فیلم بهشت و جهنم (High and Low 1963)

فیلم بهشت و جهنم (High and Low 1963)


منبع: پلازا

1

1403/1/15

13:27


فیلم بهشت و جهنم (High and Low 1963)

فیلم بهشت و جهنم محصول کشور ژاپن است و در سال 1963 منتشر شده بود. با ما همراه باشید تا بیشتر با فیلم High and Low 1963 آشنا شویم.

ژانر فیلم High and Low 1963 درام پلیسی است. این فیلم بر اساس یک رمان با عنوان King’s Ransom تولید شده بود و کارگردانی آن را Akira Kurosawa بر عهده داشت. تاریخ اکران فیلم سینمایی بهشت و جهنم 1 مارس 1963 برابر با 10 اسفند 1341 بود. از جمله بازیگرانی که در این فیلم بازی کرده بودند می‌توان توشیرو میفونه (Toshiro Mifune)، تاتسویا ناکادای (Tatsuya Nakadai)، کیوکو کاگاوا (Kyōko Kagawa) و تاتسویا میهاشی (Tatsuya Mihashi) را نام برد. همچنین مدت زمان فیلم بهشت و جهنم حدود 2 ساعت و 20 دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی فیلم High and Low 1963 خواهیم پرداخت و بیشتر در مورد داستان، بازیگران و نقدهای این فیلم صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان فیلم بهشت و جهنم

فیلم High and Low 1963

به طور خلاصه فیلم سینمایی بهشت و جهنم داستان یکی از مدیران یک شرکت ژاپنی را دنبال می‌کند که باید تصمیم بگیرد که از مقدار زیادی پول برای به دست آوردن کنترل اجرایی این شرکت استفاده کند یا آن را برای کمک به کارمند خود قرض بدهد که بتواند فرزندش را از افرادی که او را ربوده‌اند نجات دهد. برای ادامه داستان می‌توانید فیلم High and Low را تماشا کنید.

بازیگران فیلم بهشت و جهنم    

در این بخش با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های فیلم بهشت و جهنم و نام‌های کاراکترهایی که نقش‌های آن‌ها را بازی کرده‌اند آشنا خواهیم شد.

توشیرو میفونه

هنرپیشه های فیلم بهشت و جهنم

توشیرو میفونه یک بازیگر و تهيه‌كننده ژاپنی بود که در تاریخ 1 آوریل 1920 متولد شد و در تاریخ 24 دسامبر 1997 درگذشت. او جایزه‌های متعددی دریافت کرده بود. از جمله آثار معروفی که او در آن‌ها بازی کرده بود می‌توان فیلم Seven Samurai محصول سال 1954 و فیلم Yojimbo محصول سال 1961 را نام برد. توشیرو میفونه در فیلم بهشت و جهنم در نقش کاراکتر Kingo Gondo حضور داشت.

تاتسویا ناکادای

بازیگران فیلم بهشت و جهنم

تاتسویا ناکادای یک بازیگر ژاپنی است که در تاریخ 13 دسامبر 1932 در Tokyo متولد شد. از جمله آثار معروفی که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان فیلم Yojimbo و فیلم Samurai Rebellion را نام برد. تاتسویا ناکادای در فیلم High and Low 1963 ایفای نقش کاراکتر Inspector Tokura را بر عهده داشته است.

کیوکو کاگاوا

معرفی فیلم High and Low 1963

کیوکو کاگاوا یک بازیگر ژاپنی است که در تاریخ 5 دسامبر 1931 متولد شد. از جمله آثاری که او در آن‌ها حضور داشته است می‌توان فیلم Tokyo Story و فیلم Sansho the Bailiff را نام برد. کیوکو کاگاوا در فیلم بهشت و جهنم در نقش کاراکتر Reiko Gondo بازی کرده است.

تاتسویا میهاشی

بررسی فیلم بهشت و جهنم

تاتسویا میهاشی یک بازیگر ژاپنی بود که در تاریخ 2 نوامبر 1923 متولد شد و در تاریخ 15 می 2004 درگذشت. از جمله آثاری معروفی که او در آن‌ها بازی کرده بود می‌توان فیلم The Bad Sleep Well را نام برد. تاتسویا میهاشی در فیلم High and Low 1963 به ایفای نقش کاراکتر Kawanishi پرداخته بود.

نقد فیلم بهشت و جهنم و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات فیلم بهشت و جهنم و نقدهای آن می‌پردازیم. این فیلم در سه سایت‌ آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 8.4 از 10، 96 از 100 و 90 از 100 را دریافت کرده است. در ادامه می‌توانید خلاصه چند مورد از نقدهایی که درباره فیلم High and Low 1963 به سایت متاکریتیک اضافه کرده‌اند بخوانید.

San Francisco Chronicle / جی. آلن جانسون: 100

فیلم High and Low 1963 احتمالا دست کم گرفته‌شده‌ترین شاهکار کوروساوا است. غنی از شخصیت‌پردازی و ساختار است اما در میان آثار کلاسیکی مانند Rashomon و Seven Samurai گم شده است.

Slant Magazine / گلن هیث جونیور: 88

فیلم High and Low یک آسانسور سینمایی استادانه است که دو دید اجتماعی متضاد را به هم وصل می‌کند و نقطه مشترکی بین آن‌ها در گوشه‌های زیر فشار درام جنایی کلاسیک پیدا می‌کند.

The A.V. Club / کیت فیپس: 83

در حالی که فیلم بهشت و جهنم یک شاهکار در اندازه بهترین فیلم‌های کوروساوا نیست، این فیلم نمونه خوبی از هنر او و نشانه دیگری بر این است که دامنه کلی دوران حرفه‌ای او است که یک کارگردان بزرگ را تعریف می‌کند نه فقط تولید چند فیلم شاهکار.

Washington Post / پل آتاناسیو: 80

این فیلم یکی از شاهکارهای او نیست، اما فیلم High and Low 1963 به طور کامل نشان می‌دهد که چرا کوروساوا به عنوان بهترین کارگردان ژاپن در نظر گرفته می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله مختصر از پلازا به بررسی فیلم بهشت و جهنم پرداختیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. اگر از فیلم‌های درام پلیسی خوشتان می‌آید و می‌خواهید بیشتر با داستان و شخصیت‌های فیلم High and Low 1963 آشنا شوید می‌توانید این فیلم را تماشا کنید. همچنین می‌توانید نظر خود را در مورد فیلم بهشت و جهنم و نمره‌ای که از ده به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. علاوه بر این اگر فیلم جدیدی دیده‌اید که در این سایت مقاله آن موجود نیست، می‌توانید عنوان آن را در یک کامنت بگویید تا آن را هم به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو