بیوگرافی هلیا امامی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

بیوگرافی هلیا امامی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی


منبع: پلازا

4

1402/5/20

12:10


بیوگرافی هلیا امامی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

هلیا امامی از بازیگر جوان و خوش چهره سینما و تلویزیون ایران به‌شمار می‌رود که فعالیت هنری‌ خود را با حضور در کلاس‌های آزاد مرحوم حمید سمندریان آغاز نمود. در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم تا به بیوگرافی هلیا امامی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری، حقایق پنهان و حواشی این بازیگر بپردازیم.

هلیا امامی حرفه بازیگری را در تئاتر با نمایشی به نام اتاق تاریک کاری از چیستا یثربی آغاز نمود. این بازیگر در ادامه برای آثار سینما و تلویزیونی زیادی به ایفای نقش پرداخت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فیلم داش آکل (آتش و قداره) به کارگردانی محمد عرب اشاره کرد که در شهرت هلیا نقش بسزایی داشت. وی در سال 1401 در یکی از نقش‌های اصلی برای سریال آزادی مشروط به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی جلوی دوربین ظاهر شد. در این مقاله قصد داریم تا به بیوگرافی هلیا امامی؛ زندگی شخصی و بررسی کارنامه این بازیگر جوان در حوزه سینما، تئاتر و تلویزیون بپردازیم، پس در ادامه با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی هلیا امامی

  • نام و نام خانوادگی: هلیا امامی
  • تاریخ تولد: 21 مرداد 1368
  • محل تولد: تهران
  • قد هلیا امامی: 173 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • دوره بازیگری: دوره بازیگری در کلاس‌های آزاد مرحوم استاد حمید سمندریان
  • صفحه اینستاگرام هلیا امامی: heliaemami@

زندگی خصوصی هلیا امامی

در این بخش از مقاله با بیوگرافی هلیا امامی از زمان تولد تا خانواده و روابط کاری این بازیگر همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

زندگی نامه هلیا امامی؛ دوران کودکی و نوجوانی

زندگی خصوصی هلیا امامی

هلیا در ششمین روز از ماه مرداد سال 1368 و در دل تابستان در تهران به دنیا آمد. او در یک خانواده کم جمعیت چهارنفره بزرگ شد و تنها یک برادر به نام پوریا دارد و پدرش را چند سال پیش از دست داد. او یکی از طرفداران سرسخت تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا است و به‌همین خاطر برای یکی از بازی‌های این تیم در استادیوم نیوکمپ حضور یافت. متاسفانه هلیا امامی در سال 1399 پدرش را برای همیشه از دست داد.

زندگی شغلی هلیا امامی

وی از کودکی به حرفه هنرپیشگی علاقه‌مند شد و در سال 1388 وقتی 20 ساله بود در کلاس‌های مرحوم حمید سمندریان ثبت نام نمود. هلیا در سال 1389 توسط استاد سمندریان به چیستا یثربی نویسنده و کارگردان تئاتر معرفی گردید و با نمایش «اتاق تاریک» برای اولین بار در جشنواره تئاتر شهر، کنار سوسن پرور بازی روی صحنه را تجربه نمود. او همچنان بازی در حوزه تئاتر را ادامه داد تا اینکه سال 1391 در یک کار نمایش مورد توجه محمدرضا شریفی‌نیا قرار گرفت و برای بازی در فیلم ساکن خانه چوبی کاری از حسینعلی لیالستانی انتخاب شد.

او تا کنون در آثار زیادی از حوزه سینما و تلویزیون به ایفای نقش پرداخته است. هلیا، سال 1396 در فیلم داش آکل کاری از محمد عرب پابندی در نقش مرجان جلوی دوربین ظاهر شد. این فیلم درواقع برگرفته از کتاب سه قطره خون اثر مرحوم صادق هدایت است و عشق یک پهلوان به دختری جوان و زیبا را روایت می‌کند. از دیگر بازیگران فیلم داش آکل (آتش و قداره) می‌توان به حسین یاری، مهران غفوریان، محمدرضا شریفی‌نیا، علی صادقی، نیما شاهرخ شاهی، ارسلان قاسمی، سید مهرداد ضیایی، ارژنگ امیرفضلی، امیرحسین صدیق، محسن افشانی، علیرضا مسعودی، ایمان صفا و فاطمه گودرزی اشاره کرد.

زندگی شغلی هلیا امامی

فیلم های هلیا امامی

از آخرین آثار سینمایی که هلیا امامی در آن بازی داشت می‌توان به فیلم عروس خیابان فرشته کاری از مهدی خسروی به تهیه کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا اشاره کرد. این اثر سینمایی در سال 1399 ساخته شد و پس از چند سال توقیف بلاخره در سینماهای کشور به اکران درآمد. در این فیلم علاوه بر هلیا بازیگرانی چون محمدرضا شریفی‌نیا، مهراوه شریفی‌نیا، علیرضا جعفری، سام نوری، پوریا پورسرخ، حسام نواب‌صفوی، کمند امیرسلیمانی، شقایق فراهانی، رامین ناصرنصیر و عاطفه رضوی به نقش آفرینی پرداختند.

فیلم های هلیا امامی

سالنام فیلمکارگردان
1391ساکن خانه چوبیحسینعلی لیالستانی
1392فیلم تقدیر نهاییمحسن توکلی
1392قرار بعدی همان جا(موارد مشکوک)محسن توکلی
1392دوربینمحسن توکلی
1393سکهحسن حج گذار
1396داش آکل(آتش و قداره)محمد عرب
1399عروس خیابان فرشتهمهدی خسروی

سریال های هلیا امامی

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد هلیا در قاب تلویزیون اولین بار در سریال لژیونر کاری از مسعود آب پرور بازیگری را تجربه کرد. او بعدها در مجموعه تلویزیونی‌های دیگری هم به ایفای نقش پرداخت. از مهم‌ترین آثار تلویزیونی که در شهرت هلیا امامی نقش بسزایی داشت می‌توان به فصل سوم سریال داستان یک شهر به کارگردانی محمدرضا آهنج محصول سال 1401 اشاره کرد. در این سریال علاوه بر هلیا بازیگرانی چون علی دهکردی، دانیال عبادی، امین ایمانی، ایرج نوذری، رضا توکلی، سروش جمشیدی و بهزاد خداویسی حضور داشتند.

سریال های هلیا امامی

سالنام سریالکارگردان
1396سریال لژیونرمسعود آب پرور
1398از یادها رفتهبهرام بهرامیان
1399دادستانمسعود ده نمکی
1401سریال داستان یک شهر(فصل سوم)محمدرضا آهنج
1401آزادی مشروطمسعود ده نمکی

علاوه بر آثار مذکور، هلیا امامی در سال 1402 به عنوان یکی از شرکت کنندگان در رئالیتی شو شب های مافیا: زودیاک کاری دیگر از سعید ابوطالب حضور یافت.

تئاترهای هلیا امامی

هلیا امامی پس از گذراندن دوره آزاد کلاس‌های بازیگری توسط مرحوم سمندریان به چیستا یثربی برای نمایش اتاق تاریک معرفی شد. او پس از این نمایش در چند تئاتر دیگر هم به فعالیت بازیگری خود ادامه داد.

سالنام نمایشکارگردانمحل اجرا
1389اتاق تاریکچیستا یثربی
1396آندوراافشین ‌زمانی- فقط طراحی پوستر به صورت مشترک با محمد طالبیخانه ‌هنرمندان ‌ایران- ‌سالن ‌استاد ‌انتظامی
1397جلوی تیاتر شهرمحمد حسین اسلامیعمارت ‌نوفل‌لوشاتو ‌- ‌سالن ‌2- ‌مکان ‌قدیم

جوایز و افتخارات هلیا امامی

جوایز و افتخارات هلیا امامی

درباره جوایز هلیا امامی باید به این نکته اشاره کنیم که او در حوزه بازیگری هنوز موفق به دریافت جایزه‌ای نشده است، که چیزی از ارزش‌های این هنرمند کم نمی‌کند.

شایعات و حواشی هلیا امامی

به‌طور کلی در سینمای ایران و جهان بازیگران و چهره‌های مشهور همواره با حواشی و شایعات زیادی مواجه هستند که بازیگری جوان و خوش چهره‌ای مانند هلیا امامی هم از این قاعده مستثنی نیست. از داغ‌ترین حواشی و شایعات درباره هلیا می‌توان به تیپ زیبایش در جشنواره فیلم هند که موجب حیرت همگان شد، اشاره کرد. البته که این بازیگر یکی از افراد خوش چهره در سینمای ایران محسوب می‌شود، ولی درباره این تیتر داغ بعدها مشخص شد که در رابطه با این موضوع کمی اغراق در کار بوده است.

شایعات و حواشی هلیا امامی

از دیگر تیترهای زرد درباره این بازیگر باید به عنوان عکس هلیا امامی قبل از عمل زیبایی اشاره کرد. درواقع این بازیگر طی یک مصاحبه با یکی از رسانه‌های معتبر اذعان نمود که تا کنون هیچ عمل زیبای روی چهره‌اش صورت نگرفته و از این کار بسیار تنفر دارد. علاوه بر این شایعات بسیاری درباره او و همسرش در رسانه‌های زرد و فضای مجازی پخش شد که درواقع منشأ آن‌ها عکس‌هایی در کنار برادرش پوریا بود. او با بردارش رابطه بسیار صمیمی دارد و در صفحه اینستاگرام شخصی خود درباره پوریا همیشه پست و استوری می‌گذارد.

این بخش از مقاله بیوگرافی هلیا امامی را با عکسی از این بازیگر در کنار برادرش پوریا به اتمام می‌رسانیم.

شایعات و حواشی هلیا امامی

حقایق پنهان هلیا امامی

حتماً در این بخش از مقاله مایلید تا با اخباری از هلیا امامی و همسرش آشنا شوید. در این مورد باید بگوییم همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شده این بازیگر هنوز ازدواج نکرده و در دوران مجردی به سر می‌برد.

وی علاوه بر بازیگری در حرفه مدلینگ تبلیغاتی نیز فعالیت دارد و در حال حاضر با برند مطرح ایرانی حجاب استایل همکاری می‌کند.

هلیا به مسافرت‌های خارج از کشور بسیار علاقه‌ دارد و تا کنون به کشور‌های مختلفی از اروپا من‌جمله فرانسه و اسپانیا سفر داشته اسـت. وی همان‌طور که عنوان شد یکی از طرفداران سرسخت تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا به‌شمار می‌رود و به همین خاطر برای یکی از بازی‌های این تیم در استادیوم نیوکمپ میان تماشاچیان و طرفداران بارسلونا حضور یافت.

 

آلبوم عکس هلیا امامی

در ادامه با آلبوم عکس این بازیگر، مقاله بیوگرافی هلیا امامی را به پایان می‌رسانیم.

کلام آخر

در این مقاله از وب‌سایت پلازا به زندگی نامه هلیا امامی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون پرداختیم. وی دانش آموخته آکادمی بازیگری سمندریان است که در سال 1389 بازیگری را در صحنه تئاتر تجربه کرد. این بازیگر تا کنون در آثار زیادی بازی کرده که از مهمترین آن‌ها می‌توان به ایفای نقش مرجان در فیلم داش آکل کاری از محمد عرب اشاره کرد که در شهرت او بسیار تاثیرگذار بود.

امید است مقاله بیوگرافی هلیا امامی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی این بازیگر برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات شخصی خود را درباره این بازیگر خوش قریحه و جذاب با ما در وب‌سایت پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو