بازدید از این نقاط خاطراتی تازه و جدید را در ذهنتان به ثبت می‌ رساند

منبع: روزانه

3

1402/6/28

00:27


کیفیت سفر همیشه با مقصدی که انتخاب می‌کنید رابطه مستقیم دارد. بنابراین اگر به دنبال کسب تجربه‌های تازه و خاطره‌انگیز هستید، پیشنهاد می‌کنیم در اینجا همراه ما باشید تا شما را با مناطقی با بهترین جاذبه‌های گردشگری آشنا کنیم. در همین ابتدا بهتر است خود برای اجاره اقامتگاه و ویلا در یک منطقه بکر شمالی […]

ویلا

کیفیت سفر همیشه با مقصدی که انتخاب می‌کنید رابطه مستقیم دارد. بنابراین اگر به دنبال کسب تجربه‌های تازه و خاطره‌انگیز هستید، پیشنهاد می‌کنیم در اینجا همراه ما باشید تا شما را با مناطقی با بهترین جاذبه‌های گردشگری آشنا کنیم.

در همین ابتدا بهتر است خود برای اجاره اقامتگاه و ویلا در یک منطقه بکر شمالی آماده کنید، چرا که قرار است شما را به بازدید از جنگل رویایی الیمستان در استان مازندران دعوت کنیم. این جنگل زیبا، محلی بکر برای طبیعت گردی است و در صورتی که یک سفر چند روزه پاییزی را می‌خواهید برنامه ریزی کنید، بهترین انتخاب، در پیش گرفتن جاده‌های شمالی منتهی به استان مازندران است. سرسبزی این منطقه در فصل پاییز، جای خود را به رنگارنگی چشم نواز و حیرت انگیزی می‌دهد، که لذت و ارزش سفر به شمال را چندین برابر می‌کند.

جنگل الیمستان، جواهری بکر و طبیعی در استان مازندران است. این جاذبه علاوه بر اینکه در فصل‌های بهار و تابستان با یک سرسبزی خیره کننده، رخ می‌نمایاند، در فصل پاییز نیز تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری خوش آب و رنگ پرطرفدار می‌شود. این جنگل در نزدیکی شهر آمل واقع شده و به فاصله حدود ۲۰ کیلومتر از جاده هراز، با روستای الیمستان همجوار شده است. وقتی که به این منطقه سفر ‌کنید، شما وارد دنیایی از زیبایی‌های طبیعی آمیخته با جذابیت‌های فصل پاییز می‌شوید.

جنگل الیمستان با پوشش گیاهی غنی و تنوع بی‌نظیری از درختان و گیاهان وحشی، همیشه سرزنده و پایدار است. ارتفاع زیاد این جنگل از سطح دریا باعث شده است تا در فصل گرما دمای مطبوعی داشته باشد، و همچنین حضور چشمه‌های آب فراوان به زیبایی‌های این منطقه افزوده است.

در فصل پاییز، جنگل الیمستان مانند سرزمینی از رنگ‌ها و زیبایی‌های طبیعی است و برگ‌های درختان بر روی زمین به فرشی با رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز تبدیل می‌شوند و به زیبایی‌های زمین اضافه می‌کنند. در مجموع منظره جنگل الیمستان در پاییز واقعا چشم‌نواز و سحرآمیز است، به طوری که هر ساله عکاسان داخلی و خارجی زیادی جذب این منطقه می‌شوند.

مکانی باورنکردنی در فاصله 30 کیلومتری از تهران

جاهای دیدنی تهران

شاید با خودتان بگویید شلوغی و آلودگی شهر تهران کجا و طبیعت بکر آبشار کلوگان کجا؛ اشتباه نکنید، بین این دو، فاصله چندان زیادی وجود ندارد. بنابراین اگر از اهالی پایتخت باشید، با طی یک مسیر 30 کیلومتری می‌توانید بازدید یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران را در هر زمانی که دلتان می‌خواهد و فرصتش دست می‌دهد، در برنامه سفرهای خود داشته باشید.

مکان های دیدنی تهران چه در اطراف شهر و چه در داخل شهر، بی نظیر و مثال زدنی هستند. شما به عنوان یک شهروند تهرانی یا حتی مسافری که قرار است چند روزی وقت خود را در پایتخت سپری کند، می‌توانید از دل شلوغی‌های شهر خود را به منطقه خوش آب و هوای کلوگان و آبشار زیبای آن برسانید. آبشاری که در هر فصل زیبایی‌های خاص خود را دارد و اگر اهل طبیعت‌گردی و پیاده‌روی باشید، حسابی شما را سر کیف میاورد و بهتان خوش می‌گذرد.

آبشار کلوگان، یکی از شاهکارهای طبیعی استان تهران در فصل‌های بهار تا پاییز است. این آبشار در روستای کلوگان، در دهستان رودبار قصران شهرستان شمیران واقع شده است. با ارتفاعی نزدیک به ۲,۰۵۰ متر از سطح دریا، آبشار کلوگان جزو بلندترین آبشارهای تهران به حساب می‌آید و 40 متر ارتفاع دارد.

یکی از زیباترین باغ‌ها در شیراز که حتما باید ببینید

سوئیت شیراز

سفر به شیراز را با یک بلیط دو روزه رفت و برگشت و حتی یک هفته‌ای اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم؛ چرا که دل کندن از این شهر بسیار سخت خواهد بود. شیراز به معنای واقعی شما را عاشق خود می‌کند. چند و چون این ماجرا را هم باید از نزدیک ببینید تا به صحت آن پی ببرید و ببینید که چطور می‌تواند با جذابیت‌هایش از شما در یک نگاه دل می‌برد.

اما در صورتی‌که تصمیم به سفر گرفته‌اید، بهتر است برای دیدن رخ واقعی شیراز و زیستن در میان رقص رنگ و نور و شعر، به جای اقامت در هتل‌های لوکس، به سراغ اجاره سوئیت شیراز بروید. با اجاره سوئیت ارزان در شیراز شما می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید تا بتوانید چند روزی را بیشتر مهمان این شهر باشید. البته ناگفته نماند که سوئیت‌های اجاره‌ای در شیراز دارای بهترین امکانات هستند و از هر نظر به شما بهترین خدمات را ارائه می‌دهند.

بعد از اجاره اقامتگاه، نوبت به بازدید از جاذبه‌های بی بدیل شهر عشاق می‌رسد. شما در اینجا با گزینه‌های متعددی برای گشت و گذار روبرو هستید؛ اما بهتر است ابتدا از باغ عفیف آباد در شیراز دیدن کنید و بعد به سراغ شکم گردی و بازارگردی، و گشت و گذار در بین دیگر باغ‌های این شهر بروید و یک برنامه هم برای طبیعت گردی در میان جاذبه‌های خارج از شهر داشته باشید.

باغ عفیف آباد، با 127 هزار مترمربع وسعت، یک جواهر تاریخی در قلب این شهر زیبا است، که با شاهکارهای معماری خود، همچنان به عنوان یکی از مقاصد جذاب گردشگری در ایران شناخته می‌شود. این باغ در دوره صفویه ساخته شده و مکانی برای استراحت و تفریح شاهان صفوی بوده و امروزه به یک مجموعه تاریخی و تفریحی بی‌نظیر تبدیل شده است.

باغ عفیف آباد شیراز دارای تالار عروسی، موزه‌های نظامی و عبرت، حمام، قهوه‌خانه سنتی و… است، که تاریخ و فرهنگ ایران را نشان می‌دهند. این باغ همچنین امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد؛ از جمله این امکانات می‌توان به استخر، فروشگاه‌های هنری، زمین‌های ورزشی و غرفه‌های اجاره لباس‌های سنتی برای عکاسی، سرویس بهداشتی، کتاب‌فروشی و… اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو