معرفی فیلم Jules با بازی بن کینگزلی

منبع: فوت و فن

4

1402/5/15

14:32


تابستان امسال گیشه تحت سلطه فیلم‌های رکوردشکنی همچون باربی (Barbie) و اوپنهایمر (Oppenheimer) قرار دارد و این در حالی است که در کنار آن‌ها نیز آثار کوچک و در عین حال جذاب و تماشایی روی پرده سینماها اکران می‌شوند. فیلم جولز (Jules) از جمله همین آثار به شمار می‌رود که داستان آن مربوط به یک یواف‌او سقوط کرده روی زمین است

معرفی فیلم Jules با بازی بن کینگزلی

تابستان امسال گیشه تحت سلطه فیلم‌های رکوردشکنی همچون باربی (Barbie) و اوپنهایمر (Oppenheimer) قرار دارد و این در حالی است که در کنار آن‌ها نیز آثار کوچک و در عین حال جذاب و تماشایی روی پرده سینماها اکران می‌شوند. فیلم جولز (Jules) از جمله همین آثار به شمار می‌رود که داستان آن مربوط به یک یواف‌او سقوط کرده روی زمین است و داستان یک بیگانه عجیب و غریب به نام جولز را دنبال می‌کند که توسط فردی با بازی سر بن کینگزلی پذیرفته می‌شود.

بن کینگزلی به‌خاطر جذابیت بسیار خودش در درام‌های جدی همچون فیلم گاندی (Gandhi)، فیلم جزیره شاتر (Shutter Island) و فیلم فهرست شیندلر (Schindler’s List) شهرت دارد. اما در فیلم «جولز» بن کینگزلی قرار است توانایی‌های درام و همچنین کمدی خودش را به نمایش بگذارد و همین نیز باعث می‌شود تا بیننده‌ها شاهد نقشی جذاب و سرگرم‌کننده از او باشند. او در این فیلم نقش فرد بازنشسته و بیوه به نام میلتون در شهری کوچک را بازی می‌کند که به تنهایی در حال گذراندن زندگی خودش است.

میلتون که در سنین پیری خود احساس انزوا و بی‌ربط بودن می‌کند، در جلسات شورای شهر حضوری نامناسب دارد و در آنجا پیشنهادات نه چندان جالبی را برای بهبود جامعه ارائه می‌کند. میلتون همان پیرمرد مزاحمی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود تا اینکه یک سفینه فضایی در حیاط خلوت او سقوط می‌کند و از آن یک بیگانه جوان بیرون می‌آید، بیگانه‌ای که به کمک میلتون نیاز دارد.

میلتون باید این فضانورد مجروح را احیا کند، سفینه فضایی‌اش را تعمیر کند و قبل از اینکه دولت وارد عمل شود، او را به سیاره خودش بازگرداند. با این حال، دو همسایه قدیمی او، رازش را متوجه می‌شوند و حالا میلتون به همراه این دو سعی دارد تا هر طور که شده این بیگانه را راهی خانه‌اش کند. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی کامل فیلم «جولز» بپردازیم.

عوامل سازنده فیلم Jules

مارک ترتتلتوب که به‌خاطر تهیه‌کنندگی فیلم میس سان‌شاین کوچولو (Little Miss Sunshine) نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود، سکان کارگردانی فیلم «جولز» را در دست دارد. این در حالی است که فیلم‌نامه این اثر را نیز گاوین استکلر قلم زده است. موسیقی متن این اثر را نیز ولکر برتلمن ساخته است.

داستان فیلم Jules

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای فیلم «جولز» به شرح زیر است:

«وقتی یک سفینه فضایی در حیاط خلوت یک مرد در حومه پنسیلوانیا سقوط می‌کند، زندگی این پیرمرد ناگهان از هم می‌ریزد. این پیرمرد با این موجود فرازمینی و اسرارآمیز دوست می‌شود و وقتی دو همسایه او این راز را کشف می‌کنند، همه چیز بسیار پیچیده می‌شود. این در حالی است که دولت به‌سرعت در حال نزدیک شدن به کشف این موضوع است و این سه نفر نیز سعی دارند تا به این بیگانه کمک کنند تا به خانه‌اش بازگردد.»

بازیگران فیلم Jules

همان طور که در بالا ذکر شده بود، بن کینگزلی که بیشتر به‌خاطر نقش‌های درام و جدی خودش تحسین شده، قرار است در فیلم «جولز» نقشی تازه و متفاوت را به نمایش در بیاورد. او در این فیلم نقش یک مرد پیر به نام میلتون را بازی می‌کند که هدفی تازه در زندگی‌اش می‌یابد. او با یک بیگانه دوست شده است و حالا قصد دارد تا به او کمک کند. کینگزلی از جمله بازیگران برجسته و درخشان به شمار می‌رود که کارنامه هنری بسیار خوبی دارد و برای نقش‌آفرینی در فیلم «گاندی» در سال ۱۹۸۳ میلادی نیز توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را به دست بیاورد.

نقش همسایه میلتون که در ادامه با میلتون برای کمک به این بیگانه همکاری می‌کند و سندی نام دارد را هریت سانسوم هریس بازی می‌کند، بازیگری آشنا و توانمند که بیشتر به‌خاطر نقش‌آفرینی‌های به یادماندنی‌اش در فیلم‌هایی همچون پیتزای شیرین بیان (Licorice Pizza) و رشته خیال (Phantom Thread) شهرت دارد. او با داستان‌های علمی تخیلی ناآشنا نیست و قبلاً در سریال موفق و برجسته پرونده‌های مجهول (X-Files) نقش‌آفرینی کرده است.

بازیگر برنامه Saturday Night Live و برنده دو جایزه امی جین کرتین نیز در فیلم «جولز» نقش همسایه دیگر جولز به نام جویس را بازی می‌کند، کسی که متوجه راز میلتون می‌شود و در ادامه به او کمک می‌کند. یکی دیگر از بازیگران حاضر در فیلم «جولز»، زوئی وینترز است که نقش دستیار و نامزد لوگان روی را در سریال وراثت (Succession) بازی کرده است. او در فیلم «جولز» نقش دنیس دختر میلتون را بازی خواهد کرد، کسی که مدام نگران سلامت پدرش و همچنین رفتارهای عجیب و غریب او است.

جید کوان نیز دیگر بازیگر حاضر در فیلم «جولز» به شمار می‌رود که نقش شخصیت اصلی داستان یعنی بیگانه به نام جولز را بازی می‌کند. این بیگانه جوان که شبیه به یک بچه است، شیفته سیب‌های برش خورده و کشیدن نقاشی است.

تاریخ اکران فیلم Jules

فیلم «جولز» در جشنواره بین‌المللی فیلم سونوما ۲۰۲۳ اکران شده بود و در آنجا توانست تحسین حاضرین را برانگیزد و همچنین جایزه تماشاگران استولمن برای بهترین فیلم سینمایی بلند را دریافت کند. حالا این اثر قرار است در تاریخ ۱۱ اوت سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲) در سینماهای منتخب به روی پرده سینماها بیاید و علاقه‌مندان به کمدی درام‌های جذاب و همچنین دوست‌داران یواف‌او می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو