ترفند هایی برای 10 کیلو لاغر شدن در یک ماه

منبع: زیبامون

6

1402/5/1

14:16


آگاهی از ترفند هایی برای ۱۰ کیلو لاغر شدن در یک ماه مسیر درستی را به شما نشان می‌دهد که خود را درگیر رژیم‌های سخت نکنید.

ترفند هایی برای 10 کیلو لاغر شدن در یک ماه

لاغر شدن از معضلات بسیاری از افراد می‌باشد. چرا که چاقی باعث بروز برخی بیماری‌ها می‌شود و تنها راه حل برای درمان بیماری مربوطه، لاغری می‌باشد. به همین دلیل رژیم‌های بسیاری مدعی بر این هستند که می‌توانند شما را در کم‌تر از یک ماه به اندازه ۱۰ کیلو لاغر کنند. نکات مثبتی که بعضی از این رژیم‌ها دارند، سطح متابولیسم بدن را در طول این مدت کوتاه به کلی تغییر می‌دهند و حتی چربی جمع شده زیر بافت‌ها را هم آب می‌کنند. برای آگاهی از ترفند هایی برای ۱۰ کیلو لاغر شدن در یک ماه تا انتهای این مقاله در زیبامون با ما همراه باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: لاغری صورت در یک هفته [100 درصد تضمینی]

 

راهنمای ورزش برای کاهش وزن

یکی از راه‌های قطعی که به سلامتی انسان نیز کمک شایانی می‌کند، ورزش می‌باشد. به همین منظور برنامه ورزشی برای کاهش وزن ۱۰ کیلویی بسیار سنگین است. چرا که ورزش کردن از ۲۰۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته برای کاهش وزن طولانی مدت توصیه می‌شود. مقدار دقیق ورزش و شدت تمرینات برای دریافت بهترین نتیجه کاهش وزن برای هر فرد متفاوت می‌باشد. ورزش هوازی با شدت متوسط مزایایی برای کاهش وزن دارد چرا که هم باعث کالری سوزی و هم باعث سوزاندن چربی‌ها برای انرژی در بدن می‌شود. اگر هم می‌خواهید از ورزش متوسط شروع به کار کنید، فعالیت‌های نظیر پیاده روی، دویدن آهسته و دوچرخه سواری به شما توصیه می‌گردد. ورزش‌های قدرتی نیز به احتمال زیاد به اندازه ورزش‌های هوازی کالری سوزی خوبی ندارند ولی برای بافت عضلانی و سوزاندن چربی کمک بسیاری می‌کند به همین دلیل بسیاری از مربی‌های بدنسازی اینگونه ورزش‌ها را به کار می‌برند.

 

راهنمای ورزشی برای لاغر شدن

 

پیشنهاد مطالعه: ورزش در خانه برای لاغری شکم و پهلو مناسب خانمها + عکس

 

رژیم غذایی برای کاهش وزن

توصیه‌های لاغری بسیار زیاد و در واقع گیج کننده هستند. از طرفی بازار لاغری بسیار داغ است و افراد سودجو بسیاری در این زمینه قصد فریب افراد را دارند و برای ارائه قرص و مکمل‌های لاغری و برنامه غذایی نامعتبر قصد بر فروش محصولات خود دارند. با این حال در میان این همه هیاهو روش‌های واقعی و موثری وجود دارند که اکثر افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند، نتیجه ممکن برای آن‌ها حاصل شده‌است. به همین دلیل توصیه می‌شود تا برای رسیدن به وزن مناسب خودتان از روش‌های سالم و پایدار استفاده کنید تا به شما در جهت لاغر شدن اصولی کمک شایانی بکند. رژیم‌های غذایی برای کاهش وزن به شرح زیر می‌باشد.

 

رژیم غذایی برای لاغر شدن

 

  • مصرف آب اولین قدم برای لاغری: برخی از افراد بر این باور هستند که برای لاغری باید از خوردن غذا اجتناب کنند. با این کار قند خون آن‌ها به شدت افت پیدا می‌کند و باعث ضعف و سرگیجه در آن‌ها می‌شود. در اولین قدم نوشیدن آب به مقدار زیادی به افراد توصیه می‌گردد. نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب به لاغری سریع کمک می‌کند. چرا که گاهی بدن تشنگی و گرسنگی را اشتباه می‌گیرد و با مصرف زیاد آب، جایی برای غذا وجود ندارد. تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که ۳۰ دقیقه قبل از وعده غذایی دو لیوان آب می‌نوشند و بدن‌شان را هیدراته می‌کنند، نسبت به افراد دیگر کاهش وزن بیشتری را به همراه دارند.

 

  • انتخاب میان وعده مناسب: افرادی که چاق هستند به مدت زمان کوتاه احساس گرسنگی می‌کنند. به همین منظور مصرف میان وعده را جدی می‌گیرند. از طرفی توصیه پزشکان بر این است که افراد چاق میان وعده‌هایی با ترکیبات فیبر و پروتئین انتخاب کنند تا خاصیت سیرکنندگی داشته‌باشند. به علاوه مصرف سس تند نیز سوخت و ساز بدن را کنترل می‌کند و اشتها را تنظیم می‌نماید.

 

  • خوردن سالاد انتخابی هوشمندانه: علاوه بر نوشیدن آب برای پر کردن شکم قبل از خوردن غذای اصلی، خوردن سالاد توصیه می‌شود. کاهو مقدار زیادی آب را در خود دارد و حجم قابل توجهی از معده را اشغال می‌کند. به همین دلیل فضای کم‌تری برای غذاهای چرب و وعده اصلی باقی می‌ماند. از طرفی این نکته را به یاد داشته باشید که در کنار کاهو موادی که کالری زیادی دارند را مصرف نکنید.

 

  • افزودن میوه به برنامه غذایی: میوه به عنوان میان وعده خوشمزه شناخته می‌شود. به همین دلیل متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند تا صبح‌ها و در میان وعده‌ها از میوه‌های تازه استفاده کنید. چرا که میوه بی ضررترین خوراکی برای کاهش وزن افراد محسوب می‌شود.

 

  • حذف فست فود: غذاهای فست فودی حاوی مقدار زیادی چربی، سدیم، کربوهیدرات و کالری اضافی در خود می‌باشند در نتیجه افرادی که به دنبال لاغری هستند، به هیچ عنوان نباید سمت غذاهای فست فودی بروند. با حذف این گونه غذاها و خوردن سبزیجات شانس خود را برای لاغری ۱۰ کیلویی در یک ماه افزایش دهید.

 

  • مصرف قهوه تلخ: قهوه نوشیدنی ساده‌ای است که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می‌باشد. عنصر موجود در قهوه روند پیری را کندتر می‌کند. از طرفی این نوشیدنی باعث افزایش سطح انرژی و سوزاندن بیشتر کالری می‌شود. به علاوه خطر دیابت نوع دوم را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد. همین عوامل باعث می‌شود تا قهوه در جایگاه خوراکی‌هایی که لاغری را برای فرد به ارمغان می‌آورند، قرار گیرد.

 

  • محدود کردن مصرف آرد سفید: آرد سفید محصولی با ارزش غذایی بسیار کمی می‌باشد که فیبر ندارد. به همین دلیل هضم بسیار ساده‌ای دارد و باعث چاقی در افراد می‌شود. وضعیت آرد سفید در غذاهایی که کالری زیادی نیز دارند دو چندان می‌شود. نان سفید، صبحانه آماده، شیرینی، اسنک و پیتزا شاهد مقدار سرسام آوری از آرد سفید می‌باشند.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین رژیم های غذایی مناسب لاغری شکم و پهلو

 

سخن پایانی

لاغری برای افراد زیادی امکان پذیر است ولی نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است، رعایت اصول لاغری می‌باشد. به همین دلیل روش‌ها و رژیم‌های بسیاری در جهت لاغری افراد وجود دارند که هر فردی متناسب با نوع وضعیت جسمانی خود و زیر نظر پزشک هر یک را انتخاب می‌کند. در این مقاله به بررسی ترفند هایی برای ۱۰ کیلو لاغر شدن در یک ماه پرداختیم. با کمک این آموزش‌ها، حفظ برخی نکات دیگر و به دور از عوامل سودجو شما می‌توانید به لاغری مطلوب خودتان برسید. در نظر داشته‌باشید تا نرسیدن به نتیجه مورد نظر باید برنامه غذایی و روندی که برای لاغری دنبال کرده‌اید را به طور مرتب ادامه دهید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو