معرفی زیباترین معابد چین

معرفی زیباترین معابد چین


منبع: تاپ ناز

7

1402/5/2

01:45


معرفی زیباترین معابد چین

سرزمین پهناور چین با سودای به دست گیری اقتصاد جهان، جمعیت فراوان و جاذبه های متعدد توریستی یکی از بهترین مقاصد گردشگری است. با دریافت تور چین می توانید مسیر را بیش از پیش هموار کنید و به این سفر پر ماجرا بروید. اما در نظر داشته باشید که ورود به این کشور نیازمند اخذ ویزای چین است که آن را نیز می توانید از قصر شیرین دریافت کنید. بهتر است قبل از سفر با معابد این کشور که نشان دهنده اصالت و فرهنگ غنی چین است آشنا شوید. در « معرفی زیباترین معابد چین» با ما همراه باشید تا بتوانید سفری پر بار در چین را تجربه کنید.

آشنایی با بهترین و زیباترین معابد چین

در این بخش می خواهیم به معرفی زیباترین معابد چین بپردازیم. معابدی که جایگاه ویژه ای در قلب مردمان چینی دارند و هر کدام از آن ها جریانی از تاریخ را به دوش می کشند. اگر شما هم قرار است به سرزمین چین بروید و برای این سفر ماجراجویانه هیجان زده هستید بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

۱) معبد بهشت – Temple of Heaven

معرفی زیباترین معابد چین

در لیست معرفی زیباترین معابد چین نام معبد بهشت پکن می درخشد. این معبد از مهم ترین و شناخته شده ترین معابد امپراتوری چین است، به گونه ای که در لیست میراث فرنگی یونسکو به ثبت رسیده است.

قدمت این معبد به زمان سلسله مینگ Ming dynasty در سال ۱۴۲۰ برمی گردد اما باید بدانید که شکل کنونی معبد مربوط به سلسله چینگ Qing dynasty توسعه و بازسازی شد.

جالب است بدانید نمادین ترین ساختمان معبد بهشت، یک سالن با انرژی مثبت به نام سالن دعا و نیایش است. این سازه دایره ای باشکوه که در تصویر بالا می بینید دارای سه طبقه چوبی و سقف آبی منحصر به فردی است که منعکس کننده نمای بهشت ​​است. در داخل سالن که قدم بردارید، مجسمه چوبی بزرگی را می بینید که نماد امپراتور یشم، خدای اساطیر چینی است.

همچنین با بازدید از این مجموعه می توانید از طاق سلطنتی بهشت و محراب تپه نیز دیدن کنید. در این معبد از سیستم صوتی اکو درون دیوارها استفاده شده که یک ویژگی معماری جذاب است. به این صورت که به امواج صوتی اجازه می‌ دهد در راهروها پخش شوند و زمزمه های خاصی در نقاط مختلف شنیده شود.

۲) معبد لاما – Lama Temple

معرفی زیباترین معابد چین

معبد لاما با نام دیگر معبد یونگه مکانی بزرگ و مهم در پکن چین است. معبد لاما در سال ۱۶۹۴ مصادف با حکومت سلسله چینگ به عنوان اقامتگاه شاهزاده یونگ ژنگ ساخته شد. سال ها بعد این شخص به مقام امپراتور در این معبد زندگی می کرد. اما در سال ۱۷۴۴، معبد لاما شکل کنونی خود را گرفت و از آن به عنوان یک عبادتگاه بودیسم تبتی استفاده می شد.

این معبد مجموعه ای از سازه هایی با سبک‌ های معماری تبتی، سلسله هان و سلسله مغولی را به نمایش می ‌گذارند. تالار اصلی که با نام تالار صلح شناخته می شود، دارای یک مجسمه غول پیکر مایتریا بودا است که ۲۶ متر ارتفاع دارد و از یک تکه چوب صندل درست شده است.

این معبد همچنان که یک جایگاه توریستی است یک عبادتگاه فعال است که هم بومی ها و هم گردشگران را به خود جذب می کند. در این معبد زیبای چین، آثار گرانبهای متعددی از جمله مجسمه ها، نقاشی های مذهبی و متون مقدس را در خود جای داده است. همچنین این معبد خانه بسیاری از راهبان ست که مشغول مطالعه آیین بودا هستند. با خرید بلیط هواپیما تهران به پکن به قلب چین می روید و به تمام زیبایی های این کشور دسترسی خواهید داشت.

۳) معبد کنفسیوس – Confucius Temple

معرفی زیباترین معابد چین

معبد کنفسیوس که به معبد کنفوسیوس نیز معروف است، مکانی برای عبادت و ادای احترام به یک فیلسوف است که یک شخصیت محترم در تاریخ چین بود. او یک فیلسوف، معلم و شخصیت سیاسی بود که آموزه هایش بر جامعه و فرهنگ چین تأثیر زیادی گذاشت.

این مکان رفته رفته به یک مکان فرهنگی و تاریخی مهم در کشور چین تبدیل شده است و در شهرهای مختلف در سراسر کشور یافت می شود.

معابد کنفوسیوس در سراسر چین به شکل معماری سنتی ساخته شده و به گونه ای طراحی شده که فرهنگ غنی و اهمیت آیین کنفوسیوس را منعکس کنند. نمای معبد معمولاً از چندین حیاط، تالار و غرفه تشکیل شده است. شما با ورودی به سالن اصلی مجسمه یا زیارتگاهی را می بینید که به کنفوسیوس اختصاص داده شده است. در این قسمت می توانید هدایایی که چینی ها به این مجسمه اهدا کرده اند را ببینید.

بازدید از معبد کنفوسیوس فرصتی را برای آشنایی با فلسفه کنفوسیوس و تأثیر آن بر جامعه چین فراهم می کند پس از آن ساده نگذرید. بعضی اوقات در این مکان فعالیت‌ های فرهنگی، مانند مراسم سنتی، نمایش‌ ها و نمایشگاه‌ های مربوط به آیین کنفوسیوس و میراث چینی نیز برگزار می شود.

۴) معبد میائویینگ – Miaoying Temple

معرفی زیباترین معابد چین

یکی دیگر از معابد زیبای چین معبد میائویینگ است که به عنوان معبد داگوبا سفید یا معبد سفید استوپا نیز شناخته می شود. این معبد در پکن قرار گرفته و در نزدیکی محور مرکزی شهر، نزدیک برج طبل و برج ناقوس واقع شده است.

این معبد در ابتدا در زمان سلسله یوان در سال ۱۲۷۱ ساخته شد اما در طول قرن ها چندین بار بازسازی شده تا به شکل کنونی خود رسیده است. یکی از جاذبه های اصلی معبد Miaoying استوپا است که در ارتفاع ۵۰ متری قرار دارد و با سنگ مرمر سفید ساخته شده است. این سازه دارای حکاکی ها و تزئینات پیچیده ای است که از جذابیت های این منطقه به شمار می رود.

در داخل مجموعه معبد، سالن ها و غرفه های مختلفی وجود دارد که مجسمه ها، متون مقدس و آثار بودایی را در خود جای داده و به منظر نمایش گذاشته است. سالن اصلی، معروف به تالار Mahavira، حاوی مجسمه ای از Maitreya بودا است که ۱۸ متر ارتفاع دارد و از یک تکه چوب صندل سفید به شکل مجسمه درآمده است. در این منطقه جشنواره های سنتی بودایی نیز برگزار می شود که مکان خوبی برای گشت وگذار و شناخت فرهنگ چین است.


۵) معبد تانجه – Tanzhe Temple

یکی از قدیمی ترین و زیباترین معابد چین معبد تانجه یا معبد تانژه است که یک مکان مهم برای عبادت بودا به شما می رود. این معبد را می توانید در منطقه کوهستانی غربی چین پیدا کنید. این معبد قدمتی ۱۷۰۰ ساله دارد و معماری آن به دست سلسله جین انجام شده است. این زیارتگاه پر زرق و برق مکان مناسبی برای افرادی است که می خواهند از نزدیک با آداب و رسوم و سنت های چینی ها آشنا شوند.

معرفی زیباترین معابد چین

در این منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی آن می توانید گشتی در اطراف نیز بزنید و یک بازدید نیم روزی کامل از این معبد زیبای چین را در سفر خود داشته باشید. خوب است بدانید در معبد تانجه یک تراس قرار دارد که امکان نوشیدن چای درآن وجود دارد. به همین خاطر در زمان بازدید از این معبد گردشگرانی را می بینید که در حال قدم زدن در کافه ها و رستوران های محلی آن اطراف هستند.

۶) معبد دانگ یو – Dongyue Temple

معبد Dongyue که به عنوان یک معبد تائوئیستی در پکن، شناخته می شود یکی از بزرگترین و قدیمی ترین معابد تائوئیستی در این شهر است. قدمت این معبد زیبای چین به بیش از ۶۰۰ سال می رسد.

دانگ یو دارای سالن ‌ها، حیاط‌ ها و غرفه‌ های متعددی است که در مساحتی حدود ۲.۷ هکتار قرار گرفته اند. سبک معماری معبد ترکیبی از عناصر معماری سنتی تائوئیست و چینی است که دارای تزئینات رنگارنگ، ظریف کاری های زیبا و سقف های تزیین شده است.

در داخل مجموعه معبد، می توانید عبادتگاه ها و محراب های مختلفی را پیدا کنید که به خدایان و مجسمه های مختلف تائوئیستی که لقب خدای جاودانه را دارند اختصاص یافته است. هر خدایی نمایانگر جنبه های مختلف زندگی مانند ثروت، سلامتی، ازدواج و موفقیت شغلی است. اکثر گردشگران معبد را برای نیایش مقدس می دانند.

البته جدا از اهمیت مذهبی معبد دونگیو، این منطقه یک جاذبه توریستی محبوب است که بینش هایی را در مورد فرهنگ سنتی چین و باورهای تائوئیستی ارائه می دهد. فضای آرام، آثار هنری زیبا و وجود محصولات فرهنگی، آن را به مکانی جذاب برای گشت و گذار تبدیل کرده است. اگر جذابیت های این کشور شما را محو خود کرده می توانید با آژانس هواپیمایی قصر شیرین همراه شوید و از این آژانس معتبر را برای سفرهای خارجی خود انتخاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو