمیدانید در تهران از کدام بازارها دیدنی کنید و یا چه کالاهایی را در کدام بازار باید تهیه کنید مطالب زیر را مطالعه کنید.

سوغات تهران

سوغات تهران را از کجا بخریم؟

حتما برایتان جالب است که بدانید در تهران هم می‌توان کالا و محصولاتی را به عنوان سوغات تهیه کرد. می‌پرسید که سوغات تهران چیست؟ در ادامه لیست سوغات تهران را در اختیارتان قرار داده‌ایم تا در سفر به پایتخت ایران دیگر دغدغه پیدا کردن آنرا نداشته باشید و به راحتی بتوانید از تهران برای دوستان و اقوام خود سوغات بخرید.

  • دوغ آبعلی
  • کشمش شهریار
  • سوهان ری
  • سیب دماوند
  • چاپ باتیک (طرح روی پارچه)
  • آلوچه و لواشک‌های دربند

آداب و رسوم تهران

آشنایی با آداب و رسوم تهران

در ادامه راهنمای سفر به تهران کمی هم در مورد آداب و رسوم پایتخت صحبت کنیم. زندگی شهری و در پی آن مدرن شدن زیست آدم‌ها باعث شد تا بسیاری از آداب و رسوم ایرانیان به دست فراموشی سپرده شود. اما، خوشبختانه هنوز هم هستند افرادی که رسومات کهن را نسل به نسل انتقال داده‌اند تا فرهنگ مردم تهران و ایران زنده بماند.

در شهر تهران هم برای ایام و اعیاد مختلف رسم و رسومات خاصی وجود دارد که ما به اختصار به چند مورد از آنها اشاره کرده‌ایم. شهر ری تهران با وجود مراکز مذهبی بسیار زیادی دارد از جمله امامزاده شاه عبدالعظیم حسنی، هرساله برگزار کننده بزرگترین مراسم سوگواری در ایام حرم است. بعد از آن هم عزاداری در بازار بزرگ تهران هم قدمتی چندین ساله دارد که در فرهنگ و آداب و رسوم مردم تهران جایگاه ویژه ای دارد.

یکی دیگر از آیین‌هایی که هنوز هم در بین مردم تهران پابرجاست، آیین سمنوپزان است که به حضرت فاطمه زهرا(س) تعلق دارد. در این مراسم مردم تا سحر بیدار هستند تا سمنو بپزد و بعد از خواندن دو رکعت نماز حاجت، از خدا حاجت‌روا شدن خود را طلب می‌کنند.

غذاهای محلی تهران

معرفی غذاهای محلی تهران

تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که در بین این همه غذای محلی که در ایران وجود دارد کدامیک از غذاهای محلی تهران هستند؟ اصلا مگر تهران هم غذای محلی دارد؟ باید گوییم که بله، تهران هم همچون سایر شهرهای ایران دارای متنوع‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای محلی است که بدون شک همه ما بارها آنها را درست کرده و میل کرده‌ام اما درباره اینکه آنها از جمله غذاهای محلی تهران هستند اطلاعی نداشتیم.

حال، می‌خواهیم اشاره‌ای به بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای محلی تهران داشته باشیم.

  • خورش قیمه
  • خورش قورمه سبزی
  • آش رشته
  • آش شله قلمکار
  • آبگوشت آجیل
  • کوفته دست به گردن
  • سرگنجشکی
  • هفت رنگ پلو
  • ته چین فیروزکوهی
  • لوبیا پلو
  • والک پلو
  • دمی بلغور جو
  • دمپختک باقالی
  • اشکنه اسفناج
  • آب جوجه

شماره تلفن‌های ضروری

لیست شماره تلفن‌های ضروری تهران به شرح زیر است.

  • فوریتهای پلیسی: 110
  • آتش‌نشانی: 125
  • اورژانس: 115
  • اورژآنس اجتماعی: 123
  • تاکسی تلفنی: 133
  • سازمان هواشناسی: 134
  • اعلام داروخانه‌های شبانه روزی: 191

مراکز درمانی

بهترین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران

لیست بهترین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران از دولتی تا خصوصی همراه با آدرس و شماره تماس به شرح زیر است.

بیمارستان دولتی اختر

  • آدرس: تهران، خیابان شریعتی، خیابان پل رومی، خیابان شریفی، کوچه آذر، بیمارستان ارتوپدی اختر
  • تلفن: ۰۲۱۲۲۶۰۱۷۶۱

بیمارستان دولتی امام حسین

  • آدرس: تهران، میدان امام حسین، خیابان شهید مدنی
  • تلفن: ۰۲۱۷۷۵۵۸۰۰۱

بیمارستان دولتی شفا یحیاییان

  • آدرس: تهران،میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام، بیمارستان ارتوپدی شفا یحیاییان
  • تلفن: ۰۲۱۳۳۱۲۰۰۷۶

بیمارستان دولتی بهرامی

  • آدرس: تهران، خیابان دماوند، ایستگاه قاسم آباد، بیمارستان اطفال بهرامی
  • تلفن: ۰۲۱۷۷۵۶۸۸۰۱

بیمارستان خصوصی مهر

  • آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان زرتشت غربی
  • تلفن: ۰۲۱۸۸۹۸۲۰۰۰

بیمارستان خصوصی هشترودیان

  • آدرس: تهران، خیابان سپهبد قرنی، بالاتر از چهارراه طالقانی
  • تلفن: ۰۲۱۸۸۸۲۴۸۱۷

بیمارستان خصوصی رسالت

  • آدرس: تهران، پل سیدخندان، ابتدای بزرگراه رسالت، جنب خیابان ابوذر غفاری
  • تلفن: ۰۲۱۲۲۸۶۹۶۴۸

درمانگاه ابن سینا

  • آدرس: تهران فلکه دوم صادقیه-اول کاشانی
  • تلفن: ۰۲۱۴۷۹۰۰

درمانگاه آهنگ

  • آدرس: تهران، خیابان پیروزی، بلوارابوذر، پل پنجم، خیابان ۴۵متری آهنگ ، نرسیده به دانشگا ه آزاد، پلاک۳۵۲
  • تلفن: ۰۲۱۳۳۶۹۸۹۰۰

درمانگاه شبانه روزی اسفند

  • آدرس: تهران میدان انقلاب ضلع جنوبی
  • تلفن: ۰۲۱۶۶۹۲۴۲۳۳

درمانگاه شبانه روزی خصوصی پیامبر

  • آدرس: تهران بلواراشرفی اصفهانی -نبش خیابان آزاده -روبروی بلوارپونک
  • تلفن: ۰۲۱۴۴۴۱۸۸۸۵

سوالات متداول راهنمای سفر به تهران

بهترین بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تهران کدامند؟

بیمارستان دولتی اختر، بیمارستان امام حسین، بیمارستان شفا یحیاییان، بیماراستان خصوصی مهر، بیمارستان هشترودیان، بیمارستان کودکان بهرامی و بیمارستان رسالت

از تهران سوغات چی بخریم؟

دوغ آبعلی، کشمش شهریار، سوهان ری، سیب دماوند، چاپ باتیک (طرح روی پارچه)، آلوچه و لواشک‌های دربند

برای سفر به تهران کدام فصل از سال بهتر است؟

بهترین فصل سفر به تهران اوایل بهار و تا حدی فصل پاییز است.

جمع بندی

هنوز هم باورتان نمی‌شود که تهران شلوغ دارای جاذبه‌های دیدنی و تفریحی بسیار زیادی است که می‌توانید در بهترین فصل سفر به تهران یعنی اوایل فصل بهار  وپاییز از دیدن آنها لذت ببرید. تهران به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارد، به طور کلی دارای 3 اقلیم آب و هوایی می‌باشد اما در کلی‌ترین حالت ممکن باید بگوییم که پایتخت ایران در تابستان ها به ويژه در جنوب و مركز شهر، گرم و در شمال شهر معتدل است. در زمستان نيز مركز شهر تهران معتدل، بخش های شمالی شهر سرد است. این شهر با وجود مراکز خرید و بازارهای لوکس و مدرن و همچنین قیمت مناسب همچون مرکز خرید پالادیوم که از لوس‌ترین‌ها می‌باشد و بازار بزرگ تهران که هر آنچه بخواهید را می‌توانید از این بازار تهیه کنید مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است.

سعی ما بر این بوده تا با سفر کوتاه به تهران شما را با چند مورد از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی این شهر بزرگ، بهترین هتل‌ها برای اقامت و بهترین رستوران‎‌ها آشنا کنیم تا در سفر خود به پایتخت بهتر و راحت تر به امکاناتی که می‌خواهید دسترسی داشته باشید. هر چند شهر تهران آنقدرها بزرگ است که صحبت درباره بازارها، هتل‌ها، مراکز دیدنی و تفریحی آن در یک مقاله قابل وصف نیست، اما، اگر فرصت شد حتما در مقالات بعدی بیشتر درباره تهران برایتان خواهیم گفت.

اگر به تهران سفر کرده‌اید تجربیات خود را درباره بهترین مراکز تفریحی تهران درجریان بگذارید و برایمان بگویید که کدام هتل تهران برای اقامت مقرون به‌صرفه است؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو