آیا با خرید کالسکه نیازی به خرید گهواره نوزاد است؟

منبع: تالاب

3

1402/5/24

11:18


برای پاسخ به سوال بالا، شاید نخست بهتر باشد تعریف کوتاهی از کالسکه نوزاد و گهواره ارائه دهیم. کالسکه‌‌ نوزاد وسیله‌ای است که والدین با خرید آن، می‌توا

آیا با خرید کالسکه نیازی به خرید گهواره نوزاد است؟

برای پاسخ به سوال بالا، شاید نخست بهتر باشد تعریف کوتاهی از کالسکه نوزاد و گهواره ارائه دهیم. کالسکه‌‌ نوزاد وسیله‌ای است که والدین با خرید آن، می‌توانند آسان‌تر همراه با فرزند خود به پیاده‌روی و گشت و گذار بروند و امنیت کودک را در محیط بیرون از خانه، تضمین کنند. اما گهواره نوزاد وسیله‌ای کاملا متفاوت از کالسکه است. با کمک این وسیله‌ والدین می‌توانند کودک یا نوزاد خود را در مواقع بی‌قراری، به آسانی و با کمترین زحمت آرام کنند. پس با توجه به تعاریف ارائه شده، متوجه شدیم که هر یک از این وسیله‌ها، کارایی خاص خود را دارند و نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای یکدگیر محسوب شوند. در ادامه این مقاله ما قصد داریم در مورد انواع کالسکه و گهواره نوزاد و امکانات هر کدام صحبت کنیم، با ما همراه باشید؛

 

انواع کالسکه نوزاد

کالسکه‌های نوزاد را می‌توان یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقلام سیسمونی نوزاد دانست که بیشتر والدین در دنیا اقدام به تهیه آن برای فرزندشان می‌کنند. با استفاده از کالسکه دیگر نیازی نیست که برای بیرون رفتن همراه با کودک دلبندتان، او را در آغوش بگیرید. همچنین استفاده از کالسکه کمک زیادی به بالا رفتن امنیت کودک می‌کند. اما در بازار، انواع مختلفی از  کالسکه نوزاد و کودک وجود دارد که والدین بسته به نیاز و سبک‌ زندگی‌شان، یکی از آنها را برای فرزند دلبند خود تهیه می‌کنند.

 

کالسکه مسافرتی

ساختن خاطراتی شیرین همراه با خانواده، بسیار هیجان انگیز و خوشایند است؛ به خصوص اگر این خاطرات در طول سفر ساخته شود! اما از آنجایی که کالسکه‌ها وزن بالایی دارند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند، حمل و استفاده از آنها در سفر امکان‌پذیر نیست یا حداقل بسیار سخت است. اما کالسکه‌های مسافرتی که نوعی از کالسکه‌های کودک به شمار می‌آیند، دارای وزن کمتر و قابلیت جمع شدن به همراه صندلی هستند. به لطف این خصوصیات این مشکلات به طور کامل رفع می‌شوند و با خرید کالسکه مسافرتی شما می‌توانید به همراه تمام اعضای بزرگ و کوچک خانواده، به سفر بروید و خاطراتی به یاد ماندنی بسازید.

 

کالسکه جاگر (ورزشی)

اگر جز آن دسته از والدینی هستید که به پیاده‌روی یا دویدن علاقه زیادی دارند، بی‌شک باید به دنبال خرید کالسکه‌ای محکم با چرخ‌های بزرگ یا به نوعی کالسکه‌های جاگر(ورزشی) باشید. این مدل از کالسکه علاوه بر اینکه دارای بدنه‌ای مستحکم و چرخ‌های بزرگ است، از سیستم کمک فنر قوی‌ برخوردار است تا چاله‌های پیاده‌رو را بسیار آسان رد کند. توجه داشته باشید که ابعاد و وزن کالسکه‌های جاگر نسبت به سایر انواع کالسکه‌، بیشتر است و این موضوع می‌تواند حمل و استفاده از آن را برای والدین سخت و دشوار کند.

کالسکه دوقلو

کالسکه دوقلو

اگر به تازگی صاحب دو فرزند دوقلو شده‌اید، احتمالا به دنبال خرید کالسکه‌های دقلو هستید. کالسکه‌های دوقلو را می‌توان به دو دسته مختلف، متناسب با محل قرارگیری صندلی‌‌هایشان تقسیم کرد؛ کالسکه‌های دوقلو با صندلی‌های پشت سرهم یا صندلی‌های کنار یکدیگر. جابجا کردن کالسکه‌های دوقلویی که محل قرارگیری صندلی‌هایشان کنار هم است، بسیار دشوارتر از مدل دیگر است؛ چراکه این مدل از کاسکه دارای عرض بیشتری است و رد کردن آنها از محیط‌هایی مثل چهارچوب در، مشکل و سخت می‌شود.

 

سرویس کالسکه

این روز‌ها تعداد زیادی از والدین، به دنبال خرید سرویس‌ کالسکه برای فرزند خود هستند چراکه سرویس‌های کالسکه از اقلام بیشتری برخوردارند و با استفاده از آن، می‌توان به نیاز‌های متنوعی از کودک پاسخ داد. شما می‌توانید از کریر موجود در سرویس کالسکه به عنوان صندلی ماشینی ایمن برای فرزندتان استفاده کنید. توجه کنید که محدوده سنی قابل استفاده از کریر، از بدو تولد تا نهایتا ۱سالگی کودک است. همچنین کریر را می‌توان بر روی فریم کالسکه نصب و استفاده کرد.

 

برخی از مهم‌ترین امکانات کالسکه‌های نوزاد

در زیر به برخی از مهم‌ترین امکانات کالسکه‌های نوزاد اشاره کرده‌ایم؛

 

قابلیت جمع شدن(تاشو)

قابلیت تاشو، یکی از بهترین خصوصیات کالسکه‌های کودک هستند که به دو حالت مختلف جمع می‌شوند؛ همراه با صندلی و بدون صندلی(تنها فریم).

تنظیم صندلی کالسکه رو به والدین

تا قبل از رسیدن سن نوزاد به شش ماهگی، بهتر است صندلی کالسکه نوزاد را رو به والدین تنظیم کرد؛ چراکه با این کار هم امنیت کودک را می‌توان بالاتر برد و ارتباط احساسی عمیق‌تری را با کودک می‌توان ساخت. اما صندلی‌های کالسکه را می‌توان به ۳ حالت مختلف رو به والدین و محیط تنظیم کرد؛

 

چرخش ۳۶۰ درجه صندلی: صندلی بعضی از کالسکه‌ها، قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه بر روی پایه خود را دارند تا شما بدون کوچکترین زحمتی آن را رو به خودتان تنظیم کنید. 

جدا کردن صندلی: برای تنظیم صندلی کالسکه رو به والدین و محیط در برخی از کالسکه‌های کودک، ابتدا باید صندلی کالسکه را به صورت کامل جدا کرد و سپس با تغییر جهت، آن را مجددا بر روی فریم کالسکه نصب کرد.

دسته دو طرفه: با جابجا کردن دسته والدین در برخی از کالسکه‌ها، می توان صندلی را رو به والدین تنظیم کرد.

 

قابلیت تبدیل صندلی به کریکات

نوزادان زیر ۶ ماه، باید در حالت خواب کامل جابجا شوند چراکه هنوز ستون فقرات نرم و آسیب‌پذیری دارند. به همین دلیل، در بیشتر سرویس‌های کالسکه کودک، قابلیت تنظیم پشتی(تکیه‌گاه) و تبدیل آن به کریکات(خواب کامل) وجود دارد تا والدین بتوانند از آن، از بدو تولد فرزندشان استفاده کنند.

 

گهواره نوزاد

کودکان در سنین پایین با کوچکترین ناراحتی‌، ساعت‌ها گریه می‌کنند و والدین برای آرام کردنشان، از آغوش گرم خود استفاده می‌کنند. اما در بسیاری از اوقات، این کار مثمر ثمر واقع نمی‌شود و همچنان کودک نا آرام باقی می‌ماند. همچنین آغوش‌های طولانی مدت، موجب خستگی والدین نیز می‌شود. یکی از وسایل سیسمونی نوزاد گهواره است که مانند دو دست اضافی، کمک زیادی به والدین در آرام کردن نوزاد دلبندشان می‌کند. اما در بازار سیسمونی دو مدل از گهواره نوزاد موجود است؛ گهواره دستی و برقی. در ادامه به معرفی هر کدام می‌پردازیم؛ 

 

گهواره برقی

این مدل از گهواره‌ی نوزاد که با برق شهری کار می‌کند، از امکانات و قابلیت‌های زیادی برخوردارند و نوزاد دلبندتان را بدون کوچکترین زحمتی، آرام می‌کند. گهواره‌های برقی می‌توانند از امکاناتی مثل ریموت، بلوتوث، قابلیت موزیکال، تنظیم سرعت، نوع حرکت و حتی سنسور‌های حساس به گریه و حرکت کودک برخوردار باشند تا بدین ترتیب زحمت والدین را در آرام کردن فرزند دلبندشان، تقریبا به صفر برسانند. لازم به ذکر است که این روز‌ها این مدل از گهواره نوزاد، در میان والدین از مقبولیت بیشتری برخوردار است.

گهواره دستی

گهواره دستی

این مدل از گهواره‌ کودک که قبلا با نام ننو در ایران شناخته می‌شد، به گونه‌ای ساخته شده است تا بتوان بدون نیاز به برق، از آن استفاده کرد. حرکت بیشتر گهواره‌های دستی نوزاد، به عقب و جلو است. با اینکه این مدل از گهواره‌های نوزاد از امکانات و قابلیت‌های کمتری نسبت به گهواره‌های برقی برخور دارند، اما قیمت به مراتب پایین‌تری دارند.

 

خرید سیسمونی از نی نی لیست

شعار شرکت نی‌نی لیست: (با نی‌نی‌لیست پدر و مادر شدن راحت‌تره!) و در راستای تحقق این شعار، به شما تضمین اصالت و کمترین قیمت تمام محصولات از برندهای مختلف ایرانی و خارجی، در تمام استان‌های ایران را می‌دهد. با مراجعه به سایت ninilist.com، می‌توانید تمام محصولات سیسمونی نوزاد را تهیه کنید. همچنین با استفاده از مشاوره رایگان متخصصان نی‌نی لیست، می‌توانید تجربه بسیار خوبی در خرید سیسمونی نوزادتان داشته باشید. با خرید از فروشگاه نی‌نی لیست، لوازم کوچکترین عضو خانواده را به صورت رایگان در سراسر ایران تحویل بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو