۵ باری که پرنس ویلیام پروتکل خاندان سلطنتی انگلیس را زیر پا گذاشت

۵ باری که پرنس ویلیام پروتکل خاندان سلطنتی انگلیس را زیر پا گذاشت


منبع: روزیاتو

4

1402/8/8

20:28


۵ باری که پرنس ویلیام پروتکل خاندان سلطنتی انگلیس را زیر پا گذاشت

۵ باری که پرنس ویلیام پروتکل خاندان سلطنتی انگلیس را زیر پا گذاشت

پرنس ویلیام، بعد از مرگ ملکه الیزابت دوم و به دنبال آن، به سلطنت رسیدن پدرش چارلز، حالا ولیعهد پادشاهی انگلیس است. ویلیام، بزرگ ترین پسر شاه چارلز، به عنوان پادشاه آینده ی این کشور باید قوانین و پروتکل های زیادی را رعایت کند. با این حال، او گهگاه برخی از این قوانین را زیر پا می گذارد.

۱- در سال ۲۰۰۸ ریش گذاشت

پرنس ویلیام در سال ۲۰۰۸، زمانی که ۲۶ سال داشت، بعد از انتشار تصویری از او با ریش، خبرساز شد. او در یک سفر ۱۰ روزه به باربادوس به همراه «سرویس ویژه ی نیروهای دریایی» که از واحدهای نیروی دریایی انگلیس است، ریش گذاشته بود. ممکن است برای پنهان کردن هویتش در آن سفر تصمیم به این کار گرفته بود، موضوعی که هرگز از سوی کاخ باکینگهام تأیید نشده است.

منبعی نزدیک به خاندان سلطنتی انگلیس در سال ۲۰۱۴ به رسانه ها گفت که ملکه الیزابت با اینکه مردان خاندان سلطنتی در زمان خدمت در ارتش ریش بگذارند، مشکلی نداشت اما از آن ها انتظار داشت که وقتی به خانه بازمی گردند، ریش خود را زده باشند.

پرنس هری از قرار معلوم در کتاب خاطراتش به نام Spare که ژانویه ی امسال منتشر شد، این شایعه را تأیید کرده است. او در این کتاب نوشته که ویلیام به خاطر اینکه هری اجازه داشت برای مراسم عروسی اش با مگان مارکل در سال ۲۰۱۸ ریش بگذارد، به او حسادت می کرد.

پرنس هری همچنین در مصاحبه ای در اینباره گفت: «ویلیام یک بار خودش ریش گذاشته بود ولی مادربزرگ و بقیه گفتند که ریشش را بزند.»

او در ادامه گفت: «فرق من – همانطور که برای مادربزرگم هم توضیح دادم – این بود که این ریش، که هنوز هم آن را می گذارم، برای من آن زمان حس تبدیل شدن به یک هری جدید را داشت، تقریباً مثل یک محافظ در برابر اضطرابم بود.»

۲- در سال ۲۰۱۴ با پسرش جورج با یک هواپیما سفر کرد

پرنس هری در کتاب خاطرات خود نوشته وقتی کوچک بود، پرنس ویلیام و شاه چارلز اجازه نداشتند با هم با یک هواپیما سفر کنند، چون بر اساس پروتکل خاندان سلطنتی، دو جانشین تاج و تخت نباید باهم سفر کنند تا اگر حادثه ای رخ داد، هر دوی آن ها جان خود را از دست ندهند.

پرنس ویلیام اولین بار در سال ۲۰۱۴ این قانون را زیر پا گذاشت، زمانی که به همراه همسرش، کیت میدلتون و بزرگ ترین پسرش جورج، که حالا نفر دوم صف جانشینی تاج و تخت انگلیس محسوب می شود به استرالیا سفر کرد. ویلیام به طور مرتب به همراه فرزندانش، پرنس جورج ۹ ساله، پرنسس شارلوت ۷ ساله و پرنس لویی ۴ ساله برای شرکت در برنامه های عمومی و خصوصی با هواپیما سفر می کند.

به گفته ی کارشناسان، پرنس ویلیام به این دلیل سفت و سخت به این قانون پایبند نبوده که پادشاه می تواند تا ۱۲ سالگی جورج از آن چشم پوشی کند. اما بعد از این سن، دیگر هیچ استثنایی وجود نخواهد داشت.

۳- در سال ۲۰۱۹ درباره ی سیاست صحبت کرد

از آنجایی که انگلیس پادشاهی مشروطه دارد، اعضای خاندان سلطنتی باید به لحاظ سیاسی بی طرف بمانند و صحبت بی پرده درباره ی سیاست در ملأعم، برای اعضای خاندان سلطنتی، خلاف پروتکل محسوب می شود.

پرنس ویلیام از قرار معلوم در سال ۲۰۱۹ این پروتکل را زیر پا گذاشت، زمانی که به طور صریح درباره ی موضوع برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه ی اروپا) با چند کشاورز انگلیسی صحبت کرد.

ویلیام از کشاورزها پرسید که آیا برگزیت را نگرانی بزرگی می دانند، که یکی از آنها در پاسخ به او گفت: «صادقانه بگویم، من خیلی تعجب کردم که کشاورزها به برگزیت رأی مثبت دادند. مثل این بود که بوقلمون ها به کریسمس رأی مثبت دهند.»

۴- ویلیام بارها مردم عادی را در آغوش کشیده است

تماس بدنی با اعضای خاندان سلطنتی در اولین دیدار با آن ها، خلاف پروتکل سلطنتی است.

نباید آن ها را بغل کرد، یا اینکه تلاش کرد آن ها را ببوسید یا دست خود را دورشان حلقه کرد. این کار بسیار ممنوع است. به طور خلاصه اینکه، نباید به آن ها دست زد. به طور حتم، دلایل امنیتی ای در پشت این قانون وجود دارد، اما با جایگاه آن ها هم جور درنمی آید.

بر اساس وبسایت خاندان سلطنتی انگلیس هیچ گونه اصول رفتاری «اجباری» ای در مورد شکل مواجهه ی مردم عادی با اعضای خاندان وجود ندارد، اما بعضی مردم عادی دوست دارند به «شیوه ی سنتی» عمل کنند که بر اساس آن مردان گردن را اندکی خم می کنند و زنان تعظیم مخصوص بانوان را انجام می دهند.

پرنس ویلیام از قرار معلوم در این مورد سختگیر نیست، چرا که بارها در حال به آغوش کشیدن مردم عادی در زمان شرکت در برنامه ی مختلف دیده شده است.

۵- بعد از مرگ ملکه با یک هوادار سلفی گرفت

پروتکل سلطنتی، اعضای خاندان سلطنتی را از سلفی گرفتن با مردم به شدت نهی می کند. در سال ۲۰۱۷ مگان مارکل در جریان حضورش با پرنس هری در یک دیدار عمومی با مردم، درخواست یک هوادار برای سلفی گرفتن با او را رد کرد. مارکل به او گفته بود: «ما اجازه ی سلفی گرفتن نداریم.»

با این حال، این امر مانع پرنس ویلیام برای سلفی گرفتن با مردم در ملأعام نشده است. در سال ۲۰۲۲ او اندکی بعد از درگذشت ملکه الیزابت دوم، در حال سلفی گرفتن با یک هوادار دیده شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو