بیوگرافی دیبا زاهدی به همراه عکس

بیوگرافی دیبا زاهدی به همراه عکس


منبع: خبرنما

2

1402/5/17

14:03


دیبا زاهدی بازیگر تلویزیون و سینمای ایران در 7 آذر ماه سال 68 در تهران به دنیا آمده است. او فارغ التحصیل رشته معماری است اما از آنجایی که عاشق بازیگری بوده وارد این حرفه شده است…

بیوگرافی دیبا زاهدی به همراه عکس

دیبا زاهدی بازیگر تلویزیون و سینمای ایران در 7 آذر ماه سال 68 در تهران به دنیا آمده است. او فارغ التحصیل رشته معماری است اما از آنجایی که عاشق بازیگری بوده وارد این حرفه شده است.

آنچه از بیوگرافی دیبا زاهدی پیدا است، او برای بازیگری را در کلاس های حمید سمندریان آموخته و همان جا بوده که با تهیه کننده فیلم “پنج ستاره” ملاقات کرده است. این آشنایی باعث شده تا اولین تجربه بازیگری اش با بازی در فیلم پنج ستاره رقم بخورد.

او همچنین شاگرد مهتاب نصیرپور و محمد رحمانیان هم بوده است. با این حال به سختی نقشی را انتخاب می کند و بیشتر به فکر کیفیت است.

نقش آفرینی دیبا زاهدی در سینما و تلویزیون

بیوگرافی دیبا زاهدی

همانطور که گفتیم دیبا زاهدی از آوان کودکی عاشق بازیگری بوده، به همین دلیل در دوران مدرسه عضو تئاتر مدرسه اش بوده است. با این حال بر خلاف خواسته اش با مخالف خانواده رو به رو شده و مجبور می‌شود در رشته ای کاملا متفاوت از آنچه به علاقه دارد، تحصیل کند و در نهایت با شرکت در کلاس های بازیگری وارد دنیای فیلم و سینما شود.

دیبا زاهدی در سال 92 پس از تست بازیگری برای فیلم پنج ستاره ساخته مهشید افشارزاده و تهیه کنندگی امیر سماواتی روی پرده سینما ظاهر شد.

او در این فیلم نقش دختر دانشجویی را بازی می کرد که توان مالی ندارد. او در نقش مریم شخصیت اصلی فیلم بود. مریم برای تامین هزینه و مصارف دانشگاه خود مجبور بود در کنار مادرش در یک هتل کار کند و حضورش ماجراها و مشکلات فراوانی به بار آورد.

دیگر بازیگرانی که دیبا زاهدی کنار آن ها در این فیلم بازی می‌کرد عبارتند از شهاب حسینی، شیرین بینا، بهنوش بختیاری، سحر قریشی، بهناز جعفری، لیلا بلوکات، امید روحانی … .

حضور دیبا زاهدی در اولین سریال

بیوگرافی دیبا زاهدی

دیبا زاهدی پس از بازی در فیلم سینمایی پنج ستاره، اولین بار در سریال “87 متر” ساخته کیانوش عباری در سال 1397 مقابل دوربین رفت. این فیلم در سال 1399 پخش شد.

او در این سریال کنار علی دهکردی، ابوالفضل پورعرب، مهران رجبی، فریبا کامران، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی، سعید پیردوست و … بازی کرده است.

این بازیگر جوان در سریال نمایش خانگی نقش پگاه در فیلم “نهنگ آبی” به کارگردانی فریدون جیرانی بازی کرد. او در کنار لیلا حاتمی، ساعد سهیلی، حسین یاری، ویشکا آسایش، حمیدرضا آذرنگ، ماهور الوند، آزاده صمدی، مصطفی زمانی … بازی کرده بود.

از دیگر فیلم های سینمایی دیبا زاهدی می‌توان از لامینور ساخته داریوش مهرجویی، تیغ و ترمه به کارگردانی مهران مهدویان، آزاد به قید شرط ساخته حسین شهابی، توچال ساخته محمد آهنگرانی، بادیگارد به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، سایه ساخته مسعود نوابی نام برد.

او همچنین در سریال هایی مانند بوم و بانو ساخته سعید سلطانی، سرگذشت ساخته سیدجمال سید حاتمی بازی کرده است.

در نمایش خانگی نیز به جز نهنگ آبی در سریال آقازاده به کارگردانی بهرنگ توفیقی حضور داشته است.

ازدواج دیبا زاهدی

بیوگرافی دیبا زاهدی

این بازیگر جوان هنوز ازدواج نکرده و مجرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو