معرفی سریال کره ای ترانه‌ راهزنان (Song of the Bandits 2023)؛ وسترن به سبک چوسان

معرفی سریال کره ای ترانه‌ راهزنان (Song of the Bandits 2023)؛ وسترن به سبک چوسان


منبع: پلازا

4

1402/7/22

21:22


معرفی سریال کره ای ترانه‌ راهزنان (Song of the Bandits 2023)؛ وسترن به سبک چوسان

سریال کره ای ترانه‌ راهزنان یک تریلر وسترن و متفاوت به سبک کره ای است که با ترکیب چند ژانر مختلف، داستان تلاش مردمی را روایت می‌کند که برای رسیدن به استقلال سرزمین خود در دورانی تاریک، با یکدیگر متحد می‌شوند. با بررسی سریال Song of the Bandits 2023 همراه ما باشید.

سریال Song of the Bandits 2023 ملودرامی اکشن و محصول اورجینال نتفلیکس است که با کارگردانی پارک هیون سوک ( Park Hyun Suk) و نویسندگی هان جونگ هون (Han Jung Hoon) به تصویر در آمده است. تعداد قسمت های سریال ترانه‌ راهزنان 9 اپیزود و دارای رده سنی 18+ (بخاطر خشونت و خون‌ریزی) است و داستان افرادی را به تصویر می‌کشد که در دوران استعمار کره توسط ژاپن، برای محافظت از خود با دشمنان بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند. با معرفی سریال ترانه‌ راهزنان همراه پلازا بمانید.

فهرست مطالب

داستان سریال ترانه‌ راهزنان

لی یون (کیم نام گیل)، برده‌ای که توسط اربابش، لی گوانگ ایل (لی هیون ووک) افسر ارتش ژاپن آزاد شد، به همراه گوانگ ایل به ارتش ژاپن می‌پیوندد، اما به دنبال شرکت ناخواسته در یک قتل عام بی‌رحمانه، ارتش را ترک می‌کند و در حس گناه غرق می‌شود. چندین سال بعد، او با هدف ملاقات فردی که به او احساس دین دارد، به گاندو (جیاندائو)، یک منطقه بی قانون چینی در مرز منچوری که پر از دهقانان کره‌ای، غارتگران چینی و سربازان ژاپنی است، سفر می‌کند و در آنجا تیمی از راهزنان را تشکیل می‌دهد که برای محافظت از مردم بی‌پناه کره در مقابل غارتگران چینی و ارتش بی‌رحم ژاپن مبارزه می‌کنند.

بازیگران سریال کره ای ترانه‌ راهزنان

بیایید با هنرپیشه های سریال ترانه‌ راهزنان آشنا شویم.

کیم نام گیل در نقش لی یون

کیم نام گیل متولد 13 مارس 1980 است این بازیگر در آثار دیگری مانند سریال “Through the Darkness 2022″، سریال “The Fiery Priest 2019″، سریال “Live Up to Your Name 2017” و سریال “Bad Guy  2010” نیز حضور دارد.

سئو هیون در نقش نام هی شین

سئو هیون بازیگر و خواننده عضو گروه معروف Girls Generation متولد28 جون 1991 است. سو هیون را می‌توانید در عناوینی مانند سریال “Jinxed at First 2022″، سریال “Private Lives 2020” و سریال “Time  2018” ببینید.

لی هیون ووک در نقش لی کوانگ ایل در سریال کره ای ترانه‌ راهزنان

لی هیون ووک متولد 17 جون 1985 است. این هنرمند در آثاری مانند سریال “Remarriage & Desires 2022″، سریال “Mine 2021” و سریال “Search 2020” هنرنمایی کرده است.

یو جه میونگ در نقش چوی چونگ سو در سریال Song of the Bandits 2023

تعداد قسمت های سریال ترانه‌ راهزنان / خلاصه سریال کره ای ترانه‌ راهزنان

یو جه میونگ متولد 3 جون 1973 است. این بازیگر پیش از حضور در سریال کره ای ترانه‌ راهزنان در آثاری مانند سریال “Insider 2022″، سریال “Hometown 2021” و سریال “Itaewon Class 2020” نیز نقش آفرینی کرده است.

لی هو جونگ در نقش اون نیون در سریال کره ای ترانه‌ راهزنان

لی هو جونگ متولد  20 ژانویه 1997 است. او پیش از این در سریال “Jinxed at First 2022” و سریال “Nevertheless 2021” نیز بازی کرده است.

دیگر بازیگران سریال Song of the Bandits 2023

  • لی جه کیون در نقش رانگ یی (مرد تبر به دست در تیم لی یون)
  • چا یئوب در نقش گوم سو (مرد قدرتمند در تیم لی یون)
  • کیم دو یون در نقش کانگ سان گون (تک تیر انداز تیم لی یون)
  • گو گیو پیل در نقش هان ته جو (دست راست کوانگ ایل)
  • چا چونگ هوا در نقش سئون بوک (خواهر لی یون)

بررسی و نقد سریال Song of the Bandits 2023

این بخش حاوی اسپویل داستان سریال است.

همان‌طور که در خلاصه سریال کره ای ترانه‌ راهزنان گفتیم، در اوایل قرن بیستم، زمانی که شبه جزیره کره تحت اشغال ژاپنی‌ها بود، لی یون (کیم نام گیل)، یک ستوان کره ای در ارتش ژاپن فرار می‌کند. او که شش سال پیش به خاطر احساس گناه خود و درد عمیقی که به دوش کشیده بود غرق در تاریکی بود تصمیم می‌گیرد زندگی خود را به دست کسی که بیشترین احساس دین را به او دارد تمام کند. وقتی 6 سال پیش محل اختفای شبه نظامیان غیرنظامی را که برای استقلال کره می‌جنگیدند فاش کرد، ارتش ژاپن پایگاه چوی چونگ سو (یو جائه میونگ) را با خاک یکسان کرد و تمام افراد بی‌گناه، حتی زن و بچه‌ها را قتل عام کرد.

لی یون از طریق خواهرش مطلع می‌شود که چونگ سو در گاندو – سرزمینی که راهزنان سواره، پلیس ژاپن و چینی ها همگی برای به دست آوردن کنترل قدرت می‌جنگند – مقری جدید تشکیل داده و به آن‌جا می‌رود. یون و چونگ سو پس از رخ دادن اتفاقاتی غیرمنتظره در گاندو، گرد هم می‌آیند تا گروه راهزنان خود را تشکیل دهند تا از غیرنظامیان در برابر تأثیرات درگیری قدرت‌های مختلف محافظت کنند.

نتفلیکس با سریال Song of the Bandits یک درام جذاب «Joseon Western» که ما را به سفری عجیب و غریب به دهه 1920 می‌برد، ماجراهای هیجان‌انگزی را به مخاطب ارائه می‌کند. این درام پر از اکشن، شخصیت‌هایی را به نمایش می‌گذارد که تفنگ‌ در دست و سوار بر اسب، درحالی که یادآور فیلم کلاسیک «خوب، بد، عجیب» هستند، داستانی حماسی را رقم می‌زنند. اما چیزی که واقعاً این سریال را متمایز می‌کند، پایه محکم آن در یک دوره خاص از تاریخ کره است که به طرز ماهرانه‌ای هیجانات یک سریال اکشن را با تراژدی قابل لمس ترکیب می‌کند.

گاندو، یا جیاندائو، که در فیلم خوب، بد، عجیب نیز به نمایش درآمد، سرزمینی بی قانون در چین است که با پول ژاپنی‌ها تامین می‌شود و مملو از فراری های کره ای است. سرباز سابق ژاپنی لی یون (با بازی کیم نام گیل) به دنبال مرگ به این سرزمین بی‌قانون می‌رسد اما در نهایت شاهد اخاذی وحشیانه راهزنان محلی از کره‌ای‌ها می‌شود. او نه تنها برای محافظت از آنها وارد عمل می‌شود، بلکه یک ارتش غیرنظامی نیز تشکیل می‌دهد تا از مردم در برابر ارتش ژاپن و دزدان محلی دفاع کند. در سال 1920، این گروه به بدنامی دست یافت و شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه آن‌ها قصد دارند صندوق راه آهن خط گاندو را برای کمک به مبارزان استقلال کره به سرقت ببرند.

در میان میدان جنگ پر هرج و مرج که نه تنها دزدان محلی، بلکه ارتش، پلیس و اوباش ژاپنی نیز باهم درگیر شده‌اند، لی یون با نام هی شین (سوهیون)، عشق دیرینه‌اش و لی گوانگ ایل (لی هیون ووک)، برخورد سرنوشت‌سازی می‌کند. حالا لی یون، هی شین، گوانگ ایل و اون نیون (لی هو جونگ)، زنی که وظیفه اش کشتن لی یون است، همگی در سریال کره ای ترانه‌ راهزنان با سرنوشتی گره خورده کنار هم قرار می‌گیرند.

سریال ترانه راهزنان ترکیبی از ژانر کلاسیک دهه 1950 و 1970 وسترن منچوری با سبک خوب، بد، عجیب است. بسیاری از عناصر غربی را زنده می‌کند، مانند یک شهر بی قانون، دعوای سالنی، درگیری با اسلحه سوار بر اسب و غیره. این درام داستان یک رهبر کاریزماتیک و پیروانش را در موقعیت‌های مرگبار و نبردهای خونین دنبال می‌کند که در نهایت به فصل دومی که خبری از آن نیست ختم می‌شود. همچنین نشانه‌هایی از عاشقانه وجود دارد، زیرا لی یون و هی شین از طریق سفر خطرناکشان برای رساندن پول به آزادی خواهان کره، با یکدیگر پیوند عمیقی برقرار می‌کنند و در سمت دیگر گوانگ ایل نیز بی‌خبر از حضور نامزدش هی شین در تمام مدتی که به دنبال سارق پول راه آهن است، با شرارت تمام به دنبال کشتن لی یون و همراهش است. سریال Song of the Bandits 2023 همه چیز را برای برانگیختن کنجکاوی و دریافت واکنش‌های مشتاقانه از بینندگان دارد.

با این حال، باید منتظر بمانید تا سریال روایت و شخصیت‌های خود را مشخص کند تا داستان واقعاً شروع شود. این را نمی‌توان به سادگی نادیده گرفت، زیرا داستان با برده‌ای به نام کیونوم که به سربازی ژاپنی به نام لی یون تبدیل می‌شود و یک تیم راهزنی را در گاندو تشکیل می‌دهد، با تاریخ اوایل دهه 1900 کره مرتبط است. رویدادهایی مانند اصلاحات گابو در سال 1905 و عملیات هونام در سال 1909 تأثیر زیادی بر زندگی شخصیت‌های این درام گذاشت. حتی نبرد فنگودونگ، جایی که آزادی خواهان بر ارتش ژاپن پیروز شدند، به طور گذرا ذکر شده است که فاجعه بزرگی را برای کره‌ای ها در گاندو پیش‌بینی می‌کند. شاید به همین دلیل است که درگیری‌ها و شمشیربازی‌های شخصیت‌هایی مانند لی یون، که تا حدودی عجیب و غریب هستند، صرفاً سرگرم‌کننده و سبک نیستند، بلکه وزن عاطفی عمیقی دارند.

سریال کره ای ترانه‌ راهزنان به طرز ماهرانه‌ای عناصر خاصی را که معمولاً در درام های دیگر نمی‌بینیم باهم ترکیب می‌کند، در حالی که از یک دوره مهم در تاریخ کره به عنوان پس‌زمینه خود استفاده می‌کند. این ترکیب در برخی جنبه ها تاثیرگذار است و در برخی موارد کمتر تاثیرگذار است که موفق ترین قسمت آن صحنه‌های اکشن است. لحظاتی در سریال هست که از نظر بصری وحشیانه و دردناک است و به همین دلیل ریت 18+ دارد. در طول درام، لذت‌بخش‌ترین لحظات زمانی اتفاق می‌افتد که لی یون و اون نیون، که در طول سریال دشمن یکدیگر بودند، برای یک هدف مشترک دست به دست هم می‌دهند. در نهایت نحوه فیلمبرداری صحنه های اکشن و نحوه ایفای نقش بازیگران، شخصیتی متمایز به این فیلمنامه می‌بخشد که از سبک سنتی ژانر آن پیروی می‌کند.

بازیگران نه تنها در صحنه های اکشن بلکه در کل درام واقعا می‌درخشند. اجرای آن‌ها واقعاً چشمگیر است، و این فقط کیم نام گیل نیست که در سریال می‌درخشد. تیم راهزنانش هرکدام با شخصیت خاص خود جنبه‌های به یادماندنی متفاوتی را در درام رقم می‌زنند. علاوه بر کیم نام گیل و افراد اطرافش، لی هیون ووک نیز در به تصویر کشیدن لی گوانگ ایل، رقیب همیشگی لی یون، کار فوق العاده ای انجام می‌دهد. او جنبه‌های مختلفی از خود را به تصویر می‌کشد، از بازنده‌ ترسو گرفته تا یک بی‌رحمی وحشیانه هنگام رسیدن به خواسته‌اش و همچنین احساسات واقعی‌اش نسبت به هی شین و عدم توانایی اش در کشتن لی یون با اینکه خودش دستور قتلش را به اون نیون داده بود.

اما کاراکتر برجسته واقعی و جذاب ترین شخصیت در سریال Song of the Bandits 2023 لی هو جونگ است. او نقش اون نیون را بازی می‌کند، شخصیتی که به راحتی از خودش محافظت می‌کند، برای پول آدم می‌کشد، دروغ می‌گوید و در عین حال قوانین خاص خودش را دارد. هر دو بازی احساسی و اکشن او واقعا به یاد ماندنی هستند و تمام سکانس‌هایی که در آن‌ها حضور دارد دلیل ادامه دادن تماشای سریال ترانه راهزنان است.

همه چیز از طراحی رقص و لباس گرفته تا فیلمبرداری و فیلمنامه خوب است و فصل اول سریال کره ای ترانه راهزنان در نیمه راه به پایان می‌رسد. در حالی که کارهایی وجود دارد که می‌توانستند بهتر انجام شوند، به نظر می‌رسد که سریال Song of the Bandits ژانر منحصر به فرد “Joseon Western” را با موفقیت معرفی کرده است. و حتی با پایان یافتن نبردهای بزرگ در قسمت آخر، داستان به پایان نرسیده است. در واقع درام به فصل 2 در آخرین صحنه اشاره می‌کند. پس اگر فصل بعدی ساخته شود، چه نوع داستانی رونمایی خواهد شد؟ مخصوصاً با دانستن اینکه یک تراژدی در حال وقوع است، با برنامه ریزی ژاپنی‌ها برای قتل عام کره ای ها در گاندو، ما را کنجکاو می‌کند که چگونه لی یون و تیمش در سرزمینی که قرار است به سرزمینی غرق در تراژدی تبدیل شود، زنده بمانند؟

زمان پخش سریال کره ای ترانه‌ راهزنان تاریخ 22 سپتامبر 2023 بود. با دانلود سریال Song of the Bandits 2023 می‌توانید از ملودرامی اکشن و متفاوت به سبک وسترن با تیمی از بازیگران عالی لذت ببرید. ژانر سریال کره ای ترانه‌ راهزنان اکشن – هیجان‌انگیز – تاریخی و درام است و نمرات سریال ترانه‌ راهزنان در سایت آی‌ام‌دی‌بی دارای امتیاز 7.2 از 10 و در سایت مای دراما لیست امتیاز 8.3 از 10 است. بیایید منتظر خبرهای ساخت فصل دوم سریال Song of the Bandits بمانیم.

سخن آخر

با نقد و بررسی سریال کره ای ترانه‌ راهزنان همراهتان بودیم. شما این سریال را تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره آن چیست؟ شخصیت مورد علاقه‌تان در تیم راهزنان کدام فرد بود؟ می‌توانید نظرات خود را با ما و دیگر همراهان پلازا درمیان بگذارید. ممنون که با مقاله ای دیگر همراه ما بودید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو