سیب زمینی با پنیر، طعمی به یاد ماندنی

منبع: تالاب

3

1402/6/1

00:02


سیب زمینی با پنیر یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذاهایی است که وقتی به کافه یا رستوران می‌روید می‌توانید همراه فست فود یا به صورت جداگانه سفارش دهید. سیب زمین

سیب زمینی با پنیر، طعمی به یاد ماندنی

سیب زمینی با پنیر یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذاهایی است که وقتی به کافه یا رستوران می‌روید می‌توانید همراه فست فود یا به صورت جداگانه سفارش دهید. سیب زمینی با پنیر می‌تواند با انواع پنیرها مانند پنیر چدار، پنیر گودا، پنیر پارمسان و دیگر انواع پنیرهای طبیعی و پروسس تهیه شود اما معمولاً سیب زمینی با پنیر پیتزا طعم جذاب‌تری دارد. در ادامه نحوه درست کردن سیب زمینی با یکی از بهترین پنیرهای دنیا را آموزش می‌دهیم.

 

مواد لازم برای درست کردن سیب زمینی با پنیر

برای درست کردن سیب زمینی با پنیر بهتر است مواد اولیه را از بین محصولات خوش‌طعم و با کیفیت انتخاب کنید. پنیر پیتزا، پنیر چدار، پنیر گودا یا هر نوع پنیر دیگری که استفاده می‌کنید باید طعم جذابی داشته باشد تا این پیش‌غذا لذیذ و خوشمزه شود. توصیه می‌کنیم که پنیرها را از برند کالین تهیه کنید. پنیر پیتزا کالین، پنیر چدار کالین و دیگر انواع پنیرهای این برند طعمی دوست‌داشتنی و متعادل دارند. در جدول زیر، مواد لازم برای تهیه سیب زمینی پنیری برای 4 نفر را مشاهده می‌کنید.

 

مواد لازم برای درست کردن سیب زمینی با پنیر

نحوه درست کردن سیب زمینی با پنیر پیتزا

مرحله 1

برای تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا و پنیر چدار کالین، ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست می‌گیریم و بعد آن‌ها را به صورت خلالی و با اندازه درشت خرد می‌کنیم و همراه با ۲ لیوان آب را در یک قابلمه مناسب می‌ریزیم. سپس قابلمه را روی حرارت قرار می‌دهیم تا سیب‌زمینی‌ها به مدت 45 دقیقه در آب جوش نیم‌پز شوند.

 

مرحله 2

سپس سیب زمینی‌های نیم‌پز شده را از آبکش عبور می‌دهیم و آن‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در آب یخ قرار می‌دهیم تا نشاسته اضافی سیب زمینی‌ها از بین برود. برای آن که سیب زمینی‌ها به خوبی خشک شوند، آن‌ها را روی یک پارچه تمیز و پهن قرار می‌دهیم و صبر می‌کنیم تا آبشان گرفته شود.

 

مرحله 3

یک تابه مناسب سرخ کردن تعداد سیب زمینی‌ها را بردارید و روی حرارت قرار دهید. سپس کمی روغن داخل آن بریزید. بعد از آن که روغن کمی داغ شد، سیب زمینی‌ها را درون تابه بریزید تا سرخ شوند. برای این که روغن سیب زمینی‌ها گرفته شود، آن‌ها را روی یک دستمال حوله‌ای یا داخل یک توری فلزی می‌ریزیم و صبر می‌کنیم تا روغن اضافه گرفته شود.

 

مرحله 4

سیب زمینی‌های سرخ کرده آماده است. آن‌ها را داخل یک ظرف مناسب می‌چینیم و کمی نمک و فلفل روی آن‌ها می‌پاشیم.

 

مرحله 5

حالا نوبت قسمت خوشمزه این غذاست. پنیر پیتزای کالین را روی سیب‌زمینی‌ها بریزید. پنیر پیتزا کالین هم به صورت پنیر موزارلا ساده و هم به صورت ترکیب پنیر موزارلا و چدار در بازار موجود است. اگر پنیر موزارلای ساده را خریداری کرده‌اید، می‌توانید پنیر چدار طبیعی کالین را خریداری کنید و کمی از آن را رنده کنید و روی سیب زمینی‌ها بریزید. می‌توانید کمی قارچ یا ذرت یا هر خوراکی خوشمزه‌ای که دوست دارید هم در کنار ظرف قرار دهید.

 

مرحله 6

ظرف سیب زمینی را داخل فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد بگذارید تا پنیرها در مدت 20 دقیقه داخل فر آب شوند. سپس گریل را روشن کنید تا پنیرها به خوبی طلایی شوند. بعد از طلایی شدن، ظرف را بیرون بیاورید و مقداری سس، آویشن و پاپریکا روی سیب‌زمینی‌ها بریزید.

سیب زمینی پنیری

چرا برای سیب زمینی پنیری از پنیر کالین استفاده کنم؟

همان‌طور که گفتیم، مواد اولیه در خوش‌طعم شدن سیب زمینی با پنیر نقش بسیار مهمی دارند. پنیرهای کالین از جمله پنیر پیتزا، پنیر چدار و دیگر انواع پنیر طعمی خاص و لذیذ دارند و مشابه پنیرهای اصیل کشورهای مختلف تهیه شده‌اند.

 

پنیر پیتزای کالین طعم لطیف خوشمزه‌ای دارد و بعد از حرارت دیدن کش می‌آید. کش آمدن پنیر پیتزا یکی از ویژگی‌های مهم آن است. پنیر پیتزا کالین هم به صورت پنیر موزارلای خالی و هم به صورت ترکیب با پنیر چدار در وزن‌های مختلف ارائه می‌شود. ضمن این که کالین پنیر موزارلا های دیگری هم دارد که می‌توانید از آن‌ها روی میز مزه، روی سالاد یا داخل انواع غذاها مانند سیب زمینی با پنیر استفاده کنید. پنیر موزارلای توپی، پنیر موزارلای گیس بافت و پنیر موزارلای پیچ از جمله پنیرهای موزارلای تازه کالین هستند.

اگر دوست دارید انواع پنیرهای طبیعی و پنیرهای پروسس کالین را امتحان کنید، می‌توانید به وبسایت کالین به آدرس calindairy.com مراجعه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو