نقدها و نمرات فیلم Blue Beetle

منبع: گیمفا

4

1402/5/30

09:01


فیلم Blue Beetle جدیدترین اثر از دنیای سینمایی دی‌سی است که توانسته نمرات خوبی از منتقدان دریافت کند.

نقدها و نمرات فیلم Blue Beetle

فیلم Blue Beetle جدیدترین اثر از دنیای سینمایی دی‌سی است که توانسته نمرات خوبی از منتقدان دریافت کند.

فیلم بلو بیتل (Blue Beetle) اولین فیلم از دنیای سینمایی دی‌سی است که ابرقهرمانی لاتین را در نقش اصلی به تصویر می‌کشد و این در حالی است که این شخصیت برای اولین بار است که در دنیای لایو اکشن به نمایش گذاشته می‌شود و همین نیز آن را بسیار جالب کرده است.

منتقدان بر این باور هستند که فیلم «بلو بیتل» به لطف نقش‌آفرینی درخشان و برجسته شولو ماریدوئنا در نقش شخصیت اصلی داستان، یک اثر ابرقهرمانی خانواده محور تازه است که درون آن احساسات و طنز جالبی نیز به چشم می‌خورد.

در وب سایت راتن تومیتوز و تاکنون ۱۸۹ نقد برای فیلم «بلو بیتل» منتشر شده که امتیاز ۷۶ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۶۱ از صد دیده می‌شود که بر اساس ۴۸ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر برخی از منتقدان برتر جهانی درباره این اثر را مشاهده می‌کنید.

نظر منتقدان درباره فیلم Blue Beetle

  • راتن تومیتوز | ۱۸۹ نقد – امتیاز ۷۶ درصد
  • متاکریتیک | ۴۸ نقد – امتیاز ۶۱ از صد

فیلم Blue Beetle

«۸۳/۱۰۰ Entertainment Weekly | منتقد: یولاندو ماچادو»

فیلم «بلو بیتل» توانسته به خوبی خودش را در نحوه به نمایش در آوردن فرهنگ و جامعه لاتین متمرکز کند و این کار را با احترام انجام می‌دهد، دلسرد نمی‌شود و معنای لاتین بودن را به صورت سطحی به نمایش نمی‌گذارد. فیلم «بلو بیتل» پر از احساسات است و همین نیز فرصت‌های زیادی در اختیار فیلم قرار داده است.

«۸۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»

کارگردان فیلم «بلو بیتل» با کمک گرفتن از فیلمبرداری پویای پاول پوگورزلسکی، موسیقی متن مهیجی ساخته بابی کرلیک و همچنین جلوه‌های بصری جذاب توانسته اکشن را با صحنه‌های احساسی و طنز را با حس تعلیق فیلم در تعادل نگه دارد. این اثر از سرعت بسیار خوبی برخوردار است و انرژی زیادی نیز دارد اما آنقدر سریع و دیوانه‌کننده نیست که مجال نفس کشیدن ندهد.

«۷۰/۱۰۰ RogerEbert | منتقد: رابرت دنیلز»

فیلم «بلو بیتل» به کارگردان انجل مانوئل سوتو یک اثر کمیک بوکی احساسی و دلنشین است که نسبت به حال و هوای کسل‎‌کننده بسیاری از فیلم‌های ابرقهرمانی امروزه، کمتر جدی و بیشتر رنگارنگ است.

«۷۰/۱۰۰ Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»

شولو ماریدوئنا نقش اولین ابرقهرمان لاتین هالیوود را بازی کرده و همین نیز نشان می‌دهد که او بازیگری توانمند است. از سوی دیگر، ساخت این فیلم ابرقهرمانی کمیک بوکی با حضور بازیگران لاتین تبار کمتر شناخته شده سبب شده تا خانواده جیمی احساسات بیشتری را بروز بدهند.

«۷۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: تاتیانا هولندر»

در حالی که فیلم «بلو بیتل» در زمینه پویایی خانوادگی و توسعه کاراکتری برتری دارد اما جلوه‌های بصری و نحوه به تصویر کشیدن خانواده کورد به عنوان شخصیت شرور داستان چندان خوب نبوده است. با این وجود، فیلم «بلو بیتل» تصویری جذاب از پیوند خانوادگی را نشان می‌دهد و شروع خوبی برای این ابرقهرمان در دنیای لایو اکشن است.

«۷۰/۱۰۰ IGN | منتقد: آلیسا مورا»

فیلم «بلو بیتل» با وجود اشتباهاتش همچنان اثری خوب است. در میان اکشن و کمدی این اثر، این احساسات هستند که تجربه بزرگ شدن در خانواده‌ای لاتین را طنین‌انداز می‌شوند. این فیلم اثری کمدی است بدون آن که لوس شود و مطمئنا سکوی پرتابی برای بازیگر اصلی آن یعنی شولو ماریدوئنا خواهد بود.

«۶۷/۱۰۰ Collider | منتقد: راس بونیم»

فیلم «بلو بیتل» توانسته با تمرکز روی خطرات کوچک و پویایی خانوادگی، حس تازه‌ای به دنیای سینمایی دی‌سی بدهد و خودش را به اندازه کافی نسبت به دیگر آثار ابرقهرمانی متمایز کند.

«۶۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: بنجامین لی»

فیلم «بلو بیتل» قدرت و شایستگی خاصی درون خودش دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و می‌توان گفت این اثر همانند نوری آبی در دورانی تاریک برای فیلم‌های ابرقهرمانی است.

«۶۰/۱۰۰ Empire | منتقد: دن جولین»

فیلم «بلو بیتل» جذابیت خودش را مدیون شوخ طبعی و صمیمیت بین بازیگران مکمل خودش است.

«۵۰/۱۰۰ IndieWire | منتقد: دیوید ارلیچ»

در فیلم «بلو بیتل» خانواده ریس بسیار جذاب و تماشایی هستند و وقتی این فیلم روی این خانواده متمرکز می‌شود، در بهترین حالت خودش قرار دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو