کاشت مو به روش Sapphire FUE چیست و چقدر هزینه دارد ؟

منبع: فوت و فن

2

1402/5/30

11:00


امروزه نوآوری های پزشکی منجر به توسعه تکنیک های جدید و یا تکمیل تکنیک های پیشین شده است. به موازات این پیشرفت ها در علم پزشکی ، نوآوری هایی نیز در زمینه کاشت مو انجام شده است. یکی از این نوآوری ها، پیدایش تکنیک Sapphire است.

کاشت مو به روش Sapphire FUE چیست و چقدر هزینه دارد ؟

امروزه نوآوری های پزشکی منجر به توسعه تکنیک های جدید و یا تکمیل تکنیک های پیشین شده است. به موازات این پیشرفت ها در علم پزشکی ، نوآوری هایی نیز در زمینه کاشت مو انجام شده است. یکی از این نوآوری ها، پیدایش تکنیک Sapphire است. این تکنیک، جدیدترین روش کاشت مو در ایران است و زیر نظر مجرب ترین پزشکان متخصص پوست و مو انجام می شود. در این روش از کاشت مو ، با بهره گیری از دستگاه های مخصوص مجهز به یاقوت و به روشFUE ، برش های کوچکی در پوست سر ایجاد می شود و فولیکول ها در این کانال های کوچک کاشته می شوند در نتیجه ظاهری بهتر و کاملاً طبیعی‌تری را برای متقاضی به همراه خواهد داشت.

کاشت مو به روش Sapphire FUE چیست ؟

در این تکنیک ابزارهای مورد استفاده دارای یاقوت برش خورده ای است که ضمن اینکه دردی برای متقاضی ایجاد نمی کند، راحتی عمل بیشتری را نیز برای پزشک فراهم می کند. تکنیک جدید و پیشرفته Sapphire  ، هیچ گونه  آسیب بافتی به ناحیه اهدا کننده نمی رساند. چراکه ضمن استخراج فقط فولیکول ها استخراج می شوند و نیازی به برداشت های بافتی نیست. در بانک مو متقاضی برشی ایجاد نمی شود، بلکه تنها خراش های بسیار باریک با قطر 6/0 الی 7/0 میلی متر ایجاد می شود که این خراش ها نیز در طی چند روز اول پس از کاشت برطرف می شوند، لذا هیچ گونه اسکار زخم بر جای نخواهد ماند.

این روش دوره نقاهت بعد از کاشت مو به طور قابل توجهی کوتاه تر از استفاده از سایر روش ها است. در صورتی که این روش توسط یک تیم حرفه ای و واجد شرایط انجام شود ، نتایج بسیار راضی کننده و دائمی ای را برای متقاضی به همراه خواهد داشت.

 هزینه کاشت مو به روش ” Sapphire “

توجه به فاکتورهای متعددی همچون کلینیکی که در آن کاشت مو انجام می شود، دستمزد جراح و تیم پزشکی و نیز هزینه داروها و مواد مصرفی، که در محاسبه هزینه کاشت مو تأثیرگذار هستند، ضروری است. طبق تجربه ما، مهارت پزشک متخصص در نتایج حاصل از این تکنیک بسیار موثر است. متأسفانه نمی توان قبل از مشاوره دقیق با پزشک، اطلاعات کاملی در مورد هزینه کاشت مو به روش Sapphire  ارائه داد، اما به طور میانگین هزینه معمول انجام این تکنیک از ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان متغیر است.

کاندید مناسب

تصمیم نهایی در انتخاب مناسب ترین تکنیک مورد استفاده برای هر متقاضی، توسط پزشک معالج گرفته می شود. پزشک پس از معاینه متقاضی، می تواند به طور قطعی تصمیم بگیرد که آیا وی کاندید مناسبی برای روش Sapphire  می باشد یا خیر. با این حال ، برخی از افراد واجد الشرایط کاشت مو  را در ادامه ذکر کرده ایم:

  • افرادی که دچار ریزش مو در اثر ضربه یا سوختگی شده باشند.
  • افرادی که دچار ریزش مو آندروژنی باشند.
  • این تکنیک هم برای متقاضیان با ریزش موی نسبتاً جزئی و هم متقاضیانی که دچار ریزش مو گسترده ای شده اند، می تواند گزینه مناسبی باشد.
  • دارا بودن بانک مو قابل برداشت. در روش Sapphire در صورت امکان و با صلاحدید پزشک این امکان وجود دارد که از از سایر قسمت های بدن متقاضی نیز فولیکول های مو استخراج شود. حال اگر این تراکم مورد نیاز روی پوست سر دقیقاً مشاهده نشود امکان برداشت از ریش و یا موهای قفسه سینه نیز وجود دارد.

مراحل کاشت موی Sapphire FUE

مراحل کاشت مو به روش Sapphire به ترتیب به شرح زیر انجام می شود:

مشاوره با پزشک متخصص

در طی معاینه، پزشک معالج شما، مو و پوست سر و همچنین وضعیت کلی سلامت عمومی شما را بررسی می کند. با این معاینه پزشک اطمینان می یابد که هیچ محدودیت فیزیولوژیکی یا روانی برای انجام عمل جراحیSapphire برای شما وجود ندارد. در این بررسی دلیل اصلی ریزش مو نیز مشخص می شود. در طی مکالمه با متقاضی، پزشک معالج سعی در درک انتظارات متقاضی دارد.

تعیین بانک مو

با بررسی های پزشک ناحیه ای از بدن متقاضی که دارای تراکم مو قابل قبولی باشند، به عنوان بانک مو تعیین می شود. دقت و تجربه جراح در این مرحله بسیار مهم است. معمولا پشت سر اصلی ترین ناحیه‌ای است که در این تکنیک انتخاب می شود. اما گاهی اوقات بنا به نظر پزشک متخصص، ممکن است زیر ریش و یا قفسه سینه هم موهای مناسبی برای کاشت داشته باشند.

طراحی خط رویش مو

در این مرحله ناحیه گیرنده کاشت مو توسط پزشک مجرب و با توجه به فرم صورت متقاضی و ویژگی های آن و نیز با در نظر گرفتن خواسته ها و انتظارات متقاضی، مشخص می شود. همچنین در این مرحله خط رویش مو و میزان کاشت گرافت ها در هر قسمت از سر تعیین می شود.

برداشت گرافت های مو

در این مرحله بی حسی موضعی به پوست سر تجویز می شود و با استفاده از ابزارهای پیشرفته مخصوص این تکنیک، تعداد گرافت مورد نیاز از ناحیه بانک مو خارج می شود.

آماده سازی گرافت ها برای کاشت

پس از استخراج گرافت ها به میزان مورد نظر ، آماده سازی منطقه دریافت کننده آغاز می شود و بدین ترتیب با استفاده از ابزارهای پیشرفته و مجهز به یاقوت، نقاط مورد نظر برای کاشت مو مشخص می شود. در این مرحله متقاضی برای پیوند آماده است.

کاشت فولیکول های مو

با استفاده از تیغه های نوک تیز مجهز به یاقوت ، پیوندها یکی یکی در کانالهای کوچک قرار می گیرند. با اتمام این مرحله ، کاشت مو به پایان می رسد.

 

کاشت موی Sapphire FUE

مزایای روش Sapphire FUE

این روش از کاشت مو مزایای زیادی دارد که مزایای اصلی آن را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

  • بدون درد و خونریزی شدید.
  • تقریباً هیچ آسیب بافتی و ضربه ای به پوست سر وارد نمی شود.
  • استفاده از ابزارهای مجهز به یاقوت، انجام این تکنیک را برای پزشک تسهیل می کند.
  • این تیغه ها در اصل هیچ اختلالی در عملکرد گردش خون پوست سر ایجاد نخواهند کرد.
  • تیغه های مورد استفاده ضد باکتری هستند و احتمال ایجاد عفونت در محل های برداشت و کاشت را به حداقل می رساند.
  • برش هایی که در این روش به کمک تیغه ها ایجاد می شود، برش های بسیار باریکی هستند. بنابراین این روش نسبت به تکنیک های دیگر دوره بهبودی کوتاهتری خواهد داشت.
  • این تکنیک در نهایت موهای بیشتر و متراکم تری را برای متقاضی به همراه دارد.
  • با تکنیک افرادی که دچار ریزش ناگهانی مو می شوند نیز می توانند نتایج قابل قبولی را به دست آورند.
  • از آنجایی که برش های کاشت متناسب با اندازه فولیکول های استخراج شده، ایجاد می شوند، بنابراین ریشه مو در کانال هایی با عمق مناسب و زاویه طبیعی تری کاشته می شود و به این ترتیب ، زاویه کاشت موهای پیوند شده هنگام رشد تغییر نخواهد کرد و شکل اصلی آنها حفظ می شود.

تفاوت روش Sapphire با روش سنتی FUE

در واقع تکنیک Sapphire نسخه بهبود یافته ای از روش کلاسیک FUE است، اما تفاوت های بسیار مهمی نیز به شرح زیر بین این دو روش وجود دارد:

  • تیغه های استفاده شده در تکنیک Sapphire علاوه بر اینکه بسیار تیزتر و محکم تر هستند، ضد باکتری نیز می باشند و بدین ترتیب حداقل آسیب بافتی را ایجاد خواهند کرد.
  • در مقایسه با روش FUE ، امکان کاشت تعداد بیشتری از گرافت ها در روش Sapphire وجود دارد. بدین ترتیب نتیجه نهایی روش Sapphire ، به طور قابل توجهی متراکم تر و طبیعی تر از نتایج تکنیک FUE خواهد بود.
  • دوره نقاهت پس از FUE کمی بیشتر از روش Sapphire است.

مراقبت های بعد از کاشت مو

  • پس از اتمام جلسه کاشت مو، پزشک ناحیه مورد نظر را پانسمان می کند. می توانید از کلاهی سبک نیز برای مراقبت بیشتر استفاده کنید.
  • از آنجایی که این روش هیچ گونه دردی به جای نمی گذارد، لذا شما می توانید فعالیت های سبک خود را داشته باشید و محدودیتی برای شما ایجاد نمی شود، اما بهتر است روز اول را تا حد ممکن استراحت فرمایید.
  • به طور معمول از روز دوم به بعد می توانید استحمام داشته باشید.

اولین نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اندکی پس از کاشت مو ، احتمالا به طور ناگهانی دچار ریزش مو خواهید شد. این یک امر کاملاً طبیعی و قابل پیش بینی است. توجه کنید که این امر هرگز نباید موجب هراس شما شود. بخاطر داشته باشید ، کاشت مو یک روند زمان بر است و تطبیق فولیکول های کاشته شده کمی زمان نیاز دارد. پس از گذشت حدودا 3 ماه، موهای شما به آرامی شروع به رشد می کنند و بعد از 6 ماه بیشتر موهای شما رشد می کنند. موهای کاشته شده به تدریج سازگارتر خواهند شد و نتیجه  نهایی معمولاً پس از گذشت 1 سال حاصل می شود. و در نهایت موهای شما به فرم طبیعی خود خواهد رسید.

به خاطر داشته باشید که به پایان رساندن موفقیت آمیز این روند تا حدودی زیادی به نحوه مراقبت شما نیز بستگی دارد. چند اقدام پیشگیرانه وجود دارد که می تواند بهترین نتیجه ممکن را داشته باشد. نحوه مراقبت های بهداشتی، شرایط روحی و روانی متقاضی، عدم داشتن استرس های روزمره، و کنترل عوامل خارجی مانند آب و هوای محیطی که در آن زندگی می کنید همه تأثیرگذار هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو