معرفی سریال رای اعدام (The Killing Vote 2023)؛ عدالت چیست؟

معرفی سریال رای اعدام (The Killing Vote 2023)؛ عدالت چیست؟


منبع: پلازا

6

1402/6/22

10:30


معرفی سریال رای اعدام (The Killing Vote 2023)؛ عدالت چیست؟

 سریال رای اعدام یک تریلر جنایی درباره یک فرد نقابدار با ماسک سگ است که بر اساس نتایج نظرسنجی‌های عمومی مجرمان را می‌کشد. با بررسی سریال The Killing Vote 2023 همراه ما باشید.

پارک هه جین پس از چند سریال پخش نشده و بارها قبول کردن پروژه هایی که هر کدام به طریقی کنسل شدند، این‌بار با سریال کره ای رای اعدام و بازی در کنار پارک سونگ وونگ بازگشته است. این درام با کارگردانی پارک شین وو (Park Shin Woo) و نویسندگی جو یون یونگ (Jo Yoon Young)، سریالی 12 قسمتی در ژانر هیجان‌انگیز – معمایی و ترسناک محصول شبکه SBS است. نمایش سریال The Killing Vote 2023 از تاریخ 10 آگوست 2023 (19 مرداد 1402) شروع شد و زمان پخش سریال رای اعدام نیز پنج شنبه ها است. داستان این سریال حول محور رای کشتار برای جنایتکاران شرور می‌چرخد. اعدام مجرمین بر اساس رای مردم اجرا می‌شود و تحقیقات از سوی ستاد ویژه تحقیق نیز همزمان با اولین اعدام توسط تیم کیم مو چان (با بازی پارک هه جین) آغاز می‌شود. با معرفی سریال رای اعدام همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

داستان سریال رای اعدام

زمانی که جنایتکاران به هر دلیلی از مجازات قانونی فرار می‌کنند، همه شهروندان بالای 18 سال در کره پیامکی دریافت می‌کنند که از آن‌ها نظرسنجی می‌کند که آیا آن شخص باید مجازات اعدام دریافت کند یا خیر؟ اگر بیش از 50٪ افراد به نفع مجازات اعدام پاسخ دهند. آن شخص توسط فردی که یک ماسک سگ به صورت دارد کشته می‌شود. در همین حین پلیس به تعقیب گه تال یا همان «ماسک سگی» می‌پردازد و سه نفر به خاطر آن درگیر این پرونده می‌شوند:

کیم موچان پلیسی که به هر طریقی به دنبال موفقیت و شهرت و به اتمام رساندن پرونده‌های خودش است. جو هیون یک هکر و محقق لجباز که می‌تواند اطلاعات هر پرونده‌ای را به‌دست آورد و کون سوک جو استاد دانشگاهی که درحال حاظر بخاطر قتل مردی که دختر کوچکش را کشته بود، در زندان است.

بازیگران سریال کره ای رای اعدام

بیایید با هنرپیشه های سریال رای اعدام آشنا شویم.

پارک هه جین در نقش کیم مو چان

پارک هه جین بازیگر، خواننده و مدل اهل کره جنوبی متولد 1 می 1983 است. هه جین در سال 2008 بخاطر بازی در سریال  East of Eden که در آن نقش شین میونگ هون را بازی می‌کند، مردی بی‌رحم که که معشوقه شخص دیگری را می‌دزدد، بر سر زبان‌ها افتاد. پس از آن در عناوین دیگری مانند سریال “My Love from the Star 2013″، سریال “Doctor Stranger  2014″، سریال “Cheese in the Trap 2016” و “Man to Man 2017” ایفای نقش کرده است. سریال رای اعدام دومین همکاری پارک هه جین و پارک سونگ وونگ پس از بازی در سریال اکشن و کمدی Man to Man در سال 2017 است.

این بازیگر همچنین در برخی از سریال های چینی مانند “Qian Duo Duo Marry Remember 2011″، سریال “Another Brilliant Life 2012″، سریال “Love’s Relativity 2014” و سریال “Far Away Love 2016” نیز به عنوان نقش اصلی بازی کرده است.

پارک سونگ وونگ در نقش کون سوک جو در سریال رای اعدام

پارک سونگ وونگ متولد 9 ژانویه 1973 است. این هنرمند از سال 1997 در فیلم و سریال های بسیاری حضور داشته است. از سریال‌های معروف او می‌توانیم به سریال “Man to Man 2017″، سریال “Life on Mars 2018″، سریال ” The Smile Has Left Your Eyes 2018″، سریال “Snowdrop 2021” و سریال “Bloodhounds 2023” اشاره کنیم. پارک سونگ وونگ در سال 2008 با بازیگر شین ایون جونگ ازدواج کرده است.

ایم جی یون در نقش جو هیون در سریال کره ای رای اعدام

ایم جی یون متولد 23 جون 1990 است. اولین حضورش در تلویزیون با سریال “High Society 2015” در کنار پارک هیونگ شیک به عنوان زوج مکل این سریال بود. پس از آن در آثار دیگری مانند سریال “The Royal Gambler 2016″، سریال “Blow Breeze 2016” و سریال “Rose Mansion 2022” بازی کرد. جی یون با بازی در فصل اول و دوم سریال “The Glory 2022-2023” حسابی به شهرت رسید و شاید برایتان جالب باشد بدانید در حین بازی در این سریال با بازیگر لی دو هیون وارد رابطه شد.

کیم کون در نقش لی مین سو در سریال The Killing Vote 2023

کیم کوان متولد 16 می 1989 است. اولین حضورش بازی در فیلم “Days of Wrath 2013” بود. این بازیگر در عناوین دیگری مانند سریال “Second to Last Love 2016″، سریال “Marry Me Now 2018” و سریال “Destined with You 2023” نیز به عنوان نقش مکمل بازی کرده است و در سریال “He Is Psychometric 2016” و سریال “Leverage 2019” به عنوان نقش اصلی حضور دارد.

بررسی و نقد سریال The Killing Vote 2023

این بخش حاوی اسپویل داستان سریال است.

همان‌طور که در خلاصه سریال رای اعدام گفتیم، فردی که یک ماسک سگ روی صورتش دارد و هویتش مخفی است، بسته به نتایج رای مردم جنایتکارانی که از قانون فرار کرده‌اند یا حکمی کمتر از چیزی که سزاوارش بودند را گرفته‌اند، می‌کشد. در اولین اپیزود خود، یک پادشاه سایت‌های غیراخلاقی که از کودکان سواستفاده می‌کرد، پس از مدت کوتاهی از زندان آزاد می‌شود که خشم عمومی زیادی به دنبال دارد. اما بلافاصله پس از آن، شهروندان یک نظرسنجی مرموز از طریق تلفن خود به نام The Killing Vote (رای اعدام) دریافت می‌کنند: آیا او باید اعدام شود؟ بله یا خیر؟

مردی که یک ماسک سگ روی صورتش دارد در یک ویدئو، درباره جنایات فرد و حکمی که دریافت کرده توضیح مختصری می‌دهد و اعلام می‌کند همه یک ساعت فرصت دارند تا در نظرسنجی شرکت کنند. اگر رای مثبت برای اعدام بالای 50% باشد، آن شخص کشته خواهد شد. پس از رای قاطع شرکت‌ کننده‌ها به اعدام، آن جنایتکار مرده پیدا می‌شود. گه تال معروف به ماسک سگی، مسئولیت قتل را بر عهده می‌گیرد و اعلام می‌کند که هر دو هفته یک بار رای قتل را برگزار می‌کند. پس از رخ دادن اولین اعدام، تمام شبکه‌های خبری پر از نظریه‌های مختلف درباره فرد نقابدار با ماسک سگ می‌شود و کارآگاه کیم مو چان (پارک هه جین) و پلیس اداره سایبری جو هیون (لیم جی یون) برای دستگیری گه تال با هم متحد می‌شوند.

سوال اصلی سریال کره ای رای اعدام این است که عدالت چیست؟ آیا افراد حاضرند در قتل شخصی که به ظاهر یک مجرم است سهیم باشند؟ گه تال در تمام صحنه‌ها بی‌رحم است و به شکنجه و قتل قربانیانش افتخار می‌کند، اما سریال نشان می‌دهد که قربانیان او چقدر نفرت‌انگیز هستند و شما نیز ممکن است مانند افرادی که آن پیامک اعدام را دریافت می‌کنند، احساس کنید که قربانیان گه تال حقشان است که بمیرند.

یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی سریال The Killing Vote 2023 که معنای عدالت را زیر سوال می‌برد، کوون سوک جو (پارک سونگ وونگ) است.یک زندانی که به دلیل قتل متجاوز دخترش به زندان افتاده و از کوتاهی در احکامی که برخی جنایتکاران شنیع دریافت می‌کنند انتقاد می‌کند. وقتی قانون مجازاتی مناسب را برای مجرمان تعیین نمی‌کند، آیا این توجیه می‌کند که مردم امور را به دست خود بگیرند؟ این چیزی است که در طول سریال رای اعدام بینندگان را به تفکر وا می دارد.

شخصیت‌های پلیس اغلب در سریال های کره ای به‌عنوان فردی برجسته و درستکار به تصویر کشیده می‌شوند، اما مو چان این روند را کاهش می‌دهد. او از به کار بردن شواهد صرفا برای به زندان انداختن کسانی که به زعم او افراد بدی هستند دریغ نمی‌کند و هیچ ابایی برای استفاده از روش‌های افراطی برای گرفتن اعتراف ندارد. اخلاق مبهم او به عنوان پلیسی که از قدرتش سوء استفاده می‌کند، او را به یک قهرمان غیرمتعارف تبدیل می‌کند که تماشاگران را مجبور می‌کند در مورد کارهای بعدی که ممکن است انجام دهد حدس بزنند. پارک هه جین سردی و طبیعت بی‌خیال مو چان را به خوبی نشان می‌دهد و در سکانس‌های اکشن و کتک کاری بیش از حد جذاب است.

یکی دیگر از نکات برجسته سریال کره ای رای اعدام لیم جی یون است. این هنرپیشه 33 ساله پس از موفقیت در درام انتقام جویانه نتفلیکس 2022 – 2023 The Glory، که در آن بازیگری خود را در نقش یون جین، رهبر گروهی از قلدرهای مدرسه به نمایش گذاشت، این بار با نقشی متفاوت ظاهر شده است. او یک پلیس در بخش سایبری است که اخلاق‌هایی افراطی و گاها دیوانه‌وار دارد. نمی‌تواند کنجکاوی یا خشم خود را کنترل کند و همیشه می‌توانید دقیقا در وسط هر معرکه‌ای پیدایش کنید. او با خواهر کوچکترش تنها زندگی می‌کند. همیشه با یک برنامه ردیابی موقعیت او را چک می‌کند تا اتفاقی برایش نیوفتد و حالا بیشتر از هر فرد دیگری می‌خواهد کشف کند که هویت واقعی گه تال چیست.

سومین کاراکتری که همه درباره او کنجکاو هستیم کون سوک جو با بازی پارک سونگ وونگ است. او استاد دانشگاه و فردی کاملا مستعد برای این است که همه مهر گه تال بودن به او بزنند. سوک جو بخاطر به قتل رساندن فردی که 8 سال پیش به دختر کوچکش دست درازی و سپس او را کشته بود، در زندان است. از آنجایی که هنوز آزاد نشده کاملا مشخص است که او گه تال نیست، اما شاید فردی باشد که گه تال را رهبری می‌کند؟ بخش دیگر سریال کره ای رای اعدام به جومین (با بازی کون آه روم)، خواهر جو هیون و هم‍کلاسی اش جی هون با بازی (سئو یونگ جو) و همچنین معلم مدرسه آن‌ها مین سو (با بازی کیم کون) می‌پردازد. سکانس‌هایی وجود دارد که بخاطر آن‌ها همه معتقدیم که جی هون و مین سو ممکن است در اجرای حکم‌های گه تال نقش داشته باشند، اما چگونه؟

پس از اینکه دومین رای اعدام آغاز شد، تلاش پلیس برای جلوگیری از مجازات اعدام توسط گه تال نیز شروع شد. ماشین حاوی قربانی دوم و مو چان منفجر شدند و شاهد این هستیم که مو چان در این انفجار به همراه قربانی دوم آسیب دید. جو هیون با مشاهده این اتفاق شوکه شد و می‌توانیم حدس بزنیم که جو هیون به این کاراگاه پلیس حسی بیشتر از یک همکار دارد. اما سوال مهم این است که آیا گه تال به آسیب رساندن به افراد بی‌گناه در حین انجام رای قتل خود اهمیت می‌دهد یا خیر؟

با توجه به اینکه ژانر سریال The Killing Vote 2023 معمایی و هیجان‌انگیز است برای پیدا کردن سرنخ‌ها باید این درام را با دقت بیشتری تماشا کنید. تعداد قسمت های سریال رای اعدام 12 اپیزود است و نمرات سریال رای اعدام در سایت آی‌ام‌دی‌بی نمره 8.1 از 10 و در سایت مای دراما لیست نمره 8.3 از 10 است و از آنجایی که هنوز تنها 5 قسمت از این درام پخش شده، با دانلود سریال The Killing Vote 2023 می‌توانید به راحتی به روزهای درحال پخش برسید و پنج شنبه‌ها همراه دیگر تماشاچیان این سریال هیجان‌انگیز را دنبال کنید.

سخن آخر

با معرفی سریال The Killing Vote 2023 همراهتان بودیم. شما این سریال را تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره آن چیست؟ فکر می‌کنید ممکن است موچان همان گه تال باشد؟ نظرات خود را با ما و دیگر همراهان پلازا درمیان بگذارید. ممنون که با مقاله‌ای دیگر همراه ما بودید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو