استقلال و ماجراجویی نقل و انتقالاتی | استقلال و بمب های نخریده

3

1402/5/31

05:47


استقلال و ماجراجویی نقل و انتقالاتی | استقلال و بمب های نخریده

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

استقلال در یک دهه گذشته لیگ برتر فوتبال ایران تنها یکبار توانسته به عنوان قهرمانی دست پیدا کند؛ آن‌هم در فصلی که نقل‌وانتقالات آبی‌ها در شرایطی پیش رفت که فهرست تیم کاملاً بابِ میل فرهاد مجیدی بسته شد و این سرمربی جوان برای آنکه از حواشی جلوگیری کند، خود شخصاً پیش‌قدم شد و با بازیکنان موردنظرش مذاکره کرد و سپس آن‌ها را برای امضای قرارداد به مدیران باشگاه معرفی می‌کرد. ساخت تیمی مطابق با خواسته‌های مجیدی باعث شد تا این سرمربی جوان بتواند در اولین فصلی که از ابتدا روی نیمکت استقلال می‌نشیند، آبی‌پوشان پایتخت را به عنوان قهرمانی برساند.

هواداران استقلال در سالیان گذشته همواره واهمه بزرگی از شروع به کار بازار تابستانه داشته‌اند. در سالیان کمی دورتر واژه‌هایی مانند «بمب» و «سورپرایز» در حوالی اخبار نقل‌‎وانتقالات استقلال مطرح می‌شد و چهره‌های مانند مهدی رحمتی، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری و جواد نکونام از جمله ستاره‌هایی بودند که با استقلال به توافق می‌رسیدند اما شرایط در سالیان اخیر کاملاً تغییر کرده و بیش از آنکه آبی‌ها در زمینه جذب ستاره‌های سرشناس موفق باشند، ستاره‌های کلیدی خود را از دست داده‌اند!

آیاندا پاتوسی، اللهیار صیادمنش، علی کریمی، هروویه میلیچ، مهدی قایدی، محمد نادری، امیرحسین حسین‌زاده، محمد محبی و رافائل سیلوا تعدادی از ستاره‌های کلیدی و سرشناس استقلال هستند که در ۵ سال گذشته از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا شده‌اند. در سالیان گذشته، توأمان با از دست دادن ستاره‌های سرشناس، مدیران باشگاه تلاش می‌کردند که معادل بازیکنان جدا شده، خرید جدید انجام بدهند اما در فصل جدید، این رویه هم تکرار نشده تا یکی از بدترین و شاید بدترین فصل نقل‌وانتقالات تاریخ باشگاه استقلال در بازار تابستانه جاری در حال سپری‌شدن باشد.

بمب‌هایی که خنثی شدند

جواد نکونام در شرایطی هدایت استقلال را پذیرفت که بلافاصله لیست بازیکنان موردنیاز خود را در اختیار مدیران باشگاه قرار داد. سرمربی جوان اما باتجربه استقلال امیدوار بود که حداقل نیمی از بازیکنان موردنیاز او در بازار تابستانه جذب شوند اما شرایط برخلاف انتظار او پیش رفت و مقایسه خریدهای انجام شده با بازیکنان موردنظر نکونام نشان می‌دهد که مدیران قبلی و فعلی باشگاه استقلال نتوانسته‌اند حتی ۱۵ درصد از خواسته‌های سرمربی تیم‌شان را هم برآورده کنند؛ آن‌هم در شرایطی‌که جواد نکونام در وضعیتی مشابه با فرهاد مجیدی، خود شخصاً با بازیکنان وارد مذاکره شد و از مدیران باشگاه خواسته بود تا در زمینه مسائل مالی و قراردادی با آن‌ها به توافق برسند!

دروازه‌بان خارجی، آرمین سهرابیان، سامان فلاح، عارف آقاسی، میلاد محمدی، مدافع خارجی، سعید عزت‌اللهی، رضا اسدی، یاسین سلمانی، محمدحسین اسلامی، مهدی قایدی، محمد محبی، مهرداد محمدی، احسان پهلوان، هافبک خارجی، مهاجم خارجی لیست بازیکنان موردنیاز جواد نکونام بودند که از این فهرست تنها آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی جذب شدند و در زمینه جذب سایر بازیکنان، مدیریت باشگاه استقلال نتوانست موفق عمل کند تا آبی‌ها در بمب‌ترکانی در بازار تابستانه کاملاً در قیاس با رقبای خود ناکام باشند.

استقلال

رفت‌وآمد جوانان جویای‌نام در محله استقلال!

سرمربی استقلال بعد از شرایط به‌وجود آمده در زمینه جذب بازیکنان موردنیازش، تصمیم به اصلاح فهرست خود گرفت و از مدیریت باشگاه استقلال خواست تا شرایط را برای تقویت فهرست بازیکنان زیر ۲۳ سال این تیم مهیا کنند. براساس اعلام نیاز جواد نکونام، محمدرضا خالدآبادی، سامان تورانیان و آریا برزگر در کنار منتظر محمد که از سوی مدیریت باشگاه معرفی شده بود، بازیکنان زیر ۲۳ سالی بودند که برای امضای قرارداد به باشگاه استقلال فراخوانده شدند.

محمد با وجود امضای قرارداد ۲ ساله، نتوانست به دلیل پر شدن سقف بودجه آبی‌ها در جمع شاگردان نکونام بماند و با قراردادی قرضی راهی مس رفسنجان شد. در ادامه سریال جدایی بازیکنان جوان استقلال، آریا برزگر هم به دلیل عدم صدور کارت بازی‌اش به واسطه مشکلات مالی آبی‌ها تصمیم به جدایی از استقلال گرفت و روز گذشته این جدایی رسمی شد تا از ۷ خرید تابستانی استقلالی‌ها، ۲ بازیکن از جمع این تیم بدون انجام یک بازی جدا شده باشند! سامان تورانیان هم گفته می‌شود در مسیر جدایی قرضی از استقلال قرار گرفته است؛ آن‌هم در شرایطی‌که گویا این جدایی‌ها بدون موافقت جواد نکونام انجام شده و این مسئله می‌تواند طی روزهای آینده با واکنش تندی از سوی نکونام همراه باشد!

ترقه‌بازی با بازخرید بازیکنان مازاد!

مدیران باشگاه استقلال بیش از آنکه در زمینه جذب بازیکنان موردنیاز جواد نکونام موفق عمل کرده باشند، در زمینه خالی‌کردن فهرست مازاد او موفق بوده‌اند؛ به‌طوری‌که جواد نکونام نسبت به حضور بازیکنانی مانند سعید مهری، امید حامدی‌فر و آرمان رمضانی در فهرست تیمش اعلام بی‌نیازی کرد و این بازیکنان در مسیر جدایی از استقلال قرار گرفتند. نکونام در شرایط فهرست مازاد خود را اعلام کرد که امیدوار بود بازیکنان موردنیازش جذب شوند اما شکست‌های پی در پی استقلال در بازار نقل‌وانتقالات باعث شد تا فهرست مازاد سرمربی آبی‌ها تغییر کند.

مهری و رمضانی با وجود فسخ قراردادشان به استقلال بازگشتند و در تمرینات این تیم حضور دارند و امید حامدی‌فر هم دیگر بازیکن حاضر در اردوی استقلال است. ابوالفضل جلالی هم که بعد از پایان فصل گذشته قراردادش را با استقلال فسخ کرده بود، قرارداد تازه‌ای با آبی‌ها در هفته‌های اخیر به امضا رساند تا بیش از آنکه مدیران باشگاه استقلال در زمینه جذب بازیکنان موردنیاز نکونام موفق عمل کنند، در راستای بازخرید بازیکنان مازاد او موفق باشند!

هواداران استقلال به شدت نسبت به روند نقل‌وانتقالاتی تیم‌شان گلایه دارند؛ آن‌هم در حالی‌که آبی‌پوشان پایتخت باید روز چهارشنبه اول شهریورماه در اصفهان در حساس‌ترین بازی هفته به مصاف سپاهان بروند. خبرهای ضدونقیضی درباره تقویت لیست استقلال به گوش می‌رسد اما با توجه به شکست‌های سریالی آبی‌ها در بازار تابستانه، هواداران این تیم امیدی به جذب بازیکن جدید ندارند. بعد از شرایط جدیدی که اخیراً به‌وجود آمده و جدایی بازیکنان جوان، باید دید واکنش نکونام به این اتفاقات در آستانه دوئل با سپاهان چه خواهد بود و علی خطیر به‌واسطه کارنامه مدیریتی‌اش در استقلال تا چه زمانی می‌تواند کارش را در این باشگاه پیش ببرد./خبرورزشی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو