۶ روستای اطراف تهران که اردیبهشت باید بریم

منبع: پارس ناز

5

1402/5/17

11:35


۶ روستای اطراف تهران که اردیبهشت باید بریم

فصل بهار و ماه اردیبهشت بهترین زمان برای طبیعت‌گردی در میان شکوفه‌ها و درختان سرسبز است.‌ در این ماه می‌توانید با گشت‌وگذار در طبیعت و روستاهای زیبا از زندگی در طبیعت و روستاگردی لذت ببرید.

 

تهران یکی از شهرهای شلوغ و پرجنب‌وجوش کشور است که جمعیت میلیونی روزانه در این شهر شلوغ و آلوده مشغول کار و زندگی هستند. اما در نزدیکی همین پایتخت شلوغ و مملو از جمعیت روستاهای بسیاری قرار دارند که با طبیعت بکر و فوق‌العاده خود می‌توانند آخر هفته‌‌های طبیعت‌گردی و تفریحات هیجان‌انگیز را به شما هدیه دهند.

 

۱. روستا لالان

 

یکی از روستاهای جذاب و فوق‌العاده که در ۴۵ کیلومتری شمال تهران واقع شده روستا لالان است. این روستا که با فشم تنها ۱۱ کیلومتر فاصله دارد محل مناسبی برای استراحت و تفریح ساکنین تهران در آخر هفته است. البته اگر با بلیط هواپیما تهران برای سفر به پایتخت آمده اید می توانید این روستا را برای تفریح انتخاب کنید.

 

این روستا جذاب و دیدنی که در دامنه‌های رشته کوه البرز واقع شده و دور تا دور آن را کوه‌ها احاطه کرده‌اند دارای طبیعت بکر و زیبا با آب و هوای کوهستانی با چشم‌انداز کوه‌های بسیار معروف است. روستای لالان به دشت‌های لاله‌های واژگون معروف است و بهترین زمان برای تماشای این گل‌های زیبا در فصل بهار که دشت‌ها پر شده از بوته‌های گل و لاله‌های رنگارنگ است.

 

در سفر به روستای لالان علاوه بر تماشا و عکاسی از طبیعت بکر و دشت‌های پر گل لاله می‌توانید از گوش دادن به صدای پرندگان، پیاده‌روی در کوچه باغ‌های روستا و تماشای خانه‌های روستایی و رودخانه و چشمه‌های خروشان این روستا لذت ببرید.

۶ روستای اطراف تهران که اردیبهشت باید بریم

۲. روستا ارنگه

 

از دیگر روستاهای جذاب و دیدنی اطراف تهران که در ماه اردیبهشت طبیعتی بکر و فوق‌العاده دارد روستای ارنگه است. این روستا در ۱۸ کیلومتری کرج و در مسیر جاده چالوس واقع شده که به دلیل آب و هوای بکر و رودخانه‌ها و چشمه‌های خروشان در بین اهالی تهران و کرج معروف است.

 

در روستا ارنگه علاوه بر طبیعت زیبا و رودخانه‌های تماشایی می‌توانید در کوچه‌ باغ‌های فوق‌العاده با باغ‌های میوه گیلاس، آلبالو و زردآلو به گردش بپردازید. همچنین در این روستا استخرهای طبیعی میان صخره‌ها وجود دارد که سرچشمه آب آن‌ها از رودخانه‌های ارنگه است و در فصل بهار و تابستان این استخرهای طبیعی محل مناسبی برای شنا و آبتنی هستند.

 

اگر قصد طبیعت‌گردی و بازدید از جاذبه‌های تاریخی را دارید، روستای ارنگه انتخاب مناسبی است. در این روستا که در گذشته محل زندگی زرتشتیان بوده، می‌توانید علاوه بر گشت‌وگذار در جاذبه‌های طبیعی از مکان‌های تاریخی مانند امامزاده و گورستان ارنگه، قلعه‌ها و تپه‌های باستانی که روی آن‌ها نقش و نگاره‌هایی از زرتشتیان به جا مانده دیدن کنید.

 

۳. روستا کن سولقان

 

روستای کن سولقان از دیگر روستاهای گردشگری و جذاب در اطراف تهران است که به دلیل قدمت ۱۴۰۰ ساله این روستا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین روستاهای تهران شناخته می‌شود. روستای کن در فاصله کمی از تهران واقع شده و به دلیل آب و هوا عالی و جاذبه‌های تاریخی و طبیعت فوق‌العاده‌ای که دارد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برای تفریح و طبیعت‌گردی در آخر هفته برای ساکنین تهران و البرز شناخته می‌شود.

 

این روستای جذاب و دیدنی در دامنه‌های رشته کوه البرز واقع شده و به همین دلیل در هر فصل زیبایی‌های خاص خود را دارد. یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به کن برای عکاسی و کوهنوردی در فصل بهار است. شما می توانید از هر شهری مثلا تبریز با رزرو بلیط تبریز تهران خود را به تهران و این روستای زیبا برسانید.

 

در این فصل علاوه بر آب و هوای مناسب و معتدل برای طبیعت‌گردی و عکاسی در کوچه باغ‌های تماشایی کن و خانه‌های روستا می‌توانید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اطراف روستا دیدن کنید. از جمله جاذبه‌های تاریخی روستا کن می‌توان به غار بیوک، امامزاده داوود، دره دوچناران، رودخانه کن، آبشار رندان، روستا وردیج و روستا واریش اشاره کرد.

 

۴. روستا آهار

 

یکی دیگر از روستاهای گردشگری و بزرگ‌ترین روستا در اطراف تهران با طبیعت بکر و زیبا که در نزدیکی رشته کوه البرز قرار گرفته روستای آهار است. این روستا که در بخش رودبار قصران در شهرستان شمیرانات واقع شده در ۴۰ کیلومتری تهران قرار دارد و از جمله روستاهای خوش آب و هوای منطقه برای یک سفر طبیعت‌گردی و ماجراجویانه است.

 

روستا آهار از جمله روستاهایی است که در چهار فصل سال دیدنی و جذاب است و همین باعث شناخته شدن آن شده است. در این روستا می‌توانید از طبیعت‌گردی و قدم زدن در کوچه‌ باغ‌های زیبا و پوشیده از درختان بلند، تماشای باغ‌های آلبالو و گیلاس و رودهای خروشان مانند رود شکرآب و رود پیش کنک که در مسیر روستا جریان دارند و جاذبه‌های دیدنی روستا لذت ببرید.

 

از جمله جاذبه‌های دیدنی اطراف روستا می‌توان به آبشار فصلی چهار پله، محله‌های قدیمی روستا، مساجد روستا و آبادی‌های اطراف روستای آهار اشاره کرد. اطراف روستا آهار پوشیده از کوه‌های بلند است، پس اگر اهل ماجراجویی و کوهنوردی هستید، در سفر به این روستا از کوهنوردی و دوچرخه‌سواری غافل نشوید و عکاسی از زیبایی‌های روستا را فراموش نکنید.

۶ روستای اطراف تهران که اردیبهشت باید بریم

۵. روستا برغان

 

یکی دیگر از روستاهای جذاب و دیدنی اطراف تهران که در ماه اردیبهشت با باز شدن درختان و شکوفه‌های رنگارنگ و آب و هوای مطلوب به بهشتی کوچک تبدیل می‌شود، روستا برغان در استان البرز و در ۵۰ کیلومتری تهران است.

 

این روستای خوش آب و هوا با طبیعت بکر به دلیل رودخانه‌های جاری و پرآب، درخت‌های تنومند چنار که قدمت بغضی از آن‌ها به حدود هزار سال می‌رسد، باغ‌های میوه و مزارع کشاورزی و جاذبه‌های گردشگری که دارد ساکنین تهران و کرج را در آخر هفته به خود جذب می‌کند.

 

در روستای برغان علاوه بر طبیعت‌گردی در هوای معتدل و پاک در دل کوچه‌ باغ‌ها و باغ‌های آلو می‌توانید از جاذبه‌های اطراف روستا مانند مسجد روستا، زیارتگاه چهل دختر، پل و میدان قدیمی برغان، قلعه ایلخانی، آتشگاه کرج، روستا سنج و غیره دیدن کنید و در فصل بهار و تابستان از زیبایی‌های بی‌نظیر آن لذت ببرید.

 

۶. روستا کردان

 

از دیگر روستاهای اطراف تهران که به عنوان یکی از روستاهای توریستی استان البرز شناخته می‌شود روستای کردان است. این روستا در ۵۰ کیلومتری تهران واقع شده که مورد توجه ساکنین تهران و البرز قرار گرفته و به همین دلیل ویلاها و تالارهای مجلل بسیاری برای برگزاری مراسم عروسی در این روستا ییلاقی ساخته شده‌اند.

 

با ورود به کردان تلفیقی از معماری سنتی و مدرن را مشاهده خواهید کرد و علاوه بر بهره‌مندی از طبیعت و آب و هوای بکر می‌توانید در ویلاهای مدرن و شیک این روستا اقامت کنید.‌ روستای کردان دارای آب و هوای مناسب و مطلوب در تمام فصل‌های سال است،

 

اما در فصل بهار و تابستان به‌ویژه در اردیبهشت ماه این روستا از طبیعت بکر و چشم‌نوازی برخوردار است و همین باعث شده تا گردشگران بسیاری برای لذت بردن از طبیعت روستایی، قدم زدن در کوچه‌ باغ‌های باصفا، تماشای خانه‌های چوبی روستا، چشمه‌ها و رودخانه‌های خروشان و انجام تفریحات هیجان‌انگیز مانند کوهنوردی و پاراگلایدر آخر هفته‌های خود را در فصل بهار و تابستان در این روستا بگذرانند‌.

 

سخن پایانی

 

روستاهای اطراف تهران در اردیبهشت ماه بسیار دیدنی و جذاب هستند و بهترین انتخاب برای سفرهای آخر هفته به دل طبیعت محسوب می‌شوند. در روستاهای نزدیک تهران می‌توانید از بودن در طبیعت و تماشای زیبایی فوق‌العاده و هوای پاک لذت ببرید و برای یک روز از زندگی ماشینی و پرهیاهو پایتخت دور شوید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو