نوشیدنی برای باشگاه؛ 7 نوشیدنی که برای زمان ورزش عالی هستند!

منبع: خبرنما

4

1402/5/28

08:02


اگر عاشق ورزش و باشگاه هستید، پس حتما دغدغه انتخاب نوشیدنی مناسب را دارید. شاید شما تنها برای تشنگی نوشیدنی بخواهید اما خوب نوشیدنی برای باشگاه فقط برای رفع تشنگی نیست، بلکه باید به مغذی بودن آن هم فکر کنید، زیرا شما چه قبل از تمرین، چه در حین آن و چه بعد از ورزش نیاز به تشدید قوا و انرژی دارید، پس باید هوشمندانه نوشیدنی‌تان را انتخاب کنید…

نوشیدنی برای باشگاه؛ 7 نوشیدنی که برای زمان ورزش عالی هستند!

اگر عاشق ورزش و باشگاه هستید، پس حتما دغدغه انتخاب نوشیدنی مناسب را دارید. شاید شما تنها برای تشنگی نوشیدنی بخواهید اما خوب نوشیدنی برای باشگاه فقط برای رفع تشنگی نیست، بلکه باید به مغذی بودن آن هم فکر کنید، زیرا شما چه قبل از تمرین، چه در حین آن و چه بعد از ورزش نیاز به تشدید قوا و انرژی دارید، پس باید هوشمندانه نوشیدنی‌تان را انتخاب کنید. حالا ما در این مطلب 7 نوشیدنی مناسب برای باشگاه را معرفی می‌کنیم تا کمتر وقت صرف انتخاب نوشیدنی کنید و بیشتر به فکر سلامت و ورزش‌تان باشید.

قهوه

قهوه عربی
نوشیدنی برای باشگاه

قهوه نوشیدنی مناسب برای افزایش استقامت بدن است. اگر شما هم جزء ورزشکارانی هستید که تمرین سخت و سنگینی انجام می‌دهید، پس حتما قبل از ورزش یک فنجان قهوه بنوشید. این نوشیدنی نه تنها به رفع خستگی کمک می‌کند بلکه عملکرد عضلات بدن را نیز بهبود می‌بخشد.

چای و عسل

اگر قهوه دوست ندارید، پس چای و عسل را جایگزین آن کنید. چای به اندازه قهوه دارای کافئین است و عسل سرشار از مواد مغذی که به تقویت انرژی کمک می‌کند. بدن شما در حین ورزش و انجام حرکات تمرینی به قند نیز نیاز دارد، که با نوشیدن چای و عسل، قند مورد نیاز بدن‌تان تامین شده و می‌توانید به راحتی ورزش کنید.

آب سبزیجات سبز

برای تقویت انرژی قبل از ورزش باید حتما غذایی بخورید، اما نه غذای سنگین، زیرا باعث می‌شود حین تمرین خیلی زود خسته شوید. با این حال گزینه مناسب که هم به تشدید انرژی شما کمک کند و هم سبک باشد، آب سبزیجات سبز است. قبل از تمرین سعی کنید یک لیوان آب سبزیجات سبز بنوشید.

آب

روزه آب چیست آب کردن چربی شکم بدون قند
نوشیدنی برای باشگاه

بهترین نوشیدنی برای باشگاه و در حین تمرین آب است. آب نه تنها به رفع تشنگی شما کمک می‌کند، بلکه بدن را هیدراته نگهداشته و به چربی سوزی بهتر هم کمک می‌کند. فراموش نکنید که شما در حین ورزش بر اثر عرق آب زیادی از دست می‌دهید و باید بلافاصله کمبود آن را جبران کنید، تا دچار کم آبی نشوید.

آب پرتقال

ویتامین سی از جمله ویتامین‌های ضروری برای تقویت ماهیچه‌هاست. پرتقال یا آب پرتقال هر دو حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که به تشدید انرژی بدن کمک می‌کنند. سعی کنید هنگام ورزش یک قرص جوشان ویتامین C یا آب طبیعی پرتقال بنوشید تا سیستم ایمنی و ماهیچه‌های قوی داشته باشید.

شیرکاکائو

شیر کاکائو بعد از ورزش
نوشیدنی برای باشگاه

بهترین نوشیدنی برای بعد از ورزش و تمرین شیرکاکائو است. این نوشیدنی به هضم بهتر غذا کمک کرده و بدن را هیدراته نگه می‌دارد. از طرفی شیرکاکائو حاوی کلسیم و پروتئین فراوان است که بدن یک ورزشکار به شدت به آن نیاز دارد. بنابراین حتما بعد از تمرین شیرکاکائو بنوشید. همچنین این نوشیدنی بر ساخت عضله هم تاثیر فوق العاده‌ای دارد.

چای سبز

اگر به دنبال یک نوشیدنی مناسب برای ساعات بعد از تمرین هستید، چای سبز بنوشید. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است و باعث کاهش چربی بدن می‌شود. از طرفی چای سبز به کاهش درد و التهاب ناشی از تمرین نیز کمک می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو