معرفی سریال روباه نه دم (Tale of the Nine Tailed)؛ همکاری دو پادشاه برومنس کیدراما در درامی فانتزی

معرفی سریال روباه نه دم (Tale of the Nine Tailed)؛ همکاری دو پادشاه برومنس کیدراما در درامی فانتزی


منبع: پلازا

3

1402/5/19

11:33


معرفی سریال روباه نه دم (Tale of the Nine Tailed)؛ همکاری دو پادشاه برومنس کیدراما در درامی فانتزی

سریال روباه نه دم که بخاطر برومنس قوی بین لی دونگ ووک و کیم بوم، حسابی به شهرت رسیده است، یکی از پرطرفدارترین سریال‌های فانتزی – رمانتیک کره جنوبی است. اما چرا این سریال قلب بسیاری از تماشاچیان را مجذوب خود کرده است؟ با ما باشید تا هرآنچه باید درباره سریال کره ای روباه نه دم بدانید را بررسی کنیم.

سریال افسانه روباه نه دم از همان روزهای ابتدایی انتشار، همیشه یکی از داغ‌ترین موضوعات درمیان بحث‌های کیدرامرها بود. سریال کره ای روباه نه دم با کارگردانی کانگ شین هیو (Kang Shin Hyo) و جو نام هیونگ (Jo Nam Hyung) و نویسندگی هان وو ری (Han Woo-Ri) درامی فانتزی – عاشقانه و محصول شبکه tvN است. زمان پخش سریال Tale of the Nine Tailed نیز 7 اکتبر 2020 (16 مهر 1399) بود و در همان روزهای اول پخش فصل 1، سازندگان درباره ساخت فصل 2 و 3 این درام جذاب و پرطرفدار خبر داده بودند. و به این ترتیب فصل 2 سریال افسانه روباه نه دم (Tale of the Nine Tailed 1938) در تاریخ 6 می 2023 (16 اردیبهشت 1402) از شبکه tvN پخش شد و در انتهای قسمت آخر، یک پیش نمایش کوتاه به نمایش درآمد که خبر از ساخت فصل سوم سریال افسانه روباه نه دم و ادامه ماجراهای لی یون این گومیهوی افسانه ای در دوران چوسان را به ما می‌دهد. با بررسی سریال روباه نه دم همراه پلازا بمانید.

فهرست مطالب

داستان سریال افسانه روباه نه دم : فصل اول (Tale of the Nine Tailed)

در این بخش هرآنچه که باید درباره فصل اول سریال Tale of the Nine Tailed بدانید را بررسی می‌کنیم.

سریال افسانه روباه نه دم / سریال Tale of the Nine Tailed / سریال Tale of the Nine Tailed 1938

لی یون (لی دونگ ووک) یک گومیهو (روباه نه دم) است که زمانی قدرتمندترین خدای کوهستان بکدو بود. او زندگی خود را به عنوان خدای کوهستان فدا کرد تا زندگی آ اوم زنی را که دوستش داشت نجات دهد. لی یون اکنون زندگی خود را به عنوان یک روباه 9 دم و با ظاهر یک انسان می‌گذراند و موجودات ماوراء طبیعی که زندگی انسان‌ها را تهدید می‌کنند از بین می‌برد. او صدها سال اینگونه زندگی کرده است. چشم انتظار تناسخ اولین و تنها عشقش آ اوم که او را از دست داده.

در همین حال، نام جی آه (جو بو آه) برای ایستگاه TVC به عنوان یک کارگردان مستند ساز کار می‌کند. او به دنبال داستان‌هایی در مورد مسائل ماوراء طبیعی است. در سال 1999، پدر و مادر او در یک تصادف رانندگی گم شده‌اند. او مردی را به یاد می‌آورد که او را در آن تصادف نجات داد. جی آه اتفاقی فیلم دوربین‌های مداربسته یک سالن عروسی که در آن عروس ناپدید شده است را بررسی می‌کند و مردی را که در کودکی او را نجات داده بود می‌بیند که با یک چتر قرمز از دیوار عروسی بیرون می‌رود. او همان لی یون است.

در بخش دیگر ماجرا، برادر ناتنی لی یون یعنی لی رانگ (کیم بوم)، با ظاهری فریبنده و اخلاقی بسیار تند، یک دورگه نیمه انسان – نیمه روباه است. او بخاطر رها شدن توسط خانواده‌اش زخم‌های عمیقی دارد که باعث شده همیشه به فکر انتقام گرفتن از انسان‌ها باشد. در ظاهر فردی بدون احساس و پر از نفرت است که همیشه برای برادرش مشکلات زیادی درست می‌کند.

بازیگران سریال Tale of the Nine Tailed

بیایید با اصلی‌ترین دلیل شهرت و محبوبیت این درام یعنی هنرپیشه های سریال کره ای روباه نه دم آشنا شویم.

لی دونگ ووک در نقش لی یون

بررسی سریال Tale of the Nine Tailed / معرفی سریال افسانه روباه نه دم

لی دونگ ووک متولد 6 نوامبر 1981 است. اولین‌بار بخاطر بازی در سریال کمدی – رمانتیک “My Girl 2005” در کنار لی دا هه و لی جون کی به شهرت رسید و شناخته شد و پس از آن در عناوین دیگری مانند سریال درام و عاشقانه “Scent of a Woman 2011″، سریال کمدی – رمانتیک “Wild Romance 2012″، سریال تاریخی و هیجان‌انگیز “The Fugitive of Joseon 2013” نقش آفرینی کرده است.

لی دونگ ووک پس از حدود 10 سال، دوباره در سریال ملودرام و رمانتیک “Hotel King 2014” با لی دا هه هم‌بازی شد و بر سر زبان‌ها افتاد، سپس در سریال فانتزی و عاشقانه “Guardian: The Lonely and Great God 2016” در کنار گونگ یو، نقش یک عزرائیل فراموش‌نشدنی را بازی کرد و بخاطر این بازی جوایز مختلفی گرفت. سپس در سریال روان‌شناختی و هیجان‌انگیز “Strangers from Hell 2019” در کنار ایم شی وان نقش کاملا متفاوتی از یک دندان‌پزشک سادیسمی را بازی کرد و نشان داد در هر نقشی عالی عمل می‌کند.

او که بخاطر بازی در سریال‌هایی با موضوع برومنس و شیمی قوی بین شخصیت اصلی و شخصیت مکمل (مانند سریال “گابلین” یا سریال “بد و دیوانه“) حسابی بر سر زبان‌ها است، در این سریال نیز در نقش لی یون، گومیهوی قدرتمندی بازی می‌کند که عاشق لی رانگ برادر کوچکترش است. او هیچ‌وقت از برادر دردسرسازش دست نمی‌کشد و رهایش نمی‌کند و به این ترتیب لی دونگ ووک و کیم بوم نقشی ماندگار را در کنار یکدیگر بازی می‌کنند که باعث محبوبیت و شهرت زیادی برای هر دو آن‌ها شده است.

جو بو آه در نقش جی آه

تعداد قسمت های سریال افسانه روباه نه دم / ژانر سریال Tale of the Nine Tailed / سریال افسانه روباه نه دم

جو بو آه متولد 22 آگوست 1991 است. او پس از بازی در چند نقش کئتاه، اولین‌بار با بازی در سریال موزیکال و عاشقانه “Shut Up Flower Boy Band 2012” در کنار سونگ جون و میونگسو بیشتر شناخته شد. سپس در سریال “Sweet Stranger and Me 2016” در کنار لی سو هیوک و کیم یونگ کوانگ، سریال “Temperature of Love 2017” در کنار یانگ سه جونگ، سریال “Goodbye to Goodbye 2018” در کنار چه شی را، سریال “My Strange Hero 2019” در کنار یو سئونگ هو و سریال “Military Prosecutor Doberman 2022” در کنار آن بو هیون بازی کرد.

کیم بوم در نقش لی رانگ

سریال کره ای روباه نه دم / سریال Tale of the Nine Tailed / سریال Tale of the Nine Tailed 1938

کیم بوم یکی از 4 عضو افسانه‌ای گروه F4 در سریال معروف پسران برتر از گل محصول 2009، این روزها بخاطر بازی در نقش لی رانگ بیش از هر زمان دیگری معروف و مورد ستایش است. کیم بوم متولد 7 جولای 1989 است و پیش از بازی در سریال افسانه روباه نه دم در عناوین دیگری مانند سریال کمدی – رمانتیک “The Woman Who Still Wants to Marry 2010″، سریال فانتزی – رمانتیک “Padam Padam 2011″، سریال پلیسی جنایی “Hidden Identity 2015″، سریال حقوقی “Law School 2021” و سریال کمدی – پزشکی و فانتزی “Ghost Doctor 2022” در کنار رین نیز حضور داشته است.

لی ته ری در نقش ایموگی

نقد سریال افسانه روباه نه دم / داستان سریال کره ای روباه نه دم / خلاصه سریال Tale of the Nine Tailed

لی ته ری متولد 28 جون 1993 است. این بازیگر را می‌توانید در آثاری مانند سریال تاریخی – درام و عاشقانه “Bloody Heart 2022” در کنار لی جون و جانگ هیوک، سریال “Young Lady and Gentleman 2021” در کنار جی هیون وو و لی سه هی و سریال فانتزی – رمانتیک “Extraordinary You 2019” در کنار رو وون و لی جه ووک، و سریال پزشکی – رمانتیک “Hospital Ship 2017” در کنار ها جی وون و کانگ مین هیوک نیز دنبال کنید.

داستان سریال افسانه روباه نه دم 1938 (Tale of the Nine-Tailed 1938)

در ادامه با بررسی و نقد سریال افسانه روباه نه دم فصل دو همراه شما هستیم.

سریال روباه نه دم / نمرات سریال Tale of the Nine Tailed 1983 / هنرپیشه های سریال افسانه روباه نه دم فصل 2

لی یون درحال تعقیب یک فرد مرموز ماسک‌دار که سنگی قدرتمند و با ارزش را ربوده است، مجبور می‌شود به گذشته سفر کند. او در آن‌جا با دو دوست قدیمی و بسیار عزیز خود یعنی هونگ جو (کیم سو یون) و مویونگ (ریو کیونگ سو) ملاقات می‌کند. قرن‌ها پیش، این 3 نفر خدایان کوهستان غرب و شرق بودند، اما بخاطر مسائلی از هم جدا شده‌اند. هونگ جو عاشق لی یون است و تمام تلاشش را می‌کند تا قلب لی یون را از آن خود کند، بی‌خبر از اینکه عشق دیرین لی یون یعنی آ اوم تناسخ پیدا کرده و لی یون می‌خواهد به هر قیمتی که شده آن سنگ را پیدا کند و به زمان حال برگردد.

اما برگشتن به آینده آن هم زمانی که در سال 1938 برادر عزیزش لی رانگ هنوز زنده‌ است، کار ساده‌ای نیست. او تمام تلاش خودش را می‌کند تا در فرصت باقی مانده و پیش از بازگشت به زمان حال، از لی رانگ محافظت کند. در این سفر خطرناک و پرحادثه، شین جو یار دیرین لی یون نیز همراه او است. در بحبوحه ای از تاریخ که کره تحت اشغال ژاپن است، چه اتفاقی برای لی یون و اطرافیانش خواهد افتاد؟

بازیگران سریال Tale of the Nine Tailed 1938

در فصل دو علاوه بر بازیگران فصل یک سریال افسانه روباه نه دم، چند بازیگر جدید به این درام اضافه می‌شوند. در ادامه هنرپیشه های سریال افسانه روباه نه دم فصل دو را معرفی می‌کنیم.

کیم سو یئون در نقش هونگ جو

فصل دوم سریال روباه نه دم / بازیگران سریال روباه نه دم / داستان سریال افسانه روباه نه دم

احتمالا کیدرامرهای جدید کیم سو یون را بخاطر بازی در سریال جنجالی و انتقامی “he Penthouse: War in Life 2020-2021” می‌شناسند. کیم سو یون متولد 2 نوامبر 1980 است. او از سال 1994 در فیلم و سریال‌های بسیاری نقش‌آفرینی کرده است. از آخرین آثاری که د رآن‌ها حضور دارد می‌توانیم به سریال “Mother of Mine 2019” در کنار کیم جونگ هیون، سریال “Secret Mother 2018″در کنار سونگ یون آه، سریال “Beating Again 2015” در کنار جونگ کیونگ هو و سریال “I Need Romance 3” در کنار سونگ جون و نام گونگ مین اشاره کنیم.

ریو کیونگ سو در نقش مویونگ

بررسی Tale of the Nine Tailed 1938 / معرفی Tale of the Nine Tailed 1938 / سریال روباه نه دم فصل دو

ریو کیونگ سو متولد 12 اکتبر 1992 است. این بازیگر پیش از حضور در سریال Tale of the Nine Tailed 1983 عناوین دیگری مانند سریال “Glitch 2022” در کنار جون یو بین و نانا، سریال “Hellbound 2021” در کنار یو آه این، سریال “Lovestruck in the City 2020” در کنار جی چانگ ووک، سریال “Itaewon Class 2020” در کنار پارک سو جون و سریال “Confession 2019” در کنار لی جون هو نیز حضور دارد.

هوانگ هی در نقش شین جو

سریال روباه نه دم/ سریال Tale of the Nine Tailed / سریال Tale of the Nine Tailed 1938

هوانگ هی متولد 18 اکتبر 1988 است. این بازیگر علاوه بر سریال Tale of the Nine Tailed در آثار دیگری مانند سریال اکشن – جاسوسی “The Veil 2021” در کنار نام گونگ مین، سریال کمدی رمانتیک “Dali & Cocky Prince 2021” در کنار کیم مین جه و پارک گیو یونگ، سریال پزشکی “Doctor John 2019” در کنار جیسونگ و لی سه یونگ و سریال “Arthdal Chronicles 2019” در کنار سونگ جونگ کی و کیم جی وون نیز بازی کرده است.

کیم یونگ جی در نقش یوری

سریال افسانه روباه نه دم / سریال Tale of the Nine Tailed / سریال Tale of the Nine Tailed 1938

کیم یونگ جی متولد 24 آپریل 1991 است. او علاوه بر سریال افسانه روباه نه دم در سریال “Somebody 2022″در کنار کیم یونگ کوانگ، سریال “The King: Eternal Monarch 2020” در کنار لی مین هو و کیم گو اون و سریال “The Lies Within 2019” در کنار لی مین کی نیز حضور دارد.

ها دو کون در نقش ریوهی کاتو

سریال روباه نه دم / بازیگران سریال Tale of the Nine Tailed / بازیگران Tale of the Nine Tailed 1938

ها دو کون متولد 3 مارچ 1977 است. این بازیگر را می‌توانید در آثاری مانند سریال “Today’s Webtoon 2022” در کنار کیم سه جونگ و چوی دنیل، سریال “Bloody Heart 2022” در کنار لی جون و کانگ هانا، سریال “The Penthouse: War in Life 2020-2021” و سریال “Zombie Detective 2020” در کنار چوی جین هیوک نیز دنبال کنید.

بررسی و نقد سریال کره ای روباه نه دم

همان‌طور که در خلاصه سریال روباه نه دم گفتیم، لی دونگ ووک نقش لی یون را بازی می‌کند که یک روباه افسانه ای نه دم (گومیهو) است. او قبلاً خدای کوهستان بود، اما به دلیل حادثه‌ای که مربوط به عشق اولش بود، محکوم به رسیدگی به مشکلات دنیای ارواح شد. لی یون به دنبال این است که دوباره تناسخ اولین عشق خود را ملاقات کند. سریال Tale of the Nine Tailed عناصر عاشقانه و فانتزی قوی را همراه با معماهای جالب و هیجان ‌های فراوان به روی صفحه نمایش می‌
آورد. سرعت و پیشرفت داستان در طول سریال متناسب است و شخصیت‌ها و ماجراهای مختلفی که در طول درام با آن‌ها سر و کار داریم همگی سرگرم کننده‌اند.

علاوه بر تیم بازیگران سریال روباه نه دم که همگی قدرتمند و حرفه‌ای، شخصیت‌هایشان را به تصویر کشیدند و شیمی غیرقابل انکار بین تک تک آن‌ها، جنبه‌های فانتزی سریال کره ای روباه نه دم نیز تاثیرگذار و فراموش نشدنی هستند، جلوه های ویژه خوب عمل می‌کنند، فلاش بک های تاریخی نیز دیدنی‌اند و حتی موسیقی متن سریال تاثیر تمام اتفاقات را برای بیننده تقویت می‌کند و بینندگان چاره‌ای جز مجذوب این درام شدن را ندارند. دیگر به چه چیزی نیاز داریم تا بتوانیم در مقابل جذب شدن به این درام مقاومت کنیم؟

 

نقد سریال کره ای روباه نه دم / موضوع سریال روباه نه دم / نظرات درباره سریال کره ای روباه نه دم

برخلاف تصور رایج که گومیهو همیشه زن است، در سریال Tale of the Nine Tailed یک گومیهوی مرد در داستان ظاهر می‌شود. با تغییر موضوع آشنای گومیهو از یک زن به یک مرد، مرکز داستان از ژانر عاشقانه به اکشن و غلبه بر سرنوشت تغییر می‌کند. لی یون که زمانی به عنوان خدای کوه بکدو حکومت می‌کرد، با ظاهری غیرقابل مقاومت و زیبا و توانایی های خارق العاده، ویژگی‌های یک روباه را دارد که هرگز شریک زندگی خود را رها نمی‌کند، بنابراین او در انتظار تناسخ زنی که مدت هاست دوستش داشته، عاشقانه ‌ای خالص‌تر از انسان‌ها را بیننده نشان می‌دهد.

همکاری سنت‌ها و مدرنیته مهم‌ترین نکته داستان سریال روباه نه دم است. مرز تقسیم کننده جهان و دنیای اموات به عنوان یک اداره مهاجرت بین دو جهان وجود دارد که توسط تالوئیپا رئیس عالم اموات کنترل می‌شود. زنی به ظاهر سرد و بسیار خونسرد که باید با دردسرهای بسیاری دست و پنجه نرم کند. همچنین، دروازه بانان دنیای اموات، که بیشتر به عنوان عزرائیل‌های ترسناک توصیف می‌شدند، در این سریال در دفاتری به سبک عتیقه فروشی قهوه می‌نوشند و با رایانه‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

کارگردان کانگ شین هیو برای فصل دوم سریال روباه نه دم به همراه نویسنده هان وو ری که فصل اول را نیز نوشته بود، بازگشته است. به جرات می‌توان گفت که پیش درآمد در دستان امنی است. در حالی که اجرای مضامین جهان موازی می‌تواند پیچیده باشد، هان وو ری به بسیاری از سوالات مربوط به قسمت پایانی فصل اول که طرفداران درباره آن کنجکاو بودند، پاسخ می‌دهد. مثلا اگر لی یون به عنوان یک انسان بازگشته بود، چگونه دوباره روباه شد؟ خب، جواب در این پیش درآمد نشان داده می‌شود.

سریال روباه نه دم / سریال کره ای روباه نه دم

این که نویسنده چگونه حال و گذشته را در هم آمیخته بسیار جذاب است. صحنه‌ای که شامل تعامل بین لی یون گذشته (دلشکسته، بی‌انگیزه و معتاد) و لی یون فعلی (قدرتمند، سرزنده و مردی با هدف) است فراموش نشدنی است. لی دونگ ووک چنین صحنه‌هایی را با ظرافت و آسانی به تصویر می‌کشد که فقط یک بازیگر با تجربه می‌تواند از پس آن برآید. با وجود وقفه در فیلمبرداری به دلیل بیماری همه گیر کرونا، او هیچ تغییر قابل احساسی را در نقش لی یون از به تصویر نمی‌کشد و آنقدر آشنا و فوق‌العاده عمل می‌کند که بیننده احساس می‌کند فصل اول سریال کره ای روباه نه دم را هفته‌ گذشته تماشا کرده نه دو سال پیش!

اما بازهم اصلی‌ترین دلیل شهرت و موفقیت سریال روباه نه دم برومنس و رفاقت بین لی یون و لی رانگ است. لی دونگ ووک و کیم بوم در کنار هم مانند آتش هستند. بحث و جدال‌های آن‌ها دقیقا همان چیزی است که نمایش را بسیار جالب می‌کند و دیدن اینکه نویسندگان همچنان از قدرت بازیگران ما برای به تصویر کشیدن چنین صحنه‌هایی در یک خط داستانی فشرده استفاده می‌کنند، مایه آرامش است. چرا که پس از تمام دعواهایی که در فصل یک بین یون و رانگ رخ داد، فداکاری لی رانگ برای برادرش و تصمیم برای فدا کردن زندگی و روحش برای بازگردادن لی یون به زندگی، یکی از غم‌انگیزترین و زیباترین صحنه‌های یک سریال کره‌ای را رقم زد. به همین دلیل آغاز سریال کره ای روباه نه دم با نمایش سکانسی پرآشوب از لی یون و لی رانگ، برای بیننده‌ها چیزی جز یک هدیه ارزشمند و مسرور کننده نبود.

سریال روباه نه دم / سریال کره ای روباه نه دم

ریو کیونگ سو در نقش مو یونگ، کسی که برادران لی باید با آن مبارزه کنند نیز عالی عمل می‌کند. حرکت هوشمندانه نویسندگان این بار این است که به جای یک غریبه، دشمنی را معرفی می‌کنند، که قبلاً دوستی ارزشمند و بسیار صمیمی برای لی یون بوده است. این پارادوکس پیچیده ما را با جذابیت‌ها و قوس‌های شخصیتی شخصیت‌ها آشنا می‌کند، چیزی که توانست ارزش روابط آدم‌ها را بیش از پیش به روشی احساسی به تصویر بکشد. همچنین کیم سو یون در نقش هونگ جو شخصیتی کاریزما، قدرتمند و کاملا مستقل را به نمایش درآورد. کسی که برای محافظت از عزیزانش از هیچ کاری دریغ نمی‌کرد و تا آخرین قسمت همیشه به دوستی‌اش با لی یون و مویونگ وفادار ماند.

با تمامی این تفاسیر و توضیحاتی که دادیم، به‌طور خلاصه موضوع سریال روباه نه دم جذاب و فراموش نشدنی است. نظرات درباره سریال کره ای روباه نه دم پر از تعریف و تمجید و ستایش است و همه بخاطر دیدن این سریال هیجان‌زده هستند. مهم نیست شما طرفدار چه ژانری باشید، تماشای این درام برای شما بدون شک لذت بخش خواهد بود.

سخن آخر

با معرفی سریال افسانه روباه نه دم همراهتان بودیم. تعداد قسمت های سریال کره ای روباه نه دم در فصل اول 16 اپیزود و در فصل دوم 12 اپیزود است. ژانر سریال Tale of the Nine Tailed نیز فانتزی – اکشن و عاشقانه است. اگر هنوز این درام را تماشا نکرده‌اید باید بگوییم که بدون شک از دانلود سریال Tale of the Nine Tailed و دیدن فراز و نشیب‌هایی که لی یون و اطرافیانش پشت سر می‌گذارند حسابی هیجان‌زده خواهید شد. این سریال یکی از بهترین سریال های لی دونگ ووک و کیم بوم است و هر بیننده‌ای با هر سلیقه‌ای جذب آن خواهد شد. مخصوصا فصل دوم آن که خیلی بیشتر به رابطه برادرانه لی یون و لی رانگ و ماجراهای عاشقانه لی رانگ با یک پری دریایی می‌پردازد. اگر این درام را تماشا کرده‌اید، نظرات خود را با ما و دیگر همراهان پلازا در بخش دیدگاه ها درمیان بگذارید. ممنون که همراه ما بودید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو