چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

منبع: دلتا پیام

2

1402/6/1

13:25


سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هستند. با گسترش استفاده های پی در پی از اینترنت و محبوبیت آن در میان کاربران مختلف، به طور کلی تمامی گوشی های موبایل به اینترنت مجهز است. مردم از گوشی های همراه خود تنها برای تماس گرفتن و …

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هستند. با گسترش استفاده های پی در پی از اینترنت و محبوبیت آن در میان کاربران مختلف، به طور کلی تمامی گوشی های موبایل به اینترنت مجهز است. مردم از گوشی های همراه خود تنها برای تماس گرفتن و برقراری ارتباط استفاده نمی کنند. در دنیای مدرن امروزی شبکه اجتماعی و پیام رسان های دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است. سرعت اینترنت  به طور دائم تحت تأثیر عوامل مختلفی در حال تغییر می باشد.

علت کند بودن اینترنت

در صورت کند بودن سرعت اینترنت گوشی باید برخی عوامل را مورد بررسی قرار دهید. گاهی تعداد بسیاری دستگاه به شبکه اینترنت متصل است که موجب تداخل و کاهش سرعت اینترنت می شود. باید تعداد دستگاه های متصل به شبکه را کم کنید.

برخی اوقات نوسانات و نویز های بسیاری روی موبایل و اینترنت شما منتشر می شود. این نوسانات موجب کاهش سرعت اینترنت می شوند. ممکن است در ساعات شلوغ مشترکین، از اینترنت استفاده بیش از حد شود و شبکه ارائه دهنده تحت فشار قرار گیرد. برخی مسائل فنی مانند کابل محدود مودم یا خرابی کابل شبکه می تواند در کاهش سرعت اینترنت تأثیر زیادی داشته باشد.

بالا بردن سرعت اینترنت گوشی

بالا بردن سرعت اینترنت همراه و دانستن روش های کاربردی برای این کار لازم و ضروری است. پایین بودن سرعت اینترنت می تواند در برنامه های کاری وقفه ایجاد کند. برای بالا بردن سرعت اینترنت باید به برخی راهکارها و روش های مؤثر توجه کرد.

سرعت بالای اینترنت گوشی

بالا بردن سرعت اینترنت گوشی سامسونگ

گوشی هوشمند برای انواع بازی های مختلف انتخاب مناسبی است. برای استفاده راحت از این بازی ها، باید از اینترنت پر سرعت در گوشی خود استفاده کنید. هنگام بالا بردن سرعت اینترنت باید به برخی نکات توجه کنید. برای افزایش سرعت اینترنت گوشی، حافظه پنهان آن را مورد بررسی قرار دهید. برخی اوقات به دلیل پر بودن ظرفیت حافظه پنهان در گوشی سرعت اینترنت ضعیف می شود. بنابراین برای بالا بردن سرعت اینترنت باید حافظه پنهان گوشی خود را پاک کنید. حذف برخی برنامه های غیر ضروری روی گوشی می تواند سرعت اینترنت را بالا ببرد. نصب چند برنامه غیر کاربردی و بی فایده روی گوشی موجب کاهش  سرعت اینترنت می شود. با حذف کردن این برنامه  ها به اینترنت گوشی خود سرعت ببخشید.

برای تقویت سرعت اینترنت تلفن همراه، حالت متن را در مرورگر فعال کنید. اگر در هنگام جستجو کردن در اینترنت به تصویری نیاز ندارید می توانید مرورگر گوشی را در حالت فقط متن قرار دهید. با غیر فعال کردن تصاویر در مرورگر این کار انجام می شود و سرعت اینترنت موبایل شما بالاتر می رود. انتخاب یک مرورگر وب سریعتر برای گوشی همراه یکی دیگر از تکنیک هایی است که می توانید با کمک آن سرعت اینترنت خود را افزایش دهید.

استفاده از برنامه های اندروید یکی دیگر از روش هایی است که سرعت اینترنت تلفن همراه را افزایش می دهد. برنامه هایی در فروشگاه google play  وجود دارد که هدف آن ها بالا بردن سرعت اینترنت گوشی اندروید است. با دانلود این برنامه ها سرعت گوشی خود را افزایش دهید.

بسته های اینترنتی که توسط اپراتورهای مختلف ارائه می شوند نسبت به اینترنت Wi Fi سرعت بیشتری دارند. برای استفاده از اینترنت با سرعت بالا بهتر است به اینترنت گوشی همراه خود متصل شوید.

بالا بردن سرعت اینترنت همراه اول

برای بالا بردن سرعت اینترنت همراه اول روش های مختلفی وجود دارد. در برخی مواقع ریستارت کردن دوباره  گوشی می تواند به بهبود سرعت اینترنت به ویژه در گوشی های اندروید کمک کند. همچنین با قرار دادن گوشی خود روی حالت پرواز می توانید سرعت اینترنت گوشی را افزایش دهید. گاهی ممکن است تنظیمات نادرست شبکه موجب کند شدن سرعت اینترنت شود. بنابراین ریست کردن تنظیمات شبکه در گوشی همراه می تواند مشکل کندی سرعت اینترنت را حل کند. برای این کار در قسمت General management وارد شده و  گزینه Reset را انتخاب کنید. سپس با لمس گزینه Reset network setting عمل ریست کردن تنظیمات شبکه انجام می شود.

سرعت اینترنت گوشی همراه

بالا بردن سرعت اینترنت ایرانسل

ایرانسل یک اپراتور تلفنی بزرگ و محبوب بین کاربران است که معمولا سرعت اینترنت بالایی دارد. ولی با این وجود بسیاری افراد به دنبال سرعت اینترنت بالا در ایرانسل می باشند. برخی از روش ها برای بالا بردن سرعت اینترنت  ایرانسل وجود دارند که باید به آن ها توجه داشت.

راه اندازی  دوباره گوشی تلفن می تواند روش سریع و کاربردی برای بیشتر مشکلات از جمله کاهش سرعت اینترنت باشد. یکی دیگر از مهمترین عوامل در کاهش سرعت اینترنت می تواند قرار گرفتن در جای نامناسب از لحاظ آنتن دادن باشد. بنابراین برای افزایش سرعت اینترنت می توانید مکان فعلی خود را تغییر دهید.

حذف کردن برنامه های اضافی می تواند راهی برای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی باشد. برخی نرم افزار ها و برنامه های اضافی و غیر ضروری را پاک کنید. بیرون آوردن سیم کارت و قرار دادن دوباره آن داخل گوشی  در برخی موارد می تواند مشکلات کاهش سرعت اینترنت را رفع کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو