طرز تهیه استیک ماهی لذیذ و خوش طعم

منبع: آرگا

7

1402/5/25

08:25


استیک ماهی یک نوع غذای ملل بسیار مقوی و لذیذ بوده که به راحتی و با استفاده از مواد اولیه کمی تهیه می شود. برای تهیه این ماهی لذیذ و خوشمزه این مطلب را مشاهده کنید.

استیک ماهی یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای ملل است که جز پرطرفدار ترین آن ها به شما می آید. تمام استیک ها به صورت کباب شدن و یا گریل شدن تهیه می شوند که باعث می شود دارای روغن کمی بوده و بسیار مفید باشد. استیک ماهی یک نوع استیک بسیار مفید می باشد که دارای پروتئین های زیادی است. طرز تهیه استیک ماهی در این مطلب قرار دارد.

این غذای ملل لذیذ انواع مختلف دیگری مانند استیک پنیری و استیک براکیول دارد. تمام استیک ها مفید هستند اما استیک ماهی از دیگر استیک ها بسیار مفید تر و مقوی تر می باشد. برای تهیه این استیک نیاز به مواد اولیه چندانی ندارید و به راحتی می توانید ماهی را طعم دار کنید. در صورت تمایل می توان ماهی را چند ساعت در پیاز خلالی شده و آبلیمو قرار داد تا طعم دار شود.

استیک ماهی مفید

مواد لازم

  • کره ۱۰۰ گرم
  • ماهی ۱ کیلوگرم
  • آب لیمو ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم

استیک ماهی مقوی

طرز تهیه استیک ماهی مقوی

ابتدا برای تهیه استیک ماهی باید ماهی را تکه کرده و به خوبی تمیز کنید تا استخوانی در آن باقی نماند. برای این کار می توان از یک موچین تمیز برای در آوردن استخوان ها استفاده کرد. در ادامه ماهی را در یک کاسه گود و بزرگ مناسب قرار دهید و بعد به سراغ ذوب کردن کره بروید.

در این مرحله کره را بر روی حرارت کتری و یا گاز ذوب کنید. نمک فلفل و حتی ادویه های مورد علاقه را به کره بی افزایید و هم بزنید. سپس کره را به خوبی به پشت و روی ماهی ها بمالید تا طعم دار و چرب شود. در ادامه فر را بر روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

زمانی که فر گرم شد ماهی ها را بر روی سینی فر که چرب شده است قرار دهید تا نچسبد. سپس مقداری از کره را دوباره بر روی ماهی بمالید و سینی را به مدت ۱۵ الی ۲۲ دقیقه درون فر قرار دهید تا ماهی به خوبی بپزد. پس از پخته شدن ماهی ها را در ظرف مورد نظر بگذارید.

طرز تهیه استیک ماهی لذیذ

آب لیمو ترش را بر روی ماهی ها بریزید و به همراه نان و یا برنج و انواع سس های مورد علاقه سرو کنید. در صورت تمایل برای پختن می توان از تابه گریل استفاده کرد. برای مشاهده و تهیه انواع استیک های لذیذ و خوشمزه بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو