برترین فیلم‌های اکشن دهه اخیر بر اساس امتیاز راتن تومیتوز

برترین فیلم‌های اکشن دهه اخیر بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


منبع: گیمفا

4

1402/5/1

13:30


در دهه اخیر در دنیای سینما، فیلم‌های اکشن بسیار جذاب و مهیجی به روی پرده سینماها آمدند و توانستند تحسین منتقدان را به دست بیاورند.

برترین فیلم‌های اکشن دهه اخیر بر اساس امتیاز راتن تومیتوز

در دهه اخیر در دنیای سینما، فیلم‌های اکشن بسیار جذاب و مهیجی به روی پرده سینماها آمدند و توانستند تحسین منتقدان را به دست بیاورند.

ژانر اکشن در طول سال‌ها فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده اما از سال ۲۰۱۳ به بعد، یکی از بهترین دوره‌های خودش را پشت سر گذاشته، دوره‌ای که پر از شاهکارهای درخشان و مهیج است؛ این آثار برجسته هر کدام پر از صحنه‌های مملو از تعلیق، فیلم‌برداری‌های خارق‌العاده، بدل‌کاری‌های مرگبار و مهیج و همچنین داستان‌هایی جذاب بودند.

در دهه گذشته، بسیاری از فیلم‌های اکشن مورد توجه منتقدان قرار گرفتند و برخی از آن‌ها نیز توانستند تحسین منتقدان را برانگیزند و نمرات بسیار خوبی را در وب سایت راتن تومیتوز به دست بیاورند. در ادامه همراه با ما باشد تا به معرفی برترین فیلم‌های اکشن دهه اخیر در دنیای سینما بپردازیم که توانستند نمرات بسیار خوبی در وب سایت راتن تومیتوز کسب کنند.

۱۰. فیلم سواران عدالت (Riders of Justice)

فیلم Riders of Justice

فیلم Riders of Justice
  • محصول سال: ۲۰۲۰
  • کارگردان: آندرس توماس ینسن
  • بازیگران: مس میکلسن – رولاند مولر – نیکلاس برو
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۶ درصد

سال ۲۰۲۰ میلادی سال چندان خوبی برای فیلم‌های اکشن به شمار نمی‌رفت و دلیل آن نیز عمدتاً مربوط به همه‌گیری کرونا و همچنین کمبود فیلم‌های تازه بوده است. با این وجود، در این میان نیز فیلم‌هایی وجود داشتند که توانستند بالاتر از دیگر آثار قرار بگیرند و به فیلم‌هایی ارزشمند و مورد تحسین تبدیل شوند.

یکی از همین موارد استثنا نیز فیلم «سواران عدالت» نام دارد که یک اثر درام و اکشن دانمارکی به شمار می‌رود و داستان مردی نظامی را روایت می‌کند که همسرش در تصادف غم‌انگیز جان باخته است. در حالی که همه چیز در ابتدا یک بدشانسی بسیار ساده در زندگی وی به نظر می‌رسد، در ادامه بیشتر شبیه به یک ترور به‌دقت برنامه‌ریزی شده جلوه می‌کند.

حضور مس میکلسن در نقش اصلی هر فیلمی سبب می‌شود تا آن اثر بتواند جذاب و تماشایی باشد و بیننده از تماشای آن لذت ببرد. این اثر هیجان‌انگیز و انتقام‌جویانه تاریک، سرگرم‌کننده و فوق‌العاده نیز از این قاعده مستثنی نیست. در وب سایت راتن تومیتوز، منتقدان به ستایش تعادل هوشمندانه‌ای پرداختند که بین اکشن خشن و توسعه شخصیتی هوشمندانه این اثر وجود داشته است و این در حالی است که همه این‌ها به لطف نویسندگی و کارگردانی فوق‌العاده آن بوده است.

۹. فیلم ۷۱

فیلم 71

فیلم ۷۱
  • محصول سال: ۲۰۱۴
  • کارگردان: یان دمانژ
  • بازیگران: جک اوکانل – ریچارد دورمر – شان هریس
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۶ درصد

شاید امروزه در محافل سینمایی و در جمع فیلمبازان خیلی درباره فیلم «۷۱» صحبت نمی‌شود اما باید گفت که این فیلم درام و جنگی بریتانیایی به‌خاطر داستان پرتنش و تلخش بسیار مورد تحسین قرار گرفت و توانست امتیاز بسیار خوبی را در وب سایت راتن تومیتوز به ثبت برساند. این فیلم داستان سرباز جوانی را روایت می‌کند که به همراه واحدش در درگیری خشونت‌آمیزی در بلفاست گرفتار شده‌اند اما به طور اتفاقی، واحدش بدون او آنجا را ترک می‌کنند و حالا او در پشت خطوط دشمن گرفتار شده است.

فیلم «۷۱» یکی از بهترین فیلم‌هایی است که تا به حال درباره درگیری‌های ایرلند شمالی یا ترابلز ساخته شده است. این اثر با نقش‌آفرینی درخشان و مسحورکننده‌ای جک اوکانل است و این در حالی است که صحنه‌های اکشن آن نیز به شکلی استادانه ساخته شدند. این فیلم سینمایی توانسته تعادل بسیار خوبی بین احترام گذاشتن به رویدادهای تاریخی و داشتن اکشن‌های هیجان‌انگیز برقرار کند و همین نیز سبب شده تا منتقدان آن را بسیار ستایش کنند.

۸. انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)

انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

Spider-Man: Across the Spider-Verse
  • محصول سال: ۲۰۲۳
  • کارگردان: ژواکیم دوس سانتوس – کمپ پاورز – جاستین کی تامپسون
  • بازیگران: شامیک مور – هیلی استاینفلد – اسکار آیزاک – جیسون شوارتزمن
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۶ درصد

اگرچه فیلم‌های سال ۲۰۲۳ میلادی تاکنون نتوانسته‌اند کیفیت خارق‌العاده و جذاب سینمای سال ۲۰۲۳ را داشته باشند اما باید گفت که امسال نیز آثار خوبی به روی پرده سینماها آمدند که یکی از آن‌ها نیز انیمیشن مورد انتظار «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» است. این انیمیشن همانند اثر قبلی بیننده‌ها را به یک ماجراجویی وحشتناک و خارق‌العاده به همراه مایلز مورالز به درون مولتی‌ورس می‌برد که در آنجا، مایلز باید با شخصیت شروری قدرتمند مبارزه کند.

همانند انیمیشن اصلی، انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» توانست تحسین منتقدان را برانگیزد. اکثر منتقدان به ستایش انیمیشن خیره‌کننده و درخشان این اثر پرداختند و استفاده چشمگیر و خارق‌العاده از رنگ در آن را ستودند و این در حالی است که داستان بالغانه و هیجان‌انگیزش نیز توانسته به این اثر کمک کند.

۷. فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

فیلم Top Gun: Maverick

Top Gun: Maverick
  • محصول سال: ۲۰۲۲
  • کارگردان: جوزف کوشینسکی
  • بازیگران: تام کروز – جنیفر کانلی – مایلز تلر
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۶ درصد

بسیاری از افراد بر این باور هستند که فیلم «تاپ گان: ماوریک» با اکران خودش روی پرده سینماها توانست باکس آفیس را پس از مشکلات فراوان آن پس از همه‌گیری کرونا نجات بدهد و تجربه لذت بردن از فیلم‌ها روی پرده سینماها را احیا کند و رونق را به سالن‌های سینما بازگرداند. فیلم «تاپ گان ۲» توانست فراتر از همه انتظارات باشد و طرفداران را شگفت‌زده کند.

اتفاقات فیلم «تاپ گان: ماوریک» تقریباً چهار دهه پس از فیلم اصلی جریان دارد و داستان ماوریک را بازگو می‌کند که به آکادمی تاپ گان باز می‌گردد تا گروهی از خلبانان جوان را آموزش بدهد و همین نیز باعث می‌شود تا با گذشته‌اش نیز روبه‌رو شود.

همانند طرفداران و مخاطبان، منتقدان نیز به‌شدت برای فیلم «تاپ گان: ماوریک» هیجان‌زده بودند و اظهار داشتند که این اثر توانسته از همه نظر از فیلم قبلی پیشی بگیرد و اکشنی مفرح و جذاب را به ارمغان بیاورد که به‌خوبی توانسته از حس نوستالژی بهره ببرد و در عین حال، شایستگی‌های خاص خودش را به رخ بکشد.

۶. فیلم مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ بخش اول (Mission: Impossible — Dead Reckoning Part One)

فیلم Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One

فیلم Mission: Impossible — Dead Reckoning Part One
  • محصول سال: ۲۰۲۳
  • کارگردان: کریستوفر مک‌کوری
  • بازیگران: تام کروز – ربکا فرگوسن – سایمون پگ – ونسا کربی
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۶ درصد

فیلم «مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ بخش اول» جدیدترین و هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های «مأموریت: غیرممکن» به شمار می‌رود که با توجه به آنچه در فیلم‌های قبلی آن ارائه شده بود، سطح انتظار از آن بسیار بالا بود و این اثر باید هر طور که شده بهتر از فیلم قبلی می‌بود. در جدیدترین مأموریت ایتن هانت، او و تیمش باید سلاح جدیدی را باز پس بگیرند که در صورتی که توسط افراد نادرست مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند تمام بشریت را به نابودی بکشاند.

فیلم «مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ بخش اول» جدیدترین فیلم یکی از بهترین فرنچایزهای اکشن مدرن به شمار می‌رود که توانست حتی بالاتر از سطح انتظار منتقدان باشد. منتقدان بر این باور هستند که خطرات بالقوه و فاجعه‌باری که در این اثر ارائه می‌شوند، به شکلی فوق‌العاده درگیرکننده و ملموس هستند و بیننده می‌تواند آن‌‎ها را درک کند. این در حالی است که در کنار داستانی کاملاً جذاب و گیرا، اکشن‌هایی خارق‌العاده و حماسی نیز در آن به نمایش گذاشته شدند.

۵. فیلم پلنگ سیاه (Black Panther)

پلنگ سیاه (Black Panther)

فیلم Black Panther
  • محصول سال: ۲۰۱۸
  • کارگردان: رایان کوگلر
  • بازیگران: چادویک بوزمن – مایکل بی جردن – لوپیتا نیونگو
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۶ درصد

دنیای سینمایی مارول تا به امروز توانسته آثار اکشن و ماجراجویی بسیار برجسته و خارق‌العاده‌ای را ارائه بدهد که برخی از آن‌ها بسیار مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند اما فیلم «پلنگ سیاه» که در سال ۲۰۱۸ میلادی به روی پرده سینماها آمده بود، همچنان بالاترین امتیاز راتن تومیتوز را در بین تمام فیلم‌های این مجموعه دارد.

فیلم «پلنگ سیاه» داستان تی‌چالا با بازی بازیگر فقید چادویک بوزمن را روایت می‌کند که وارث تاج و تخت واکاندا است و تلاش دارد تا کشورش را به سمت آینده‌ای تازه و بهتر هدایت کند ولی در همین حین باید با دشمنی از گذشته‌اش روبه‌رو شود و بر او غلبه کند.

فیلم «پلنگ سیاه» از لحاظ داستانی بسیار قدرتمند و احساسی بود و این در حالی بود که بازیگران آن نیز توانستند نقش‌آفرینی‌های بسیار درخشان و به یادماندنی از خودشان به جای بگذارد. علاوه بر آن نیز سکانس‌های اکشن بسیار سرگرم‌کننده و خیره‌کننده‌ای نیز در آن به نمایش گذاشته شده بود و همه این موارد در کنار هم نشان می‌دهند که چرا منتقدان و مخاطبان به طور یکسان این اثر را دوست داشتند و آن را ستودند.

۴. انیمیشن کوبو و دو تار (Kubo and the Two Strings)

انیمیشن Kubo and the Two Strings

انیمیشن Kubo and the Two Strings
  • محصول سال: ۲۰۱۶
  • کارگردان: تراویس نایت
  • بازیگران: آرت پارکینسون – شارلیز ترون – متیو مک‌کانهی – رونی مارا
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ درصد

استودیو انیمیشن‌سازی لایکا (Laika) به لطف ساخت آثاری برجسته و درخشان همچون انیمیشن «کوبو و دو تار» توانست خودش را در خط مقدم انیمیشن‌های استاپ موشن مدرن آمریکایی قرار بدهد. انیمیشن «کوبو و دو تار» یک اثر اکشن و ماجراجویی به شمار می‌رود که به شکل غیر قابل باوری دست کم گرفته شده و بیننده‌ها شناخت کمی از آن دارند. این انیمیشن داستان پسری به نام کوبو را دنبال می‌کند که باید زره جادویی پدر مرحومش را بیابد تا بتواند روحی انتقام‌جو را شکست بدهد.

انیمیشن «کوبو و دو تار» به لطف داستان سرگرم‌کننده و همچنین شخصیت‌های جالب‌توجهش، از نظر بصری بسیار برجسته و کاملاً گیرا و جذاب است. این انیمیشن یک فیلم خانوادگی بسیار جذاب و زیبا به شمار می‌رود که هر کسی با هر سنی می‌تواند از تماشای آن لذت ببرد.

۳. انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)

انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse

انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse
  • محصول سال: ۲۰۱۸
  • کارگردان: باب پرسیچتی – پیتر رمزی – رودنی روثمن
  • بازیگران: شامیک مور – لیو شرایبر – ماهرشالا علی
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ درصد

کسی انتظار نداشت که انیمیشن «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» به چنین پدیده عظیمی در فرهنگ عامه تبدیل شود اما این اثر به هنگام اکرانش با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد و توانست به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کند و در عین حال فروش بسیار خوبی در گیشه داشته باشد تا ساخت دنباله‌ای برای آن تضمین شود.

انیمیشن «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» داستان مایلز مورالس را دنبال می‌کند که به مرد عنکبوتی دنیای خودش تبدیل می‌شود و حالا باید رهبری گروهی از مردم عنکبوتی را برعهده بگیرد تا بتواند با دشمنی با تهدیدی بسیار خطرناک روبه‌رو شوند و جلوی از هم پاشیده شدن مولتی‌ورس را بگیرند.

۲. فیلم مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت (Mission: Impossible — Fallout)

فیلم Mission: Impossible — Fallout
  • محصول سال: ۲۰۱۸
  • کارگردان: کریستوفر مک‌کوری
  • بازیگران: تام کروز – هنری کویل – ربکا فرگوسن – میشل موناهن
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ درصد

فیلم‌های اکشن مربوط به تهدیدهای بزرگ جهانی معمولاً پر از پیچش‌های غیرمنتظره در داستان و همچنین اکشن‌های بزرگ و خارق‌العاده هستند و اگر به این دست آثار علاقه‌مند هستید، پس در این صورت باید حتماً به تماشای فیلم «مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت» بنشینید. این فیلم ششمین فیلم در فرنچایز «مأموریت: غیرممکن» به شمار می‌رود و بار دیگر داستان ایثن هانت و متحدانش را دنبال می‌کند که سعی دارد سه هسته پلوتونیوم که در طی یک مأموریت ازدست‌رفته را باز پس بگیرند، آن هم قبل از اینکه آن‌ها توسط افراد شرور برای انجام کارهای بسیار خطرناک مورد استفاده قرار بگیرند.

اکثر منتقدان از هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده بودن فیلم «مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت» شگفت‌زده شدند و به ستایش آن پرداختند. منتقدان بر این باور بودند که داستان این اثر پر از پیچش‌های بسیار عالی است که به شکلی خوب در کنار اکشن‌های خارق‌العاده این مجموعه قرار گرفته و توانسته سرگرمی بی‌پایان و ارزشمندی را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد.

۱. فیلم مد مکس: جاده خشم (Mad Max: Fury Road)

فیلم مد مکس: جاده خشم (Mad Max: Fury Road)

فیلم Mad Max: Fury Road
  • محصول سال: ۲۰۱۵
  • کارگردان: جرج میلر
  • بازیگران: تام هاردی – شارلیز ترون – نیکلاس هولت
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ درصد

حدود ۳۰ سال از زمان اکران آخرین فیلم «مد مکس» روی پرده سینماها می‌گذشت که فیلم «مد مکس: جاده خشم» به کارگردانی جرج میلر در سال ۲۰۱۵ میلادی به روی پرده سینماها آمد و توانست مخاطبان و طرفداران را شگفت‌زده کند و به وجد بیاورد. این فیلم یک ریبوت از مجموعه اکشن استرالیایی‌ای به همین نام است و داستان شخصیت‌های مختلفی را دنبال می‌کند که سعی دارند در سرزمینی بایر و پسا آخرالزمانی از چنگال یک حاکم ظالم بگریزند.

فیلم «مد مکس: جاده خشم» داستان خودش را به شکلی ساده در پیش گرفت و در ادامه توانست آن را به یک اکشن بسیار مهیج و خارق‌العاده تبدیل کند، اکشنی که سرعتی بی‌امان دارد، کیفیت تولید آن بی‌نظیر و برجسته است و همه این موارد در کنار هم باعث می‌شوند تا بیننده نتواند از شروع تا پایان چشم خودش را از آن بردارد. منتقدان به ستایش این اثر و آنچه که جرج میلر و تیمش به ارمغان آورده بودند، پرداختند و کاملاً مشخص است که مخاطبان نیز با نظر منتقدان موافق هستند.


در این مطلب به سراغ معرفی بهترین فیلم‌های اکشن ساخته شده در دهه اخیر در دنیای سینما رفتیم که توانستند تحسین منتقدان را به دست بیاورند و نمرات بسیار خوبی را در وب سایت راتن تومیتوز کسب کنند. نظر شما درباره این آثار چیست؟

منبع: کولایدر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو