۸ حقیقت جالب درباره لباس عروس زنان مشهور دنیا که نمی دانستید

۸ حقیقت جالب درباره لباس عروس زنان مشهور دنیا که نمی دانستید


منبع: روزیاتو

3

1402/7/28

20:02


۸ حقیقت جالب درباره لباس عروس زنان مشهور دنیا که نمی دانستید

۸ حقیقت جالب درباره لباس عروس زنان مشهور دنیا که نمی دانستید

لباس عروس یک لباس ویژه است چون در یکی از خاص ترین روزهای زندگی پوشیده می شود. با این حالف بعضی لباس عروس ها معنای عمیق تری برای صاحبان شان دارند. بسیار از عروس خانم ها از جمله سلبریتی های زن دل شان می خواهد که لباس عروس شان برای آن ها شانس و شادی آورد و سعی می کنند جزئیاتی سانتیمانتال به لباس خود اضافه کنند یا لباس شان را به نحوی خاص از لباس عروس های دیگر متمایز کنند.

پریانکا چوپرا

پریانکا چوپرا برای ازدواجش با نیک جوناس، چندین لباس عروس مختلف به تن کرد. او برای مراسم ازدواج غربی شان، یک لباس عروس دست دور با جزئیات ظریف انتخاب کرد که طراحی رالف لورن، طراح مُد مشهور آمریکایی بود. پریانکا می خواست لباس عروسش ادای احترامی به لحظات احساسی و آدم های مهم زندگی اش باشد، به همین دلیل از طراحان لباسش خواست نام همسرش و والدین خود و همینطور تاریخ عروسی اش را با دست روی لباسش بدوزند. پریانکان همچنین یک تکه تور از لباس عروس مادر همسرش را نیز به لباس خود اضافه کرد.

پرنسس اوژنی

پرنسس اوژنی، از نوه های الیزابت دوم، ملکه ی فقید انگلیس، در ۱۲ سالگی برای درمان مشکل انحراف ستون فقراتش تحت عمل جراحی قرار گرفت. جای این عمل روی پشتش باقی ماند اما او در روز عروسی اش سعی نکرد آن را پنهان کند. بلکه برعکس، از طراحان لباسش خواست لباسی برای درست کنند که پشت آن باز باشد تا جای عملش دیده شود. او درباره ی این تصمیم خود گفته: «با این کار می خواستم کسانی را مخاطب قرار دهم که مشکل مشابهی دارند یا یک جای زخم روی بدن شان دارند که با آن درگیر هستند.»

هیلاری داف

هیلاری داف عروس مشهور دیگری است که تصمیم گرفت حرف نام خود و همسرش را روی لباس عروسش ثبت کند. لباس عروس او طراحی جنی پکهم، طراح انگلیسی بود، به لطف اپل های حجیم و آستین های بلندی که به قد آن ها تا زمین می رسید، فرم بسیار متفاوت و مدرنی داشت.

پرنسس دایانا

پرنسس دایانا طبق یک رسم قدیمی انگلیسی، در روز عروسی اش، یک چیز قدیمی، یک چیز جدید، یک چیز قرضی و یک چیز آبی رنگ به همراه داشت. «چیز قدیمی» یک تور قدیمی متعلق به ملکه ماری بود، «چیز جدید» خود لباس عروس بود، «چیز قرضی» نیم تاج متعق به خانواده ی خودش بود و یک پاپیون آبی رنگ که به بادیس لباسش (نوعی کرست) دوخته شده بود، نقش «چیز آبی رنگ» را داشت.

یک طلسم مخفی هم وجود داشت که قرار بود برای عروس خانم شانس آورد: یک نعل اسب طلایی مزین به الماس.

ملکه الیزابت دوم

مراسم عروسی پرنسس الیزابت دوم (ملکه ی آینده ی انگلیس) و فیلیپ ماونتباتن، دوک ادینبورگ، بلافاصله بعد از جنگ جهانی دوم برگزار شد. دنباله ی ۴ متری لباس عروس الیزابت دوم شکلی شبیه به بادبزن داشت و روی آن گل هایی دوخته شده بود که نماد تولد دوباره و رشد بعد از جنگ بودند. تصور می شود که طراحی این لباس با الهام از یکی از آثار نقاشی ساندرو بوتیچلی، هنرمند بزرگ ایتالیایی عصر رنسانس به نام «تمثیل بهار» بوده باشد.

کیت ماس

لباس عروس سبک قدیمی ای که کیت ماس در روز ازدواجش به تن داشت، طراحی جان گالیانو، طراح انگلیسی بود. کیت بعد از بارها حضور در نمایش های مُد به عنوان مدل با لباس های طراحی شده توسط گالیانو در طی دوران فعالیت مدلینگش، تصمیم گرفت او را به عنوان طراح لباس عروسش انتخاب کند. او دراینباره گفته: «من سال در لباس های جان گالینو زندگی کرده ام و آن ها به من خیلی احساس راحتی می دهند.»

ملکه ویکتوریا

ملکه ویکتوریای انگلیس را اغلب آغازگر سنت پوشیدن لباس سفید رنگ برای عروسی می دانند. او گرچه اولین عضو از خاندان سلطنتی نبود که با لباس سفید رنگ ازدواج کردند، اما تصمیم او برای پوشیدن لباس عروس سفید، مُد لباس های عروس را تحت تأثیر قرار داد. بسیاری عروس خانم های اهل مُد و ثروتمند هم دنباله روی ملکه ویکتوریا شدند و برای انتخاب لباس عروس خود به سراغ رنگ سفید رفتند.

گریس کلی

گریس کلی، بازیگر مشهور عصر طلایی هالیوود که به ملکه ی موناکو بدل شد، برای روز ازدواجش با پادشاه موناکو لباس عروس بسیار زیبایی انتخاب کرد که از یک بادیس توری جذب و یک دامن لاله شکل تشکیل شده بود. این لباس زنان سرتاسر دنیا را شیفته ی خود کرد، تا حدی که هنوز هم به عنوان یکی از مشهورترین و تکرار شده ترین لباس عروس ها شناخته می شود.

از قرار معلوم بعضی از عروس خانم های مشهور دنیا هم از برای انتخاب لباس عروس خود از لباس گریس کلی الهام گرفته اند. در تصویر بالا می توانید شباهت های میان لباس عروس های کیت میدلتون و نیکی هیلتون با لباس ملکه ی فقید موناکو را ببینید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو