قصر شیرین میزبان زوار بسیاری است که از مرز خسروی راهی عتبات عالیات می شوند

منبع: همگردی

2

1402/6/7

16:40


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، قصر شیرین میزبان زوار بسیاری است که از مرز خسروی راهی عتبات عالیات می شوند.

بهرنگ بابایی، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قصر شیرین با اشاره به حضور گسترده زائران اربعین حسینی در این شهرستان اظهار کرد: در این شهرستان 1050 تخت اقامتی برای اسکان وجود دارد که از این تعداد 850 تخت برای پذیرش زوار اربعین حسینی آماده شده است.

وی افزود: از روزهای گذشته که پیک سفر زوار عتبات عالیات را داشته ایم، 90 تا 100 درصد ظرفیت هتلهای قصر شیرین تکمیل شده است.

رئیس میراث فرهنگی قصر شیرین با بیان اینکه امسال استقبال زوار حسینی از مرز خسروی بسیار خوب است، عنوان کرد: به نظر می رسد با زیرساختهای مناسب ایجاد شده، 24 ساعته شدن مرز، افزایش پارکینگ ها و...نسبت به سال گذشته افزایش 2.5 برابری تردد را از این مرز داشته باشیم.

وی ادامه ادامه داد: تمام دستگاه های مربوطه استانی و شهرستانی در تلاشند تا میزبانی شایسته ای را از زوار اربعین حسینی در مرز خسروی داشته باشند.

بابایی افزود: میراث فرهنگی شهرستان قصر شیرین هم تلاش می کند تا از حضور این زوار حسینی که گردشگران مذهبی هستند، استفاده کرده و به معرفی بیشتر این شهرستان بپردازد.

وی یادآور شد: در این راستا، بروشورهایی را به واحدهای اقامتی، سفره خانه ها و حتی موکب های شهرستان داده ایم تا در اختیار زوار قرار دهند. در این بروشورها نقشه مسیر تردد زوار از ورودی استان تا نقطه صفر مرزی در خسروی و از خسروی تا شهرهای مذهبی عراق با ذکر مسافت و نیز معرفی مهمترین و شاخص ترین جاذبه های گردشگری استان آمده است.

رئیس میراث فرهنگی قصر شیرین اضافه کرد: از آنجایی که اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار بهترین زمان برای مسافرت به قصر شیرین است، لذا سعی می کنیم تا با معرفی این شهرستان گردشگران را ترغیب کنیم در این زمان به قصر شیرین سفر کنند.

وی ادامه داد: مجموعه تاریخی ساسانی شامل چهار اثر شاخص عمارت خسرو، آتشکده چهارقاپی، کانال آبرسانی و عمارت بان قلعه از مهمترین جاذبه های تاریخی قصر شیرین هستند.

بابایی تاکید کرد: همچنین منطقه نمونه چم امام حسن (ع) با سه چشمه آبگرم، رودخانه الوند، نخلستان ها و باغات مرکبات حاشیه رودخانه از دیگر جاذبه های مهم این شهرستان بوده که زوار اربعین در ایام نوروز می توانند با سفر به قصر شیرین زیبایی های آنها را ببینند.

قصر شیرین میزبان زوار بسیاری است که از مرز خسروی راهی عتبات عالیات می شوند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو