بیوگرافی حسین مهری؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

بیوگرافی حسین مهری؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی


منبع: پلازا

3

1402/5/7

12:50


بیوگرافی حسین مهری؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

حسین مهری از بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است که با بازی در سریال زیر هشت به شهرت زیادی رسید. در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم تا به بیوگرافی حسین مهری؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی این بازیگر بپردازیم.

حسین مهری با فیلم عشق + 2 کاری از رضا کریمی وارد حرفه بازیگری شد. او بعدها در آثار تلویزیونی چون سریال‌های خوش رکاب، شب هزار و یکم، زیر هشت، نابرده رنج، سرزمین کهن و آثار سینمایی مانند روزهای زندگی، ماجرای نيمروز، كروكودیل و… به ایفای نقش پرداخت. در این مقاله به بیوگرافی حسین مهری و کارنامه هنری این بازیگر می پردازیم، پس در ادامه پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی حسین مهری

  • تاریخ تولد: 23 آبان 1363
  • محل تولد: شهرستان ساوه
  • نام و نام خانوادگی: حسین مهری
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • قد حسین مهری: 179 سانتی‌متر
  • اینستاگرام حسین مهری: @hoseinmehrii
  • تحصیلات حسین مهری: دیپلم
  • مذهب حسین مهری: مسلمان-شیعه
  • فرزند حسین مهری: یک پسر به نام حامین متولد 1396

زندگی خصوصی حسین مهری

در این بخش از بیوگرافی حسین مهری با زندگی این بازیگر از زمان تولد تا ازدواج و روابط او همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

زندگی خصوصی حسین مهری

حتماً مایلید تا بدانید که حسین مهری اصالتا اهل کجاست؟ او در بیست‌ و سومین روز از ماه آبان سال 1363  در اواخر فصل زیبای پائیز در شهر تهران به دنیا آمد. اصالت پدر حسین به ساوه و مادرش به تبریز می‌رسد. او در یک خانواده پنج نفره متولد شده و دو برادر دارد.

در آذر ماه 1391 حسین مهری، زمانی که 28 سال سن داشت ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک پسر به نام حامین مهری متولد سال 1396 است.

زندگی شغلی حسین مهری

او در سن 14 سالگی بازیگری در سینما را با فیلم عشق + 2  در کنار بازیگرانی چون مرحوم امین تارخ، فاطمه معتمدآریا و ویشکا آسایش تجربه نمود. در سال 1385 برای نقشی در سریال ما چند نفر به کارگردانی فیاض موسوی انتخاب شد. در این سریال علاوه بر حسین مهری بازیگرانی چون مهدی پاکدل، سام درخشانی، شبنم قلی‌خانی، مرحوم اسماعیل شنگله، افسانه ناصری، آزاده صمدی و عبدالرضا اکبری به ایفای نقش پرداختند.

فیلم های حسین مهری

حسین مهری در حوزه سینما هم حضوری پررنگ داشته است که از آثار شاخص او به عنوان بازیگر می‌توان به فیلم ماجرای نیم روز به کارگردانی محمدحسین مهدویان اشاره کرد. او در این فیلم نقش عباس زریبافان یکی از اعضای بلندپایه سازمان مجاهدین خلق را بر عهده داشت. علاوه بر حسین مهری در این فیلم بازیگرانی چون مهرداد صدیقیان، احمد مهران‌فر، هادی حجازی‌فر، مهدی پاکدل، لیندا کیانی و جواد عزتی به ایفای نقش پرداختند.

سالنام فیلمکارگردانسمت
1377عشق + 2رضا کریمیبازیگر
1387(سایه‌های شهر) بن بستمرتضی آتش زمزمدستیار دوم کارگردان و منشی صحنه
1389تله فیلم فرجامامیرحسن نداییبازیگر
1389تله فیلم شتاب کنسعيد اسدیبازیگر
1390فیلم تلویزیونی به نام مادرمحمد راوندیبازیگر
1390روزهای زندگیپرویز شیخ‌طادیبازیگر
1391تله فیلم ماهمه تنهاییمآرش تقوا شعاربازیگر
1392معراجی‌هامسعود ده‌نمکیبازیگر
1392تله فیلم شب کنکوریمحمد راوندیبازیگر
1394تله فیلم تا مدار 10 درجهمهرداد خوشبختبازیگر
1395ماجرای نيمروزمحمدحسین مهدویانبازیگر نقش عباس زریبافان
1395زردمصطفی تقی‌زادهبازیگر نقش عباس
1395چراغ‌های ناتماممصطفی سلطانیبازیگر
1395تله فیلم شروع یک پایانآرش تقوا شعاربازیگر
1396تله فیلم ویالونسید محمدرضا ممتازبازیگر
1397هفت و نیمنوید محمودیبازیگر
1397ماجرای نيمروز: رد خونمحمدحسین مهدویانبازیگر نقش عباس زریبافان
1397كروكوديلمسعود تکاوربازیگر
1398زنبور كارگرافشین صادقیبازیگر
1399کولبرفمیلاد منصوریبازیگر
1400تدفینمحمد تنابندهبازیگر
1400مزون کارسجاد قراگزلوبازیگر

سریال های حسین مهری

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد حسین مهری با سریال ما چند نفر کاری از فیاض موسوی بازیگری در تلویزیون را تجربه کرد. او تا کنون در آثار مجموعه تلوزیونی زیادی به عنوان بازیگر حضور داشته که از مهم‌ترین آن‌ها باید به سریال زیر هشت اشاره کرد. درواقع بازی در این سریال برای حسین شهرت زیادی را به ارمغان آورد. سریال زیر هشت به کارگردانی سیروس مقدم در سال 1389 ساخته شد. در این سریال علاوه بر او بازیگرانی مانند امیر جعفری، پانته‌آ بهرام، کامران تفتی، شیوا ابراهیمی، آرش مجیدی، مجید واشقانی و آتیلا پسیانی حضور داشتند.

سریال های حسین مهری

سالنام سریالکارگردان
1381خوش رکابعلی شاه حاتمی
1385ما چند نفرفیاض موسوی
1388شب هزار و یکمعلی بهادر
1389زیر هشتسیروس مقدم
1389نابرده رنجعلیرضا بذرافشان
1389پایتختسیروس مقدم
1390تا ثریاسیروس مقدم
1390پنجرهقدرت‌الله صلح میرزایی
1391بال‌های خیسعباس رنجبر
1391زمانهحسن فتحی
1393مینی سریال شیپورچیسیدوحید حسینی
1393معراجی‌هامسعود ده نمکی
1393همه‌چیز آنجاستشهرام شاه‌حسینی
1394سرزمین کهنکمال تبریزی
1397حوالی پاییزحسین نمازی
1399خانه امناحمد معظمی
1400ارثیه پدریمیلاد بنایی و مهدی نقویان
1400همبازیسروش محمدزاده

حسین مهری در شبکه نمایش خانگی

حسین مهری در شبکه نمایش خانگی برای رئالیتی شو شب‌های مافیا، پدر خوانده، ارتش سری و ناتو به عنوان شرکت کننده حضور داشت، که در این برنامه‌ها جزو بهترین بازیکنان محسوب می‌شود.

سالنام برنامهکارگردان
1399رئالیتی شو شب‌های مافیا – فصل سومسعید ابوطالب
1399رئالیتی شو شب‌های مافیا – فصل چهارمسعید ابوطالب
1399رئالیتی شو شب‌های مافیا – فصل پنجمسعید ابوطالب
1400رئالیتی شو شب‌های مافیا – فصل نهمسعید ابوطالب
1401رئالیتی شو ارتش سریسعید ابوطالب
1402پدرخوانده 2سعید ابوطالب

حسین مهری در شبکه نمایش خانگی

درباره تئاترهای حسین مهری باید به این نکته اشاره کنیم که او در ابتدای شروع بازیگری چند سالی در این حوزه فعالیت داشته است که متاسفانه اطلاعات دقیقی از این آثار در دسترس نیست. بنا بر ادعای خودش، تئاتر را از سال 72 آغاز کرده و چندسالی بازیگری را در صحنه تجربه کرده است.

جوایز و افتخارات حسین مهری

از جوایز حسین مهری در زمینه بازیگری می‌توان جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره آمریکای جنوبی برای فیلم کولبر اشاره کرد. وی تا کنون در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر موفق به دریافت جایزه‌ای نشده، که این نکته چیزی از ارزش‌های این بازیگر کم نمی‌کند.

شایعات و حواشی حسین مهری

از داغ‌ترین حواشی درباره این بازیگر می‌توان به افشاگری جنجالی او از پشت پرده و تقلب در رئالیتی شو شب‌های مافیا اشاره کرد. در قسمت دوم از فصل پنجم این برنامه، حامد آهنگی با لو دادن نقش خود به‌واسطه گرداننده از بازی اخراج شد. همین اتفاق عجیب باعث اعتراض برخی دیگر از شرکت‌کنندگان در نقش شهروند شد و همچنین انتقاد مخاطبان این برنامه را به همراه داشت. او طی یک مصاحبه با یکی از رسانه‌های معتبر به تقلب دو بازیکن در این قسمت از برنامه که باعث قهر حامد آهنگی شد، اشاره کرد.

از شایعات داغ دیگر درباره این بازیگر تیتر زرد ازدواج حسین مهری با ویدا جوان  بود، که خیلی زود کذب بودن این خبر در رسانه‌ها و فضای مجازی مشخص شد. در ادامه مقاله بیوگرافی حسین مهری به حقایق پنهان در زندگی این هنرپیشه می پردازیم، پس در ادامه با ما از وب‌سایت پلازا همراه باشید.

کلام آخر

در این مقاله به زندگی نامه حسین مهری، کارنامه هنری و حقایق پنهان در زندگی این بازیگر پرداختیم. او از بازیگران مستعد و باهوشی در این حرفه است که تا کنون در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته است. حسین مهری با بازی در سریال زیر هشت کاری از سیروس مقدم به شهرت بالایی رسید و تا حال حاضر در آثار زیادی برای تلویزیون و سینما به نقش‌آفرینی پرداخته است.

امید است مقاله بیوگرافی حسین مهری؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی او برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات شخصی خود را درباره این بازیگر با ما در وب‌سایت پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو