آیا هزینه کاشت مو باید مهم باشد؟

آیا هزینه کاشت مو باید مهم باشد؟


منبع: الو دکتر

3

1402/5/17

05:06


در کنار هزینه کاشت مو باید به این نکته توجه کرد که این اقدام یک جراحی واقعی است و باید زیر نظر افراد متخصص و توانمند انجام شود. چراکه عدم آگاهی کافی باعث کاهش کیفیت نتیجه نهایی خواهد شد. به همین علت سوال اینجاست که هزینه کم برای عمل کاشت مو تا چه اندازه اهمیت […] منتشر شده توسط تریبون

آیا هزینه کاشت مو باید مهم باشد؟

در کنار هزینه کاشت مو باید به این نکته توجه کرد که این اقدام یک جراحی واقعی است و باید زیر نظر افراد متخصص و توانمند انجام شود. چراکه عدم آگاهی کافی باعث کاهش کیفیت نتیجه نهایی خواهد شد.

به همین علت سوال اینجاست که هزینه کم برای عمل کاشت مو تا چه اندازه اهمیت دارد؟ با وجود حساسیت بسیاری از بیماران در رابطه با هزینه به صرفه­ تر، در نظر کارشناسان، قطعا کیفیت و توانمندی در کار کاشت مو، حرف اول را می­زند.

درنتیجه آگاهی لازم در رابطه با معیار­های مختلف بسیار ضروری است. هرچند که درکنار کادر درمانی با مهارت کافی، شرایط دیگری هم در رابطه با کاشت مو وجود دارد که باید بدانید. در این مقاله به تشریح این موارد می­پردازیم.

آیا هزینه کاشت مو باید مهم باشد؟

مقایسه هزینه کم با کیفیت کم و هزینه بیشتر با کیفیت بهتر

کلینیک­ های کم هزینه با افراد غیر متخصص و پزشک ­های غیر­قابل اعتماد، می­توانند برای بیماران گران تمام شوند. این کلینیک ­ها مشکلاتی مثل رشد کم مو، ظاهر نامناسب و غیر­طبیعی، جاگذاری گرافت در زاویه اشتباه، خط موی غیر­طبیعی و تعداد کم گرافت کاشته ­شده را در پی خواهند داشت.

ازاین ­رو در این شرایط، تخریب ناحیه اهدا­کننده برای بیمار ایجاد خواهد شد. پس کیفیت بهتر و عملکرد کلینیک بر ­اساس معیار­های اخلاقی و حرفه­ ای نسبت به هزینه کاشت مو اهمیت بیشتری دارد.

در کلینیک ­های غیر­حرفه ­ای، تنها تاکید بر تعداد جراحی است. به همین علت آنها قیمت کم­تری ارائه می­دهند ولی سلامت و مراقبت از بیمار را کاملا نادیده می­گیرند. پس وجود یک پزشک ماهر و حرفه­ ای در کلینیک­ ها واجب است. پزشکان دارای مجوز باید جراحی را انجام دهند، چون متعهد شده­ اند که سلامت بیمار را در برابر هر نوع عفونت مثل هپاتیت تضمین کنند.

تاثیر وجود پزشک ماهر

بهترین دکتر کاشت مو برای کسب مدرک خود برای درمان بیماران، از وقت و تلاش زیادی استفاده می­کند. از جهت یادگیری و کسب آگاهی لازم برای خدمت ­رسانی به بیماران نیز، نیازمند منابع مختلفی است تا به یادگیری و آگاهی صحیحی برسد.

بسیاری از جراحان و پزشکان متخصص کاشت مو، سال­ها برای یادگیری صحیح در حرفه خود، از همکاران و شرکت در کارگاه­ های جراحی انجمن بین ­المللی جراحی ترمیم مو، وقت صرف کرده ­اند.

به ­علت صرف همین مقدار تجربه و وقت، احتمال خراب­کاری و گرفتن نتیجه منفی بسیار کاهش یافته و پزشک تخصص و اطمینان کافی را با صرف زمان، به­ دست می­ آورد.

از طرفی تکنسین­ هایی که در کلنیک­ های ارزان کار می­کنند، چنین آموزش­هایی را نمی­ بینند. آموزش­ هایی که این تکنسین­ ها می­بینند، از سایر تکنسین­ ها است که همین امر سبب کاهش تجربه­های آنها می­شود و روش­های مخصوص را آموزش نمی ­بینند و درنتیجه، کار آنها در کاشت موی طبیعی، به شکل خوبی در نخواهد آمد.

این افراد کار طبیعی و اصولی و رشد گرافت­ ها را به­ خوبی درک نکرده و عمل کاشت با خط رویش طبیعی را به ­درستی اجرا نخواهند کرد. پس هزینه کاشت مو با عملکرد و تخصص پزشک با مهارت و تجربه کافی کاملا هم­خوانی دارد.

آیا هزینه کاشت مو باید مهم باشد؟

آیا روش کاشت مو روی هزینه آن تاثیر می­گذارد؟

کاشت مو روش­ های زیادی با نام­های FUT، FIT، BHT، SUT، HRT و HRP دارد که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و جای تعجب ندارد اگر بگوییم که هزینه کاشت مو در هر یک از موارد گفته­ شده با دیگری متفاوت است که در ادامه روش کاشت FUE که مزیت­های قابل توجهی دارد را معرفی می­کنیم.

با روش FUE در کاشت مو آشنا شوید

FUE از روش­های پر کاربرد در کاشت ابرو و مو است که برای رفع طاسی با الگوی مردانه استفاده می­شود. هزینه کاشت مو به این روش، به مهارت و تخصص پزشک بستگی دارد. درصورتی­ که به ­دنبال یک روش کاشت با تراکم بالا هستید، می­توانید این روش را انتخاب کنید.

این عمل جراحی تا حدود 6 تا 8 ساعت به طول می­ انجامد. در این روش که اتفاقا محبوبیت زیادی دارد، فولیکول­ های مو از ناحیه اهداکننده برداشته شده و در ناحیه مورد نظر کاشته می­شوند.

در کاشت مو به شیوه FUE حدود 1000 تا 6000 فولیکول مو از ناحیه بانک مو برداشته می­شود. این روش به 2 طریق دستی و رباتیک صورت می­گیرد. در روش دستی پیوند با پانچ دستی انجام می­شود. خطرات پیچ ­خوردگی فولیکول درنتیجه این روش کمتر است و همچنین آسیب کمتری به گرافت­های مجاور وارد می ­شود.

در روش رباتیک از پانچ موتوری استفاده می­شود که این دستگاه با سرعت 100 تا 15000 دور در دقیقه به­ طور خودکار فولیکول­های مو را خارج می­کند. این روش را می­توان در هر قسمتی که ریزش موجود است، استفاده کرد.

کاشت مو به روش FUE با بررسی پزشک مشخص می­ شود که برای بیمار مناسب است یا خیر. معمولا برای افرادی که در قسمت پشت و کناره­ های سر رشد مو کافی مشاهده می­شود و بیماری خاصی موجود نیست و همچنین ریزش مو در آن­ها متوسط است، پیشنهاد می­ شود.

این نکته را نیز باید در نظر داشت که هرچه موها در ناحیه بانک مو بیشتر و ضخیم ­تر باشند، نتیجه کاشت هم بهتر خواهد بود. FUE برای افراد زیر 25 سال، دارای مشکلات سلامتی مزمن مانند بیماری قلبی نارسایی، کلیه یا کبد و بیماری هموفیلی و افرادی که ناحیه اهداکننده مناسبی ندارند، مناسب نیست.

از مزیت ­های FUE می­توان به عدم نیاز به برش و بخیه، بدون خونریزی زیاد، کوتاه­ بودن روند بهبودی، دارای نتیجه طبیعی و باکیفیت بالا اشاره کرد.

درFUE اگر بیمار بخواهد هزینه کاشت مو را در نظر داشته باشد، باز هم باید از کیفیت و عمل کادر درمانی بیشتر مطلع شود. دقت کنید که با معرفی روش FUE تعداد کلینیک ­های نامعتبر به ­شدت بالا رفته ­اند.

این افراد دریافته­ اند که با میانبر زدن و استفاده از این روش، تعداد زیادی بیمار جذب خواهند کرد. هزینه کاشت مو در این کلینیک­ ها پایین بوده و به همین علت بیماران زیادی جذب می­کنند.

جمع ­بندی

بسیاری از بیمارانی که از طاسی و کچلی و حتی ریزش مو رنج می­برند، به کلینیکی که هزینه کمتری در کاشت مو داشته باشد، فکر می­ کنند. اما خبر ندارند که کلینیک ­هایی که هزینه کمتری می­ گیرند، خیلی برای سلامت بیمار تلاشی نمی­کنند و در نتیجه کار را خراب کرده و بیمار برای ترمیم مجدد مجبور می­شود هزینه بیشتری تقبل کند.

باید گفت، این موضوع که هزینه کاشت مو را در نظر بگیرید، کاملا درست است. ولی صحبت ­هایی که درباره عمل اصولی زده شد هم مهم هستند و در کنار هزینه، باید کیفیت، کمیت، تجربه هر کلینیک و کادر درمان و پزشکی را در نظر داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو