ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

منبع: همگردی

5

1402/5/3

19:39


تحصیل در کانادا یک ماجراجویی فوق العاده با پتانسیل اخذ پاداش های طولانی مدت است.

کشور کانادا با فرهنگ فوق العاده متنوع و مناظر خیره کننده، مکانی باورنکردنی برای یادگیری و پیشرفت است با این حال، اگر به دنبال ادامه تحصیل خود در حرفه مورد علاقه خود هستید، این فرآیند با اخذ ویزای کار آغاز می شود. بنابراین در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد اخذ ویزای کار پس از تحصیل در کانادا بدانید آورده شده است.

ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

اخذ ویزای کار پس از تحصیل کانادا

برای اینکه به راحتی تحصیل خود را به اشتغال در کشور کانادا تبدیل کنید، باید مدارک لازم برای ارسال درخواست جهت دریافت ویزای کاری را آماده کنید. برای دریافت ویزای کار کانادا به عنوان دانشجو، باید نشان دهید که فرصت های شغلی مورد نظر شما با اهداف و رشته تحصیلی قبلیتان مطابقت دارد.

با استفاده از فرصت های ویزای کار کانادا، می توانید بیشترین استفاده را از تحصیل خود ببرید.

ویزای کار کانادایی که برای آن درخواست می دهید هم به نوع تحصیلات و هم به نوع کاری که می خواهید دنبال کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، دیپلم های خارجی اغلب دارای امکان تبدیل به ویزای کاری می باشند و اعتبار طولانی تری نسبت به یک برنامه تحصیلی کوتاه چند ماهه دارند. اگر دانشجویی هستید که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در کانادا هستید، گزینه های مختلفی برای ویزای شما وجود دارد که با کمک آن ها می توانید سطح سرمایه گذاری خود را بالا ببرید.

مراحل ارسال درخواست ویزای کار کانادا پس از تحصیل

مهمترین عامل تعیین کننده در اینجا زمانی است که درخواست خود را ارسال می کنید. توصیه می شود به محض فارغ التحصیل شدن از برنامه مطالعاتی کانادا، برای اخذ ویزای کار اقدام کنید. این موضوع تضمین می کند که اگر برای اشتغال در حرفه مورد نظرتان ملزم به داشتن ویزای کار باشید، به محض اخذ پذیرش از سوی کارفرما آماده کار خواهید بود. اولین قدم برای درخواست ویزای کار ایجاد پروفایل مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) است تا IRCC از این طریق بتواند اطلاعات کافی در در مورد سوابق تحصیلی و کاری شما کسب کند.

همچنین ممکن است برای اثبات این موضوع، نیاز به ارائه مدارک اضافی از جمله اسناد مسافرتی یا گواهی های معتبر نیز داشته باشید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار پس از تحصیل کانادا

برای دریافت ویزای کار پس از تحصیل در کانادا شما ملزم به ارائه مدارکی خواهید بود؛ از جمله:

· ریزنمرات آخرین مقطع تحصیلی و نامه فارغ التحصیلی و اتمام کلیه دوره های تحصیلی پیشین

· ارائه یک نامه رسمی از موسسه آموزشی معتبر کانادایی، با اشاره به این موضوع که متقاضی قصد دریافت مجوز برای کار پس از فارغ التحصیلی را دارد.

· گواهی DLI که تایید کننده این موضوع است که متقاضی برای تکمیل برنامه تحصیلی خود، واجد شرایط لازم می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار پس از تحصیل کانادا

مدت زمان صدور ویزای کار پس از تحصیل کانادا

پس از اتمام دوره تحصیل خود قادر به ارسال درخواست برای دریافت ویزای کار خواهید بود، تا حداکثر 180 روز پس از فارغ التحصیلی برای اقدام به اخذ این نوع ویزا و دریافت نامه گواهی از دانشگاه خود فرصت دارید و بعد از آماده کردن مدارکی که پیشتر به آن ها اشاره کردیم میتوانید درخواست خود را ارسال کرده و منتظر جواب نهایی سفارت برای پذیرش یا عدم پذیرش درخواستتان باشید.

لازم به ذکر است که محاسبه این 180 روز از زمانی شروع می شود که نمرات نهایی آخرین ترم شما صادر شده و اخطار رسمی و کتبی برای تکمیل برنامه خود را دریافت کردید.

مدت زمان اعتبار ویزای کار پس از تحصیل کانادا

به طور کلی مدت زمان اعتبار این ویزا، به عوامل مختلفی از جمله طول دوره تحصیل، رشته تحصیلی، تاریخ انقضاء پاسپورت شما بستگی دارد ولی این زمان، از 3 ساله تجاوز نمی کند.

نحوه محاسبه این نوع ویزا به این صورت است که به عنوان مثال اگر طول دوره تحصیل شما 8 ماهه باشد، ویزای کاری شما نیز 8 ماه اعتبار خواهد داشت، شما در صورتی قادر به اخذ ویزای کار پس از تحصیل با اعتبار 3 ساله خواهید بود که طول دوره تحصیلی شما بیش از 2 سال بوده باشد.

همچنین توجه داشته باشید که فقط یک بار مجوز دارید که برای اخذ ویزای کار پس از تحصیل درخواست ارسال نمایید؛ پس از اتمام دوره ویزای کار خود در صورتی که طی این مدت به طور تمام وقت کار کرده باشید این امکان برای شما فراهم خواهد بود تا برای اخذ اقامت دائم کشور کانادا درخواست دهید و در صورت ریجکت شدن درخواستتان شما ملزم به ترک کشور یا ارسال درخواست برای برنامه مهاجرتی دیگری خواهید بود.

شرایط ویزای کار پس از تحصیل کانادا

به طور کلی، برای دریافت ویزای کار، باید سطح مشخصی از تسلط بر یکی از زبان های رسمی کانادا، منابع مالی کافی و پیشنهاد شغلی معتبر و مرتبط با رشته تحصیلی خود را داشته باشید. همچنین علاوه بر اطلاعاتی که در IRCC ثبت کرده اید، ممکن است از شما خواسته شود که در یک معاینه پزشکی، یک آزمون زبان انگلیسی شرکت کرده و یک گواهی عدم سوء پیشینه نیز ارائه دهید.

مزایای ویزای کار پس از تحصیل کانادا

داشتن ویزای کاری کانادا، علاوه بر ایجاد فرصت کار طولانی مدت و احتمال اخذ اقامت دائم در یکی از توسعه یافته ترین کشورهای جهان، امکان زندگی، پیشرفت و دسترسی به مزایای اجتماعی در بسیاری از محبوب ترین شهرهای جهان را نیز برای شما فراهم می کند.

هزینه درخواست ویزای کار پس از تحصیل کانادا

هزینه ای که شما ملزم به پرداخت آن می باشید با توجه به زمانی که درخواست خود را ارسال می کنید متفاوت خواهد بود، مجوز تحصیلی شما 90 روز معتبر خواهد بود و بهتر است سعی کنید قبل از اتمام این مدت زمان برای درخواست خود اقدام نمایید تا مجبور به پرداخت هزینه اضافه تر برای بازیابی مدرک خود نباشید.

به طور کلی در صورتی که مجوز تحصیل شما منقضی نشده باشد و هنوز معتبر باشد باید هزینه ای معادل 155 دلار کانادا برای اخذ مجوز کار و 100 دلار کانادا برای دریافت ویزای کار آزاد پرداخت نمایید البته در صورتی که از زمان اعتبار مجوز تحصیلتان گذشته باشد باید علاوه بر این مبالغ، 305 دلار کانادا نیز برای بازیابی مدرکتان پرداخت کنید.

هزینه درخواست ویزای کار پس از تحصیل کانادا

نتیجه

گرفتن ویزای کار کانادا می تواند نقطه عطف مهمی در زندگی حرفه ای شما باشد. در صورتی که با پشتکار آن را دنبال کرده و مراحل گفته شده را به دقت طی کنید، قادر به زندگی و کار در کشوری باشکوه و شگفت انگیز خواهید بود.

برای طی کردن مراحل لازم برای اخذ ویزای کار پس از تحصیل در کانادا، مشاوران ما در آژانس مهاجرتی قصران گروپ با شما همراه خواهند بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو