مخوف‌ترین شرورهای فیلم‌های مربوط به مولتی‌ورس

مخوف‌ترین شرورهای فیلم‌های مربوط به مولتی‌ورس


منبع: گیمفا

3

1402/5/30

12:00


تاکنون فیلم‌های زیادی حول محور مولتی‌ورس ساخته شدند که هر کدام از آن‌ها شرورهای بسیار مخوفی داشتند.

مخوف‌ترین شرورهای فیلم‌های مربوط به مولتی‌ورس

تاکنون فیلم‌های زیادی حول محور مولتی‌ورس ساخته شدند که هر کدام از آن‌ها شرورهای بسیار مخوفی داشتند.

مولتی‌ورس یا چندجهانی به یکی از کلیدواژه‌های مهم سینمای امروزی تبدیل شده است و از یک اثر سینمایی مستقل تا فرنچایزهای بزرگ و میلیارددلاری نیز به آن پرداخته‌اند. باید گفت که اخیراً فیلم‌های ساخته شده حول محور مولتی‌ورس رشد قابل‌توجهی داشتند و طرفداران زیادی نیز پیدا کردند.

مولتی‌ورس این فرصت را در اختیار سازندگان قرار می‌دهد تا بتوانند نسخه‌های متعدد و بی‌نهایتی از شخصیت‌های مختلف و مورد علاقه مخاطبان و همچنین نسخه‌هایی از خطوط زمانی متفاوت را به نمایش بگذارند. این در حالی است که مولتی‌ورس جدای از شگفتی‌های متعددی که درون خودش دارد، معمولاً شرورهای بسیار مخوف و وحشتناکی دارد که بسیار شیطانی و قدرتمند هستند.

انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse) و فیلم فلش (The Flash) در تابستان امسال به مسئله مولتی‌ورس پرداختند و این ترند را در سال ۲۰۲۳ ادامه دادند. این در حالی است که دنیای سینمایی مارول نیز قرار است تا سال ۲۰۲۷ فرنچایز خودش را حول محور چندجهانی گسترش و ادامه بدهد. از همین رو در این مطلب قصد داریم به معرفی مخوف‌ترین شرورهایی بپردازیم که تاکنون در فیلم‌های حول محور مولتی‌ورس حضور داشتند. همراه با ما باشید.

۱۰. دورمامو – فیلم دکتر استرنج (Doctor Strange)

فیلم Doctor Strange

فیلم Doctor Strange

دورمامو یکی از دشمنان کلاسیک دکتر استرنج در کتاب‌های کمیک مارول به شمار می‌رود که برای اولین بار در فیلم «دکتر استرنج» محصول سال ۲۰۱۶ میلادی در دنیای لایو اکشن به نمایش گذاشته شد. دورمامو یکی از دشمنان تقریباً غیر قابل توقف دکتر استرنج به شمار می‌رود و حاکم بُعد تاریکی است، بُعدی از مولتی‌ورس که او با استفاده از آن دائماً در حال جذب دنیاهای دیگر است تا در نهایت بتواند بر همه آن‌ها حکمرانی کند. دورمامو قادر است تا زمان را دست‌کاری کند و واقعیت را طوری دیگر جلوه بدهد.

زمانی که دورمامو و عواملش تلاش می‌کنند تا بُعد تاریکی را به زمین بیاورند، دکتر استرنج با بازی بندیکت کامبربچ تنها مانعی است که در سر راه آن‌ها قرار دارد. دکتر استرنج از سنگ زمان استفاده می‌کند تا بتواند تا خودش و دورمامو را درون یک حلقه زمانی بی‌نهایت به دام بیندازد؛ از این طریق، هر بار که دورمامو دکتر استرنج را می‌کشد، او زنده می‌شود و این چرخه ادامه پیدا می‌کند.

دورمامو که چندین و چند مرتبه این لحظه خاص را تجربه کرده و از این کار خسته شده، موافقت می‌کند که زمین را رها کند. با این حال، او همچنان نابودنشدنی است و در بُعد تاریکی مولتی‌ورس حضور دارد و همین نیز او را به یکی از مخوف‌ترین و ترسناک‌ترین شخصیت‌های مولتی‌ورس دنیای سینمایی مارول تبدیل می‌کند.

۹. دکتر اولیویا اوکتیویس – انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)

انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse

انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse

دکتر اولیویا اوکتیویس نسخه‌ای متفاوت از شخصیت شرور دکتر اختاپوس به شمار می‌رود. این شخصیت شرور در انیمیشن سینمایی «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» با صداپیشگی کاترین هان حضور داشت و همانند دکتر اختاپوس، او نیز یکی از دشمنان مرد عنکبوتی یا همان مایلز مورالز با صداپیشگی شامیک مور است.

دکتر اولیویا اوکتیویس به‌عنوان دانشمندی برای شرکت الکمکس کار می‌کند و دستگاه «ابَر برخورددهنده» را توسعه داده است، دستگاهی که می‌تواند پورتال‌هایی را به ابعاد دیگر باز کند. در ادامه مشخص شد که او یک ابرشرور بسیار بزرگ است که با کینگ‌پین کار می‌کند و رهبری تیم شش خبیث (Sinister Six) را در دست گرفته است و قصد دارد کنترل مولتی‌ورس را به دست بیاورد. او دشمنی خستگی‌ناپذیر برای مرد عنکبوتی مایلز مورالس و دیگر دوستان عنکبوتی‌اش بود و مطمئناً یکی از شرورهای مخوف مولتی‌ورس محسوب می‌شود.

۸. گابریل یولا – فیلم بی‌همتا (The One)

فیلم The One

فیلم The One

فیلم «یکه‌تاز» یا «بی‌همتا» محصول سال ۲۰۰۱ میلادی اثری کلاسیک در زیرژانر هنرهای رزمی و یکی از اولین فیلم‌هایی بود که به مسئله مولتی‌ورس می‌پرداخت. این اثر سینمایی داستان شخصیتی با بازی جت لی را روایت می‌کند که در برابر خودش قرار می‌گیرد. جت لی در این فیلم نقش پلیسی به نام گابریل یولا را بازی می‌کند که برای آژانس مولتی‌ورس کار می‌کند. او سرکش می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا همه نسخه‌های خودش در سراسر مولتی‎‌ورس را به قتل برساند تا از این طریق بتواند انرژی آن‌ها را جذب کند و به موجودی بسیار قدرتمند به نام «بی‌همتا» تبدیل شود.

آخرین هدف زنده او نیز نسخه‌ای از خودش به نام گیب لا است که به‌عنوان پلیس در اداره پلیس لس‌آنجلس مشغول به کار است و او نیز قدرت بسیار زیاد و سرعت فوق‌العاده‌ای از انرژی دیگر واریانت‌ها به دست آورده است. حالا لا باید جلوی تبدیل شدن یولا به «بی‌همتا» را بگیرد و تعادل را به مولتی‌ورس بازگرداند. عزم وسواس‌گونه و مهارت‌های رزمی و قدرت یولا سبب شده تا او دشمنی بسیار مخوف در هر جهانی باشد.

۷. ژنرال زاد – فیلم فلش (The Flash)

فیلم The Flash

فیلم The Flash

چطور می‌توان جلوی یکی از ابرشرورهای سوپرمن را در دنیایی بدون خود سوپرمن گرفت؟ این همان معضلی است که بری آلن با بازی ازرا میلر در فیلم «فلش» با آن مواجه شده بود. بری آلن برای اینکه بتواند جلوی مرگ مادرش را بگیرد، در زمان سفر می‌کند و همین نیز باعث خلق دنیایی متفاوت می‌شود که در آن سوپرمن وجود ندارد. حالا ژنرال زاد از راه رسیده و به دنبال آن است تا سیاره زمین را از بین ببرد تا از این طریق بتواند سیاره جدید کریپتون را خلق کند.

بری آلن و نسخه جوان‌ترش به همراه یک بتمن سالخورده با بازی مایکل کیتون و سوپرگرل با بازی ساشا کلی با یکدیگر همکاری می‌کنند تا بتوانند جلوی این کریپتونی بسیار مخوف و شرور را بگیرند. اما آن‌ها اصلاً در برابر او قدرت و توانایی ندارند و همین نیز سرنوشت بسیار بدی برای سیاره زمین به همراه دارد. همین نیز باعث می‌شود تا ژنرال زاد با بازی مایکل شنون به یکی از مخوف‌ترین شخصیت‌های شرور مولتی‌ورس تبدیل شود.

۶. اسپات – انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)

انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

در انیمیشن «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» دانشمندی به نام جاناتان اون در حال کار بر روی دستگاه «ابر برخورددهنده» بوده است و در همان زمان نیز مایلز مورالس و دوستان عنکبوتی‌اش این دستگاه را نابود کردند و باعث شدند تا او در گردابی گرفتار شود که ماهیت او را کاملاً تغییر داده است. در انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» این شخصیت دوباره ظاهر می‌شود اما کاملاً متفاوت نسبت به قبل است. روی بدن او نقاط سیاهی دیده می‌شوند که از آن‌ها می‌تواند برای سفر به نقاط مختلف مولتی‌ورس و دنیاهای متفاوت استفاده کند. او به‌خاطر خراب شدن زندگی‌اش مایلز مورالس را سرزنش می‌کند و مصمم است تا مایلز را نابود کند.

وقتی مایلز مورالس برای اولین بار با اسپات روبه‌رو می‌شود، اسپات حالت خوش و خرمی دارد و از این توانایی‌های خودش برای سرقت‌های کوچک استفاده می‌کند. با این حال، عطش او برای انتقام در ادامه باعث می‌شود تا او به دنیای دیگری برود که در آن «ابر برخورددهنده» وجود دارد و او با استفاده از آن توانست خودش را به یک انرژی تاریک خالص تبدیل کند و حالا قادر است تا کل دنیاها را از بین ببرد. این شخصیت شرور قدرت بسیار زیادی دارد که مطمئناً در انیمیشن مرد عنکبوتی: آن‌سوی دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Beyond the Spider-Verse) بیشتر به آن پرداخته خواهد شد.

۵. جوبو توپاکی – فیلم همه چیز، همه جا، به یکباره (Everything, Everywhere, All At Once)

استفانی هسو - فیلم همه چیز همه جا یکباره (Everything Everywhere All At Once)

فیلم Everything, Everywhere, All At Once

فیلم «همه چیز، همه جا، به یکباره» دیدگاه متفاوتی نسبت به مولتی‌ورس را ارائه کرد و این در حالی است که درون آن، یکی از قدرتمندترین شرورهای فیلم‌های مربوط به مولتی‌ورس نیز به تصویر کشیده شده بود. این فیلم داستان اِوِلین وانگ با بازی میشل یئو را دنبال می‌کند که به درون مولتی‌ورس کشیده می‌شود و می‌فهمد او کسی است که باید مولتی‌ورس را نجات بدهد و حالا برای انجام این کار نیز باید با تهدیدی بسیار بزرگ روبه‌رو شود که نسخه‌ای شرور از دخترش جوی است و اکنون جوبو توپاکی نام دارد. نقش این شخصیت را استفانی هسو به تصویر می‌کشد.

در دنیای آلفا، تنش میان اولین و جوی سبب شده تا هوشیاری جوی قادر به شکافتن مولتی‌ورس باشد و همین نیز او را به جوبوی قدرتمندی تبدیل می‌کند که می‌تواند وارد بدن هر کدام از نسخه‌‎های خودش در جهان‌های مختلف شود، کل مولتی‌ورس را کنترل کند و واقعیت را آن طور که خودش می‌خواهد رقم بزند.

جوبو که به این باور رسیده هیچ چیزی در جهان واقعا مهم نیست، بلک بیگل را ایجاد کرده، نوعی سیاه‌چاله که همه چیز را در چندجهانی از جمله خود جوبو را به درون خودش می‌کشاند. حالا اولین با نشان دادن اهمیت چیزهای مختلف باید جوبو را شکست داده و دخترش را نجات بدهد.

۴. پراولر / مایلز مورالس – انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)

انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

گاهی اوقات ترسناک‌ترین چیز در مولتی‌ورس، جنبه تاریک خود فرد است. این همان اتفاقی است که برای مرد عنکبوتی مایلز مورالس رخ می‌دهد. او به دنیای دیگری رفته و در آنجا متوجه می‌شود مایلز مورالس آن جهان به ابرشروری به نام پراولر تبدیل شده است.

در انیمیشن «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» مایلز مورالس متوجه شد که عمویش آرون دیویس در واقع همان پراولر است و این در حالی است که در همان زمان پراولر توسط کینگ‌پین به قتل رسید. در انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» مایلز به جهانی می‌رود که در آن عمویش هنوز زنده است و پدرش کسی است که به قتل رسیده و خودش نیز به پراولر تبدیل شده است. حالا در این جهان، مایلز مورالز توسط خود شرورش یعنی پراولر اسیر شده و برای اینکه تقابل این دو را مشاهده کرد باید تا زمان اکران انیمیشن «مرد عنکبوتی: آن‌سوی دنیای عنکبوتی» صبر کرد.

۳. فلش تاریک – فیلم فلش (The Flash)

فیلم The Flash

فیلم The Flash

درست همانند مایلز مورالس، بری آلن نیز در فیلم «فلش» در مقابل نسخه‌ای شرور و تاریک از خودش قرار داشت. همانند بسیاری از شرورهای مولتی‌ورس، شخصیت فلش تاریک نیز وسواسی تک نظر دارد که باعث می‌شود کل مولتی‌ورس در معرض خطر قرار داشته باشد.

فلش تاریک مصمم است مادرش را از مرگ بازگرداند و به‌خاطر همین نیز باعث مجموعه رخدادهایی می‌شود که آن‌ها باعث خلق جهانی موازی و متفاوت می‌شوند. حالا در این دنیای متفاوت، مادر بری آلن یعنی نورا همچنان زنده است. با این حال، این کار سبب شده تا تار و پود جهان در حال فروپاشی باشد اما با این وجود، فلش تاریک قادر نیست که از این وسواس فکری خودش بگذرد و اجازه مرگ مادرش را بدهد. حالا این برعهده بری آلن دیگر است تا جلوی او را بگیرد.

۲. اسکارلت ویچ – فیلم دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون (Doctor Strange: In the Multiverse of Madness)

فیلم دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

فیلم Doctor Strange: In the Multiverse of Madness

واندا ماکسیموف با بازی الیزابت اولسن میل بسیار زیادی برای زندگی با فرزندانش دارد و همین نیز باعث می‌شود تا او سرنوشت جادوی آشوب خودش را بپذیرد. او به‌عنوان اسکارلت ویچ مصمم است تا قدرت‎‌های سفر در مولتی‌ورس فردی به نام آمریکا چاوز را بدزدد تا بتواند جهانی را بیابد که در آن، بچه‌هایش زنده هستند. او از این طریق به دنبال آن است تا با بچه‌هایش زندگی کند.

با این حال، اسکارلت ویچ توسط قدرت دارک‌هولد آلوده شده، کتابی جادویی و باستانی که به صاحب آن دسترسی به عمیق‌ترین امیالش را می‌دهد. حالا او حاضر است تا جان آمریکا چاوز را فدا کند، برخی از قدرتمندترین ابرقهرمانان زمین را به قتل برساند و مولتی‌ورس را ویران کند تا به خواسته‌اش برسد. او تنها با دیدن بچه‌هایش در جهانی متفاوت که از او وحشت کرده‌اند، متوقف شد.

۱. کانگ فاتح – فیلم انت‌من و واسپ: کوانتومانیا (Ant-Man and the Wasp: Quantumania)

فیلم انت‌من و واسپ: کوانتوانیا (Ant-Man & The Wasp: Quantumania)

فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

کانگ فاتح با بازی جاناتان میجرز در پایان فیلم «انت‌من و واسپ: کوانتومانیا» نابود شد اما همچنان هزاران واریانت از او باقی مانده‌اند که شورای کانگ‌ها نام دارند و آن‌ها نیز نقشه‌های پلیدی برای مولتی‌ورس در سر دارند، نقشه‌هایی که می‌توانند حتی شریرانه‌تر از نقشه‌های کانگ فاتح باشند.

کانگ فاتح به‌خاطر اینکه با برنامه‌های آن‌ها موافق نبود، توسط شورای کانگ‌ها به قلمرو کوانتومی تبعید شده بود. او بر اینجا به شکلی بی‌رحمانه تسلط پیدا کرد و تقریباً زندگی انت‌من، واسپ و خانواده‌هایشان را گرفت. اما کانگ در پایان به اسکات لنگ می‌گوید که او باید جهان را فتح می‌کرده تا واریانت‌هایش مولتی‌ورس را نابود نکنند. از همین رو، در فصل دوم سریال لوکی (Loki) و دیگر فیلم‌های حماسه مولتی‌ورس مارول شاهد کانگ‌های بیشتری خواهیم بود. همین نیز شورای کانگ‌ها را به یکی از مخوف‌ترین شرورهای مولتی‌ورس تبدیل می‌کند.


در این مطلب به معرفی مخوف‌ترین شرورهای فیلم‌های مربوط به مولتی‌ورس پرداختیم. نظر شما در این باره چیست؟

منبع: کولایدر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو