نظر ریدلی اسکات در مورد فیلم Joker

منبع: گیمفا

2

1402/7/16

17:03


به تازگی ریدلی اسکات افسانه‌ای کارگردان مشهور سینما، نظر خود را در مورد فیلم تحسین‌شده‌ی Joker اعلام کرده است که چندان به مذاق طرفداران این فیلم خوش نیامده است.

نظر ریدلی اسکات در مورد فیلم Joker

به تازگی ریدلی اسکات افسانه‌ای کارگردان مشهور سینما، نظر خود را در مورد فیلم تحسین‌شده‌ی Joker اعلام کرده است که چندان به مذاق طرفداران این فیلم خوش نیامده است.

صحبت‌‌های ریدلی اسکات، کارگردان مشهور سینما در مورد فیلم Joker در چند روز اخیر در میان اهالی سینما بسیار جنجال‌آفرین شده است. بسیاری از صحبت‌های او انتقاد می‌کنند و وی را متهم می‌کنند که درک نادرستی از این اثر دارد و بسیاری هم حرف‌های او را کاملاً منطقی و قابل درک قلمداد می‌کنند.

ریدلی اسکات در گفتگو با ددلاین از تأثیر هنرنمایی ماندگار واکین فینیکس در این فیلم برای انتخاب وی برای نقش ناپلئون گفت:

من مسحور بازی او در این اثر شدم. با این حال من اصلاً خشونت این فیلم را تأیید نمی‌کنم.

اسکات در ادامه در مورد فیلم مورد انتظار Napoloeon و هنرنمایی فینیکس در فیلم Joker می‌گوید:

روایت این فیلم بسیار شبیه به فیلمنامه‌های شکسپیر است و من فکر می‌کنم که واکین از آن دسته از بازیگرهایی است که هر نقشی را می‌تواند بازی کند. به عنوان مثال او ناگهان فیلمی همانند Joker را بازی می‌کند؛ سکانس‌هایی در این فیلم هست که من تا به حال مانندش را ندیده‌ام.

بعضی از واکنش‌ها و اعمالی که در این فیلم انجام می‌شود احمقانه است؛ اما با این حال حتی آن‌ها نیز از یک نیت اهریمنی نشأت می‌گیرند. آن‌ها از یک روح آسیب‌دیده می‌آیند. این همان چیزی است که من به دنبال آن هستم. با این اوصاف ناپلئون واکین فینیکس چگونه خواهد بود؟

علی‌رغم اینکه در نگاه اول ریدلی اسکات یک نگاه همه‌جانبه به این فیلم داشته و تمام نکات مثبت و منفی این فیلم را از نظر خود با احترام کامل نسبت به سازندگان بیان کرده است؛ اما این رویکرد وی نتوانست از جنجال‎آفرینی در اینترنت جلوگیری کند و اهالی سینما در مورد دیدگاه‌های اسکات درباره‌ی فیلم Joker سخت مشغول مباحثه با یکدیگر هستند.

یکی از کاربران با انتقاد از اسکات نوشته است:

این فیلم خشونت را تأیید و یا از آن دفاع نمی‌کند. این فیلم یک هشدار برای همه است تا به آن‌ها نشان دهد که سقوط قانون چه عواقبی را برای جامعه در پی دارد. سکانسی که تصویر بروس وین و آرتور در تیمارستان همزمان به نمایش در می‌آید این مسئله را کاملاً روشن می‌کند.

فرد دیگری نیز با مقایسه فیلم Joker و فرنچایز John Wick نوشته است:

برای من بسیار خنده‌دار است که مردم می‌گویند این فیلم خشونت را تأیید می‌کند؛ در حالیکه در مورد فیلم‎های John Wick چنین نظری ندارند.

با این حال افراد زیادی نیز با نظر اسکات موافق هستند؛ یکی از کاربران ضمن موافقت با نظر اسکات می‌نویسد:

من از انتهای قلبم با نظر وی موافقم. Joker یک فیلم خارق‌العاده است با نقش‌آفرینی‌های بی‌نظیر است؛ اما علی‌رغم اینکه سعی در اشاره به بیماری‌های روانی و جرم و‌ جنایت شهری دارد؛ اما در نهایت نمی‌تواند خود را از شر چرخه‌ی تکراری خشونت خلاص کند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا با صحبت‌های ریدلی اسکات موافقید؟

منبع: کولایدر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو