آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Blue Beetle تا The Good Mother

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Blue Beetle تا The Good Mother


منبع: گیمفا

3

1402/6/30

10:03


این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم جدید دی‌سی Blue Beetle و چندین اثر سینمایی دیگر بپردازیم.

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Blue Beetle تا The Good Mother

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم جدید دی‌سی Blue Beetle و چندین اثر سینمایی دیگر بپردازیم.

دنیای سینمایی د‌ی‌سی به‌سرعت در حال تغییر است و پیتر سفران و جیمز گان سعی دارند تا این دنیای سینمایی را از نو شکل بدهند و آن را به شکلی منسجم‌تر و بهتر برای طرفداران و مخاطبان به نمایش بگذارند. جدیدترین اثر از دنیای سینمایی دی‌سی، فیلم بلو بیتل (Blue Beetle) است که به‌تازگی روی پرده سینماها اکران شده و به معرفی شخصیتی تازه پرداخته است. در این مطلب بیشتر به معرفی این اثر خواهیم پرداخت.

در ادامه این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» قرار است به معرفی فیلمی ترسناک و روان‌شناختی به نام فیلم تولد/تولد دوباره (Birth/Rebirth) بپردازیم، فیلمی که برداشتی تازه از داستان فرانکشتاین به شمار می‌رود. علاوه بر این، فیلم یک میلیون مایل دورتر (A Million Miles Away) و فیلم مادر خوب (The Good Mother) را معرفی خواهیم کرد. همراه با ما باشید.

فیلم بلو بیتل (Blue Beetle)

فیلم Blue Beetle

فیلم Blue Beetle

عوامل سازنده: فیلم «بلو بیتل» جدیدترین اثر ساخته شده از دنیای سینمایی دی‌سی به شمار می‌رود که فیلمی ابرقهرمانی بر محوریت کاراکتری از کمیک‌های دی‌سی به نام جیمی ریس ملقب به بلو بیتل است. سکان کارگردانی این اثر را انجل مانوئل سوتو در دست داشته و فیلم‌نامه آن را نیز گارث دونت آلکوسر قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «بلو بیتل» با بازی شولو ماریدوئنا در نقش شخصیت اصلی داستان یعنی جیمی ریس است و در کنار او نیز بازیگران دیگری حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به برونا مارکینز،‌آدریانا بارازا،‌ دیمین آلکازار، رائول مکس تروخیلو، سوزان ساراندون و جورج لوپز اشاره کرد. این فیلم داستان جیمی ریس را دنبال می‌کند که به یک شیء باستانی و بیگانه به نام اسکراب برخورد می‌کند و همین نیز باعث می‌شود تا او قدرت‌های فرابشری به دست بیاورد. اسکراب جیمی را به‌عنوان میزبان خودش انتخاب کرده و به او زرهی باورنکردنی اعطا کرده که قادر به کارهای فوق‌العاده است و قدرت‌های غیر قابل پیش‌بینی دارد و همین نیز سرنوشت او را برای همیشه تغییر می‌دهد.

آیا فیلم «بلو بیتل» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «بلو بیتل» جدیدترین فیلم از استودیو دی‌سی به شمار می‌رود که به نحوی سرآغازی بر فصلی تازه برای دنیای سینمایی دی‌سی به شمار می‌رود. این اثر از نقش‌آفرینی درخشان و برجسته شولو ماریدوئنا در نقش اصلی بهره می‌برد و توانسته یک فیلم ابرقهرمانی با تمرکز روی خانواده را با طنز و احساسات فراوان برای مخاطبان به ارمغان بیاورد.

فیلم «بلو بیتل» سعی دارد تا کاراکتر جدیدی را معرفی کند و در این زمینه نیز موفق بوده است. تمرکز این اثر روی خانواده و به تصویر کشیدن فرهنگ مکزیکی سبب شده تا این اثر متفاوت و جالب باشد. با این حال، از نظر جنبه‌های ابرقهرمانی، این اثر چیز جدیدی را برای ارائه ندارد و همان فرمول همیشگی آثار ابرقهرمانی را دنبال می‌کند.

فیلم تولد/تولد دوباره (Birth/Rebirth)

فیلم birthrebirth

فیلم Birth/Rebirth

عوامل سازنده: فیلم «تولد/تولد دوباره» اثری ترسناک و روان‌شناختی به شمار می‌رود که لورا ماس آن را کارگردانی کرده است و خود ماس به همراه برندن جی اوبرایان فیلم‌نامه آن را نوشته است. این فیلم با الهام از داستان فرانکشتاین (Frankenstein) نوشته ماری شلی ساخته شده و در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۳ نیز اکران شده بود.

داستان و بازیگران: فیلم «تولد/تولد دوباره» داستان یک تکنسین سردخانه را دنبال می‌کند که با موفقیت جسد دختر بچه‌ای را زنده می‌کند اما برای اینکه بتواند او را زنده نگه دارد، باید مواد بیولوژیکی را از زنان باردار بردارد و به او بدهد. زمانی که مادر این دختر که یک پرستار است، بچه‌اش را پیدا می‌کند، این دو نفر وارد مسیری تاریک و بدون بازگشت می‌شوند.

آیا فیلم «تولد/تولد دوباره» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «تولد/تولد دوباره» ریشه بسیار محکمی درون وحشت کلاسیک دارد و همین نیز باعث شده تا این اثر از چارچوبی آشنا استفاده کند تا ترس‌های بنیادی را از زاویه‌ای به‌شدت دلهره‌آور برای مخاطبان به نمایش بگذارد. این اثر توانسته برداشتی تأمل‌برانگیز و هوشمندانه از وحشت کلاسیک ارائه بدهد و بازیگران نیز به‌خوبی از پس نقش‌های خودشان برآمده‌اند.

البته باید توجه داشت که این اثر یک فیلم روان‌شناختی است و درون آن ترس و وحشت‌های شدید وجود ندارد و همین نیز سبب شده تا این اثر برای کسانی که به دنبال آثار خیلی ترسناک هستند، جالب نباشد. با این حال، از جنبه روان‌شناختی و کلاسیک این اثر عملکرد خوبی دارد.

فیلم یک میلیون مایل دورتر (A Million Miles Away)

فیلم A Million Miles Away

عوامل سازنده: فیلم «یک میلیون مایل دورتر» اثری درام و بیوگرافی به شمار می‌رود که داستان زندگی خوزه ام هرناندز را به نمایش در می‌آورد، کسی که به‌عنوان اولین فضانورد مکزیکی آمریکایی شناخته می‌شود. سکان کارگردانی این اثر را آلخاندرا مارکیز آبلا در دست داشته و فیلم‌نامه آن را نیز بتینا جیلویس بر اساس شرح‌حالی از خود هرناندز به نام Reaching for the Stars نوشته است.

داستان و بازیگران: فیلم «یک میلیون مایل دورتر» داستان خوزه ام هرناندز را دنبال می‌کند که در مکزیک به دنیا آمده است. او در حین کار در مزرعه، اولین سیستم تصویربرداری دیجیتال ماموگرافی را توسعه داد. در ادامه او برای تبدیل شدن به یکی از خدمه مأموریت شاتل فضایی STS-128 آموزش دید. در این اثر سینمایی، مایکل پنیا نقش شخصیت اصلی داستان یعنی خوزه ام هرناندز را ایفا می‌کند. در کنار او، گارث دیلاهانت،‌ رز سالازار و تعدادی دیگری نیز نقش‌آفرینی می‌کنند.

آیا فیلم «یک میلیون مایل دورتر» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «یک میلیون مایل دورتر» به لطف نقش‌آفرینی درخشان و جذاب بازیگران اصلی خودش توانسته به اثری جالب‌توجه تبدیل شود و یک فیلم بیوگرافی الهام‌بخش به شمار می‌رود که سعی دارد تا از ترفندهای سنگین و خام دوری کند.

فیلم‌برداری فیلم «یک میلیون مایل دورتر» به زیبایی انجام شده و درون آن نیز تصاویری تاریخی از کارگران مهاجر و پرتاب شاتل‌ها به فضا گنجانده شده است. این در حالی است که این اثر صحنه‌های احساسی و دلنشین خودش را دارد که روی بیننده تأثیر می‎گذارند اما باید گفت که این اثر بدون نقص نیست.

فیلم مادر خوب (The Good Mother)

فیلم The Good Mother

فیلم The Good Mother

عوامل سازنده: فیلم «مادر خوب» اثری در ژانر جنایی و مهیج به شمار می‌رود که مایلز یوریس پیرافیت سکان کارگردانی آن را در دست داشته و خود او نیز به همراه مدیسون هریسون فیلم‌نامه آن را قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «مادر خوب» حول محور روزنامه‌نگاری به نام ماریسا بنینگز است که پس از قتل پسرش، با نامزد باردار وی اتحادی غیرمنتظره را شکل می‌دهد تا بتواند کسانی که مسئول قتل او بودند را پیدا کند. آن‌ها به همراه یکدیگر وارد قلمروی جرم و جنایت و تجارت مواد مخدر شهر آلبانی می‌شوند و موضوعی عمیق و شوم را کشف می‌کنند. در این اثر سینمایی، هیلاری سوانک، اولیویا کوک، جک رینور و هاپر پن نقش‌آفرینی می‌کنند.

آیا فیلم «مادر خوب» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «مادر خوب» پتانسیل بسیار بالایی برای دراماتیک بودن دارد و از حضور بازیگران برجسته و با استعدادی بهره می‌برد و این در حالی است که به موضوعات مهم و قابل تأملی می‎پردازد اما باید گفت که هیچ کدام از این موارد بالا نتوانستند باعث شوند تا نقص‌ها و کاستی‌های بسیار زیاد داستان ضعیف و دلسردکننده این اثر به چشم نیایند.


در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی فیلم «بلو بیتل» از دنیای سینمایی دی‌سی، فیلم روان‌شناختی «تولد/تولد دوباره»، فیلم «یک میلیون مایل دورتر» با بازی مایکل پنیا و فیلم «مادر خوب» رفتیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو