۱۰ خواننده مشهور با نقش آفرینی‌های ماندگار در سینما

۱۰ خواننده مشهور با نقش آفرینی‌های ماندگار در سینما


منبع: گیمفا

2

1402/5/28

12:02


برخی از خواننده‌های مشهور جهان علی‌رغم وجود جو منفی به سینما ورود کرده و هنرنمایی ارزشمند و قابل ستایشی را از خود بر جای گذاشته‌اند.

۱۰ خواننده مشهور با نقش آفرینی‌های ماندگار در سینما

برخی از خواننده‌های مشهور جهان علی‌رغم وجود جو منفی به سینما ورود کرده و هنرنمایی ارزشمند و قابل ستایشی را از خود بر جای گذاشته‌اند.

موسیقی و سینما علی‌رغم این که ۲ شاخه کاملاً متفاوتی به نظر می‌رسند اما همیشه مکمل یکدیگر بوده و به طریق مختلف بر دیگری تاثیر گذاشته‌اند. هنرمندان حاضر در این ۲ عرصه نیز هر یک مسیر کاملاً متفاوتی را برای موفقیت و شهرت در پیش گرفته‌اند که هر ساله با حضور در پروژه‌های مختلف، طرفدارانشان را به وجد می‌آورند.

با این حال در طی دهه‌های گذشته شاهد حضور برخی از خوانندگان مشهور جهان در حوزه سینما و تلویزیون بوده‌ایم که در ابتدا با واکنش منفی سینماگران مواجه شده ولی در کمال شگفتی به حدی هنرنمایی قابل ستایش و چشم گیری را از خود به معرض نمایش گذاشته‌اند که نه تنها پروژه‌های آن‌ها با استقبال مثبتی از سوی مخاطبین مواجه بوده، بلکه حتی بعضاً جوایز ارزشمندی را نیز برایشان به همراه داشته است.

در مقاله امروز نیز به سراغ ۱۰ خواننده مشهوری رفته‌ایم که حتی با وجود حضور کوتاه مدتی که در حوزه سینما داشته‌اند اما آثاری ارزشمند و ماندگار را در این مدیوم از خود بر جای گذاشته‌اند. به همین سبب نیز در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی به اسامی آن‌ها و پروژه‌هایشان داشته باشیم.

استینگ

اگر که شناختی با خواننده مشهور و صاحب سبک بریتانیایی ندارید، کافیست تا به تماشای فیلم فراموش نشدنی Léon: The Professional (لئون: حرفه‌ای) نشسته تا با صدای جادویی وی آشنا شوید.

این خواننده ۷۱ ساله در طی دهه‌های گذشته چه با “گروه پلیس” و چه به صورت شخصی دست به خلق ترانه‌های خاطره‌انگیز و گوش‌نواز بسیاری زده که برخی از قطعات وی همچون Shape of My Heart و Every Breath You Take تا ابد در یادها باقی خواهد ماند. با این حال حضور محدود او در فیلم و سریال‌های آمریکایی که مشهورترین آن‌ها Dune (تلماسه) سال ۱۹۸۴ می‌باشد، به حدی چشمگیر و جذاب بود که نه تنها نشان داد حرف‌های بسیاری در این حوزه برای گفتن دارد، بلکه حتی اخیراً به سبب هنرنمایی در مجموعه تلویزیونی Only Murders in the Building (فقط قتل‌های داخل ساختمان) در کنار سلنا گومز (که او هم نشان داده می‌تواند بازیگر قابلی باشد) نیز نامزد دریافت جایزه امی شده است.

توپاک شکور

توپاک شکور فقید جزو آن دسته از هنرمندانی قرار می‌گیرد که مرگ نابه هنگامش، عملاً مانع موفقیت‌های بزرگی برای وی شد که چه در زمینه موسیقی و چه در زمینه بازیگری می‌توانست حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

کسی که با ارائه موسیقی منحصر به فرد خود در حوزه رپ آمریکایی عملاً دنیا را تکان داده بود، تا پیش از کشته شدن در سال ۱۹۹۶ تنها فرصت حضور در ۶ پروژه سینمایی را پیدا کرد که همان تعداد فیلم نیز از قدرت بازیگری عجیب و غریب وی بهره برده بود. اگر که نسبت به قدرت بازیگری این رپر فقید ۲۵ ساله شک دارید، کافیست تا به تماشای فیلم‌هایی نظیر Gridlock’d (بن‌بست)، Juice (عزت) و Above the Rim (بالاتر از حاشیه) نشسته تا حسرت بخورید که مدیوم سینما چه پتانسیلی را در دهه ۱۹۹۰ میلادی از دست داده است.

فلی

خواننده مشهور گروه راک “رد هات چیلی پپرز” یعنی فلی که موسیقی‌های دیوانه‌وارش می‌تواند هر شنونده‌ای را به وجد بیاورد، حضور طولانی مدت و ارزشمندی را در مدیوم‌های سینما و تلویزیون تجربه کرده است.

او جزو معدود خواننده‌های مشهوری به شمار می‌رود که عملاً بیش از ۲ دهه در سینما و تلویزیون حضور داشته است. فلی بازیگری را با فیلم The Outsiders (بیگانگان) فرانسیس فورد کاپولا در سال ۱۹۸۳ آغاز کرد و به سبب هنرنمایی خوبی که از خود به معرض نمایش گذاشت، نظر مثبت تهیه‌کنندگان هالیوودی را جلب نمود و در پروژه‌های بزرگ و پر سر و صدایی همچون Inside Out (درون و بیرون)، Baby Driver (بیبی راننده)، Toy Story 4 (داستان اسباب‌بازی ۴)، Family Guy (فمیلی گای) و Obi-Wan Kenobi (اوبی وان کنوبی) نقش آفرینی و صداپیشگی کرده است که باعث شده تا کارنامه درخشانی از خود را بر جای بگذارد.

مس دف

مس دف که در حوزه سینما و تلویزیون با لقب یاسین بی به شهرت رسیده است، رپر و خواننده هیپ هاپی می‌باشد که به طرز قابل ستایشی توانایی‌هایش را محدود به حوزه موسیقی نکرده است.

او به سبب بهره گیری از شیوه خاص ترانه سرایی و خلق موسیقی‌های منحصر به فرد، در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی موسیقی ژانر خود را به معنای واقعی کلمه به آتش کشید و با خواننده‌های بزرگ هم‌دوره خود همچون کانیه وست و مایکل جکسون به همکاری پرداخته است. از جمله آثار مشهور و پرمخاطب وی که قدرت بازیگری خود را به معرض نمایش گذاشته است، می‌توان به پروژه‌هایی نظیر The Italian Job (کسب و کار ایتالیایی)، ۱۶ Blocks (شانزده بلوک) و Dexter (دکستر) اشاره کرد. مس دف با وجود آن که از سال ۲۰۱۵ به بعد بازیگری را کنار گذاشته اما آثار وی به حدی خاطره‌انگیز بوده‌اند که به هیچ عنوان نمی‌توان هنر وی در این حوزه را نادیده گرفت.

بیانسه

بیانسه یکی از محبوب‌ترین هنرمندان نسل حاضر به شمار می‌رود که برخی از پرفروش‌ترین ترانه‌های یک دهه اخیر را خوانندگی کرده است.

او که به عنوان “کوئین بی” نیز شناخته می‌شود، نه تنهایی صدایی خارق‌العاده و گوش‌نواز دارد که هر یک از موسیقی‌هایش را شگفت‌انگیز جلوه کرده است، بلکه در حوزه بازیگری نیز توانایی قابل ستایشی داشته و قابلیت‌های صداپیشگی و بازیگری خود را در آثاری همچون The Lion King (شیرشاه)، Dreamgirls (دختران رویایی) و Austin Powers in Goldmember (آستین پاورز در عضو طلایی) به معرض نمایش گذاشته که امید می‌رود شاهد آثار بیشتری از او در حوزه سینما باشیم.

امینم

امینم یکی از بزرگترین رپرهای تاریخ موسیقی به شمار می‌رود که طی ۲ دهه گذشته رکوردهای شگفت‌انگیزی را از خود بر جای گذاشته است.

کسی که برخی از به یاد ماندنی‌ترین موسیقی‌ها و تارنه‌های ژانر رپ را تولید و خوانندگی کرده است، جزو معدود هنرمندانی به شمار می‌رود که از حوزه خوانندگی وارد بازیگری شده و توانسته تا نامزد دریافت جوایز هنری ارزشمندی شود. امینم با هنرنمایی در فیلم تماشایی ۸ Mile (هشت مایل) در سال ۲۰۲۲ و اجرای تاثیرگذارش نه تنها جوایز اسکار و امی آن سال را از آن خود کرد، بلکه حتی برای ایفای نقش در فیلم Southpaw (چپ‌دست) نیز برگزیده شده بود که در نهایت جیک جیلنهال جایگزین وی شد.

جاستین تیمبرلیک

جاستین تیمبرلیک در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی به عوان جوان‌ترین عضو گروه پاپ “انسینک” خوانندگی کرد و به سبب صدای خاصی که داشت، به سرعت در نزد مخاطبین محبوب شد و طی ۲ دهه بعدی به یکی از خوانندگان سولو مشهور جهان بدل گشت.

با این حال او به موفقیت‌های پشت سر هم در دنیای موسیقی اکتفا نکرد و وارد حوزه بازیگری در سینما و تلویزیون نیز شد. در سال ۲۰۰۰ با هنرنمایی در فیلم Model Behavior (رفتار مدل) قدرت بازیگری خود را به شکلی موفقیت‌آمیز به تصویر کشید و تهیه‌کنندگان هالیوود را مجاب کرد تا او را وارد پروژه‌های بزرگی نمایند که در نتیجه شاهد هنرنمایی وی در پروژه‌های سینمایی مشهور و پر سر و صدایی همچون Shrek 3 (شرک ۳)، The Social Network (شبکه اجتماعی)، In Time (سر وقت) و Inside Llewyn Davis (درون لوین دیویس) بوده‌ایم.

لیدی گاگا

لیدی گاگا از اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی به صورت ناگهانی صدای خود را با موسیقی‌هایی دیوانه‌وار برای تمام جهانیان به معرض نمایش گذاشت و به حدی تاثیرگذار و گوش‌نواز ظاهر شد که به یکی از بهترین خوانندگان پاپ قرن بیست و یکم تبدیل شده است که هر یک از ترانه‌هایش رکوردهای قابل توجهی را از خود بر جای می‌گذارد.

با این حال لیدی گاگا ۳۷ ساله به چنین موفقیت‌هایی بزرگ و تاریخی در حوزه موسیقی و خوانندگی اکتفا نکرد و علی‌رغم حواشی و جو منفی وارد حوزه بازیگری شد. در حالی که بسیاری تصور می‌کنند سریال American Horror Story (دستان ترسناک آمریکایی) زمینه‌ساز ورود او به این حوزه شده است اما او از اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی با هنرنمایی در سریال‌های The Sopranos (خانواده سوپرانو) و Gossip Girl (دختران سخن‌چین) هنرنمایی در مقابل دوربین را تجربه کرده بود. با این حال همکاری او با بردلی کوپر در فیلم تحسین شده A Star Is Born (ستاره‌ای متولد می‌شود)، قدرت‌های بازیگری وی را شکوفا کرد به حدی که نه تنها نامزد دریافت جایزه اسکار شد، بلکه مسیر وی را برای همکاری با ریدلی اسکات و استودیو دی‌سی برای حضور در پروژه‌های بزرگ و پر سر و صدایی نظیر House of Gucci (خاندان گوچی) و Joker: Folie à Deux (جوکر: جنون مشترک) هموار کرده است.

دیوید بویی

دیوید بویی فقید، یکی از تاثیرگذارترین افراد تاریخ مدیوم موسیقی به شمار می‌رود که با ترانه‌هایی همچون Space Oddity و Heroes نام خود را تا ابد در یادها جاودانه کرده است.

با این حال رقم زدن خاطراتی فراموش نشدنی توسط او تنها محدود به حوزه موسیقی نشده و در سینما و تلویزیون نیز به طرز عجیبی هنرنمایی‌های تحسین برانگیزی را از خود بر جای گذاشته است. از حضور در برنامه‌های مختلفی از مجموعه تلویزیونی تکرار نشدنی Twin Peaks (توئین پیکس) گرفته تا همکاری با کریستوفر نولان در فیلم The Prestige (پرستیژ) و کمدی دیوانه‌وار بن استیلر به نام Zoolander (زولندر)، دیوید بویی در طی ۴۹ سال حضور در مقابل دوربین ثابت کرد که یکی از معدود هنرمندانی است که قدرت شگفت‌انگیزی در ارائه صدایی خارق‌العاده و به ارمغان آوردن اکت‌های بازیگری استادانه‌ای دارد که در مقایسه با هم‌تایانش، بی‌رقیب جلوه کرده است.

باربارا استرایسند

باربارا استرایسند خواننده و بازیگری بسیار توانا، تکرار نشدنی و صاحب سبکی است که عملاً در هر ۲ حوزه نام برده شده، به حدی استادانه حضور پیدا کرده که جای هیچ حرفی باقی نگذاشته است.

این هنرمند ۸۱ ساله که با ترانه‌های نظیر Woman in Love و The Way We Were رکوردهای جالب توجهی را در چارت موسیقی بر جای گذاشته است، از سال ۱۹۶۸ با فیلم Funny Girl (دختر شوخ) به حدی قدرتمندانه وارد حوزه بازیگری شد که به واسطه نخستین فیلمش برنده جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول زن شد. پیش از آن که لیدی گاگا در بازسازی A Star Is Born به ایفای نقش بپردازد، این باربارا استرایسند بود که در سال ۱۹۷۶ نقش دختر جوان جویای نام را به تصویر کشید و با پروژه‌های مختلفی همچون What’s Up, Doc (چه خبر دکتر)، Funny Lady (بانوی مسخره)، The Prince of Tides (شاهزاده جزر و مد) و The Guilt Trip (سفر گناه) کارنامه درخشان و ارزشمندی را در حوزه بازیگری از خود به یادگار گذاشت و از لحاظ هنری به عنوان موفقترین بازیگر و خواننده تاریخ، نام خود را جاودانه کرده است.


آیا خواننده دیگری را نیز سراغ دارید که کارنامه درخشانی را در حوزه بازیگری بر جای گذاشته باشد؟ آیا بالعکس این موضوع نیز صدق کرده و شاهد بازیگرانی بوده‌ایم که تبدیل به خوانندگانی خوش صدا و محبوب شوند؟ چنین تغییر حوزه کاری بین بازیگری و خوانندگی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: اسکرین‌رنت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو