۸ زن مشهور که حلقه نامزدی آن ها داستان ویژه ای دارد

۸ زن مشهور که حلقه نامزدی آن ها داستان ویژه ای دارد


منبع: روزیاتو

3

1402/5/20

20:01


۸ زن مشهور که حلقه نامزدی آن ها داستان ویژه ای دارد

۸ زن مشهور که حلقه نامزدی آن ها داستان ویژه ای دارد

قدمت سنت انداختن حلقه نامزدی به روم باستان بازمی گردد. این تکه جواهر از آن زمان دستخوش تغییرات زیادی شده است، چرا زن ها همیشه به دنبال چیزی ویژه بوده اند.

در ادامه از ماجرای حلقه نامزدی چند زن مشهور خواهیم گفت.

ملکه الیزابت

پرنس فیلیپ در سال ۱۹۴۶ به الیزابت دوم پیشنهاد ازدواج داد و ملکه ی فقید انگلیس تا پایان عمر حلقه ای که همسرش با آن از او خواستگاری کرده بود را به دست داشت. این حلقه اما پیشینه ی جالبی دارد. آلیس، مادر پرنس فیلیپ که از قصد پسرش برای ازدواج باخبر بود، نیم تاج خود را به او داد، نیم تاجی که برای ازدواج خودش به او داده شده بود. پرنس فیلیپ الماس های این نیم تاج را برداشت و با آن ها برای الیزابت دوم یک حلقه نامزدی و یک دستبند درست کرد.

پرنسس دایانا و کیت میدلتون

حلقه نامزدی نامتعارف کیت میدلتون در اصل به پرنسس دایانا تعلق داشت. در سال ۱۹۸۱، وقتی دایانا و پرنس چارلز با یکدیگر نامزد کردند، این تکه جواهر سر و صدای زیادی به پا کرد، چرا که به جای آنکه به طور ویژه و سفارشی برای عروس خاندان سلطنتی انگلیس ساخته شود، از یک جواهر فروشی به قیمت ۶۰ هزار دلار خریداری شده بود. هر کسی توان خرید این حلقه را داشت. این برخلاف سنت های خاندان سلطنتی و چیزی بود که تا پیش از آن در این خاندان وجود داشت.

اما ماجرای این حلقه تنها به این دلیل ویژه نیست. تصور می شود چارلز هنگام انتخاب این حلقه برای دایانا از گل سینه ی ملکه ویکتوریا الهام گرفته بود. این گل سینه یک میراث خانوادگی است که از اواسط قرن نوزدهم به خاندان سلطنتی انگلیس تعلق دارد و ملکه ی فقید انگلیس هم بارها با این گل سینه دیده شده بود.

کامیلا پارکر

رابطه عاشقانه ی مخفیانه ی کامیلا و پرنس چارلز سال ها به طول انجامید، حتی زمانی که هر دو با افراد دیگری ازدواج کرده بودند. در سال ۲۰۰۵ این زوج بالاخره رابطه ی خود را رسمی کردند و پرنس چارلز به کامیلا حلقه ای با یک الماس چشمگیر داد. این حلقه در دهه ی ۱۹۸۰ به مادر الیزابت دوم تعلق داشت.

با این حال، روشن نیست این تکه جواهر پیش از آن به چه کسی تعلق داشته. در سال ۲۰۰۵ این حلقه یک میراث خانوادگی معرفی شد اما پیشینه ی آن هرگز عنوان نشده است.

مگان مارکل

حلقه نامزدی نامتعارف مگان مارکل از ۳ الماس بر روی رکابی از جنس طلا تشکیل شده است: یک الماس بزرگ که در وسط قرار گرفته و ۲ الماس کوچک تر ۲ طرف آن قرار دارد. الماس های کوچک تر زمانی به پرنسس دایانا تعلق داشتند. جالب است که در سال ۲۰۱۹ مارکل تغییراتی در طراحی این حلقه داد: رکاب انگشتر باریک تر و سنگ های ریزی روی نصب شد.

این طراحی مجدد اندکی پیش از آن بود که مارکل و پرنس هری تصمیم خود برای جدا شدن از خاندان سلطنتی را اعلام کنند. بسیاری معتقدند این اتفاق معنای پنهانی داشته است. با این حال، تصور می شود مارکل که آن زمان به تازگی زایمان کرده بود، صرفاً مجبور شده بود حلقه ی خود را گشادتر کند و آن زمان اندکی هم طراحی آن را تغییر داده بود. به علاوه، مارکل از آن زمان ۲ انگشتر دیگر هم به همراه آن به دست می کند.

آدری هپبورن

همسر اول آدری هپبورن، مل فرر، بازیگر آمریکایی سبک محافظه کار و شیک او را هنگام انتخاب حلقه نامزدی در نظر گرفت و به او ۳ حلقه داد، یکی رزگلد، دیگری طلایی و یکی هم نقره ای که همگی با با الماس تزئین شده بودند. آن زمان ترکیب فلزات مخلف امری کاملاً نامتعارف بود، به همین دلیل، هپبورن برای دست کم نیم قرن جلوتر از مُد بود.

اما هپبورن بیشتر اوقات تنها یکی از حلقه ها را می انداخت که باز هم نشان دهنده ی سبک سختگیرانه و ظریف او بود. امروزه هزینه ی چنین ستی حدود ۱۰ هزار دلار خواهد بود که برای ستاره ای همچون هپبورن مبلغ نسبتاً کمی محسوب می شود.

مریلین مونرو

مریلین مونرو در سال ۱۹۵۴ با یک بازیکن بیسبال به نام جو دیماجیو ازدواج کرد. حلقه ای که دیماجیو به مونرو داد برای آن زمان بسیار متفاوت بود. انی حلقه هیج سنگ بزرگی در مرکز خود نداشت و دور تا دور آن از الماس های باریکی پوشیده شده بود. در سال ۱۹۹۹ این حلقه به قیمت ۷۷۲،۵۰۰ دلار در یک مزایده به فروش رفت.

نظریه ای هست که می گوید دیماجیو ابتدا یک حلقه به مونرو داد و بعداً حلقه ی دیگری را جایگزین آن کرد. طرفداران این نظریه می گویند حلقه ی اول میراث خانوادگی دیماجیو بود و او در عجله این حلقه را به مونرو داده بود چون بی مقدمه از مونرو خواستگاری کرده بود. به گفته ی آن ها این حلقه پیش دیماجیو مانده بود و او بعداً حلقه ی دیگری به همسرش داده بود، یعنی همان حلقه ای که در مزایده به فروش رفت.

گریس کلی

در سال ۱۹۵۵ پرنس رینیر سوم، پادشاه موناکو از گریس کلی خواستگاری کرد. با این حال، حلقه ای که به او داد همان نبود که بعداً در تمام عکس های ملکه ی جدید موناکو دیده شد. حلقه ای که رینیر سوم به کلی داد نسبتاً ساده بود و با یاقوت سرخ و الماس های کوچک تژئین شده بود. ترکیب سرخ و سفید نمادی از پرچم موناکو بود و سنگ های آن از مجموعه ی خانوادگی خاندان سلطنتی موناکو بود.

کلی آن زمان مشغول بازی در آخرین فیلم خود به نام «فشر مرفه» (High Society) بود که بعد از آن تصمیم گرفت سینما را کنار بگذارد و پیش همسرش برود. در فیلمنامه ی این فیلم آمده بود که شخصیتی که کلی نقش آن را برعهده داشت، یک حلقه نامزدی به دست داشت، اما نه حلقه ای کوچک و طراحان لباس فیلم مجبور شدند یک جواهر قلابی برای کلی انتخاب کنند. رینیر سوم اما با این تصمیم موافق نبود و به همسرش حلقه ی جدیدی از برند کارتیه داد که به یک الماس ۱۰ قیراطی مزین بود. این حلقه ای بود که همه کلی را با آن به یاد می آورند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو